FOK!forum / Gaming / Metal Gear Solid V: The Phantom Pain #5 Played us like a damn filddle!
Miauw_Zedongmaandag 19 oktober 2015 @ 12:53
mainvisual.jpg

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.


Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.


En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.


En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:


In maart 2014 komt dan eindelijk een eerste voorproefje uit van The Phantom Pain, in de vorm van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Meningen zijn sterk verdeeld over het in de ogen van sommigen hoge prijskaartje voor relatief weinig content. Desalniettemin laat de gameplay weinig te wensen over en maakt het de drang naar de volledige game alleen maar groter.
Tijdens E3 2014 wordt er wederom een nieuwe trailer getoond, die focust op Diamond Dogs, de nieuwe organisatie van Big Boss (Venom Snake) en Kazuhira Miller.


his_pic01_zoom.jpg

his_pic02_zoom.jpg

Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 (PC)
Releasedatum: TBA (1984 aldus Trolljima)

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://www.konami.jp/mgs5/tpp/

A Hideo Kojima game.
MMaRsumaandag 19 oktober 2015 @ 13:24
Check op youtube het echte ( geknipte ) einde. Missie 43 ofzo?
Miauw_Zedongmaandag 19 oktober 2015 @ 13:29
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:24 schreef MMaRsu het volgende:
Check op youtube het echte ( geknipte ) einde. Missie 43 ofzo?
Mission 46. Ik heb nu eindelijk alle vrijwel missies op S en alle sideops gedaan... tijd om afscheid te nemen van Quiet :( Zit op 81% nu. Hierna nog alle mission objectives halen en nog iets van 50% van de animals capturen en dan zal ik wel op 100 zitten.
Semisanemaandag 19 oktober 2015 @ 13:52
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:29 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mission 46. Ik heb nu eindelijk alle vrijwel missies op S en alle sideops gedaan... tijd om afscheid te nemen van Quiet :( Zit op 81% nu. Hierna nog alle mission objectives halen en nog iets van 50% van de animals capturen en dan zal ik wel op 100 zitten.
Ah ja dat einde heb ik ook gezien...maar goed het was allemaal toch wel wat vaag en ook wel jammer omdat ik op een gegeven moment wel weer klaar was met alle side-ops en herhaalde missies. Hoewel ik alle 50 missies nu heb gedaan en enkel side ops zou moeten doen of overal een S rank maar dat komt wel een keer dan.
MMaRsumaandag 19 oktober 2015 @ 16:18
Gelukkig hebben we MGO nog _O_
Jungle_Jimdonderdag 22 oktober 2015 @ 21:27
Eindelijk missie 31 gehaald, wat een kutmissie :{
Edit: S rank ook nog eens :P
mijnnicknamedonderdag 22 oktober 2015 @ 23:43
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:27 schreef Jungle_Jim het volgende:
Eindelijk missie 31 gehaald, wat een kutmissie :{
Edit: S rank ook nog eens :P
Missie 37, dat is pas een kut missie. Ik heb hem zo vaak moeten overdoen dat ik bijna alles tot in detail uiteindelijk goed wist te doen en er een S ranking uithaalde... :')
Miauw_Zedongvrijdag 23 oktober 2015 @ 00:39
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:43 schreef mijnnickname het volgende:

[..]

Missie 37, dat is pas een kut missie. Ik heb hem zo vaak moeten overdoen dat ik bijna alles tot in detail uiteindelijk goed wist te doen en er een S ranking uithaalde... :')
Supereasy,
SPOILER
gelijk naar het vliegveld rennen, daar de auto fultonnen, naar de witte loods rennen, erop klimmen en Quiet de skulls af laten knallen, op die manier heb je gegarandeerd in een keer een S ranking.
31 (en de extreme variant) had ik ook in een keer S, goede equipment helpt. (die homing missile launcher)
mijnnicknamevrijdag 23 oktober 2015 @ 08:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 00:39 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Supereasy,
SPOILER
gelijk naar het vliegveld rennen, daar de auto fultonnen, naar de witte loods rennen, erop klimmen en Quiet de skulls af laten knallen, op die manier heb je gegarandeerd in een keer een S ranking.
31 (en de extreme variant) had ik ook in een keer S, goede equipment helpt. (die homing missile launcher)
Als je hem doorhebt is hij super easy ja.

SPOILER
Alleen wou ik sowieso een aantal skulls extracten, ik had Quiet wel uitgerust met de Sinful Butterfly. Ik begon met de CGM 25 om ze vanaf het begin, wanneer ze je nog niet gespot hebben, ze alle 4 schade toe te brengen. Vervolgens naar een van de armored vehicles toegerend (ENM-mine for the win) daar mee gaan rijden en schieten totdat ik er 2 gedood had. Vervolgens waren ze mij kwijt en heb ik de truck kunnen fultonnen plus 2 skulls en vervolgens met Quiet de overige 2 gedood en extracted.
Moet wel zeggen dat ik stiekem een beetje trots ben op mijn FOXHOUND-badge. :P
Pizzakoppovrijdag 23 oktober 2015 @ 11:27
Omdat ik nog altijd zuur ben over het wegblijven van Hayter in TPP bedacht ik mij net dat het vrij apart is dat de Japanse stem van Snake wel dezelfde was. Het argument om Hayter weg te laten was aanvankelijk omdat Big Boss ouder was dan Snake (in MGS 1,2 en 4) en net als Liquid een ander stemgeluid had. Desalniettemin was Hayter wel de stem in Snake Eater wat het geheel dus complex maakte.

Na TPP uitgespeeld te hebben en
SPOILER
bleek dat we met een nitwit hadden gespeeld
kon ik mij enigszins vereenzelvigen met het idee dat Hayter eruit gelaten was. Momenten met de echte bigboss daargelaten maar nu bedenk ik mij dus dat de Japanner wél gewoon Snake, Big Boss en de neppe BigBoss is. Hij is dus iedereen.

Klacht: Ik mis de stem van David Hayter.
LWD-Godiusvrijdag 23 oktober 2015 @ 12:07
Ik was wel gewend aan de stem van David Hayter maar eerlijk gezegd vind ik de stem van Kiefer Sutherland veel beter bij Big Boss (GZ) en Venom (TPP) passen. Solid Snake was een tabula rasa en daar paste een geforceerde monotone stem zoals David die doet meer bij.
Pinda555vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:14
Ha deze game is best saai eigenlijk :'(

Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story.
Jungle_Jimvrijdag 23 oktober 2015 @ 19:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:14 schreef Pinda555 het volgende:
Ha deze game is best saai eigenlijk :'(

Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story.
die normale missies maken het spel juist zo vet, side ops worden wel een beetje saai op een gegeven moment.
Pinda555vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:03
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:37 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

die normale missies maken het spel juist zo vet, side ops worden wel een beetje saai op een gegeven moment.
Ja het enige wat ik daarnaast zit te doen is beetje rondrijden met Quiet en dan mensen extracten.

Ook stront vervelend dat die kut homo's in je basis steeds gaan vechten dus dan stijgt/daalt je rank de heletijd :(
Miauw_Zedongvrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:03 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Ja het enige wat ik daarnaast zit te doen is beetje rondrijden met Quiet en dan mensen extracten.

Ook stront vervelend dat die kut homo's in je basis steeds gaan vechten dus dan stijgt/daalt je rank de heletijd :(
Troublemakers eruit trappen.
Miauw_Zedongvrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:14 schreef Pinda555 het volgende:
Ha deze game is best saai eigenlijk :'(

Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story.
Heb er 140 uur in zitten en nog steeds zwaar naar mijn zin. Kijk er naar uit om met de 5* stealth camo en ps1 ninja outfit alle objectives te doen _O_
LWD-Godiusvrijdag 23 oktober 2015 @ 22:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Heb er 140 uur in zitten en nog steeds zwaar naar mijn zin. Kijk er naar uit om met de 5* stealth camo en ps1 ninja outfit alle objectives te doen _O_
Als je alle missies s-rank hebt gehaald dan unlock je Raiden outfit waarmee je nog sneller sprint dan cyborg ninja outfit en je kan ook verder springen. Er is trouwens ook een 6 ster stealth camouflage die laadt zich op als je beweegt.
Miauw_Zedongvrijdag 23 oktober 2015 @ 22:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:41 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Als je alle missies s-rank hebt gehaald dan unlock je Raiden outfit waarmee je nog sneller sprint dan cyborg ninja outfit en je kan ook verder springen. Er is trouwens ook een 6 ster stealth camouflage die laadt zich op als je beweegt.
Yes, moet er nog 3 op S en dan ben ik er.
Jungle_Jimzaterdag 24 oktober 2015 @ 12:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Troublemakers eruit trappen.
of gewoon 2 troublemakers in dezelfde sectie plaatsen.
Jiang153zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:10
Hm missie 16 is best kut met die aliens
Jungle_Jimzaterdag 24 oktober 2015 @ 13:50
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg :'(

Wel de regenscene gehad met quiet :')
mtchel112zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:50 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg :'(

Wel de regenscene gehad met quiet :')
Even geduld :) welke missie ben je?
Jungle_Jimzaterdag 24 oktober 2015 @ 14:57
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:05 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Even geduld :) welke missie ben je?
33 ;(
mtchel112zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:57 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

33 ;(
Nee dat gaat m niet worden dan _O-
Jungle_Jimzaterdag 24 oktober 2015 @ 19:56
wel heel kut want nu is bijv. die missie met de legendary ibis vogel best moeilijk te halen volgens mij.
LWD-Godiuszaterdag 24 oktober 2015 @ 20:59
Je kan ook een scouting head ontwikkelen voor d-Walker, die herkent ook organismen in je omgeving. Wel vreemd dat je d-dog nog niet hebt.
topdeckmaandag 26 oktober 2015 @ 22:26

tietje terug, maar ok _O_
Miauw_Zedongmaandag 26 oktober 2015 @ 22:38
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:50 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg :'(

Wel de regenscene gehad met quiet :')
Wtf, kan je hem ook niet selecteren bij buddies??

Die raiden outfit trouwens _O_
Jiang153maandag 26 oktober 2015 @ 23:05
quote:
Stefanie _O_

Gewoon zo "down to earth"
Miauw_Zedongdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:07
quote:
Ze zit ook op twitch/youtube en is een gamer :P Hier ontmoet ze zichzelf:

Jungle_Jimdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:10
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:38 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Wtf, kan je hem ook niet selecteren bij buddies??

Die raiden outfit trouwens _O_
nopes :'(
Miauw_Zedongdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:15
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:10 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

nopes :'(
Wat raar... in de guide staat:

Na de cutscene dat je hem terug hebt gebracht naar mother base:

- After the cutscene, you need to complete six missions (replays count as well), including at least three from 07,08,09,10
- Return to Mother Base one more time and then leave to trigger a second cutscene with Ocelot and DD.

hij is wel echt superhandig met veel missies.
Jungle_Jimdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:15 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Wat raar... in de guide staat:

Na de cutscene dat je hem terug hebt gebracht naar mother base:

- After the cutscene, you need to complete six missions (replays count as well), including at least three from 07,08,09,10
- Return to Mother Base one more time and then leave to trigger a second cutscene with Ocelot and DD.

hij is wel echt superhandig met veel missies.
heb m pas heel laat gefultont en op t moment dat ik m zo' beetje moest krijgen kreeg ik allerlei andere cutscenes van andere missies als ik naar motherbase ging, denk dat t daardoor misschien gebugged is ofzo.
mijnnicknamedinsdag 27 oktober 2015 @ 19:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:07 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ze zit ook op twitch/youtube en is een gamer :P Hier ontmoet ze zichzelf:

Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alleen voor deze game nu doet. Zeker gezien de geschiedenis van haar uploads...
Miauw_Zedongdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:28
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:25 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

heb m pas heel laat gefultont en op t moment dat ik m zo' beetje moest krijgen kreeg ik allerlei andere cutscenes van andere missies als ik naar motherbase ging, denk dat t daardoor misschien gebugged is ofzo.
Ik zou missie 7,8 en 9 spelen, daarna 3 random missies en dan naar MB, volgens mij doet hij het dan. Heb je wel minstens 6 story missies gedaan sinds je hem hebt gefultont?
Jungle_Jimdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:28 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik zou missie 7,8 en 9 spelen, daarna 3 random missies en dan naar MB, volgens mij doet hij het dan. Heb je wel minstens 6 story missies gedaan sinds je hem hebt gefultont?
oh story missions...nee dat niet. Ga ik proberen.
Miauw_Zedongdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:27 schreef mijnnickname het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alleen voor deze game nu doet. Zeker gezien de geschiedenis van haar uploads...
Ik denk dat ze sinds deze game streamt, je kan wel zien dat ze vaker gamed. Voor de views hoeft ze het iig niet te laten.
Rickocumzondag 1 november 2015 @ 18:08
Ik kan hier echt slecht tegen.

Echt bij elk tyfus spel zo vaak dood bij de eindbaas omdat je ventje vast blijft haken terwijl de eindbaas nog maar 1 ministreepje health over heeft. Vooral dat ene ministreepje in combinatie van ergens achter haken maakt me ziedend.

Ragerant plus spoiler (spoiler voor mensen die nog niet t spel hebben uitgespeeld)

SPOILER
Ben ik verdomme al een half uur aan t heen en weer rennen omdat die gare kut robot 23.000 raketten op zn hasses moet hebben. Met een tank de helft van zn leven eraf geknald. Heeft ie daadwerkelijk nog maar één ministreepje leven over nadat ik meer dan twintig supply drops heb gehad. Gaat ie weer zijn homosprongetje doen.
Normaliter moet je dan die flameboy neerknallen in een alert modus. Deze keer was die homo nergens te vinden dus kon ik niks maken.
Alsof dat kut spel het er om doet. Fucking ragequit all the way. Na vandaag eindelijk die cockface eindbaas van Bloodborne te hebben verslagen wil deze smegmarobot niet meewerken.

Bah, ik heb een hekel aan eindbazen zoals deze. Zit niks leuks in (gaat hoogstens bij één fase op rotsen zitten om met lasers je te proberen instakillen) en duurt echt veels te lang.

Om nou serieus weer een half uur raketten tegen zn bakkes aan te knallen heb ik geen zin meer in

[/rage rant]

Sorry :') dat moest effe.

Miauw_Zedongzondag 1 november 2015 @ 20:10
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:08 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan hier echt slecht tegen.

Echt bij elk tyfus spel zo vaak dood bij de eindbaas omdat je ventje vast blijft haken terwijl de eindbaas nog maar 1 ministreepje health over heeft. Vooral dat ene ministreepje in combinatie van ergens achter haken maakt me ziedend.

Ragerant plus spoiler (spoiler voor mensen die nog niet t spel hebben uitgespeeld)

SPOILER
Ben ik verdomme al een half uur aan t heen en weer rennen omdat die gare kut robot 23.000 raketten op zn hasses moet hebben. Met een tank de helft van zn leven eraf geknald. Heeft ie daadwerkelijk nog maar één ministreepje leven over nadat ik meer dan twintig supply drops heb gehad. Gaat ie weer zijn homosprongetje doen.
Normaliter moet je dan die flameboy neerknallen in een alert modus. Deze keer was die homo nergens te vinden dus kon ik niks maken.
Alsof dat kut spel het er om doet. Fucking ragequit all the way. Na vandaag eindelijk die cockface eindbaas van Bloodborne te hebben verslagen wil deze smegmarobot niet meewerken.

Bah, ik heb een hekel aan eindbazen zoals deze. Zit niks leuks in (gaat hoogstens bij één fase op rotsen zitten om met lasers je te proberen instakillen) en duurt echt veels te lang.

Om nou serieus weer een half uur raketten tegen zn bakkes aan te knallen heb ik geen zin meer in

[/rage rant]

Sorry :') dat moest effe.

Zowel deze missie als de extreme versie in een keer in S gehaald :P
Rickocumzondag 1 november 2015 @ 20:33
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Zowel deze missie als de extreme versie in een keer in S gehaald :P
Dat geloof ik best, lijkt me ook niet bar moeilijk. Ware het niet dat je wel lang er mee bezig bent.

Misschien eerst kijken of ik morgen wat shizzle kan upgraden.
Miauw_Zedongzondag 1 november 2015 @ 20:50
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, lijkt me ook niet bar moeilijk. Ware het niet dat je wel lang er mee bezig bent.

Misschien eerst kijken of ik morgen wat shizzle kan upgraden.
Neem een zo hoog mogelijk geupgrade CGM25, dan kom je een heel eind.
Ixnaywoensdag 4 november 2015 @ 00:52
Ik vond de eindbaas van MGSV ook een teleurstelling.
Akillawoensdag 4 november 2015 @ 11:17
Vooralsnog heb ik echt veel moeite om hier mee verder te gaan. Merkte tijdens de eerste 3 main missies en een paar side quest, dat ik mij een soort van verveel... Geen idee waarom.
Met mgs1,3 en 4 (en eigenlijk alle games op de ps4 nu) had ik tijdens mijn werk zo'n zin om naar huis te gaan en het te gaan spelen, of zat ik wel eens tips en tricks te bekijken, maar met mgs 5 zit dat er echt (vooralsnog) niet in... :'(
JaqenHgharwoensdag 4 november 2015 @ 21:25
Hmm ik denk dat ik deze ook maar even moet aanschaffen :+
Oscar.donderdag 5 november 2015 @ 00:55
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik vond de eindbaas van MGSV ook een teleurstelling.
welke eindbaas?
JaqenHgharvrijdag 6 november 2015 @ 06:47
Oke dan, dat intro level in het ziekenhuis. 8)7 8)7 8)7

SPOILER
Moest even goed kijken of ik niet Fear per ongeluk had opgestart
Mocht iemand nog problemen hebben met controllers die niet lekker werken: x360c is een heel chill proggje. :7 <- snake emoticon?

Eens zien hoever ik er in kan komen.
Miauw_Zedongdinsdag 10 november 2015 @ 15:01
Ik lees iets over een nieuwe patch:

SPOILER
Als je level 7 opnieuw speelt dan schijn je Quiet weer terug te krijgen.
-Menn0-dinsdag 10 november 2015 @ 16:31
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik lees iets over een nieuwe patch:

SPOILER
Als je level 7 opnieuw speelt dan schijn je Quiet weer terug te krijgen.
:D
topdeckzondag 15 november 2015 @ 02:43
is het normaal dat je bij de missie [subsistence] c2w geen sortie prep kan doen? Of doe ik iets verkeerds?

nvm het staat eronder

[ Bericht 13% gewijzigd door topdeck op 15-11-2015 02:48:54 ]
LWD-Godiuszondag 15 november 2015 @ 11:44
Subsistence missies waren de tofste missies vond ik persoonlijk.
topdeckzondag 15 november 2015 @ 22:12
SPOILER
wel raar dat sommige replay missions gewoon als main missie in aanmerking komen terwijl sommige belangrijke side ops 'side' stories zijn.

Bijv. C2W en footprints of Phantom komen twee keer voor als Main Mission terwijl het vinden van Emmerich en het lichaam van Man on Fire een sidestory is.

Is toch onlogisch.?
topdeckmaandag 16 november 2015 @ 22:15
SPOILER
Weet iemand hoe je Quiet in extreme mode, dus de tweede battle, verslaat? Ze is ditmaal veel sterker en one-shot je gewoon telkens :{
Rickocummaandag 16 november 2015 @ 22:21
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:15 schreef topdeck het volgende:
SPOILER
Weet iemand hoe je Quiet in extreme mode, dus de tweede battle, verslaat? Ze is ditmaal veel sterker en one-shot je gewoon telkens :{
Deze missie heb ik maar overgeslagen, wat een schijtmissie man :')
LWD-Godiusmaandag 16 november 2015 @ 22:42
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:15 schreef topdeck het volgende:
SPOILER
Weet iemand hoe je Quiet in extreme mode, dus de tweede battle, verslaat? Ze is ditmaal veel sterker en one-shot je gewoon telkens :{
SPOILER
Deze missie kan je binnen 2 minuten s-ranken, je moet daarvoor wel Fakel (sleep) ontwikkeld hebben. Markeer haar wel eerst en neem d-dog mee. Je kruipt onder de boomstam en rent daarna via de waterval gewoon naar haar toe ( ze zal je niet raken) en vuurt de sleep grenade launcher op haar af wanneer je zo'n beetje onder de poort staat. Ze zal naar de volgende hideout springen, vergeet niet te blijven rennen als ze van plek veranderd en schiet tenminste in de buurt van haar als ze op haar nieuwe hideout is.
aequemaandag 16 november 2015 @ 22:46
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:15 schreef topdeck het volgende:
SPOILER
Weet iemand hoe je Quiet in extreme mode, dus de tweede battle, verslaat? Ze is ditmaal veel sterker en one-shot je gewoon telkens :{
SPOILER
Supplies op haar droppen. :) Je moet er alleen wel op letten dat je haar vlak voordat het pakket op haar valt (zo'n 7 m) afleidt door op te staan vanuit je dekking en weer terug voordat ze je raakt.
topdeckdinsdag 17 november 2015 @ 00:16
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

SPOILER
Deze missie kan je binnen 2 minuten s-ranken, je moet daarvoor wel Fakel (sleep) ontwikkeld hebben. Markeer haar wel eerst en neem d-dog mee. Je kruipt onder de boomstam en rent daarna via de waterval gewoon naar haar toe ( ze zal je niet raken) en vuurt de sleep grenade launcher op haar af wanneer je zo'n beetje onder de poort staat. Ze zal naar de volgende hideout springen, vergeet niet te blijven rennen als ze van plek veranderd en schiet tenminste in de buurt van haar als ze op haar nieuwe hideout is.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:46 schreef aeque het volgende:

[..]

SPOILER
Supplies op haar droppen. :) Je moet er alleen wel op letten dat je haar vlak voordat het pakket op haar valt (zo'n 7 m) afleidt door op te staan vanuit je dekking en weer terug voordat ze je raakt.
SPOILER
pfew eindelijk. Had eerst sleeping gas op haar gedropt, wat 3/4 van haar energie wegvaagde, en dan met acceleramine haar gesniped met mn Renov (Tranquilizer) :)
Miauw_Zedongdinsdag 17 november 2015 @ 09:17
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:15 schreef topdeck het volgende:
SPOILER
Weet iemand hoe je Quiet in extreme mode, dus de tweede battle, verslaat? Ze is ditmaal veel sterker en one-shot je gewoon telkens :{
Heel simpel, pak een tank je hebt S ranking.
#ANONIEMdinsdag 17 november 2015 @ 13:03
Hallloooo :W Vorige week met MGS begonnen.
Nu ben ik bij een missie waar ik tanks moet uitschakelen met een missile weapon.
Maar hoe kom ik hieraan? :')
Miauw_Zedongdinsdag 17 november 2015 @ 13:33
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:03 schreef Leonos het volgende:
Hallloooo :W Vorige week met MGS begonnen.
Nu ben ik bij een missie waar ik tanks moet uitschakelen met een missile weapon.
Maar hoe kom ik hieraan? :')
Laten ontwikkelen door je R&D team.
topdeckwoensdag 18 november 2015 @ 17:46
heeft het nut om stopping power te upgrading bij zzz weapons? Wat helpt dat dan?
Ixnaydonderdag 19 november 2015 @ 17:47
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:55 schreef donald_dick het volgende:

[..]

welke eindbaas?
Sahelanthropus ofzo
topdeckdonderdag 19 november 2015 @ 21:25
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? :')
Jungle_Jimdonderdag 19 november 2015 @ 21:27
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef topdeck het volgende:
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? :')
zodat je heel cool kunt herladen als je in de helikopter zit
mtchel112vrijdag 20 november 2015 @ 08:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Heel simpel, pak een tank je hebt S ranking.
Deze man weet.
Speel jij nog mgs, jij was al een tijd geleden al helemaal rond eigenlijk toch?
Miauw_Zedongvrijdag 20 november 2015 @ 10:05
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:23 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Deze man weet.
Speel jij nog mgs, jij was al een tijd geleden al helemaal rond eigenlijk toch?
Ik heb hem even aan de kant gelegd nadat ik alles op S gehaald had. Ik hoef alleen nog maar wat losse missie objectives halen en wat dieren te vangen voor 100% maar ik was er ff klaar mee na 150 uur. Ben nu bezig met Fallout 4 en pak hem over een tijdje wel weer op.
LWD-Godiusvrijdag 20 november 2015 @ 12:13
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef topdeck het volgende:
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? :')
omdat 1 kogel van je patroon al geladen is in de loop.
Rickocumvrijdag 20 november 2015 @ 17:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Heel simpel, pak een tank je hebt S ranking.
Meen je niet :D dat ik daar niet aan heb gedacht
topdeckdinsdag 24 november 2015 @ 01:46
korte review van me. Flinke spoilers dus

SPOILER
Good stuff:
geweldige engine, graphics, (e)motion capture, muziek, cinematografie, voice acting, r&d is wel leuk om dingen te unlocken, gameplay was top notch!

Bad stuff:
Itt de vorige spellen, is dit niet lineair wat de flow en pacing van het verhaal nogal verstoorde. Er was ook geen duidelijkheid met wat je moest doen, missie n, missie n + 1, of een side ops? Hierdoor raakte je dat vertrouwde cinematic experience kwijt, want nu lijkt het allemaal losse missies die geen of weinig verband met elkaar hebben. Te weinig cohesie! Ja we hebben de extreme variant (MGS4) meegemaakt, maar dit is alsnog heel karig qua cinematics.

De missies op zich konden wel beter. Hier waren de missies veel te repetitief en niet interessant: extract x, kill y, of collect z. Veel te karig! Ook waren er geen legendarische boss battles, althans weinig. Twee/driemaal Sahelanthropus of een groepje Skulls vechten is ook niet zo interessant meer. De meeste missies konden de kwaliteit niet aan van Ground Zeroes (die eigenlijk als een missie beschouwd kan worden!). Dus werd je nogal misleid door dit verschil in kwaliteit. GZ beloofde te veel. En wat al helemaal niet kan is dat 13 missies ofzo van de 50 letterlijk rehashed waren, wtf? :') Hierdoor ging ik maar eerst ff alle (voor mij mogelijke) missies uitspelen voordat ik eindmissie 46 deed, want ik wist dat ik die als laatste moest doen. Ondanks dit heb ik de Quiet side ops en eindmissie gemist omdat ik nooit echt haar bonding had gemaxed. Hoe moest ik dat nou weten? :')

Je hebt uiteraard ook memorabele missies, maar daar waren er te weinig van. De prologue die een langdradig, maar alsnog spannende introductie gaf was echt episch. Angel with Broken Wings, waarbij je retelang moest verkennen, crawlen, sneaken om de stinger Honey Bee te vinden en de climax met de Skulls was echt fucking top. Shining Lights, Even in Death was een emotioneel hoogtepunt. Je eigen brothers in arms moeten neerhalen blijft pijnlijk. Vooral wanneer ze je saluteren en samen zingen :'(

Het einde waar Venom uiteindelijk te horen kreeg wat er echt aan de hand is, was juist het pivotal moment en hier zou het eigenlijk pas beginnen. MGSV moest letterlijk hierom gaan. Tenminste, dat is waar iedereen het over had: de val van Big Boss naar de villain. Nou ik heb er niks of weinig van gemerkt in dit spel. Ook is het een vreemde plottwist, voelt een beetje cheap aan en je voelt je belazerd dat je al die tijd met een pseudo-kloon hebt gespeeld.

Maarja het was duidelijk een niet afgemaakt product. Het voelt alsof je pas 50% af hebt gespeeld :')

Ik heb veelal over de negatieve zaken gesproken, waar we een heel boek mee kunnen vullen, maar alsnog vind ik het een geslaagd spel. Jammer van het einde, want de gameplay was echt top. Dit spel had gemakkelijk een legende status kunnen krijgen op grond van technische, gameplay, en story aspecten, maar dat is niet gebeurd.

Kojima/Konami couldn't deliver. Jammer... echt jammer. ;(

tl:dr goeie gameplay en technische basis qua engine. Karige missies, verhaal kon beter, cut content.

Al met al geef ik het een... 9.2 als een stand alone spel. Voor een Metal Gear is het een 7.9 ofzo, wegens gebrek aan endbosses, verhaallijn, etc. Scrap that, 4.9 voor het verhaal, 8 voor gameplay, 6je overall. Godver wat een deceptie, vooral wanneer je de trailers achteraf bekijkt :{ :'(
/rant

[ Bericht 4% gewijzigd door topdeck op 24-11-2015 02:57:16 ]
Ixnayzaterdag 5 december 2015 @ 19:31
Die rehashed missies en het slechte einde waren geen keuzes van Kojima.
Ook Ground Zeroes was dat niet

Wat ik denk is dat Konami gewoon snel veel geld wilde vangen en vond dat Kojima te lang bezig was met de game en hem gevraagd heeft om het snel af te ronden.

De relatie tussen Kojima en Konami is intussen zelfs zo slecht dat Kojima zijn prijs bij de Game Awards voor Best Action/Adventure voor MGSV niet mocht ophalen. Echt zielig van Konami, wat willen ze hiermee bereiken.
topdeckzaterdag 26 december 2015 @ 20:29
af5243914fc9fcf31035e472e64faa54.jpg
Miauw_Zedongwoensdag 13 januari 2016 @ 04:03
Eindelijk, na een kleine 175 uur ongeveer.... Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en als de game volledig af was geweest dan was het misschien wel dé beste.

tw578mM.jpg

Ik ga nu verder met Ground zeroes 100% halen, en ik heb nav deze game gelijk de legacy collection voor de ps3 gekocht. Metal Gear 1, 2, 3, 4 en peace walker in HD + trophy support en deel 1 en 2 van de msx in één pakket. Ik kijk uit naar peace walker want die heb ik nog nooit gespeeld.

Ik ben nog lang niet klaar met het Metal Gear universum ^O^
Miauw_Zedongwoensdag 13 januari 2016 @ 10:34
Dit is ook wel leip trouwens:

Ixnaydonderdag 14 januari 2016 @ 19:03
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 04:03 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Eindelijk, na een kleine 175 uur ongeveer.... Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en als de game volledig af was geweest dan was het misschien wel dé beste.

[ afbeelding ]

Ik ga nu verder met Ground zeroes 100% halen, en ik heb nav deze game gelijk de legacy collection voor de ps3 gekocht. Metal Gear 1, 2, 3, 4 en peace walker in HD + trophy support en deel 1 en 2 van de msx in één pakket. Ik kijk uit naar peace walker want die heb ik nog nooit gespeeld.

Ik ben nog lang niet klaar met het Metal Gear universum ^O^
Goed gedaan.
^O^

Ik vind 2 en 5 de beste delen.
ems.donderdag 14 januari 2016 @ 19:09
Ik vind 1 het enige echt deel dat de moeite waard is, maar ik ben dan ook geen groot fan van de metal-gear wereld :P

Maar 1 is dan wel meteen een van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Pizzakoppodonderdag 14 januari 2016 @ 21:44
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Goed gedaan.
^O^

Ik vind 2 en 5 de beste delen.
2 en 5? Dat zijn wel bijzondere keuzes.
Miauw_Zedongdonderdag 14 januari 2016 @ 21:51
5 is verreweg de beste qua gameplay, maar qua verhaal not so much.
Ixnaydonderdag 14 januari 2016 @ 22:00
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

2 en 5? Dat zijn wel bijzondere keuzes.
Vind ik zelf ook. De meesten vinden van de eerste drie games deel 2 de minste denk ik.

Deel 5 was veel "rijker" qua mogelijkheden dan alles wat ze voorheen gedaan hebben.
Toch vind ik 5 qua verhaal en personages de minste van ze allemaal. Komt vooral door de beperkingen die Kojima heeft gekregen van Konami.
Miauw_Zedongdonderdag 14 januari 2016 @ 22:01
Stel je voor dat er een fatsoenlijk deel 2 was geweest, dus geen herhalingen qua missies, sidequests met meer afwisseling (zoals in peace walker) en een derde map op dat eiland waar het verhaal fatsoenlijk ten eide was gekomen zoals te zien op de dvd. Dan was het de beste MGS ooit geweest.
Oscar.donderdag 14 januari 2016 @ 22:03
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Stel je voor dat er een fatsoenlijk deel 2 was geweest, dus geen herhalingen qua missies, sidequests met meer afwisseling (zoals in peace walker) en een derde map op dat eiland waar het verhaal fatsoenlijk ten eide was gekomen zoals te zien op de dvd. Dan was het de beste MGS ooit geweest.
en als mijn tante een lul had, dan was het mijn oom
Miauw_Zedongdonderdag 14 januari 2016 @ 22:04
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en als mijn tante een lul had, dan was het mijn oom
Het is gewoon jammer, het had zoveel meer kunnen zijn zonder dat gekut van Konami.
-Menn0-donderdag 14 januari 2016 @ 22:06
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en als mijn tante een lul had, dan was het mijn oom
:D _O-
Oscar.donderdag 14 januari 2016 @ 22:07
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:04 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Het is gewoon jammer, het had zoveel meer kunnen zijn zonder dat gekut van Konami.
inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag.
Miauw_Zedongdonderdag 14 januari 2016 @ 22:09
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag.
Oh ik wist niet dat hij iemand gebeten had. Ja dan het wel terecht.
Oscar.donderdag 14 januari 2016 @ 22:10
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:09 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat hij iemand gebeten had. Ja dan het wel terecht.
suarez beloofde ook continu beterschap en dat hij nooit meer zou bijten. maar ondertussen heeft hij zijn tanden in meer mensen gezet dan dat ik vingers heb aan 1 hand
Miauw_Zedongdonderdag 14 januari 2016 @ 22:14
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:10 schreef donald_dick het volgende:

[..]

suarez beloofde ook continu beterschap en dat hij nooit meer zou bijten. maar ondertussen heeft hij zijn tanden in meer mensen gezet dan dat ik vingers heb aan 1 hand
Maar hij kan wel voetballen! Zolang hij zulke mooie doelpunten maakt, interesseert het me niks wie hij bijt.
Oscar.donderdag 14 januari 2016 @ 22:17
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:14 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Maar hij kan wel voetballen! Zolang hij zulke mooie doelpunten maakt, interesseert het me niks wie hij bijt.
jah, dat vond barcelona ook toen hij 4 maanden werd geschorst
Pizzakoppodonderdag 14 januari 2016 @ 22:37
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag.
Wat deed Kojima dan?
Pizzakoppodonderdag 14 januari 2016 @ 22:39
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Vind ik zelf ook. De meesten vinden van de eerste drie games deel 2 de minste denk ik.

Deel 5 was veel "rijker" qua mogelijkheden dan alles wat ze voorheen gedaan hebben.
Toch vind ik 5 qua verhaal en personages de minste van ze allemaal. Komt vooral door de beperkingen die Kojima heeft gekregen van Konami.
Ik vond 2 echt een topspel, heb mij ook nog zo geirriteerd aan het feit dat je met Raiden speelde ipv met Snake maar volgens mij is het traditioneel gezien onder de fans nog steeds een doodzonde. :D 5 was qua gameplay imho echt geweldig maar voelt in veel te weinig als een MGS helaas.
-Menn0-donderdag 14 januari 2016 @ 23:01
Was wel flinke mindfuck dat je opeens Raiden was, wist het echt niet! Flinke twist! Tegenwoordig staat alles op internet maar toen....
Jungle_Jimdonderdag 14 januari 2016 @ 23:02
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:01 schreef -Menn0- het volgende:
Was wel flinke mindfuck dat je opeens Raiden was, wist het echt niet! Flinke twist! Tegenwoordig staat alles op internet maar toen....
ja, leuke mindfuck, maar het maakte het spel er niet leuker op.
-Menn0-donderdag 14 januari 2016 @ 23:29
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:02 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ja, leuke mindfuck, maar het maakte het spel er niet leuker op.
Ik heb me er prima mee vermaakt :)
Ixnayvrijdag 15 januari 2016 @ 00:19
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:39 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik vond 2 echt een topspel, heb mij ook nog zo geirriteerd aan het feit dat je met Raiden speelde ipv met Snake maar volgens mij is het traditioneel gezien onder de fans nog steeds een doodzonde. :D 5 was qua gameplay imho echt geweldig maar voelt in veel te weinig als een MGS helaas.
Ik het begin vond ik Raiden ook niks, maar later vond ik hem/het heel goed bedacht en bij MGS passen. Deel 2 zijn eigenlijk 2 losse verhalen die ze beter aan elkaar hadden kunnen laten linken. Vond het verhaal zelfs na meerdere keren uitspelen complex.

Deel 5 is gewoon MGS maar dan open wereld en grafische kwaliteit en gameplay kwaliteit van deze generatie consoles.
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 00:34
Raiden was uiteindelijk wel een baas.
Jungle_Jimvrijdag 15 januari 2016 @ 09:38
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:34 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Raiden was uiteindelijk wel een baas.
baas van de gays
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 10:09
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:38 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

baas van de gays
LIever de baas van de gays dan geen baas.
2dopevrijdag 15 januari 2016 @ 10:10
Raiden in Metal Gear Rising O+
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 11:42
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat deed Kojima dan?
Geld kosten vooral.
Semisanevrijdag 15 januari 2016 @ 11:59
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Geld kosten vooral.
Volgens mij heeft elk Kojima spel tot nu toe winst geboekt, dus je kan hooguit zeggen dat de winst marges wat kleiner werden doordat hij meer en meer wilde in zijn laatste MSG...Konami wilde gewoon meer winst en wellicht ook een andere strategie.

Nu hoorde ik dat men bij Konami door willen gaan met MSG...en je zult zien dat ze uitkomen met een soort standaard shooter-achtig iets waarover een MSG schil komt te hangen...het zal gigantisch verkopen en de "fastfood-gamer" zal het fantastisch vinden...maar vermoed dat het qua diepgang een voetenbadje wordt.

Hopelijk kan Kojima weer straks lekker uitleven op een game. :)
Pizzakoppovrijdag 15 januari 2016 @ 11:59
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Geld kosten vooral.
Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 12:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.
Vind ik ook, en niet alleen bij MGS maar ze hebben Silent Hill en CastleVania ook al om zeep geholpen.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 12:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.
Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
Pizzakoppovrijdag 15 januari 2016 @ 12:44
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.

Waarom neem je het zo op voor Konami?
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 12:48
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
Die 80 miljoen is inclusief de ontwikkeling van de fox engine die ze nog voor talloze andere games hadden kunnen gebruiken. Beste engine die ik tot nu toe gezien heb ook, erg indrukwekkend. En ik denk dat er geen enkele aanleiding was om te denken dat MGSV niet goed zou verkopen.
Semisanevrijdag 15 januari 2016 @ 12:58
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.

Konami verdient die investering echt wel makkelijk terug. :)
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 13:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.
Goed verkopen betekend niet automatisch er winst op maken. En dat willen bedrijven graag doen, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. En garanties uit het verleden....
Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht.
quote:
Waarom neem je het zo op voor Konami?
Omdat aan een verhaal twee kanten zitten. En ik snap Konami ook wel dat ze niet eindeloos geld in een put blijven stoppen waarvan het einde niet in zicht is.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 13:06
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.
De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 13:10
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht.

[..]

MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest tot GTA5 nota bene met zijn 6 miljoen verkochte exemplaren en in geen enkel opzicht een commerciele tegenvaller voor Konami. Sorry maar je praat nu echt poep.
Miauw_Zedongvrijdag 15 januari 2016 @ 13:12
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.
Die engine was een investering in de toekomst, daarom kan je die 80 miljoen niet helemaal aan MGSV toeschrijven. Dat ze hem met hun domme hoofden niet verder gaan gebruiken is hun eigen domme schuld natuurlijk.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 13:18
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest
Jammer joh, dat is GT5. Maakt niets uit verder.
quote:
Sorry maar je praat nu echt poep.
Een GT, Uncharted of God of War kosten veel minder en verkopen net zo goed, indien beter.

Maar als dit het niveau is waar we op gaan discussiëren, dan ga ik even iets anders doen :)
Semisanevrijdag 15 januari 2016 @ 13:41
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.
Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.

En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar.

En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 14:06
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:41 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.
Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over
quote:
En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar.

En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens.
Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...
Semisanevrijdag 15 januari 2016 @ 14:16
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over
Tja maar dat is inherent aan de game-industrie. Elke game maker moet leren om te gaan met een engine, of dit nu de Unreal engine is (die al is verouderd) of de FOX engine. Dat is hun werk natuurlijk of een deel daarvan. :)

quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...
Dat is een beslissing van Konami zelf, dat is niet Kojima te verwijten. Je kan hooguit zeggen dan Konami dan maar deze game niet had moeten maken of dat ze de licentie van de game aan een ander hadden moeten overlaten.

Het had voor Kojima niet zoveel uitgemaakt geloof ik, die geeft al dik 20 jaar aan klaar te zijn met de titel. Die is enkel maar teruggekomen omdat Konami hem nadrukkelijk vroegen om een game te maken, met groot budget en op zijn manier...tja je kan verwachten dat dat een keer niet gaat zoals Konami dat zou willen.

Kojima zal niet makkelijk zijn, maar in dit geval ligt het volgens mij toch echt aan Konami zelf...ze hebben de regie op een gegeven moment verloren en hebben toen overtrokken gereageerd.
2dopevrijdag 15 januari 2016 @ 14:25
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:16 schreef Semisane het volgende:
de Unreal engine is (die al is verouderd)
Verouderd is niet het juiste woord denk ik :P Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.

Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken.
Semisanevrijdag 15 januari 2016 @ 14:27
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:25 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verouderd is niet het juiste woord denk ik :P Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.

Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken.
Ja nee, lang mee inderdaad. Verouderd is niet heel correct nee. :)
Ixnayvrijdag 15 januari 2016 @ 16:37
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Geld kosten vooral.
Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 17:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.
Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?

Mooi
Ixnayvrijdag 15 januari 2016 @ 17:29
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?

Mooi
Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.

Als ze een engine laten ontwikkelen voor 1 game, is het logisch dat het een hele dure game wordt om te maken. Kojima had een MGS6 kunnen maken met de Fox Engine en dezelfde kwaliteit als MGS5 en dan praten we over hele andere getallen.

Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest.
Oscar.vrijdag 15 januari 2016 @ 21:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.

Wederom, je kent de boeken niet. Misschien wilde Konami nog 1 grote klapper maken. We weten dat de game 80 miljoen aan development kosten had, niet wat er uit gegeven is aan marketing etc. Daar heeft Konami niets over gezegd. Misschien had Konami geen zin om financieel ten gronde te gaan omdat Kojima graag perfectionistisch is.

quote:
Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest.
Dan was het verhaal af geweest, maar niet meteen de beste game ooit, en zeker niet de beste MGS ooit :)
Kokoswaterzaterdag 16 januari 2016 @ 13:39
MGSV was zoveel beter geweest als 2/3 van de missies geschrapt werden, alleen de echte verhaalmissies dus overblijven en er dan nog een aantal verhaalmissies bijkwamen om de lijn van Psycho Mantis en Eli netjes af te ronden en een echte finaleklapper te maken.. Ik had veel liever een spel van 8 uur dat me bleef boeien dan een spel van 30 uur waarbij ik telkens hetzelfde aan het doen was.

Eventueel konden alle side-ops eruit, en missies als "infiltreer het vliegveld en ontvoer deze secret agent" konden dan de sidequests worden. Alleen de verhaalmissies verplicht maken.
Dranksterdinsdag 19 januari 2016 @ 15:49
5803811+_35aa468818d82a7bd48d9c4c2d55df71.jpg

:')
HansvanOchtenvrijdag 26 februari 2016 @ 08:02
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets.
Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien.

Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan?

Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen?
Oscar.vrijdag 26 februari 2016 @ 08:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:02 schreef HansvanOchten het volgende:
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets.
Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien.

Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan?

Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen?
ik deed altijd 3 rondes. Een om de missie te verkennen en de primaire opdrachten te doen. Een keer om een S ranking te halen en daarna de sidemissies. Alle drie tegelijkertijd lukte mij meestal niet.
HansvanOchtenvrijdag 26 februari 2016 @ 08:14
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet?

Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/
Miauw_Zedongvrijdag 26 februari 2016 @ 09:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:14 schreef HansvanOchten het volgende:
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet?

Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/
S is puur gebaseerd op snelheid, je 2e vraag snap ik niet zo goed. De missies in chapter 2 staan los van je missies in chapter 1. In de praktijk, als je alles 100% wil, al je missies 3 a 4 keer moeten doorspelen. 1e keer gewoon spelen zoals je zelf wilt, 2e keer ga je voor snelheid, 3e keer voor de overige mission tasks en in sommige gevallen heb je een 4e keer nodig om ze allemaal te halen. Tasks die je eerder gedaan hebt hoef je niet nog een keer te doen. Overigens hoef je niet telkens de hele missie te halen, afzonderlijke mission tasks halen en jezelf extracten kan ook gewoon.
Ixnayvrijdag 26 februari 2016 @ 20:28
Zijn die ranks niet gebaseerd op score?

Ik haalde hoge ranks als ik alles perfect stealth deed.
Miauw_Zedongvrijdag 26 februari 2016 @ 21:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:28 schreef Ixnay het volgende:
Zijn die ranks niet gebaseerd op score?

Ik haalde hoge ranks als ik alles perfect stealth deed.
Klopt, maar het is het meest efficient om missies zo snel mogelijk te halen, je krijgt dan bijna altijd een S rank (indien snel genoeg) en er zijn altijd manier om missies erg snel te halen. In sommige gevallen is die no trace bonus nodig om S rank te kunnen halen.
HansvanOchtenwoensdag 9 maart 2016 @ 15:33
Inmiddels een paar uur verder, missie 10 gehaald.

Tot nu toe doet het me allemaal niet zo heel veel.
Heel vaak soortgelijke missies bij dezelfde locatie.