Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.

We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?

Die 80 miljoen is inclusief de ontwikkeling van de fox engine die ze nog voor talloze andere games hadden kunnen gebruiken. Beste engine die ik tot nu toe gezien heb ook, erg indrukwekkend. En ik denk dat er geen enkele aanleiding was om te denken dat MGSV niet goed zou verkopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?

80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]

Goed verkopen betekend niet automatisch er winst op maken. En dat willen bedrijven graag doen, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. En garanties uit het verleden....quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.
Omdat aan een verhaal twee kanten zitten. En ik snap Konami ook wel dat ze niet eindeloos geld in een put blijven stoppen waarvan het einde niet in zicht is.quote:Waarom neem je het zo op voor Konami?

De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef Semisane het volgende:
[..]
80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.

MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest tot GTA5 nota bene met zijn 6 miljoen verkochte exemplaren en in geen enkel opzicht een commerciele tegenvaller voor Konami. Sorry maar je praat nu echt poep.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:03 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht.
[..]

Die engine was een investering in de toekomst, daarom kan je die 80 miljoen niet helemaal aan MGSV toeschrijven. Dat ze hem met hun domme hoofden niet verder gaan gebruiken is hun eigen domme schuld natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.

Jammer joh, dat is GT5. Maakt niets uit verder.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest
Een GT, Uncharted of God of War kosten veel minder en verkopen net zo goed, indien beter.quote:Sorry maar je praat nu echt poep.

Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.

Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van overquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.
Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...quote:En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar.
En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens.

Tja maar dat is inherent aan de game-industrie. Elke game maker moet leren om te gaan met een engine, of dit nu de Unreal engine is (die al is verouderd) of de FOX engine. Dat is hun werk natuurlijk of een deel daarvan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over

Dat is een beslissing van Konami zelf, dat is niet Kojima te verwijten. Je kan hooguit zeggen dan Konami dan maar deze game niet had moeten maken of dat ze de licentie van de game aan een ander hadden moeten overlaten.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...

Verouderd is niet het juiste woord denk ikquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:16 schreef Semisane het volgende:
de Unreal engine is (die al is verouderd)
 Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.
 Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt. 

Ja nee, lang mee inderdaad. Verouderd is niet heel correct nee.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Verouderd is niet het juiste woord denk ikHij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.
Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken.

Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.quote:

Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.

Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?
Mooi

Wederom, je kent de boeken niet. Misschien wilde Konami nog 1 grote klapper maken. We weten dat de game 80 miljoen aan development kosten had, niet wat er uit gegeven is aan marketing etc. Daar heeft Konami niets over gezegd. Misschien had Konami geen zin om financieel ten gronde te gaan omdat Kojima graag perfectionistisch is.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.
Dan was het verhaal af geweest, maar niet meteen de beste game ooit, en zeker niet de beste MGS ooitquote:Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest.

ik deed altijd 3 rondes. Een om de missie te verkennen en de primaire opdrachten te doen. Een keer om een S ranking te halen en daarna de sidemissies. Alle drie tegelijkertijd lukte mij meestal niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:02 schreef HansvanOchten het volgende:
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets.
Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien.
Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan?
Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen?

S is puur gebaseerd op snelheid, je 2e vraag snap ik niet zo goed. De missies in chapter 2 staan los van je missies in chapter 1. In de praktijk, als je alles 100% wil, al je missies 3 a 4 keer moeten doorspelen. 1e keer gewoon spelen zoals je zelf wilt, 2e keer ga je voor snelheid, 3e keer voor de overige mission tasks en in sommige gevallen heb je een 4e keer nodig om ze allemaal te halen. Tasks die je eerder gedaan hebt hoef je niet nog een keer te doen. Overigens hoef je niet telkens de hele missie te halen, afzonderlijke mission tasks halen en jezelf extracten kan ook gewoon.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:14 schreef HansvanOchten het volgende:
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet?
Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |