abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156942253

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.

Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.

En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:

In maart 2014 komt dan eindelijk een eerste voorproefje uit van The Phantom Pain, in de vorm van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Meningen zijn sterk verdeeld over het in de ogen van sommigen hoge prijskaartje voor relatief weinig content. Desalniettemin laat de gameplay weinig te wensen over en maakt het de drang naar de volledige game alleen maar groter.
Tijdens E3 2014 wordt er wederom een nieuwe trailer getoond, die focust op Diamond Dogs, de nieuwe organisatie van Big Boss (Venom Snake) en Kazuhira Miller.

Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 (PC)
Releasedatum: TBA (1984 aldus Trolljima)

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://www.konami.jp/mgs5/tpp/

A Hideo Kojima game.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:24:42 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156942902
Check op youtube het echte ( geknipte ) einde. Missie 43 ofzo?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156943015
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:24 schreef MMaRsu het volgende:
Check op youtube het echte ( geknipte ) einde. Missie 43 ofzo?
Mission 46. Ik heb nu eindelijk alle vrijwel missies op S en alle sideops gedaan... tijd om afscheid te nemen van Quiet :( Zit op 81% nu. Hierna nog alle mission objectives halen en nog iets van 50% van de animals capturen en dan zal ik wel op 100 zitten.
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:52:37 #4
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_156943495
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:29 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mission 46. Ik heb nu eindelijk alle vrijwel missies op S en alle sideops gedaan... tijd om afscheid te nemen van Quiet :( Zit op 81% nu. Hierna nog alle mission objectives halen en nog iets van 50% van de animals capturen en dan zal ik wel op 100 zitten.
Ah ja dat einde heb ik ook gezien...maar goed het was allemaal toch wel wat vaag en ook wel jammer omdat ik op een gegeven moment wel weer klaar was met alle side-ops en herhaalde missies. Hoewel ik alle 50 missies nu heb gedaan en enkel side ops zou moeten doen of overal een S rank maar dat komt wel een keer dan.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 19 oktober 2015 @ 16:18:09 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156946554
Gelukkig hebben we MGO nog _O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_157027796
Eindelijk missie 31 gehaald, wat een kutmissie :{
Edit: S rank ook nog eens :P
Wie dit leest is hek.
pi_157033064
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:27 schreef Jungle_Jim het volgende:
Eindelijk missie 31 gehaald, wat een kutmissie :{
Edit: S rank ook nog eens :P
Missie 37, dat is pas een kut missie. Ik heb hem zo vaak moeten overdoen dat ik bijna alles tot in detail uiteindelijk goed wist te doen en er een S ranking uithaalde... :')
pi_157034018
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:43 schreef mijnnickname het volgende:

[..]

Missie 37, dat is pas een kut missie. Ik heb hem zo vaak moeten overdoen dat ik bijna alles tot in detail uiteindelijk goed wist te doen en er een S ranking uithaalde... :')
Supereasy,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
31 (en de extreme variant) had ik ook in een keer S, goede equipment helpt. (die homing missile launcher)
pi_157035342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 00:39 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Supereasy,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
31 (en de extreme variant) had ik ook in een keer S, goede equipment helpt. (die homing missile launcher)
Als je hem doorhebt is hij super easy ja.

SPOILER
Moet wel zeggen dat ik stiekem een beetje trots ben op mijn FOXHOUND-badge. :P
pi_157037981
Omdat ik nog altijd zuur ben over het wegblijven van Hayter in TPP bedacht ik mij net dat het vrij apart is dat de Japanse stem van Snake wel dezelfde was. Het argument om Hayter weg te laten was aanvankelijk omdat Big Boss ouder was dan Snake (in MGS 1,2 en 4) en net als Liquid een ander stemgeluid had. Desalniettemin was Hayter wel de stem in Snake Eater wat het geheel dus complex maakte.

Na TPP uitgespeeld te hebben en
SPOILER
kon ik mij enigszins vereenzelvigen met het idee dat Hayter eruit gelaten was. Momenten met de echte bigboss daargelaten maar nu bedenk ik mij dus dat de Japanner wél gewoon Snake, Big Boss en de neppe BigBoss is. Hij is dus iedereen.

Klacht: Ik mis de stem van David Hayter.
pi_157038617
Ik was wel gewend aan de stem van David Hayter maar eerlijk gezegd vind ik de stem van Kiefer Sutherland veel beter bij Big Boss (GZ) en Venom (TPP) passen. Solid Snake was een tabula rasa en daar paste een geforceerde monotone stem zoals David die doet meer bij.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:14:37 #12
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_157046776
Ha deze game is best saai eigenlijk :'(

Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story.
pi_157047132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:14 schreef Pinda555 het volgende:

Na zo'n bijna 2 maanden nog steeds pas bij missie 15 omdat ik meestal maar beetje side-ops zit te doen en al in slaap val nog voordat ik verder kan met de story.
die normale missies maken het spel juist zo vet, side ops worden wel een beetje saai op een gegeven moment.
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:03:14 #14
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_157049838
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:37 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

die normale missies maken het spel juist zo vet, side ops worden wel een beetje saai op een gegeven moment.
Ja het enige wat ik daarnaast zit te doen is beetje rondrijden met Quiet en dan mensen extracten.

Ook stront vervelend dat die kut homo's in je basis steeds gaan vechten dus dan stijgt/daalt je rank de heletijd :(
pi_157051376
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:03 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Ja het enige wat ik daarnaast zit te doen is beetje rondrijden met Quiet en dan mensen extracten.

Ook stront vervelend dat die kut homo's in je basis steeds gaan vechten dus dan stijgt/daalt je rank de heletijd :(
Troublemakers eruit trappen.
pi_157051402
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:14 schreef Pinda555 het volgende:

Heb er 140 uur in zitten en nog steeds zwaar naar mijn zin. Kijk er naar uit om met de 5* stealth camo en ps1 ninja outfit alle objectives te doen _O_
pi_157053910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Heb er 140 uur in zitten en nog steeds zwaar naar mijn zin. Kijk er naar uit om met de 5* stealth camo en ps1 ninja outfit alle objectives te doen _O_
Als je alle missies s-rank hebt gehaald dan unlock je Raiden outfit waarmee je nog sneller sprint dan cyborg ninja outfit en je kan ook verder springen. Er is trouwens ook een 6 ster stealth camouflage die laadt zich op als je beweegt.
pi_157054216
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:41 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Als je alle missies s-rank hebt gehaald dan unlock je Raiden outfit waarmee je nog sneller sprint dan cyborg ninja outfit en je kan ook verder springen. Er is trouwens ook een 6 ster stealth camouflage die laadt zich op als je beweegt.
Yes, moet er nog 3 op S en dan ben ik er.
pi_157060041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Troublemakers eruit trappen.
of gewoon 2 troublemakers in dezelfde sectie plaatsen.
Wie dit leest is hek.
pi_157060706
Hm missie 16 is best kut met die aliens
Irene is bae <3
pi_157061283
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg :'(

Wel de regenscene gehad met quiet :')
Wie dit leest is hek.
pi_157061505
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:50 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb die hond nu al een hele tijd op de basis, kreeg de eerste 3 keer dat ik terugkwam een filmpje maar nu niks meer, denk dat ik m niet meer krijg :'(

Even geduld :) welke missie ben je?
pi_157062277
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:05 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Even geduld :) welke missie ben je?
33 ;(
Wie dit leest is hek.
pi_157067630
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:57 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

33 ;(
Nee dat gaat m niet worden dan _O-
pi_157067667
wel heel kut want nu is bijv. die missie met de legendary ibis vogel best moeilijk te halen volgens mij.
Wie dit leest is hek.
pi_157069527
Je kan ook een scouting head ontwikkelen voor d-Walker, die herkent ook organismen in je omgeving. Wel vreemd dat je d-dog nog niet hebt.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:26:02 #27
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157124552
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:50 schreef Jungle_Jim het volgende:

Wtf, kan je hem ook niet selecteren bij buddies??

Die raiden outfit trouwens _O_
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:05:34 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_157125200
quote:
Stefanie _O_

Gewoon zo "down to earth"
Irene is bae <3
pi_157141170
quote:
Ze zit ook op twitch/youtube en is een gamer :P Hier ontmoet ze zichzelf:

pi_157141256
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:38 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Wtf, kan je hem ook niet selecteren bij buddies??

Die raiden outfit trouwens _O_
nopes :'(
Wie dit leest is hek.
pi_157141430
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:10 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

nopes :'(
Wat raar... in de guide staat:

Na de cutscene dat je hem terug hebt gebracht naar mother base:

- After the cutscene, you need to complete six missions (replays count as well), including at least three from 07,08,09,10
- Return to Mother Base one more time and then leave to trigger a second cutscene with Ocelot and DD.

hij is wel echt superhandig met veel missies.
pi_157141768
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:15 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Wat raar... in de guide staat:

Na de cutscene dat je hem terug hebt gebracht naar mother base:

- After the cutscene, you need to complete six missions (replays count as well), including at least three from 07,08,09,10
- Return to Mother Base one more time and then leave to trigger a second cutscene with Ocelot and DD.

hij is wel echt superhandig met veel missies.
heb m pas heel laat gefultont en op t moment dat ik m zo' beetje moest krijgen kreeg ik allerlei andere cutscenes van andere missies als ik naar motherbase ging, denk dat t daardoor misschien gebugged is ofzo.
Wie dit leest is hek.
pi_157141806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:07 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ze zit ook op twitch/youtube en is een gamer :P Hier ontmoet ze zichzelf:

Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alleen voor deze game nu doet. Zeker gezien de geschiedenis van haar uploads...
pi_157141838
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:25 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

heb m pas heel laat gefultont en op t moment dat ik m zo' beetje moest krijgen kreeg ik allerlei andere cutscenes van andere missies als ik naar motherbase ging, denk dat t daardoor misschien gebugged is ofzo.
Ik zou missie 7,8 en 9 spelen, daarna 3 random missies en dan naar MB, volgens mij doet hij het dan. Heb je wel minstens 6 story missies gedaan sinds je hem hebt gefultont?
pi_157141866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:28 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik zou missie 7,8 en 9 spelen, daarna 3 random missies en dan naar MB, volgens mij doet hij het dan. Heb je wel minstens 6 story missies gedaan sinds je hem hebt gefultont?
oh story missions...nee dat niet. Ga ik proberen.
Wie dit leest is hek.
pi_157141878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:27 schreef mijnnickname het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alleen voor deze game nu doet. Zeker gezien de geschiedenis van haar uploads...
Ik denk dat ze sinds deze game streamt, je kan wel zien dat ze vaker gamed. Voor de views hoeft ze het iig niet te laten.
  zondag 1 november 2015 @ 18:08:26 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_157250646
Ik kan hier echt slecht tegen.

Echt bij elk tyfus spel zo vaak dood bij de eindbaas omdat je ventje vast blijft haken terwijl de eindbaas nog maar 1 ministreepje health over heeft. Vooral dat ene ministreepje in combinatie van ergens achter haken maakt me ziedend.

Ragerant plus spoiler (spoiler voor mensen die nog niet t spel hebben uitgespeeld)

SPOILER
pi_157253861
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:08 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan hier echt slecht tegen.

Echt bij elk tyfus spel zo vaak dood bij de eindbaas omdat je ventje vast blijft haken terwijl de eindbaas nog maar 1 ministreepje health over heeft. Vooral dat ene ministreepje in combinatie van ergens achter haken maakt me ziedend.

Ragerant plus spoiler (spoiler voor mensen die nog niet t spel hebben uitgespeeld)

SPOILER
Zowel deze missie als de extreme versie in een keer in S gehaald :P
  zondag 1 november 2015 @ 20:33:17 #40
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_157254576
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Zowel deze missie als de extreme versie in een keer in S gehaald :P
Dat geloof ik best, lijkt me ook niet bar moeilijk. Ware het niet dat je wel lang er mee bezig bent.

Misschien eerst kijken of ik morgen wat shizzle kan upgraden.
pi_157255298
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, lijkt me ook niet bar moeilijk. Ware het niet dat je wel lang er mee bezig bent.

Misschien eerst kijken of ik morgen wat shizzle kan upgraden.
Neem een zo hoog mogelijk geupgrade CGM25, dan kom je een heel eind.
  woensdag 4 november 2015 @ 00:52:03 #42
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_157306773
Ik vond de eindbaas van MGSV ook een teleurstelling.
pi_157309975
Vooralsnog heb ik echt veel moeite om hier mee verder te gaan. Merkte tijdens de eerste 3 main missies en een paar side quest, dat ik mij een soort van verveel... Geen idee waarom.
Met mgs1,3 en 4 (en eigenlijk alle games op de ps4 nu) had ik tijdens mijn werk zo'n zin om naar huis te gaan en het te gaan spelen, of zat ik wel eens tips en tricks te bekijken, maar met mgs 5 zit dat er echt (vooralsnog) niet in... :'(
PSN: Metal_Akilla
  woensdag 4 november 2015 @ 21:25:23 #44
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157323367
Hmm ik denk dat ik deze ook maar even moet aanschaffen :+
  Eindredactie Games donderdag 5 november 2015 @ 00:55:52 #45
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157328321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik vond de eindbaas van MGSV ook een teleurstelling.
welke eindbaas?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 6 november 2015 @ 06:47:56 #46
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157353018
Oke dan, dat intro level in het ziekenhuis. 8)7 8)7 8)7

SPOILER
Mocht iemand nog problemen hebben met controllers die niet lekker werken: x360c is een heel chill proggje. :7 <- snake emoticon?

Eens zien hoever ik er in kan komen.
pi_157448849
Ik lees iets over een nieuwe patch:

SPOILER
  FOK!fotograaf dinsdag 10 november 2015 @ 16:31:55 #48
159915 -Menn0-
MNO
pi_157450761
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik lees iets over een nieuwe patch:

SPOILER
:D
,,/
  zondag 15 november 2015 @ 02:43:00 #49
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157561079
is het normaal dat je bij de missie [subsistence] c2w geen sortie prep kan doen? Of doe ik iets verkeerds?

nvm het staat eronder

[ Bericht 13% gewijzigd door topdeck op 15-11-2015 02:48:54 ]
graag op anoniem
pi_157564014
Subsistence missies waren de tofste missies vond ik persoonlijk.
  zondag 15 november 2015 @ 22:12:35 #51
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157584466
SPOILER
graag op anoniem
  maandag 16 november 2015 @ 22:15:58 #52
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157611574
SPOILER
graag op anoniem
  maandag 16 november 2015 @ 22:21:34 #53
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_157611721
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:15 schreef topdeck het volgende:
SPOILER
Deze missie heb ik maar overgeslagen, wat een schijtmissie man :')
pi_157612386
quote:
SPOILER
SPOILER
  maandag 16 november 2015 @ 22:46:49 #55
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_157612498
quote:
SPOILER
SPOILER
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  dinsdag 17 november 2015 @ 00:16:39 #56
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157614741
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:46 schreef aeque het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
graag op anoniem
pi_157617638
quote:
SPOILER
Heel simpel, pak een tank je hebt S ranking.
pi_157621696
Hallloooo :W Vorige week met MGS begonnen.
Nu ben ik bij een missie waar ik tanks moet uitschakelen met een missile weapon.
Maar hoe kom ik hieraan? :')
pi_157622300
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:03 schreef Leonos het volgende:
Hallloooo :W Vorige week met MGS begonnen.
Nu ben ik bij een missie waar ik tanks moet uitschakelen met een missile weapon.
Maar hoe kom ik hieraan? :')
Laten ontwikkelen door je R&D team.
  woensdag 18 november 2015 @ 17:46:37 #60
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157652201
heeft het nut om stopping power te upgrading bij zzz weapons? Wat helpt dat dan?
graag op anoniem
  donderdag 19 november 2015 @ 17:47:59 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_157673509
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:55 schreef donald_dick het volgende:

[..]

welke eindbaas?
Sahelanthropus ofzo
  donderdag 19 november 2015 @ 21:25:02 #62
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157678603
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? :')
graag op anoniem
pi_157678683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef topdeck het volgende:
waarom is je magazine aan het begin van een deployment altijd gevuld met 1 te weinig? :')
zodat je heel cool kunt herladen als je in de helikopter zit
Wie dit leest is hek.
pi_157686695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Deze man weet.
Speel jij nog mgs, jij was al een tijd geleden al helemaal rond eigenlijk toch?
pi_157687815
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:23 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Deze man weet.
Speel jij nog mgs, jij was al een tijd geleden al helemaal rond eigenlijk toch?
Ik heb hem even aan de kant gelegd nadat ik alles op S gehaald had. Ik hoef alleen nog maar wat losse missie objectives halen en wat dieren te vangen voor 100% maar ik was er ff klaar mee na 150 uur. Ben nu bezig met Fallout 4 en pak hem over een tijdje wel weer op.
pi_157689804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef topdeck het volgende:
omdat 1 kogel van je patroon al geladen is in de loop.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:04:48 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_157696081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Meen je niet :D dat ik daar niet aan heb gedacht
  dinsdag 24 november 2015 @ 01:46:51 #68
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157777924
korte review van me. Flinke spoilers dus

SPOILER
/rant

[ Bericht 4% gewijzigd door topdeck op 24-11-2015 02:57:16 ]
graag op anoniem
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:31:51 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158038794
Die rehashed missies en het slechte einde waren geen keuzes van Kojima.
Ook Ground Zeroes was dat niet

Wat ik denk is dat Konami gewoon snel veel geld wilde vangen en vond dat Kojima te lang bezig was met de game en hem gevraagd heeft om het snel af te ronden.

De relatie tussen Kojima en Konami is intussen zelfs zo slecht dat Kojima zijn prijs bij de Game Awards voor Best Action/Adventure voor MGSV niet mocht ophalen. Echt zielig van Konami, wat willen ze hiermee bereiken.
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:29:22 #70
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158548474
graag op anoniem
pi_159061055
Eindelijk, na een kleine 175 uur ongeveer.... Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en als de game volledig af was geweest dan was het misschien wel dé beste.

Ik ga nu verder met Ground zeroes 100% halen, en ik heb nav deze game gelijk de legacy collection voor de ps3 gekocht. Metal Gear 1, 2, 3, 4 en peace walker in HD + trophy support en deel 1 en 2 van de msx in één pakket. Ik kijk uit naar peace walker want die heb ik nog nooit gespeeld.

Ik ben nog lang niet klaar met het Metal Gear universum ^O^
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:03:48 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_159104268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 04:03 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Eindelijk, na een kleine 175 uur ongeveer.... Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en als de game volledig af was geweest dan was het misschien wel dé beste.

[ afbeelding ]

Ik ga nu verder met Ground zeroes 100% halen, en ik heb nav deze game gelijk de legacy collection voor de ps3 gekocht. Metal Gear 1, 2, 3, 4 en peace walker in HD + trophy support en deel 1 en 2 van de msx in één pakket. Ik kijk uit naar peace walker want die heb ik nog nooit gespeeld.

Ik ben nog lang niet klaar met het Metal Gear universum ^O^
Goed gedaan.
^O^

Ik vind 2 en 5 de beste delen.
pi_159104424
Ik vind 1 het enige echt deel dat de moeite waard is, maar ik ben dan ook geen groot fan van de metal-gear wereld :P

Maar 1 is dan wel meteen een van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Conscience do cost.
pi_159109666
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Goed gedaan.
^O^

Ik vind 2 en 5 de beste delen.
2 en 5? Dat zijn wel bijzondere keuzes.
pi_159109889
5 is verreweg de beste qua gameplay, maar qua verhaal not so much.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:00:10 #77
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_159110172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

2 en 5? Dat zijn wel bijzondere keuzes.
Vind ik zelf ook. De meesten vinden van de eerste drie games deel 2 de minste denk ik.

Deel 5 was veel "rijker" qua mogelijkheden dan alles wat ze voorheen gedaan hebben.
Toch vind ik 5 qua verhaal en personages de minste van ze allemaal. Komt vooral door de beperkingen die Kojima heeft gekregen van Konami.
pi_159110224
Stel je voor dat er een fatsoenlijk deel 2 was geweest, dus geen herhalingen qua missies, sidequests met meer afwisseling (zoals in peace walker) en een derde map op dat eiland waar het verhaal fatsoenlijk ten eide was gekomen zoals te zien op de dvd. Dan was het de beste MGS ooit geweest.
  Eindredactie Games donderdag 14 januari 2016 @ 22:03:02 #79
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159110266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Stel je voor dat er een fatsoenlijk deel 2 was geweest, dus geen herhalingen qua missies, sidequests met meer afwisseling (zoals in peace walker) en een derde map op dat eiland waar het verhaal fatsoenlijk ten eide was gekomen zoals te zien op de dvd. Dan was het de beste MGS ooit geweest.
en als mijn tante een lul had, dan was het mijn oom
pi_159110298
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Het is gewoon jammer, het had zoveel meer kunnen zijn zonder dat gekut van Konami.
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2016 @ 22:06:22 #81
159915 -Menn0-
MNO
pi_159110369
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

:D _O-
,,/
  Eindredactie Games donderdag 14 januari 2016 @ 22:07:52 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159110427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:04 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Het is gewoon jammer, het had zoveel meer kunnen zijn zonder dat gekut van Konami.
inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag.
pi_159110489
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

inderdaad. maar aan de andere kant, kojima gedroeg zich ook als een suarez met divagedrag.
Oh ik wist niet dat hij iemand gebeten had. Ja dan het wel terecht.
  Eindredactie Games donderdag 14 januari 2016 @ 22:10:18 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159110523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:09 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat hij iemand gebeten had. Ja dan het wel terecht.
suarez beloofde ook continu beterschap en dat hij nooit meer zou bijten. maar ondertussen heeft hij zijn tanden in meer mensen gezet dan dat ik vingers heb aan 1 hand
pi_159110681
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:10 schreef donald_dick het volgende:

[..]

suarez beloofde ook continu beterschap en dat hij nooit meer zou bijten. maar ondertussen heeft hij zijn tanden in meer mensen gezet dan dat ik vingers heb aan 1 hand
Maar hij kan wel voetballen! Zolang hij zulke mooie doelpunten maakt, interesseert het me niks wie hij bijt.
  Eindredactie Games donderdag 14 januari 2016 @ 22:17:54 #86
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159110779
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:14 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Maar hij kan wel voetballen! Zolang hij zulke mooie doelpunten maakt, interesseert het me niks wie hij bijt.
jah, dat vond barcelona ook toen hij 4 maanden werd geschorst
pi_159111433
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Wat deed Kojima dan?
pi_159111492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Vind ik zelf ook. De meesten vinden van de eerste drie games deel 2 de minste denk ik.

Deel 5 was veel "rijker" qua mogelijkheden dan alles wat ze voorheen gedaan hebben.
Toch vind ik 5 qua verhaal en personages de minste van ze allemaal. Komt vooral door de beperkingen die Kojima heeft gekregen van Konami.
Ik vond 2 echt een topspel, heb mij ook nog zo geirriteerd aan het feit dat je met Raiden speelde ipv met Snake maar volgens mij is het traditioneel gezien onder de fans nog steeds een doodzonde. :D 5 was qua gameplay imho echt geweldig maar voelt in veel te weinig als een MGS helaas.
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2016 @ 23:01:07 #89
159915 -Menn0-
MNO
pi_159112405
Was wel flinke mindfuck dat je opeens Raiden was, wist het echt niet! Flinke twist! Tegenwoordig staat alles op internet maar toen....
,,/
pi_159112458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:01 schreef -Menn0- het volgende:
Was wel flinke mindfuck dat je opeens Raiden was, wist het echt niet! Flinke twist! Tegenwoordig staat alles op internet maar toen....
ja, leuke mindfuck, maar het maakte het spel er niet leuker op.
Wie dit leest is hek.
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2016 @ 23:29:47 #91
159915 -Menn0-
MNO
pi_159113388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:02 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ja, leuke mindfuck, maar het maakte het spel er niet leuker op.
Ik heb me er prima mee vermaakt :)
,,/
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:19:32 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_159114497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:39 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik vond 2 echt een topspel, heb mij ook nog zo geirriteerd aan het feit dat je met Raiden speelde ipv met Snake maar volgens mij is het traditioneel gezien onder de fans nog steeds een doodzonde. :D 5 was qua gameplay imho echt geweldig maar voelt in veel te weinig als een MGS helaas.
Ik het begin vond ik Raiden ook niks, maar later vond ik hem/het heel goed bedacht en bij MGS passen. Deel 2 zijn eigenlijk 2 losse verhalen die ze beter aan elkaar hadden kunnen laten linken. Vond het verhaal zelfs na meerdere keren uitspelen complex.

Deel 5 is gewoon MGS maar dan open wereld en grafische kwaliteit en gameplay kwaliteit van deze generatie consoles.
pi_159114733
Raiden was uiteindelijk wel een baas.
pi_159118103
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:34 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Raiden was uiteindelijk wel een baas.
baas van de gays
Wie dit leest is hek.
pi_159118562
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:38 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

baas van de gays
LIever de baas van de gays dan geen baas.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 10:10:41 #96
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159118574
Raiden in Metal Gear Rising O+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 11:42:21 #97
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159120277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat deed Kojima dan?
Geld kosten vooral.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:59:18 #98
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159120621
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Geld kosten vooral.
Volgens mij heeft elk Kojima spel tot nu toe winst geboekt, dus je kan hooguit zeggen dat de winst marges wat kleiner werden doordat hij meer en meer wilde in zijn laatste MSG...Konami wilde gewoon meer winst en wellicht ook een andere strategie.

Nu hoorde ik dat men bij Konami door willen gaan met MSG...en je zult zien dat ze uitkomen met een soort standaard shooter-achtig iets waarover een MSG schil komt te hangen...het zal gigantisch verkopen en de "fastfood-gamer" zal het fantastisch vinden...maar vermoed dat het qua diepgang een voetenbadje wordt.

Hopelijk kan Kojima weer straks lekker uitleven op een game. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159120631
quote:

[..]

Geld kosten vooral.
Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.
pi_159120881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer dan logisch voor een triple A title? Als je kijkt naar wat MGS opbrengt staat het allemaal wel in perspectief. Imho is Konami voornamelijk gewoon vervelend geweest.
Vind ik ook, en niet alleen bij MGS maar ze hebben Silent Hill en CastleVania ook al om zeep geholpen.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 12:41:58 #101
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159121453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
pi_159121518
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Na 80 miljoen vond Konami het wel welletjes. Want je weet niet of een game van te voren goed gaat verkopen. En daarbij, wat gaat Kojima nog meer vragen? Nog 20 miljoen en een jaar uitstel?
We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.

Waarom neem je het zo op voor Konami?
pi_159121583
quote:

[..]

Die 80 miljoen is inclusief de ontwikkeling van de fox engine die ze nog voor talloze andere games hadden kunnen gebruiken. Beste engine die ik tot nu toe gezien heb ook, erg indrukwekkend. En ik denk dat er geen enkele aanleiding was om te denken dat MGSV niet goed zou verkopen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:58:50 #104
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159121803
quote:

[..]

80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.

Konami verdient die investering echt wel makkelijk terug. :)
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 13:03:52 #105
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159121914
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over één of andere indy game maar over MGSV. MGS4 is de op twee na best verkochte PS3 game. De franchise is razend populair en staat garant voor kwaliteit. Er is geen enkele reden te bedenken om aan te nemen dat MGSV niet goed zou gaan verkopen, zeker niet nadat Ground Zeroes qua gameplay e.d. goed ontvanger werd.
Goed verkopen betekend niet automatisch er winst op maken. En dat willen bedrijven graag doen, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. En garanties uit het verleden....
Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht.
quote:
Waarom neem je het zo op voor Konami?
Omdat aan een verhaal twee kanten zitten. En ik snap Konami ook wel dat ze niet eindeloos geld in een put blijven stoppen waarvan het einde niet in zicht is.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 13:06:18 #106
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159121969
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

80 miljoen voor een tripple A game is veel geld, maar op zich niet heel opzienbarend. Daarbij hebben ze nu een top engine, zoals Miauw_Zedong al zegt, die men voor talloze games kunnen gebruiken en in licentie kunnen brengen. Ik durf te wedden dat er wel wat gamemakers zijn die daar gebruik van willen maken.
De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.
pi_159122060
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Want MGS4 kosten 70+miljoen en heeft ook maar 5 miljoen exemplaren verkocht.

[..]

MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest tot GTA5 nota bene met zijn 6 miljoen verkochte exemplaren en in geen enkel opzicht een commerciele tegenvaller voor Konami. Sorry maar je praat nu echt poep.
pi_159122097
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

De game staat in de top 20 duurste games, en dan worden mensen zenuwwachtig. En aan wie wilde ze de engine verkopen? EA? Activision? Rockstar? Bethesda? Nee, alle grote namen gebruiken hun eigen engines dus dan zit je, als Konami zijnde, vast aan je eigen engine.
Die engine was een investering in de toekomst, daarom kan je die 80 miljoen niet helemaal aan MGSV toeschrijven. Dat ze hem met hun domme hoofden niet verder gaan gebruiken is hun eigen domme schuld natuurlijk.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 13:18:05 #109
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159122256
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

MGS4 is de bestverkopende ps3 exclusive geweest
Jammer joh, dat is GT5. Maakt niets uit verder.
quote:
Sorry maar je praat nu echt poep.
Een GT, Uncharted of God of War kosten veel minder en verkopen net zo goed, indien beter.

Maar als dit het niveau is waar we op gaan discussiëren, dan ga ik even iets anders doen :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:41:23 #110
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159122789
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.

En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar.

En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 14:06:57 #111
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159123360
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:41 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet het geval, op Bethesda na heeft praktisch elke uitgever bijvoorbeeld wel eens de Unreal engine gebruikt en Bethesda gebruikt op dit moment nog een vrij verouderde engine. Konami kan makkelijk deze via licenties wegzetten en zo niet aan een grote partij dan zijn er nog genoeg kleinere partijen.
Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over
quote:
En voor Konami zelf is het nog zeker 5 jaar bruikbaar.

En dat Konami zenuwachtig werd is wel duidelijk ja, maar volgens mij heeft men behoorlijk overtrokken gereageerd. Iets waar Japanse bedrijven wel eens een handje van hebben overigens.
Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:16:46 #112
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159123602
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Alleen je moet niet vergeten dan een nieuwe engine leren, en dan heb ik het nog niet over aanpassen, soms jaren duurt voordat een development team dat onder de knie heeft. Dan switch je niet even maar van over
Tja maar dat is inherent aan de game-industrie. Elke game maker moet leren om te gaan met een engine, of dit nu de Unreal engine is (die al is verouderd) of de FOX engine. Dat is hun werk natuurlijk of een deel daarvan. :)

quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef donald_dick het volgende:Het is jammer dat Konami praktisch aangeeft dat ze geen reet meer te maken willen hebben met AAA gaming en lieverd 80 nieuwe pachinko kasten op de markt zetten dan 1 game maken. Dat nodigt ook niet uit om hun nieuwe engine in gebruik te gaan nemen. Zonde...
Dat is een beslissing van Konami zelf, dat is niet Kojima te verwijten. Je kan hooguit zeggen dan Konami dan maar deze game niet had moeten maken of dat ze de licentie van de game aan een ander hadden moeten overlaten.

Het had voor Kojima niet zoveel uitgemaakt geloof ik, die geeft al dik 20 jaar aan klaar te zijn met de titel. Die is enkel maar teruggekomen omdat Konami hem nadrukkelijk vroegen om een game te maken, met groot budget en op zijn manier...tja je kan verwachten dat dat een keer niet gaat zoals Konami dat zou willen.

Kojima zal niet makkelijk zijn, maar in dit geval ligt het volgens mij toch echt aan Konami zelf...ze hebben de regie op een gegeven moment verloren en hebben toen overtrokken gereageerd.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 14:25:17 #113
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159123814
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:16 schreef Semisane het volgende:
de Unreal engine is (die al is verouderd)
Verouderd is niet het juiste woord denk ik :P Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.

Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:27:08 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159123852
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:25 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verouderd is niet het juiste woord denk ik :P Hij gaat al wel lang mee, als dat is wat je bedoelt.

Nog geen twee maand geleden is er weer een nieuwe stabiele release van Unreal Engine 4 (4.10) uitgekomen. Voor 2016 staan er letterlijk honderden games op de planning die UE4 gebruiken.
Ja nee, lang mee inderdaad. Verouderd is niet heel correct nee. :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:37:40 #115
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_159126438
quote:

[..]

Geld kosten vooral.
Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 17:07:01 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159126991
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Kojima heeft over de jaren heen veel meer opgeleverd dan gekost, met de Metal Gear reeks. Geloof dat maar.
Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?

Mooi
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:29:18 #117
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_159127437
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jij hebt toegang tot de boeken van Konami?

Mooi
Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.

Als ze een engine laten ontwikkelen voor 1 game, is het logisch dat het een hele dure game wordt om te maken. Kojima had een MGS6 kunnen maken met de Fox Engine en dezelfde kwaliteit als MGS5 en dan praten we over hele andere getallen.

Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest.
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2016 @ 21:25:31 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159133261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Anders laat je niet iemand 7 grote games ontwikkelen + nog een heleboel spin-offs.

Wederom, je kent de boeken niet. Misschien wilde Konami nog 1 grote klapper maken. We weten dat de game 80 miljoen aan development kosten had, niet wat er uit gegeven is aan marketing etc. Daar heeft Konami niets over gezegd. Misschien had Konami geen zin om financieel ten gronde te gaan omdat Kojima graag perfectionistisch is.

quote:
Konami gaat nu zonder Kojima een MGS game maken en dan weten we wat we kunnen verwachten. Het slordige einde van MGS5 is daar het bewijs van. Als ze Kojima zijn werk hadden laten afmaken dan was het de beste game ooit geweest.
Dan was het verhaal af geweest, maar niet meteen de beste game ooit, en zeker niet de beste MGS ooit :)
pi_159147569
MGSV was zoveel beter geweest als 2/3 van de missies geschrapt werden, alleen de echte verhaalmissies dus overblijven en er dan nog een aantal verhaalmissies bijkwamen om de lijn van Psycho Mantis en Eli netjes af te ronden en een echte finaleklapper te maken.. Ik had veel liever een spel van 8 uur dat me bleef boeien dan een spel van 30 uur waarbij ik telkens hetzelfde aan het doen was.

Eventueel konden alle side-ops eruit, en missies als "infiltreer het vliegveld en ontvoer deze secret agent" konden dan de sidequests worden. Alleen de verhaalmissies verplicht maken.
The show must go on
pi_159230109

:')
pi_160223236
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets.
Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien.

Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan?

Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen?
Built for Speed
  Eindredactie Games vrijdag 26 februari 2016 @ 08:10:07 #122
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160223276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:02 schreef HansvanOchten het volgende:
Inmiddels begonnen met MGS V, maar ik mis volgens mij toch iets.
Als ik een missie doe krijg ik maar de helft van de tasks te zien, pas na het completen krijg je de rest te zien.

Moet je daarna de hele missie meteen opnieuw doen om alle tasks te completen? Of moet je dan alleen de tasks nog een keer doen die je nog niet hebt gedaan?

Is het handig om dat ook direct te doen, of moet je later zowiezo de missies opnieuw doen?
ik deed altijd 3 rondes. Een om de missie te verkennen en de primaire opdrachten te doen. Een keer om een S ranking te halen en daarna de sidemissies. Alle drie tegelijkertijd lukte mij meestal niet.
pi_160223330
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet?

Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/
Built for Speed
pi_160223839
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:14 schreef HansvanOchten het volgende:
Oh een S rank is niet op basis van of je alle tasks doet?

Is het trouwens handig om het direct te doen in chapter 1, of moet je in chapter 2 zowiezo missies opnieuw doen/
S is puur gebaseerd op snelheid, je 2e vraag snap ik niet zo goed. De missies in chapter 2 staan los van je missies in chapter 1. In de praktijk, als je alles 100% wil, al je missies 3 a 4 keer moeten doorspelen. 1e keer gewoon spelen zoals je zelf wilt, 2e keer ga je voor snelheid, 3e keer voor de overige mission tasks en in sommige gevallen heb je een 4e keer nodig om ze allemaal te halen. Tasks die je eerder gedaan hebt hoef je niet nog een keer te doen. Overigens hoef je niet telkens de hele missie te halen, afzonderlijke mission tasks halen en jezelf extracten kan ook gewoon.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 20:28:04 #125
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_160240848
Zijn die ranks niet gebaseerd op score?

Ik haalde hoge ranks als ik alles perfect stealth deed.
pi_160243291
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:28 schreef Ixnay het volgende:
Zijn die ranks niet gebaseerd op score?

Ik haalde hoge ranks als ik alles perfect stealth deed.
Klopt, maar het is het meest efficient om missies zo snel mogelijk te halen, je krijgt dan bijna altijd een S rank (indien snel genoeg) en er zijn altijd manier om missies erg snel te halen. In sommige gevallen is die no trace bonus nodig om S rank te kunnen halen.
pi_160543146
Inmiddels een paar uur verder, missie 10 gehaald.

Tot nu toe doet het me allemaal niet zo heel veel.
Heel vaak soortgelijke missies bij dezelfde locatie.
Built for Speed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')