Doe die 230 euro bij je telefoon budget, en koop de nieuwste iPhone.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:55 schreef Argo het volgende:
Hoi,
Ik ga op vakantie en wou graag een camera meenemen, ik zoek iets dat toch wel mooie foto's maakt, dus niet heel slecht. Liefste heb ik wel dat dat ding compact is en zo rond de 230 euro zit, liever eronder. Krijg je daar nog wat goeds voor? Laatst een camera voor 80 gekocht maar die viel toch vies, vies, vies tegen.
Ging hier om een Sony Cybershot DSC-W810 S
Zat te denken aan deze, wat denken jullie?
Iphones ik krijg nog liever dat ik bloed uitspuug. Sowieso mijn telefoon budget is 200 euro 250 wil je zeggen dat ik voor 430 een iphone krijg? De nieuwste ook die is al 700 euro of meer niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe die 230 euro bij je telefoon budget, en koop de nieuwste iPhone.
Neem dan de Galaxy S7 en een pilletje voor je maag.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:37 schreef Argo het volgende:
[..]
Iphones ik krijg nog liever dat ik bloed uitspuug. Sowieso mijn telefoon budget is 200 euro 250 wil je zeggen dat ik voor 430 een iphone krijg? De nieuwste ook die is al 700 euro of meer niet?
Smartphonecameras bieden veel tov een goedkope compact.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 20:12 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff teruglezen, dat is een terugkomende vraag... naar sub 300 EUR cams.
De tip daar is, als het gaat om kwaliteit: grote sensor, weinig zoom, goede lichtsterkte. Qua prijs dan een 2e handsje, of oud model (denk Canon S95/S100, Panasonic LX7, Olympus XZ-1 etc).
Anders een travelcompact nemen uit de Panasonic TZ-reeks of Sony HX-lijn.
Simpele no-budget compacts bieden idd niet zo heel veel t.o.v. een goede smartphonecam, behalve dat ze wat mweh optische zoom bieden.
wat raad jij aan rond de 230 euro?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef CrashO het volgende:
Smartphones zijn dan ook vreselijk voor foto's. Dus wat dat betreft is commentaar erop altijd terecht
Maar voor mensen zonder budget (en/of zin om te snappen hoe je een camera gebruikt) wel de beste optie.
Heerlijk, dat dedain.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef CrashO het volgende:
Maar voor mensen zonder budget (en/of zin om te snappen hoe je een camera gebruikt) wel de beste optie.
Dat kloptquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan ben je duidelijk het point and shoot ontgroeit en wil je meer met een camera.
Kijk ook eens of je een spiegelreflex wilt
Een bewakingscamera met wifi, aansturen via je computer?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:39 schreef Andyy het volgende:
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een (kleine) videocamera waar bewegingsdetectie op zit zodat ik activiteit kan meten/vastleggen.
Iemand suggesties?
Voor Canon camera's is er CHDK, daar kun je motion sensing scripts op runnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:39 schreef Andyy het volgende:
Een (kleine) videocamera waar bewegingsdetectie op zit zodat ik activiteit kan meten/vastleggen.
Iemand suggesties?
Wat denk je hier van?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:39 schreef Andyy het volgende:
Iemand suggesties?
Ik heb er nog eens over nagedacht en het budget iets opgehoogd. Ik wil toch voor de Alpha gaan maar dan de A6000. De kwaliteit van foto's vind ik iets belangrijker dan het formaat van het fototoestel, want als ik ga hiken neem ik toch wel een grote rugzak mee. En tijdens het hardlopen blijf ik dan gewoon mijn telefoon gebruiken. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit het gaat worden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:48 schreef shiznuts het volgende:
Optische zoom, grotere sensor, enz etc. 2e hands RX100M3 is ook aardig anders.
Lees hier nog eens de fotografie basics en het 'waarom wat': FOT / [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #28
(*'Hoe zit dat precies dan met een sensor en de f-waarde, lichtsterkte, van een lens dan?')
Ik heb dit ding besteld voor mijn A6000. De S versie is net iets te klein i.c.m. een 16-70 lens, maar wel erg handig. Geen aparte tas nodig en je kan hem met toch een beetje bescherming zo in je tas gooien.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht en het budget iets opgehoogd. Ik wil toch voor de Alpha gaan maar dan de A6000. De kwaliteit van foto's vind ik iets belangrijker dan het formaat van het fototoestel, want als ik ga hiken neem ik toch wel een grote rugzak mee. En tijdens het hardlopen blijf ik dan gewoon mijn telefoon gebruiken. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit het gaat worden.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht en het budget iets opgehoogd. Ik wil toch voor de Alpha gaan maar dan de A6000. De kwaliteit van foto's vind ik iets belangrijker dan het formaat van het fototoestel, want als ik ga hiken neem ik toch wel een grote rugzak mee. En tijdens het hardlopen blijf ik dan gewoon mijn telefoon gebruiken. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit het gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |