Miauw_Zedong | maandag 19 oktober 2015 @ 12:53 |
![]() Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes. Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios. En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen: In maart 2014 komt dan eindelijk een eerste voorproefje uit van The Phantom Pain, in de vorm van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Meningen zijn sterk verdeeld over het in de ogen van sommigen hoge prijskaartje voor relatief weinig content. Desalniettemin laat de gameplay weinig te wensen over en maakt het de drang naar de volledige game alleen maar groter. Tijdens E3 2014 wordt er wederom een nieuwe trailer getoond, die focust op Diamond Dogs, de nieuwe organisatie van Big Boss (Venom Snake) en Kazuhira Miller. ![]() ![]() Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face? We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben. In ontwikkeling voor: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 (PC) Releasedatum: TBA (1984 aldus Trolljima) De Metal Gear Saga (volgorde van release): Metal Gear Metal Gear 2: Solid Snake Metal Gear Solid Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Metal Gear Solid 3: Snake Eater Metal Gear Solid: Portable Ops Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Metal Gear Solid: Peace Walker Metal Gear Rising: Revengeance Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Non-Canon: Metal Gear 2: Snake's Revenge Metal Gear Solid: Ghost Babel Metal Gear Ac!d 1 & 2 http://www.konami.jp/mgs5/tpp/ A Hideo Kojima game. | |
MMaRsu | maandag 19 oktober 2015 @ 13:24 |
Check op youtube het echte ( geknipte ) einde. Missie 43 ofzo? | |
Miauw_Zedong | maandag 19 oktober 2015 @ 13:29 |
Mission 46. Ik heb nu eindelijk alle vrijwel missies op S en alle sideops gedaan... tijd om afscheid te nemen van Quiet ![]() | |
Semisane | maandag 19 oktober 2015 @ 13:52 |
Ah ja dat einde heb ik ook gezien...maar goed het was allemaal toch wel wat vaag en ook wel jammer omdat ik op een gegeven moment wel weer klaar was met alle side-ops en herhaalde missies. Hoewel ik alle 50 missies nu heb gedaan en enkel side ops zou moeten doen of overal een S rank maar dat komt wel een keer dan. | |
MMaRsu | maandag 19 oktober 2015 @ 16:18 |
Gelukkig hebben we MGO nog ![]() | |
Jungle_Jim | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:27 |
Eindelijk missie 31 gehaald, wat een kutmissie ![]() Edit: S rank ook nog eens ![]() | |
mijnnickname | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:43 |
Missie 37, dat is pas een kut missie. Ik heb hem zo vaak moeten overdoen dat ik bijna alles tot in detail uiteindelijk goed wist te doen en er een S ranking uithaalde... ![]() | |
Miauw_Zedong | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:39 |
Supereasy, 31 (en de extreme variant) had ik ook in een keer S, goede equipment helpt. (die homing missile launcher) | |
mijnnickname | vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:15 |
Als je hem doorhebt is hij super easy ja. Moet wel zeggen dat ik stiekem een beetje trots ben op mijn FOXHOUND-badge. ![]() | |
Pizzakoppo | vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:27 |
Omdat ik nog altijd zuur ben over het wegblijven van Hayter in TPP bedacht ik mij net dat het vrij apart is dat de Japanse stem van Snake wel dezelfde was. Het argument om Hayter weg te laten was aanvankelijk omdat Big Boss ouder was dan Snake (in MGS 1,2 en 4) en net als Liquid een ander stemgeluid had. Desalniettemin was Hayter wel de stem in Snake Eater wat het geheel dus complex maakte. Na TPP uitgespeeld te hebben en kon ik mij enigszins vereenzelvigen met het idee dat Hayter eruit gelaten was. Momenten met de echte bigboss daargelaten maar nu bedenk ik mij dus dat de Japanner wél gewoon Snake, Big Boss en de neppe BigBoss is. Hij is dus iedereen. Klacht: Ik mis de stem van David Hayter. | |
LWD-Godius | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:07 |
Ik was wel gewend aan de stem van David Hayter maar eerlijk gezegd vind ik de stem van Kiefer Sutherland veel beter bij Big Boss (GZ) en Venom (TPP) passen. Solid Snake was een tabula rasa en daar paste een geforceerde monotone stem zoals David die doet meer bij. | |
Pinda555 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:14 |
Ha deze game is best saai eigenlijk ![]() Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story. | |
Jungle_Jim | vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:37 |
die normale missies maken het spel juist zo vet, side ops worden wel een beetje saai op een gegeven moment. | |
Pinda555 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:03 |
Ja het enige wat ik daarnaast zit te doen is beetje rondrijden met Quiet en dan mensen extracten. Ook stront vervelend dat die kut homo's in je basis steeds gaan vechten dus dan stijgt/daalt je rank de heletijd ![]() | |
Miauw_Zedong | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36 |
Troublemakers eruit trappen. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36 |
Heb er 140 uur in zitten en nog steeds zwaar naar mijn zin. Kijk er naar uit om met de 5* stealth camo en ps1 ninja outfit alle objectives te doen ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:41 |
Als je alle missies s-rank hebt gehaald dan unlock je Raiden outfit waarmee je nog sneller sprint dan cyborg ninja outfit en je kan ook verder springen. Er is trouwens ook een 6 ster stealth camouflage die laadt zich op als je beweegt. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:52 |
Yes, moet er nog 3 op S en dan ben ik er. | |
Jungle_Jim | zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:22 |
of gewoon 2 troublemakers in dezelfde sectie plaatsen. | |
Jiang153 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:10 |
Hm missie 16 is best kut met die aliens | |
Jungle_Jim | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:50 |
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg ![]() Wel de regenscene gehad met quiet ![]() | |
mtchel112 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:05 |
Even geduld ![]() | |
Jungle_Jim | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:57 |
33 ![]() | |
mtchel112 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:54 |
Nee dat gaat m niet worden dan ![]() | |
Jungle_Jim | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:56 |
wel heel kut want nu is bijv. die missie met de legendary ibis vogel best moeilijk te halen volgens mij. | |
LWD-Godius | zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:59 |
Je kan ook een scouting head ontwikkelen voor d-Walker, die herkent ook organismen in je omgeving. Wel vreemd dat je d-dog nog niet hebt. | |
topdeck | maandag 26 oktober 2015 @ 22:26 |
tietje terug, maar ok ![]() | |
Miauw_Zedong | maandag 26 oktober 2015 @ 22:38 |
Wtf, kan je hem ook niet selecteren bij buddies?? Die raiden outfit trouwens ![]() | |
Jiang153 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:05 |
Stefanie ![]() Gewoon zo "down to earth" | |
Miauw_Zedong | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:07 |
Ze zit ook op twitch/youtube en is een gamer ![]() | |
Jungle_Jim | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:10 |
nopes ![]() | |
Miauw_Zedong | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:15 |
Wat raar... in de guide staat: Na de cutscene dat je hem terug hebt gebracht naar mother base: - After the cutscene, you need to complete six missions (replays count as well), including at least three from 07,08,09,10 - Return to Mother Base one more time and then leave to trigger a second cutscene with Ocelot and DD. hij is wel echt superhandig met veel missies. | |
Jungle_Jim | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:25 |
heb m pas heel laat gefultont en op t moment dat ik m zo' beetje moest krijgen kreeg ik allerlei andere cutscenes van andere missies als ik naar motherbase ging, denk dat t daardoor misschien gebugged is ofzo. | |
mijnnickname | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:27 |
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alleen voor deze game nu doet. Zeker gezien de geschiedenis van haar uploads... | |
Miauw_Zedong | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:28 |
Ik zou missie 7,8 en 9 spelen, daarna 3 random missies en dan naar MB, volgens mij doet hij het dan. Heb je wel minstens 6 story missies gedaan sinds je hem hebt gefultont? | |
Jungle_Jim | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:29 |
oh story missions...nee dat niet. Ga ik proberen. | |
Miauw_Zedong | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:29 |
Ik denk dat ze sinds deze game streamt, je kan wel zien dat ze vaker gamed. Voor de views hoeft ze het iig niet te laten. | |
Rickocum | zondag 1 november 2015 @ 18:08 |
Ik kan hier echt slecht tegen. Echt bij elk tyfus spel zo vaak dood bij de eindbaas omdat je ventje vast blijft haken terwijl de eindbaas nog maar 1 ministreepje health over heeft. Vooral dat ene ministreepje in combinatie van ergens achter haken maakt me ziedend. Ragerant plus spoiler (spoiler voor mensen die nog niet t spel hebben uitgespeeld)
| |
Miauw_Zedong | zondag 1 november 2015 @ 20:10 |
Zowel deze missie als de extreme versie in een keer in S gehaald ![]() | |
Rickocum | zondag 1 november 2015 @ 20:33 |
Dat geloof ik best, lijkt me ook niet bar moeilijk. Ware het niet dat je wel lang er mee bezig bent. Misschien eerst kijken of ik morgen wat shizzle kan upgraden. | |
Miauw_Zedong | zondag 1 november 2015 @ 20:50 |
Neem een zo hoog mogelijk geupgrade CGM25, dan kom je een heel eind. | |
Ixnay | woensdag 4 november 2015 @ 00:52 |
Ik vond de eindbaas van MGSV ook een teleurstelling. | |
Akilla | woensdag 4 november 2015 @ 11:17 |
Vooralsnog heb ik echt veel moeite om hier mee verder te gaan. Merkte tijdens de eerste 3 main missies en een paar side quest, dat ik mij een soort van verveel... Geen idee waarom. Met mgs1,3 en 4 (en eigenlijk alle games op de ps4 nu) had ik tijdens mijn werk zo'n zin om naar huis te gaan en het te gaan spelen, of zat ik wel eens tips en tricks te bekijken, maar met mgs 5 zit dat er echt (vooralsnog) niet in... ![]() | |
JaqenHghar | woensdag 4 november 2015 @ 21:25 |
Hmm ik denk dat ik deze ook maar even moet aanschaffen ![]() | |
Oscar. | donderdag 5 november 2015 @ 00:55 |
welke eindbaas? | |
JaqenHghar | vrijdag 6 november 2015 @ 06:47 |
Oke dan, dat intro level in het ziekenhuis. ![]() ![]() ![]() Mocht iemand nog problemen hebben met controllers die niet lekker werken: x360c is een heel chill proggje. ![]() Eens zien hoever ik er in kan komen. | |
Miauw_Zedong | dinsdag 10 november 2015 @ 15:01 |
Ik lees iets over een nieuwe patch:
| |
-Menn0- | dinsdag 10 november 2015 @ 16:31 |
![]() | |
topdeck | zondag 15 november 2015 @ 02:43 |
is het normaal dat je bij de missie [subsistence] c2w geen sortie prep kan doen? Of doe ik iets verkeerds? nvm het staat eronder [ Bericht 13% gewijzigd door topdeck op 15-11-2015 02:48:54 ] | |
LWD-Godius | zondag 15 november 2015 @ 11:44 |
Subsistence missies waren de tofste missies vond ik persoonlijk. | |
topdeck | zondag 15 november 2015 @ 22:12 |
| |
topdeck | maandag 16 november 2015 @ 22:15 |
| |
Rickocum | maandag 16 november 2015 @ 22:21 |
Deze missie heb ik maar overgeslagen, wat een schijtmissie man ![]() | |
LWD-Godius | maandag 16 november 2015 @ 22:42 |
| |
aeque | maandag 16 november 2015 @ 22:46 |
| |
topdeck | dinsdag 17 november 2015 @ 00:16 |
| |
Miauw_Zedong | dinsdag 17 november 2015 @ 09:17 |
Heel simpel, pak een tank je hebt S ranking. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 november 2015 @ 13:03 |
Hallloooo ![]() Nu ben ik bij een missie waar ik tanks moet uitschakelen met een missile weapon. Maar hoe kom ik hieraan? ![]() | |
Miauw_Zedong | dinsdag 17 november 2015 @ 13:33 |
Laten ontwikkelen door je R&D team. | |
topdeck | woensdag 18 november 2015 @ 17:46 |
heeft het nut om stopping power te upgrading bij zzz weapons? Wat helpt dat dan? | |
Ixnay | donderdag 19 november 2015 @ 17:47 |
Sahelanthropus ofzo | |
topdeck | donderdag 19 november 2015 @ 21:25 |
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? ![]() | |
Jungle_Jim | donderdag 19 november 2015 @ 21:27 |
zodat je heel cool kunt herladen als je in de helikopter zit | |
mtchel112 | vrijdag 20 november 2015 @ 08:23 |
Deze man weet. Speel jij nog mgs, jij was al een tijd geleden al helemaal rond eigenlijk toch? | |
Miauw_Zedong | vrijdag 20 november 2015 @ 10:05 |
Ik heb hem even aan de kant gelegd nadat ik alles op S gehaald had. Ik hoef alleen nog maar wat losse missie objectives halen en wat dieren te vangen voor 100% maar ik was er ff klaar mee na 150 uur. Ben nu bezig met Fallout 4 en pak hem over een tijdje wel weer op. | |
LWD-Godius | vrijdag 20 november 2015 @ 12:13 |
omdat 1 kogel van je patroon al geladen is in de loop. | |
Rickocum | vrijdag 20 november 2015 @ 17:04 |
Meen je niet ![]() | |
topdeck | dinsdag 24 november 2015 @ 01:46 |
korte review van me. Flinke spoilers dus/rant [ Bericht 4% gewijzigd door topdeck op 24-11-2015 02:57:16 ] | |
Ixnay | zaterdag 5 december 2015 @ 19:31 |
Die rehashed missies en het slechte einde waren geen keuzes van Kojima. Ook Ground Zeroes was dat niet Wat ik denk is dat Konami gewoon snel veel geld wilde vangen en vond dat Kojima te lang bezig was met de game en hem gevraagd heeft om het snel af te ronden. De relatie tussen Kojima en Konami is intussen zelfs zo slecht dat Kojima zijn prijs bij de Game Awards voor Best Action/Adventure voor MGSV niet mocht ophalen. Echt zielig van Konami, wat willen ze hiermee bereiken. | |
topdeck | zaterdag 26 december 2015 @ 20:29 |
![]() | |
Miauw_Zedong | woensdag 13 januari 2016 @ 04:03 |
Eindelijk, na een kleine 175 uur ongeveer.... Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en als de game volledig af was geweest dan was het misschien wel dé beste.![]() Ik ga nu verder met Ground zeroes 100% halen, en ik heb nav deze game gelijk de legacy collection voor de ps3 gekocht. Metal Gear 1, 2, 3, 4 en peace walker in HD + trophy support en deel 1 en 2 van de msx in één pakket. Ik kijk uit naar peace walker want die heb ik nog nooit gespeeld. Ik ben nog lang niet klaar met het Metal Gear universum ![]() | |
Miauw_Zedong | woensdag 13 januari 2016 @ 10:34 |
Dit is ook wel leip trouwens: | |
Ixnay | donderdag 14 januari 2016 @ 19:03 |
Goed gedaan. ![]() Ik vind 2 en 5 de beste delen. | |
ems. | donderdag 14 januari 2016 @ 19:09 |
Ik vind 1 het enige echt deel dat de moeite waard is, maar ik ben dan ook geen groot fan van de metal-gear wereld ![]() Maar 1 is dan wel meteen een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. | |
Pizzakoppo | donderdag 14 januari 2016 @ 21:44 |
2 en 5? Dat zijn wel bijzondere keuzes. | |
Miauw_Zedong | donderdag 14 januari 2016 @ 21:51 |
5 is verreweg de beste qua gameplay, maar qua verhaal not so much. | |
Ixnay | donderdag 14 januari 2016 @ 22:00 |
Vind ik zelf ook. De meesten vinden van de eerste drie games deel 2 de minste denk ik. Deel 5 was veel "rijker" qua mogelijkheden dan alles wat ze voorheen gedaan hebben. Toch vind ik 5 qua verhaal en personages de minste van ze allemaal. Komt vooral door de beperkingen die Kojima heeft gekregen van Konami. | |
Miauw_Zedong | donderdag 14 januari 2016 @ 22:01 |
Stel je voor dat er een fatsoenlijk deel 2 was geweest, dus geen herhalingen qua missies, sidequests met meer afwisseling (zoals in peace walker) en een derde map op dat eiland waar het verhaal fatsoenlijk ten eide was gekomen zoals te zien op de dvd. Dan was het de beste MGS ooit geweest. | |
Oscar. | donderdag 14 januari 2016 @ 22:03 |
en als mijn tante een lul had, dan was het mijn oom | |
Miauw_Zedong | donderdag 14 januari 2016 @ 22:04 |
Het is gewoon jammer, het had zoveel meer kunnen zijn zonder dat gekut van Konami. | |
-Menn0- | donderdag 14 januari 2016 @ 22:06 |
![]() ![]() | |
Oscar. | donderdag 14 januari 2016 @ 22:07 |
inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag. | |
Miauw_Zedong | donderdag 14 januari 2016 @ 22:09 |
Oh ik wist niet dat hij iemand gebeten had. Ja dan het wel terecht. | |
Oscar. | donderdag 14 januari 2016 @ 22:10 |
suarez beloofde ook continu beterschap en dat hij nooit meer zou bijten. maar ondertussen heeft hij zijn tanden in meer mensen gezet dan dat ik vingers heb aan 1 hand | |
Miauw_Zedong | donderdag 14 januari 2016 @ 22:14 |
Maar hij kan wel voetballen! Zolang hij zulke mooie doelpunten maakt, interesseert het me niks wie hij bijt. | |
Oscar. | donderdag 14 januari 2016 @ 22:17 |
jah, dat vond barcelona ook toen hij 4 maanden werd geschorst | |
Pizzakoppo | donderdag 14 januari 2016 @ 22:37 |
Wat deed Kojima dan? | |
Pizzakoppo | donderdag 14 januari 2016 @ 22:39 |
Ik vond 2 echt een topspel, heb mij ook nog zo geirriteerd aan het feit dat je met Raiden speelde ipv met Snake maar volgens mij is het traditioneel gezien onder de fans nog steeds een doodzonde. ![]() | |
-Menn0- | donderdag 14 januari 2016 @ 23:01 |
Was wel flinke mindfuck dat je opeens Raiden was, wist het echt niet! Flinke twist! Tegenwoordig staat alles op internet maar toen.... | |
Jungle_Jim | donderdag 14 januari 2016 @ 23:02 |
ja, leuke mindfuck, maar het maakte het spel er niet leuker op. | |
-Menn0- | donderdag 14 januari 2016 @ 23:29 |
Ik heb me er prima mee vermaakt ![]() | |
Ixnay | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:19 |
Ik het begin vond ik Raiden ook niks, maar later vond ik hem/het heel goed bedacht en bij MGS passen. Deel 2 zijn eigenlijk 2 losse verhalen die ze beter aan elkaar hadden kunnen laten linken. Vond het verhaal zelfs na meerdere keren uitspelen complex. Deel 5 is gewoon MGS maar dan open wereld en grafische kwaliteit en gameplay kwaliteit van deze generatie consoles. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:34 |
Raiden was uiteindelijk wel een baas. | |
Jungle_Jim | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:38 |
baas van de gays | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 10:09 |
LIever de baas van de gays dan geen baas. | |
2dope | vrijdag 15 januari 2016 @ 10:10 |
Raiden in Metal Gear Rising ![]() | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 11:42 |
Geld kosten vooral. | |
Semisane | vrijdag 15 januari 2016 @ 11:59 |
Volgens mij heeft elk Kojima spel tot nu toe winst geboekt, dus je kan hooguit zeggen dat de winst marges wat kleiner werden doordat hij meer en meer wilde in zijn laatste MSG...Konami wilde gewoon meer winst en wellicht ook een andere strategie. Nu hoorde ik dat men bij Konami door willen gaan met MSG...en je zult zien dat ze uitkomen met een soort standaard shooter-achtig iets waarover een MSG schil komt te hangen...het zal gigantisch verkopen en de "fastfood-gamer" zal het fantastisch vinden...maar vermoed dat het qua diepgang een voetenbadje wordt. Hopelijk kan Kojima weer straks lekker uitleven op een game. ![]() | |
Pizzakoppo | vrijdag 15 januari 2016 @ 11:59 |
Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:14 |
Vind ik ook, en niet alleen bij MGS maar ze hebben Silent Hill en CastleVania ook al om zeep geholpen. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:41 |
Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel? | |
Pizzakoppo | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:44 |
We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd. Waarom neem je het zo op voor Konami? | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:48 |
Die 80 miljoen is inclusief de ontwikkeling van de fox engine die ze nog voor talloze andere games hadden kunnen gebruiken. Beste engine die ik tot nu toe gezien heb ook, erg indrukwekkend. En ik denk dat er geen enkele aanleiding was om te denken dat MGSV niet goed zou verkopen. | |
Semisane | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:58 |
80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken. Konami verdient die investering echt wel makkelijk terug. ![]() | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:03 |
Goed verkopen betekend niet automatisch er winst op maken. En dat willen bedrijven graag doen, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. En garanties uit het verleden.... Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht. Omdat aan een verhaal twee kanten zitten. En ik snap Konami ook wel dat ze niet eindeloos geld in een put blijven stoppen waarvan het einde niet in zicht is. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:06 |
De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:10 |
MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest tot GTA5 nota bene met zijn 6 miljoen verkochte exemplaren en in geen enkel opzicht een commerciele tegenvaller voor Konami. Sorry maar je praat nu echt poep. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:12 |
Die engine was een investering in de toekomst, daarom kan je die 80 miljoen niet helemaal aan MGSV toeschrijven. Dat ze hem met hun domme hoofden niet verder gaan gebruiken is hun eigen domme schuld natuurlijk. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:18 |
Jammer joh, dat is GT5. Maakt niets uit verder. Een GT, Uncharted of God of War kosten veel minder en verkopen net zo goed, indien beter. Maar als dit het niveau is waar we op gaan discussiëren, dan ga ik even iets anders doen ![]() | |
Semisane | vrijdag 15 januari 2016 @ 13:41 |
Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen. En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar. En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:06 |
Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde... | |
Semisane | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:16 |
Tja maar dat is inherent aan de game-industrie. Elke game maker moet leren om te gaan met een engine, of dit nu de Unreal engine is (die al is verouderd) of de FOX engine. Dat is hun werk natuurlijk of een deel daarvan. ![]() Dat is een beslissing van Konami zelf, dat is niet Kojima te verwijten. Je kan hooguit zeggen dan Konami dan maar deze game niet had moeten maken of dat ze de licentie van de game aan een ander hadden moeten overlaten. Het had voor Kojima niet zoveel uitgemaakt geloof ik, die geeft al dik 20 jaar aan klaar te zijn met de titel. Die is enkel maar teruggekomen omdat Konami hem nadrukkelijk vroegen om een game te maken, met groot budget en op zijn manier...tja je kan verwachten dat dat een keer niet gaat zoals Konami dat zou willen. Kojima zal niet makkelijk zijn, maar in dit geval ligt het volgens mij toch echt aan Konami zelf...ze hebben de regie op een gegeven moment verloren en hebben toen overtrokken gereageerd. | |
2dope | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:25 |
Verouderd is niet het juiste woord denk ik ![]() Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken. | |
Semisane | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:27 |
Ja nee, lang mee inderdaad. Verouderd is niet heel correct nee. ![]() | |
Ixnay | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:37 |
Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:07 |
Jij hebt toegang tot de boeken van Konami? Mooi | |
Ixnay | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:29 |
Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs. Als ze een engine laten ontwikkelen voor 1 game, is het logisch dat het een hele dure game wordt om te maken. Kojima had een MGS6 kunnen maken met de Fox Engine en dezelfde kwaliteit als MGS5 en dan praten we over hele andere getallen. Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest. | |
Oscar. | vrijdag 15 januari 2016 @ 21:25 |
Wederom, je kent de boeken niet. Misschien wilde Konami nog 1 grote klapper maken. We weten dat de game 80 miljoen aan development kosten had, niet wat er uit gegeven is aan marketing etc. Daar heeft Konami niets over gezegd. Misschien had Konami geen zin om financieel ten gronde te gaan omdat Kojima graag perfectionistisch is. Dan was het verhaal af geweest, maar niet meteen de beste game ooit, en zeker niet de beste MGS ooit ![]() | |
Kokoswater | zaterdag 16 januari 2016 @ 13:39 |
MGSV was zoveel beter geweest als 2/3 van de missies geschrapt werden, alleen de echte verhaalmissies dus overblijven en er dan nog een aantal verhaalmissies bijkwamen om de lijn van Psycho Mantis en Eli netjes af te ronden en een echte finaleklapper te maken.. Ik had veel liever een spel van 8 uur dat me bleef boeien dan een spel van 30 uur waarbij ik telkens hetzelfde aan het doen was. Eventueel konden alle side-ops eruit, en missies als "infiltreer het vliegveld en ontvoer deze secret agent" konden dan de sidequests worden. Alleen de verhaalmissies verplicht maken. | |
Drankster | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:49 |
![]() ![]() | |
HansvanOchten | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:02 |
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets. Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien. Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan? Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen? | |
Oscar. | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:10 |
ik deed altijd 3 rondes. Een om de missie te verkennen en de primaire opdrachten te doen. Een keer om een S ranking te halen en daarna de sidemissies. Alle drie tegelijkertijd lukte mij meestal niet. | |
HansvanOchten | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:14 |
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet? Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/ | |
Miauw_Zedong | vrijdag 26 februari 2016 @ 09:06 |
S is puur gebaseerd op snelheid, je 2e vraag snap ik niet zo goed. De missies in chapter 2 staan los van je missies in chapter 1. In de praktijk, als je alles 100% wil, al je missies 3 a 4 keer moeten doorspelen. 1e keer gewoon spelen zoals je zelf wilt, 2e keer ga je voor snelheid, 3e keer voor de overige mission tasks en in sommige gevallen heb je een 4e keer nodig om ze allemaal te halen. Tasks die je eerder gedaan hebt hoef je niet nog een keer te doen. Overigens hoef je niet telkens de hele missie te halen, afzonderlijke mission tasks halen en jezelf extracten kan ook gewoon. | |
Ixnay | vrijdag 26 februari 2016 @ 20:28 |
Zijn die ranks niet gebaseerd op score? Ik haalde hoge ranks als ik alles perfect stealth deed. | |
Miauw_Zedong | vrijdag 26 februari 2016 @ 21:35 |
Klopt, maar het is het meest efficient om missies zo snel mogelijk te halen, je krijgt dan bijna altijd een S rank (indien snel genoeg) en er zijn altijd manier om missies erg snel te halen. In sommige gevallen is die no trace bonus nodig om S rank te kunnen halen. | |
HansvanOchten | woensdag 9 maart 2016 @ 15:33 |
Inmiddels een paar uur verder, missie 10 gehaald. Tot nu toe doet het me allemaal niet zo heel veel. Heel vaak soortgelijke missies bij dezelfde locatie. |