abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:08:01 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162922450
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:55 schreef Argo het volgende:
Hoi,

Ik ga op vakantie en wou graag een camera meenemen, ik zoek iets dat toch wel mooie foto's maakt, dus niet heel slecht. Liefste heb ik wel dat dat ding compact is en zo rond de 230 euro zit, liever eronder. Krijg je daar nog wat goeds voor? Laatst een camera voor 80 gekocht maar die viel toch vies, vies, vies tegen.

Ging hier om een Sony Cybershot DSC-W810 S

Zat te denken aan deze, wat denken jullie?
Doe die 230 euro bij je telefoon budget, en koop de nieuwste iPhone.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162923490
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe die 230 euro bij je telefoon budget, en koop de nieuwste iPhone.
Iphones ik krijg nog liever dat ik bloed uitspuug. Sowieso mijn telefoon budget is 200 euro 250 wil je zeggen dat ik voor 430 een iphone krijg? De nieuwste ook die is al 700 euro of meer niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 19:38:43 ]
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:54:32 #153
45206 Pietverdriet
pi_162924121
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:37 schreef Argo het volgende:

[..]

Iphones ik krijg nog liever dat ik bloed uitspuug. Sowieso mijn telefoon budget is 200 euro 250 wil je zeggen dat ik voor 430 een iphone krijg? De nieuwste ook die is al 700 euro of meer niet?
Neem dan de Galaxy S7 en een pilletje voor je maag.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:12:25 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162924822
Moet je ff teruglezen, dat is een terugkomende vraag... naar sub 300 EUR cams.
De tip daar is, als het gaat om kwaliteit: grote sensor, weinig zoom, goede lichtsterkte. Qua prijs dan een 2e handsje, of oud model (denk Canon S95/S100, Panasonic LX7, Olympus XZ-1 etc).
Anders een travelcompact nemen uit de Panasonic TZ-reeks of Sony HX-lijn.
Simpele no-budget compacts bieden idd niet zo heel veel t.o.v. een goede smartphonecam, behalve dat ze wat mweh optische zoom bieden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:21:15 #155
45206 Pietverdriet
pi_162929492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 20:12 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff teruglezen, dat is een terugkomende vraag... naar sub 300 EUR cams.
De tip daar is, als het gaat om kwaliteit: grote sensor, weinig zoom, goede lichtsterkte. Qua prijs dan een 2e handsje, of oud model (denk Canon S95/S100, Panasonic LX7, Olympus XZ-1 etc).
Anders een travelcompact nemen uit de Panasonic TZ-reeks of Sony HX-lijn.
Simpele no-budget compacts bieden idd niet zo heel veel t.o.v. een goede smartphonecam, behalve dat ze wat mweh optische zoom bieden.
Smartphonecameras bieden veel tov een goedkope compact.
1. Je hebt ze altijd bij je, geen extra apparaat meeslepen, geen extra laadapparaat meeslepen.
2. Fotos goed kunnen bekijken
3. Fotos direct in de cloud zetten
4. Videofeatures
5. Je kan de fotos bewerken en delen, direct
6. Geinige zaken als panoramafotos
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen als ouwe sok gaan zo hier over hun nek en blèren een lament over hoe vreselijk smartphones wel niet zijn, maar dat zal me jeuken.
pi_162930056
Smartphones zijn dan ook vreselijk voor foto's. Dus wat dat betreft is commentaar erop altijd terecht :P

Maar voor mensen zonder budget (en/of zin om te snappen hoe je een camera gebruikt) wel de beste optie.
pi_162933869
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef CrashO het volgende:
Smartphones zijn dan ook vreselijk voor foto's. Dus wat dat betreft is commentaar erop altijd terecht :P

Maar voor mensen zonder budget (en/of zin om te snappen hoe je een camera gebruikt) wel de beste optie.
wat raad jij aan rond de 230 euro?
  zondag 12 juni 2016 @ 09:42:05 #158
45206 Pietverdriet
pi_162936773
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef CrashO het volgende:

Heerlijk, dat dedain.
pi_163050070
Hai! Ik ben al een best wel een poosje aan het denken over de aanschaf van een foto-camera. Ben dol op het maken van foto's, voornamelijk op vakantie. Momenteel maak ik foto's met mijn iPhone 6 plus. Prima foto's (helemaal met nabewerking), maar op bepaalde foto's is het toch wel heel goed te zien dat de scherpte niet helemaal geweldig is (en dan voornamelijk dingen op de achtergrond - dus als je gaat zoomen). Begin me daar steeds meer aan te ergeren, want ik maak graag mooie foto's. Nu dus de keuze gemaakt om toch op zoek te gaan naar een wat betere camera.

- Totaal geen ervaring met camera's naast mijn iPhone, dus het zou handig zijn om met een camera te beginnen die prima is voor beginners, zoals ik. Ik leer snel though, dus er mogen best wat opties opzitten die ik in de loop der tijd kan testen. Maar geen gedoe met aparte lenzen dus (ook omdat de prijs dan wel heel hard oploopt).

- Over de prijs gesproken...budget van max 500 euro denk ik.

- Zal voornamelijk gebruikt worden voor leuke vakantie foto's (en dan voornamelijk steden en natuur (Hawaii, nationale parken, etc), dus scherpte op de achtergrond zou erg fijn zijn. Wellicht ook voor wat familie foto's of iets dergelijks.

- Handig als hij makkelijk portable is, maar geen must. Liever eentje die echt goede kwaliteit foto's maakt (al snap ik dat de foto's nog steeds minder zullen zijn dan toestellen van in de 1000 euro).

- Foto's kunnen delen op FB via Wifi zou daarnaast ook fijn zijn, maar niet een must, zolang ik ze gewoon kan delen met m'n Macbook per USB (en ik gok dat dat bij bijna elke camera wel kan :P) Zou ook wel fijn zijn als ze mooi genoeg zijn om thuis op te hangen :)

Komt er op neer dat hij in ieder geval toonbaar veel beter moet zijn dan een iPhone camera. Gok dat dat niet heel moeilijk is?

Overigens niet echt ervaring met Lightroom/Photoshop, ik bewerk foto's eigenlijk altijd alleen met de bijgeleverde foto's app van Apple.

- DSC-RX100 ii misschien iets? Zit in het budget en lijkt beter dan zijn voorganger. Ik neem aan dat het makkelijk is om foto's van de camera over te zetten naar een computer? Gewoon met USB kabel?

- Uitgaande van de RX100 ii van Sony...moet ik er dan nog wat bijhalen? Geen idee wat voor memory cards je ervoor nodig hebt (https://www.bol.com/nl/p/(...)gb/9200000058488724/ --- is die bijvoorbeeld goed?)? Of nog andere dingen? Sorry als het domme vragen zijn :P

Bedankt alvast!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 05:26:42 ]
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:05:41 #160
45206 Pietverdriet
pi_163054053
Dan ben je duidelijk het point and shoot ontgroeit en wil je meer met een camera.
Kijk ook eens of je een spiegelreflex wilt
pi_163061545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan ben je duidelijk het point and shoot ontgroeit en wil je meer met een camera.
Kijk ook eens of je een spiegelreflex wilt
Dat klopt :) Maar tegelijkertijd zoek ik ook niet een heel complex systeem. Een middenweg zeg maar. Meerdere lenzen en dergelijke gaat flink in de kosten lopen gok ik. Leren is voor mij geen punt, maar het moet financieel ook wel een beetje te doen zijn. Enige tips qua camera's die daar goed voor zouden zijn? Nikon D5200 wellicht? Die had ik ook gezien met een standaard 18-55 lens. Is dat beter dan de genoemde Sony?

Overigens neig ik naar de RX100 ii, ik weet alleen niet welke SD kaart ik daarbij aan zou moeten schaffen. Echt geen verstand van namelijk :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 19:00:39 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2016 @ 09:39:07 #162
145146 Andyy
pi_163529284
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een (kleine) videocamera waar bewegingsdetectie op zit zodat ik activiteit kan meten/vastleggen.
Iemand suggesties?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:06:23 #163
45206 Pietverdriet
pi_163529679
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:39 schreef Andyy het volgende:
Een (kleine) videocamera waar bewegingsdetectie op zit zodat ik activiteit kan meten/vastleggen.
Iemand suggesties?
Een bewakingscamera met wifi, aansturen via je computer?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:08:00 #164
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163529702
quote:
Iemand suggesties?
Voor Canon camera's is er CHDK, daar kun je motion sensing scripts op runnen.

Anders kijk je idd eerder naar een IP cam voor wildlife of security... niet echt een thema om hier naar te vragen...
Kijk eens bij:
http://www.banggood.com/F(...)amera-p-1013817.html
CHI / [Chinese IP- & beveiligings- camera-topic] Nummertje 1
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_163551374
Ik wil iets nieuws gaan kopen en zit te twijfelen tussen de Canon PowerShot G7X en de Sony A5000 (kit). Het moet een klein fototoestel zijn wat ik tijdens het hiken en hardlopen in de bergen mee kan nemen. Ik neig een beetje naar de A5000 ondanks dat de G7X misschien iets kleiner is dan de A5000 met lens, maar ik wil wel de beste kwaliteit foto's hebben. Dus wat kan ik dan beter nemen? De A5000 vind ik wat prijs betreft weer heel interessant.

https://tweakers.net/pric(...)rshot-g7x-zwart.html

https://tweakers.net/pric(...)35-56-oss-zwart.html

https://tweakers.net/pricewatch/compare/415589;368068/
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:02:49 #166
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163551767
Hey Chuck, ligt eraan.

Zelf zou ik dan gaan voor de G7X... de betere keuze bij hiken en hardlopen vanwege het formaat. Ook een meer point-n-shoot karakter zodat je snel weer verder kunt met je run en er niet al te lang bij stil hoeft te staan. 't Is ook dé vlogger's camera of choice omdat ze dan alleen de footage hoeven te knippen en plakken en er verder niet aan hoeven te zitten.

De A5000 is inmiddels al wat ouder, heeft natuurlijk wel een chille APS-C sensor. Heeft het potentieel de betere foto's te schieten, maar daarvoor kun je het beste zelf wat instellingen zetten. Een APS-C camera met alleen de kitlens heeft verder ook niet heel veel meerwaarde.

De LX100 van Panasonic is een mooie middenweg zou ik zelf zeggen. Maar hangt natuurlijk van je budget af.
pi_163553497
Het budget is max 500 euro en ik wil het liefst een fototoestel met een 180º kantelbaar scherm. En wat is eigenlijk het voordeel van de G7X ten opzichte van een iPhone 6S als het gaat om de fotokwaliteit? Als dit niet veel verschilt dan heeft het voor mij ook niet veel nut om een fototoestel te kopen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Devv op 06-07-2016 11:45:11 ]
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:48:07 #168
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163554268
Optische zoom, grotere sensor, enz etc. 2e hands RX100M3 is ook aardig anders.
Lees hier nog eens de fotografie basics en het 'waarom wat': FOT / [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #28
(*'Hoe zit dat precies dan met een sensor en de f-waarde, lichtsterkte, van een lens dan?')
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:34:01 #169
45206 Pietverdriet
pi_163561929
quote:
Iemand suggesties?
Wat denk je hier van?
http://www.aldi.nl/aldi_wildcamera_48_5_20490_34348.html
Werkt als foto en als videocamera ook in het donker

Opnames

[ Bericht 18% gewijzigd door Pietverdriet op 06-07-2016 17:41:29 ]
pi_163562100
Goedkoop cameraatje gekocht, d3300. Heerlijk ding.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_163604102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:48 schreef shiznuts het volgende:
Optische zoom, grotere sensor, enz etc. 2e hands RX100M3 is ook aardig anders.
Lees hier nog eens de fotografie basics en het 'waarom wat': FOT / [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #28
(*'Hoe zit dat precies dan met een sensor en de f-waarde, lichtsterkte, van een lens dan?')
Ik heb er nog eens over nagedacht en het budget iets opgehoogd. Ik wil toch voor de Alpha gaan maar dan de A6000. De kwaliteit van foto's vind ik iets belangrijker dan het formaat van het fototoestel, want als ik ga hiken neem ik toch wel een grote rugzak mee. En tijdens het hardlopen blijf ik dan gewoon mijn telefoon gebruiken. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit het gaat worden.
pi_163604266
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:22 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik heb er nog eens over nagedacht en het budget iets opgehoogd. Ik wil toch voor de Alpha gaan maar dan de A6000. De kwaliteit van foto's vind ik iets belangrijker dan het formaat van het fototoestel, want als ik ga hiken neem ik toch wel een grote rugzak mee. En tijdens het hardlopen blijf ik dan gewoon mijn telefoon gebruiken. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit het gaat worden.
Ik heb dit ding besteld voor mijn A6000. De S versie is net iets te klein i.c.m. een 16-70 lens, maar wel erg handig. Geen aparte tas nodig en je kan hem met toch een beetje bescherming zo in je tas gooien.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:39:06 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163604455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:22 schreef Devv het volgende:

[..]

^O^ Prima camera! Kwaliteit APS-C sensor. Mirrorless compact. Kun je ook veel lenzen naar adapteren met behulp van een goedkoop adaptertje. Zowel oldschool vintage als modern (ook elektronisch met een wat duurdere adapter). Ben je niet van plan andere lenzen te nemen, is het toch misschien een idee de RX100 III te halen. Lees eens wat reviews en bekijk de resultaten. Is ook vrij briljante kwaliteit maar dan met wat meer eenvoud en compactheid om het leven wat makkelijker te maken.
pi_163620000
Goedemiddag allemaal

Ik heb even jullie advies nodig.

Ben op zoek naar een compact camera. Mijn huidige Sony CyberShot HX7V werkt na 24.000 foto's niet goed meer. Hij is zo beetje op.

Deze camera gebruikte ik altijd als 'broekzak camera'. Zelf heb ik nog een andere, de FZ200.

Ik ben op zoek naar een compact camera. Maar degene die ik tot nu tegen kom zijn allemaal camera met 20 - 30 x optisch zoom. Ik weet uit ervaring dat als je dan zoom gebruikt, de foto's onscherp worden. Kort gezegd, teveel zoom in een kleine camera.

Ik zoek dus een camera met 10 - 12 x optisch zoom. En vooral, hij mag niet plat zijn, dat wil zeggen , aan de voorkant het liefst een bobbel of glooiing waarmee je de camera met 1 hand kan vasthouden. Ik wil tijdens lopen niet elke keer stil hoeven te staan om 2 handen je vlakke camera moeten vast te houden.

Ook heb ik liever dat alle functieknoppen beetje bij elkaar zitten.

Budget, iets van 250 euro.

Weet iemand iets?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:57:28 #175
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163620973
Travelcompacts uit de Panasonic Lumix TZ-range en Sony Cybershot HX-range zijn altijd wel goed te doen. :Y Denk HX60 (of HX60V as je er GPS op wilt; inmiddels zijn ze bij HX80 aanbeland, Panasonic TZ81/TZ80 or recentere TZ101/TZ100). Als ik het zo lees zou echter dit zo'n beetje je ideale camera zijn: https://www.olympus.nl/si(...)/stylus_1/index.html (10.7x zoom, f/2.8 constant aperture i.c.m. wat grotere sensor, grip), maar moet je net een goede deal ergens kunnen vinden (inmiddels opgevolgd door de Stylus 1s, die zelf ook al wat ouder is inmiddels).

Wil je echt voor kwaliteit en compact gaan, dan moet je je zoom naar 3~5x brengen i.c.m. grote sensor. I.p.v. een traditionele 1/2.3" sensor, maken 1/1.8", 1/1.7" en 1" sensors al gauw een aardig verschil. Zeker gepaard met een zoomlens die vrij lichtgevoelig gehouden is (wijd open rond de f/1.8, ingezoomd lichtjes afvallend naar max f/5.6). Dan wordt het wat lastiger binnen budget te blijven en moet je hopen op wat koopjes op de 2e hands markt, misschien wat verouderde modellen Denk: Canon S95, S100, S110, S120, G15, G1 X, Sony RX100, Panasonic LX5, LX7, LF1, Olympus XZ-1, XZ-2, Fujifilm XQ2, X30, X10, Nikon P7700, P340 & Samsung EX2F.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')