wat gebeurt er met een prepaid creditcard zonder saldoquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:25 schreef Devv het volgende:
Ik neem nog even bedenktijd maar misschien schrijf ik mij alsnog in voor Berlijn. Het is wel een hoop geld om zomaar weg te gooien maar mocht ik ingeloot worden voor Chicago dan ga ik toch echt die lopen.
Het laatstequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:07 schreef mytec het volgende:
[..]
wat gebeurt er met een prepaid creditcard zonder saldo? krijg je dan een incasso? Of wordt er meteen een reservering van 98 euro gemaakt, en is er dus saldo nodig.
Dat was te verwachten, leek me ook niet meer dan logisch. Ach het is maar goed dat het zo druk is, dat betekent dat het populair is. Beter dan dat er genoeg plekken altijd zijn omdat iedereen maar voor de tv zit.quote:
Focus eerst op het halen van de afstand in 1xquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef heywoodu het volgende:
29:57 op 5km vandaag, drie van de laatste vier keer dus onder de 30 terwijl ik een week of 2 geleden nog hoopte om dat aan het eind van oktober eens te proberen
Beetje bij beetje dichter bij de 5km achter elkaar hardlopen ook
Ja dat is ook wel zo, maar op de een of andere manier lukt het me amper om relatief rustig te lopen (wat ik langer vol zou moeten kunnen houden), zelfs als ik me zoals vandaag in probeer te houden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Focus eerst op het halen van de afstand in 1x. Tijd boeit tot die tijd toch niet echt.
Kalm aan joh, ik kan een 5km in 7:00 min/km lopen en dan loop ik echt traag voor mijn gevoel, maar wel zonder te wandelen. Jij doet het nu in 6:00 min/km terwijl je ondertussen ook nog wandelt, dan kan echt langzamerquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef heywoodu het volgende:
29:57 op 5km vandaag, drie van de laatste vier keer dus onder de 30 terwijl ik een week of 2 geleden nog hoopte om dat aan het eind van oktober eens te proberen
Beetje bij beetje dichter bij de 5km achter elkaar hardlopen ook
Het is geen wedstrijd hequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo, maar op de een of andere manier lukt het me amper om relatief rustig te lopen (wat ik langer vol zou moeten kunnen houden), zelfs als ik me zoals vandaag in probeer te houden.
Ik ben wel stap voor stap de wandeltijden tussen het hardlopen door aan het inkorten, dus uiteindelijk ben ik procentueel gezien meer en meer aan het hardlopen en minder aan het wandelen
Dat is een van de grootste problemen juistquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Kalm aan joh, ik kan een 5km in 7:00 min/km lopen en dan loop ik echt traag voor mijn gevoel, maar wel zonder te wandelen. Jij doet het nu in 6:00 min/km terwijl je ondertussen ook nog wandelt, dan kan echt langzamer![]()
Des te sneller je zal gaan tijdens de wedstrijd omdat je je tijdens de training niet overhoop hebt gelopen.
Dat is de reden waarom ik vorig jaar na een paar keer ben gestopt, toen deed ik het steeds zo:quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd he. Liever wat rustiger opbouwen en langzamer lopen (vinden je pezen ook leuk!) dan zsm 5km in kleine stukjes kunnen sprinten. Als je dat wil, ga dan elke dag 50 meter verder sprinten. Veel effectiever
Dat moet je juist opbouwen. Je begint bijv. in week 1 met 8x1 minuut op dat tempo en dat bouw je per week langzaam op. Zo ben ik ook begonnen. Op een gegeven moment hou je het echt wel vol. Al is het alleen maar omdat je denkt dat als 5 minuten lukt, 6 minuten ook wel moet kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is een van de grootste problemen juist
Als ik nu vertrek en zo rustig mogelijk ga hardlopen loop ik denk ik ongeveer 6:30-6:40/km, maar dat houd ik dan alsog niet echt langer vol dan een minuut of 4-5 voor ik moet gaan wandelen. Ik had me voor vandaag juist ten doel gesteld om langzamer dan 30 minuten te gaan om te voorkomen dat ik weer te hard zou lopen
Misschien donderdag weer lopen maar dan een ander schema (langere stukken hardlopen en toch proberen rustig te lopen) en dan even drie dagen rust.
Ja ik moet even iets verzinnen om volgende keer toch écht rond de 6:30/km te lopen tijdens de hardloopminuten ipv 5:00/km (of sneller) zoals nu steeds. Het voelt raar aan ofzo, omdat ik bij 6:30 echt van die kleine stapjes neem en net op het randje van wandelen zit, terwijl ik 5:00 juist met "gewone" passen doe.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat moet je juist opbouwen. Je begint bijv. in week 1 met 8x1 minuut op dat tempo en dat bouw je per week langzaam op. Zo ben ik ook begonnen. Op een gegeven moment hou je het echt wel vol. Al is het alleen maar omdat je denkt dat als 5 minuten lukt, 6 minuten ook wel moet kunnen.Etc.
Ik snap het echt wel hoor. Het is dat ik een Garmin heb nu en eigenlijk constant mijn tempo in de gaten kan houden, want voorheen liep ik ook te snel tijdens de hardloopstukjes. Nu ben ik nog wel eens te snel, maar er zal geen minuut per km verschil meer in zitten, maar hooguit 0:20 ofzo. Dat is dan niet zo heel erg. En ook als je wat langzamer loopt dan je beoogde tempo is dat ook helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ik moet even iets verzinnen om volgende keer toch écht rond de 6:30/km te lopen tijdens de hardloopminuten ipv 5:00/km (of sneller) zoals nu steeds. Het voelt raar aan ofzo, omdat ik bij 6:30 echt van die kleine stapjes neem en net op het randje van wandelen zit, terwijl ik 5:00 juist met "gewone" passen doe.
Doel van volgende keer: 5km rond 32:30 minuten en proberen zo rustig mogelijk te lopen, want dat jullie allemaal gelijk hebben wat rustig lopen betreft geloof ik 100%
Sorry dat ik mij hier even mee bemoei, maar waarom maak je geen gebruik van de podcast van Evy? Daarmee bouw je rustig je 5 kilometer op en wordt je verteld wanneer je mag/moet lopen en wandelen. Lijkt mij dat dat de kans op overbelasting flink verminderd. En dan zou jij er nu nog voor kunnen kiezen om ergens halverwege het programma te beginnen omdat je zelf al begonnen bent. Het heeft bij mij toentertijd prima gewerkt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb constant mijn telefoon in mijn hand met Strava aan, dat het gemiddelde tempo voor de huidige kilometer aangeeft (doe ik ook om de tijd bij te houden natuurlijk), dus het tempo bijhouden moet wel lukken
Nou ja, ik begon met 2 grote "eerste doelen": 5km achter elkaar hardlopen en 5km met de benenwagen binnen een half uur af kunnen leggen. Dat tweede mag inmiddels duidelijk zijn dat ik dat kan, nu richten op het eerste doel
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:20 schreef BK. het volgende:
[..]
Sorry dat ik mij hier even mee bemoei,
Gewoon doen, ik loop tijdens mijn trainingen nooit een 5km in een half uur. Maar tijdens wedstrijden loop ik ze in 25 minuten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ik moet even iets verzinnen om volgende keer toch écht rond de 6:30/km te lopen tijdens de hardloopminuten ipv 5:00/km (of sneller) zoals nu steeds. Het voelt raar aan ofzo, omdat ik bij 6:30 echt van die kleine stapjes neem en net op het randje van wandelen zit, terwijl ik 5:00 juist met "gewone" passen doe.
Doel van volgende keer: 5km rond 32:30 minuten en proberen zo rustig mogelijk te lopen, want dat jullie allemaal gelijk hebben wat rustig lopen betreft geloof ik 100%
Niks sorry, tips zijn van harte welkom juistquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:20 schreef BK. het volgende:
[..]
Sorry dat ik mij hier even mee bemoei, maar waarom maak je geen gebruik van de podcast van Evy? Daarmee bouw je rustig je 5 kilometer op en wordt je verteld wanneer je mag/moet lopen en wandelen. Lijkt mij dat dat de kans op overbelasting flink verminderd. En dan zou jij er nu nog voor kunnen kiezen om ergens halverwege het programma te beginnen omdat je zelf al begonnen bent. Het heeft bij mij toentertijd prima gewerkt.
Je kan het schema van evy ook in je telefoon programmeren. Dan krijg je een melding als je moet wandelen. Omdat er dan niet zo vaak een geluid Is, is t niet zo erg dat iedereen het hoort buiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niks sorry, tips zijn van harte welkom juist
Dat zou wel een optie kunnen zijn, maar dan moet ik eerst even oordoppen kopen die blijven zitten (heb 1 of 2 keer met oordoppen gelopen en na 3 minuten was ik ze kotsbeu). Geen probleem op zich en dat ben ik van plan als ik over 2-3 weken nog steeds bezig ben met hardlopen. Als ik het dan nog leuk vind en ik heb goede oordoppen is Evy keuze nummer 1
Ook een mogelijkheid ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:10 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan het schema van evy ook in je telefoon programmeren. Dan krijg je een melding als je moet wandelen. Omdat er dan niet zo vaak een geluid Is, is t niet zo erg dat iedereen het hoort buiten.
In werkelijkheid is de maatregel bedoeld als winstmaximalisatie. Ze weten dat er een bepaald percentage niet komt opdagen, en daar stemmen ze het maximale aantal inschrijvingen op af.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:16 schreef Quoi het volgende:
Ja, ik kan wel raden waarom ze die maatregel hebben ingevoerd. Ze willen natuurlijk geen mensen die zich zomaar even inschrijven en wel zien. Beetje serieuze intentie tot het lopen van de marathon kan geen kwaad.
Tenzij je geblesseerd raakt t.z.t.
Je hebt ook een Groningse versie 'Henky' ingesproken door Henk de Haanquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:18 schreef heywoodu het volgende:
Klinkt goed allemaal
Over dat Vlaamse accent kan ik me wel heenzetten denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |