Het feit dat kampioenschappen anders zijn dan een stadsmarathon zou net zo goed in Abdi's voordeel kunnen werkenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de toekomst ja, maar binnen nu en een jaar gaat Nageeye echt nog niet op kunnen tegen de sterkste Oost-Afrikanen of iemand als Meucci, dat geloof ik niet. Kampioenschappen zijn totaal anders dan een stadsmarathon (zie Kipsang en Kimetto die op het WK de finish niet eens haalden).
De Spelen bestaan niet alleen uit de atletiek..als je daar de internationale eisen gaat hanteren (in een van de meest competitieve sporten op aarde), moet je dat in veel meer sporten ook gaan doen en dan zit het olympisch team gewoon vol mensen die op voorhand al nauwelijks kans hebben om de heats te overleven en die ergens rond de 30e plek eindigen. Nee bedankt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die argumentatie gaat niet echt op, want dat zou betekenen dat ze het geld niet hebben om 3 marathonlopers te sturen en daarom maar de limiet zo streng zetten dat er geen 3 het halen. Of je nou de limiet op 2.17 of 2.11 zet, er mogen er sowieso maar 3 dus daar hebben ze wel geld voor lijkt me. En ik denk dat je zelfs met één supersterke marathonloper gewoon meer kans maakt op een top8 of hoger klassering als die gesteund wordt door 2 mede-Nederlanders. En als ze alledrie uiteindelijk in Rio het niveau hebben om op het hoogste niveau mee te strijden, dan heb je alleen maar meer kansen. Zoals Hermens zegt: Als je 3 atleten op de marathon hebt, loopt er 1 volgens verwachting, 1 beter en 1 slechter. Dus 1 persoon sturen is sowieso niet een heel goede strategie als je echt voor een goede kwalificatie gaat.
Met een tijd van 2:08:00 sta je op de 50e plaats op de wereldranglijst van 2015.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kom op, dan doe je Abdi echt tekort hoor. Die zie ik echt wel een sub 2.08 lopen in de zeer nabije toekomst. En daarmee kun je gewoon gaan strijden in Rio.
Dat klopt en ik heb ook zeker wel vertrouwen in hem voor de toekomst, maar dan denk ik eerder aan de tijd na Rioquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het feit dat kampioenschappen anders zijn dan een stadsmarathon zou net zo goed in Abdi's voordeel kunnen werken
Maar ik hou al op.
Ja, lekker!quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef GotC het volgende:
Nog minder dan 4 weken tot de 7^^! Nog effe paar goeie duurlopen en dan ben ik er wel klaar voor
Natuurlijk niet, ik volg veel meer sporten nauw en natuurlijk is het belangrijk dat van elke sport de beste atleten gaan. Maar kostentechnisch gezien is het niet heel duur om een marathonloper meer of minder te sturen en ik denk dat ervaring op grote kampioenschapsraces gewoon een must is wil je ooit nog serieus mee gaan doen in de marathon.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ik denk dat jij hier juist klein denk, met alleen de focus op de marathon.
Gaat voor jou idd een relaxte wedstrijd worden! Wat is je huidige PR op de 15km?quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, lekker!Ik heb er ook wel zin in. Totaal zonder tijdsdruk, beetje genieten van de omgeving daar. En gezien de vorm moet dat vanzelf tot een PR gaan leiden, verwacht ik. Laatste stukje is toch uitrollen
Dat zijn wel de tijden waar je vaak de grote titels mee pakt. 2:08.01 was olympisch goud in 2012, 2:09.51 de wereldtitel in 2013 en 2:12.27 de wereldtitel dit jaar. Ik ben heel benieuwd hoe Nageeye het gaat doen in een bloedhete marathon ipv dat zeikweer van gisterenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:52 schreef pijll het volgende:
[..]
Met een tijd van 2:08:00 sta je op de 50e plaats op de wereldranglijst van 2015.
Ok, op de geschoonde lijst (max 3 lopers per land) sta je dan een stuk hoger. Maar een toploper ben je daarmee niet.
Daar ben ik het dan wel weer 100% mee eens, met wederom Kimetto op het WK als voorbeeld. Wereldrecordhouder maar nog nooit een kampioenschap gelopen en dat werd een megaflop.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
en ik denk dat ervaring op grote kampioenschapsraces gewoon een must is wil je ooit nog serieus mee gaan doen in de marathon.
Durf ik niet te zeggen, met wat hoogte stages gaat het ook al snel in de kosten lopen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik volg veel meer sporten nauw en natuurlijk is het belangrijk dat van elke sport de beste atleten gaan. Maar kostentechnisch gezien is het niet heel duur om een marathonloper meer of minder te sturen en ik denk dat ervaring op grote kampioenschapsraces gewoon een must is wil je ooit nog serieus mee gaan doen in de marathon.
Ik moest even terugzoeken in Endomondo. Vorig jaar vergat ik mijn chipquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Gaat voor jou idd een relaxte wedstrijd worden! Wat is je huidige PR op de 15km?
Je chip vergetenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik moest even terugzoeken in Endomondo. Vorig jaar vergat ik mijn chip![]()
1:32:55 - dat is mijn tijd van 2013
Heb jij stiekem een tijd in gedachten, aangezien je zo lekker gaat met trainen?
Ja, ik heb daar ook alle vertrouwen inquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Je chip vergetenJij gaat een dik PR halen hoor!
Iig onder de 1:45. Moet lukken aangezien ik een LDL van 13km in 1:31 liep (dus 7:04 min/km gemiddeld). Verder durf ik niet te denken/dromen
Kiprotich heeft 2:06.33, 2:07.20 en 2:07.50 als drie snelste marathons, maar is wel olympisch- en ex-wereldkampioenquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:47 schreef YUR het volgende:
Ach, met 2.11 kom je er ook niet. Wat mij betreft hadden ze de limiet op 2.06 mogen plaatsen. Dan win je misschien eens iets.
Dat. Hoe sneu ik het ook voor Butter vond, ocherm, het is waarschijnlijk wel zo dat hij geen schijn van kans maakte op het in de buurt komen voor een medaille daar. Los van de ervaring en de tofheid is het niet alsof 'Nederland' nu een (kans op een) medaille door de neus geboord is.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:47 schreef YUR het volgende:
Ach, met 2.11 kom je er ook niet. Wat mij betreft hadden ze de limiet op 2.06 mogen plaatsen. Dan win je misschien eens iets.
Dat denk ik ook niet, maar er gebeuren nog wel eens vreemde dingen op zulke marathons met favorieten die ineens uitvallen of enorm tegenvallen (focus op een stadsmarathon waar veel meer geld te pakken is?). Als je richting de 2:10 kunt ben je niet bij voorbaat kansloos, dat ben je eigenlijk wel als je niet onder de 2:15 of iets dergelijks gaat.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. Hoe sneu ik het ook voor Butter vond, ocherm, het is waarschijnlijk wel zo dat hij geen schijn van kans maakte op het in de buurt komen voor een medaille daar. Los van de ervaring en de tofheid is het niet alsof 'Nederland' nu een (kans op een) medaille door de neus geboord is.
Wat is daar precies 'opmerkelijk' aan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Opmerkelijk dat een meerderheid voor Butter en Choukoud de harde limiet aanhoudt omdat een olympische spelen om de medailles gaat, maar zelf vooral willen genieten van loopjes zonder prestatiedruk.
Ik bedrijf geen topsport, maar een hobbyquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Opmerkelijk dat een meerderheid voor Butter en Choukoud de harde limiet aanhoudt omdat een olympische spelen om de medailles gaat, maar zelf vooral willen genieten van loopjes zonder prestatiedruk.
2.08 mag ookquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kiprotich heeft 2:06.33, 2:07.20 en 2:07.50 als drie snelste marathons, maar is wel olympisch- en ex-wereldkampioen
Oh, hebben ze nog een kans?quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:56 schreef Mr.B. het volgende:
Butter en Choukoud gaan gewoon in Rotterdam makkelijk onder de 2:11 lopen. Probleem opgelost.
Het gaat mij er meer om dat er een limiet is en die kun je niet zomaar steeds opschuiven, want waar leg je dan de grens? Zoals eerder gezegd, als je 2:11.07 dan toch maar accepteert, waarom 2:11.34 niet? En als je dat ook accepteert, waarom 2:12 dan niet? Etcquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Nog 10 als ze zouden willen. Volgens mij kun je je tot eind mei kwalificeren of zo. Alleen loop je een groot risico dat je met een voorjaarsmarathon niet op tijd hersteld bent om weer een goede marathon te lopen in Rio.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |