Mooi is dat, maar dat boeit dus geen reet. Het staat nog steeds gewoon in het boek en het wordt nog steeds gebruikt als excuus. Met het argument dat god aan hun kant staat. Die interpretatie kwestie is precies het probleem, wie zegt dat die Quranist lui gelijk hebben? Waarom zouden die Sunni lui geen gelijk hebben? Niemand die het kan zeggen. Maar de teksten blijven de teksten en de meerderheid van de gelovigen kiezen niet voor de Quranist interpretatie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vraagt mij een stroming te noemen, ik geef je er drie, waarop je nog meer vraagt, een beetje diepgang vanuit jezelf, is niet heel erg veel gevraagd lijkt mij als je al stelling een stelling inneemt? Maar een, een 4e voorbeeld zijn de Ahmaddiyah.
Als je concrete verschillen wilt op hoe radicaal bepaalde stromingen van elkaar kunnen verschillen, dan kan ik inderdaad met wat concrete voorbeelden komen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Meer van hetzelfde
Dat ze beiden 'de Shariah' volgen zegt dus helemaal niets, gezien de Sharia van beiden onderling fundamenteel verschillend is, van vrouwenrechten, tot aan plichten en (lijf)straffen.
Dat komt omdat "de Islam" (wat is het nou? Bestaat het wel als jij het zegt?) concepten als uithuwelijking en eerwraak helemaal niet veroordeelt, maar juist enthousiast aanmoedigt. Net als genocide. Net als de bijbel. Jij kunt het interpreteren zoals je wil, de teksten blijven de teksten. Jouw versie van islam veroordelen die dingen misschien, de versies die een groot deel (het grootste deel) aanhangen niet. Wie van die duizenden stromingen heeft het bij het rechte einde?quote:De culturele en religieuze opvattingen met betrekking tot uithuwelijking, erfrecht van de vrouw, waarde toekennen en mogen genieten van een opleiding en zaken doen staan lijnrecht tegenover elkaar. Daar waar de Islam concepten als uithuwelijking en eerwraak veroordeelt, zie je juist dat ze sterk aanwezig zijn in de cultuur.
Je vergeet doodleuk dat Aisha zes of zeven was toen ze met Mohammed 'trouwde'. Die eerste kan ik mee leven maar dat zegt toch wel allesquote:Uit de klassieke Islam:
Khadidja, de eerste vrouw van Mohammed, was niet alleen de werkgever en baas van Mohammed, maar ook nog eens diegene die Mohammed een dak boven zijn hoofd bood.
Aisha, een latere vrouw van Mohammed, was een commandante in het leger en de vrouw die het hoogste woord had in 9/10 van de meest belangrijke theologische zaken. Een grandayatollah if you will.
Leuk dat je die landen noemt. Landen die dankzij een seculier bestuursstelsel een vrouw die macht kunnen geven. Dat zegt natuurlijk niets over de positie van de gemiddelde vrouw in de samenleving zelf, die voornamelijk geregeerd wordt door, jawel, de religieuze islamitische cultuur.quote:Moderne tijdperk:
De overwegende meerderheid van de moslims in landen als Indonesie, Turkije en Pakistan hebben zich al 20 jaar geleden laten overtuigen het land te kunnen laten besturen door een moslimvrouw.
Nee, die zijn er niet. Of nauwelijks. En dat er voorbeelden daarvan zijn maakt me niet uit, in het Midden-Oosten is het erbarmerlijk gesteld met de positie van de vrouw. En dat komt voornamelijk dankzij de verstikkende religieuze cultuur. "De Islam". Jouw woorden. Ga je ontkennen dat dat niet de voornaamste culturele invloed is?quote:Maar verder gaat het begrijpend lezen jou persoonlijk wel goed af? Ik zeg letterlijk dat je de Islam überhaupt niet kunt vermijden als invloed als datgene wat je daaronder verstaat ter sprake komt. Maar daar buiten zijn er talloze voorbeelden van reactionaire anti-emancipatie gerichte bekrompen lobby's die weinig met religie van doen hebben. Begrijp je dat?
Ben je serieus en oprecht zo ver van je padje af dat je nu serieus aan het insinueren bent dat de meerderheid van de moslims een lezing van de Islam er op na houdt, waarin ze van mening zijn dat je een vrouw moet stenigen, homo's moet aanvallen, handen moet afhakken en van niet-moslims belasting moet innen? Als de meerderheid van de moslims er zulke interpretaties op nahielden, dan hadden we niet een probleem met moslims, maar een heel groot probleem zonder een seconde van rust. Ergens hoop ik dat ik het mis heb en dat je dat helemaal niet claimt, dat ik je daarin verkeerd heb begrepen, want zelfs van de grootste Islamofoben heb ik toch wel meer nuances dan dat gehoord.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi is dat, maar dat boeit dus geen reet. Het staat nog steeds gewoon in het boek en het wordt nog steeds gebruikt als excuus. Met het argument dat god aan hun kant staat. Die interpretatie kwestie is precies het probleem, wie zegt dat die Quranist lui gelijk hebben? Waarom zouden die Sunni lui geen gelijk hebben? Niemand die het kan zeggen. Maar de teksten blijven de teksten en de meerderheid van de gelovigen kiezen niet voor de Quranist interpretatie.
Bovendien heb je het zelf over alle duizenden verschillende stromingen en interpretaties. Behalve de genoemde zijn de andere duizenden dus niet zo vriendelijk voor vrouwen.
Oke, nou wordt het interessant, kan je überhaupt een stroming binnen de Islam noemen die eerwraak en uithuwelijking aanmoedigt, ben reuze benieuwd, zelfs in de meest ultraconservatieve en radicale stromingen van de islamitische wereld is er geen vergelijkbare katholieke concept dat een huwelijk voor eeuwig bindend is en onvergefelijke zonde als je gaat scheiden. En met je laatste vraag kom ik precies op het punt waar ik je wilde hebben, namelijk dat de Islamitische wereld, de moslimgemeenschap en gelovigen geen Paapse autoriteit hebben die namens god spreekt en de enige en absolutistische waarheid verkondigt. Sinds de dood van Mohammed is daar al geen sprake meer van geweest. Je kunt 'de Islam' gebruiken om een religie mee aan te duiden, je kunt de Islam gebruiken als een abstracte groep voor een collectief van stromingen en opvattingen georiënteerd rondom de Koran en Mohammed, wat je niet kunt is inhoudelijk een interpretatie en opvatting exclusief verheffen daarvan en dat als het standpunt van de Islam benoemen als er andere stromingen aanwezig zijn die het tegenovergestelde claimen, snap je die nuance, of boeit je dat verder ook geen 'reet'?quote:Dat komt omdat "de Islam" (wat is het nou? Bestaat het wel als jij het zegt?) concepten als uithuwelijking en eerwraak helemaal niet veroordeelt, maar juist enthousiast aanmoedigt. Net als genocide. Net als de bijbel. Jij kunt het interpreteren zoals je wil, de teksten blijven de teksten. Jouw versie van islam veroordelen die dingen misschien, de versies die een groot deel (het grootste deel) aanhangen niet. Wie van die duizenden stromingen heeft het bij het rechte einde?
Wat betreft het vergeten van Aisha's leeftijd, voor eens voor de grap in Google: Triggershot, Aisha, leeftijd FOK!, om te kijken hoe vaak ik het daarover heb gehad, hoe vaak ik inhoudelijk en kritisch daar naar heb gekeken en gereageerd, ik was eigenlijk eerder onder de veronderstelling dat Mohammeds seksleven je niet zo heel erg zou boeien, maar goed, het is een vrij land en wellicht dat je het toch spannend vind, zou zomaar kunnen, maar goed vergeet wat ik over Aisha en haar leeftijd heb gezegd en probeer onder ogen te zien waar we vandaag de dag mee te maken hebben, daar waar je in Jemen en Saoedi Arabie bijvoorbeeld een groot probleem hebt met kinderhuwelijken, daag ik je toch uit om morgen naar een willekeurige moslim te lopen met een dochter van een jaar of 6/7 en haar hand te vragen, afhankelijk van de reactie wat je gaat krijgen lijkt het me alvast wel slim om zowel de politie, ambulance en kinderbescherming in te schakelen. Ik ben oprecht reuze benieuwd of ze je vraag en houding mbt tot het kind kunnen waarderen op religieuze gronden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Je vergeet doodleuk dat Aisha zes of zeven was toen ze met Mohammed 'trouwde'. Die eerste kan ik mee leven maar dat zegt toch wel alles.
Ehm, in de genoemde landen zoals Turkije, Indonesië en Pakistan waren het willekeurige vrouwen die president/premier zijn geworden, de overwegende meerderheid van de bevolking vond ze capabel heeft er op gestemd en zijn ook zodanig als vrouw tot president en premier gekozen. Ze waren niet toevallig van adel en met blauw bloed tot een bepaalde bestuursfunctie aangewezen zoals je dat op sommige vlakken in veel Europese landen wel ziet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat je die landen noemt. Landen die dankzij een seculier bestuursstelsel een vrouw die macht kunnen geven. Dat zegt natuurlijk niets over de positie van de gemiddelde vrouw in de samenleving zelf, die voornamelijk geregeerd wordt door, jawel, de religieuze islamitische cultuur.
Wat je maar niet schijnt te snappen is, dat je blijft hameren op een vaag concept als 'Islamitische cultuur' dat je koppelt aan onderdrukking en achtergestelde positie van de vrouw, terwijl ik je nu al in een stuk of 4/5 reacties probeer duidelijk te maken, dat je dezelfde en of vergelijkbare zaken ook terug ziet komen in bijvoorbeeld de Christelijke cultuur van een Irak, of een Yazidi cultuur van de Koerden of een Hindoestaanse cultuur, al is dat wel ruim buiten het Midden Oosten natuurlijk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, die zijn er niet. Of nauwelijks. En dat er voorbeelden daarvan zijn maakt me niet uit, in het Midden-Oosten is het erbarmerlijk gesteld met de positie van de vrouw. En dat komt voornamelijk dankzij de verstikkende religieuze cultuur. "De Islam". Jouw woorden. Ga je ontkennen dat dat niet de voornaamste culturele invloed is?
Overal in de wereld waar de religieuze invloed afneemt neemt de positie van de vrouw toe, en dus de welvaart van de samenleving in het algemeen. Je kunt er omheen blijven draaien maar ik wil gewoon een rechtstreeks antwoord. Op mijn originele vraag. Laat ik hem nog een keer stellen, herschreven zodat het misschien duidelijker voor je is:
Is het in het algemeen goed gesteld met de positie van de vrouw in overwegend islamitische culturen? Als het antwoord ook maar iets anders is dan een keihard 'nee' kan niemand je ooit serieus nemen.
Ik heb het over een regionaal wijd probleem waar de vrouw mee te kampen heeft onder zowel moslims, christenen als Yazidis om hele concrete voorbeelden te geven en lever kritiek op jouw benoeming van een 'Islamitisch' cultureel probleem, vervolgens snap ik er niets van? Classic.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:36 schreef Fir3fly het volgende:
Je snapt er geen bal van. Mijn kritiek op islam wat betreft de positie van de vrouw is niet gelimiteerd tot islam zelf, noch is 'de christenen doen het ook' een argument.
Gast ga toch spelen, niet alleen maak je er een sport van wedervragen richting jouw kant volledig te vermijden, claims maken die je niet kunt onderbouwen, namelijk dat er een Islamitische stroming is die eerwraak en uithuwelijking aanmoedigt, maar je verwijt mij ook dat ik doodleuk zou mee doen met selectief dingen te quoten om mijn interpretatie te benadrukken, ik heb maar eenmaal verwezen naar externe referenties en dat was op jouw verzoek voorbeelden te geven, verder heb ik vers noch hadith geciteerd om 'mijn' interpretatie meer legitimiteit te geven, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en gaat maar op de persoonlijke tour om een karikatuur te maken van mijn reactie.quote:Je kunt maar niet inzien dat al die duizenden miljoenen interpretaties alleen maar aangeven hoe achterlijk het allemaal is en hoe makkelijk je religie als excuus kunt gebruiken voor allerhande zaken. Van extreme dingen als onthoofding tot het onderwijzen dat vrouwen zich zouden moeten bedekken. En van uithuwelijken tot eerwraak. Wat die teksten zijn is op zich ook niet zo relevant, ze zijn open voor interpretatie. Dat is wat ik bedoel met de teksten blijven de teksten. Ze veranderen niet en blijven dus open voor wat voor interpretatie dan ook. Dat is wat jij ook zegt. En jij doet er zo leuk aan mee, selectief van allerlei dingen quoten om er jouw interpretatie aan te geven. Leuk hoor maar daar heeft niemand wat aan.
Verder zeg ik heel duidelijk in mijn reactie dat de Islamitische wereld geen Paapse autoriteit heeft die in de absolutistische zin namens een god kan praten en krijg ik vervolgens vragen richting mijn persoon of ik waardeoordelen ga uiten over 'echte' moslims en vervolgens op wiens autoriteit, heb je überhaupt mijn reactie wel goed gelezen? En verder ben je er van bewust dat nogmaals 'de Sharia' niet voor iedereen hetzelfde betekent als datgene waar jij het voor uitmaakt en dat ook binnen de Pew peiling er constant op gewezen wordt hoe verschillend de resultaten zijn?quote:Ga jij naar elke moslim die zegt dat op apostasie de doodstraf staat lopen en zeggen dat hij geen echte moslim is? Op wat voor authoriteit? Wie zegt dat zijn interpretatie van de tekst onjuist is? Bij de weg, dat is wat de meerderheid van de moslims in landen als Egypte, Jordanië etectera echt denkt, dat kun je simpelweg gewoon peilen. ( http://www.pewforum.org/2(...)eliefs-about-sharia/ ) Zitten die allemaal fout?
Ik val door de mand door te stellen dat beide kanten wel de goede aspecten van elkaar kunnen overnemen en zich daar door te laten inspireren, dat zou een klap in het gezicht moeten zijn van de vrouwen die gebukt gaan onder religieuze onderdrukking wanneer ik zeg dat ze de goede kanten van het Westen zouden moeten overnemen?quote:In ieder geval val je compleet door de mand in je laatste alinea door te claimen dat 'bieden wel wat van elkaar kunnen leren'. Een keiharde klap in het gezicht van alle vrouwen die gebukt gaan onder religieuze onderdrukking. Meer kan ik er niet van maken. Wat een walgelijk standpunt.
Als jouw dochter, jij, je zus, whatever niet seksueel geëxploiteerd hoeft te worden, mijn nicht, dochter, moeder vrouw niet geslagen, uitgehuwelijkt wordt hebben we wat mij betreft een win-win. Of zijn we al dermate ver in het proces dat we denken niets van anderen te kunnen leren, goede zaken van anderen te kunnen overnemen? Ik hoor het graag. Los er van dat geweld richting vrouwen ook in het Westen ook niet is uitgestorven en het daarmee dus geen exclusieve probleem is voor het Midden Oosten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:50 schreef deedeetee het volgende:
Een foto model is bikini is seksuele exploitatie.
Dat blijft de vrouw in de moslimwereld bespaard. Is dat ff boffen.
Alleen jammer dat b.v. uithuwelijken haar meestal niet bespaard blijft. Dat haar man het recht heeft haar te slaan ook al niet. Dat lijkt mij nou weer veel kwalijker.
Binnen mijn familie is er geen seksuele exploitatie. Maar indien dit wel zo was dan zou men een beroep op de wet kunnen doen. Dat is het verschil met vrouwen in een moslimland. Die zijn volgens de wet onderworpen aan de man en want zo wil de islam het nu eenmaal immers.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jouw dochter, jij, je zus, whatever niet seksueel geëxploiteerd hoeft te worden, mijn nicht, dochter, moeder vrouw niet geslagen, uitgehuwelijkt wordt hebben we wat mij betreft een win-win. Of zijn we al dermate ver in het proces dat we denken niets van anderen te kunnen leren, goede zaken van anderen te kunnen overnemen? Ik hoor het graag. Los er van dat geweld richting vrouwen ook in het Westen ook niet is uitgestorven en het daarmee dus geen exclusieve probleem is voor het Midden Oosten.
overschat jezelf niet, je kent mij niet, weet niet hoe ik in het leven sta. Daarnaast vrome praatjes, die is nieuwquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Binnen mijn familie is er geen seksuele exploitatie. Maar indien dit wel zo was dan zou men een beroep op de wet kunnen doen. Dat is het verschil met vrouwen in een moslimland. Die zijn volgens de wet onderworpen aan de man en want zo wil de islam het nu eenmaal immers.
Al jouw vrome praatjes veranderen daar niks aan en ik ken je lang genoeg om te weten dat je er toch omheen blijft redeneren.
Eens. Al vind ik dat 1x per 2 maanden een hand op je ben ook al teveel is hoor. Kan me voorstellen dat zo'n vrouw er dan ook al werk van maakt. Als een vrouw 1x een hand op haar been toestaat en er niks aan doet denken die mannen 'oh ze doet er toch niks aan dus dan gaan we de volgende keer een stukje verder'quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aanranding is nogal breed. Als je als verpleegster 1 keer per 2 maanden een hand op je been voelt dan kan ik me voorstellen dat je de volgende dag gewoon weer naar je werk gaat. Als een vrouw in de hoek geduwd wordt en tussen haar benen betast wordt dan is dat een stuk ernstiger.
Die vrouw in dat azc werd meermaals per dag door meerdere personen aangerand. Ik vermoed dat dat geen "lichte" aanrandingen waren. Dan spoor je niet als het dag in dag uit gebeurt en je gewoon elke dag naar je werk gaat.
Om te beginnen zeg ik helemaal niet iemand te kennen waarvan ik alleen maar postings op een forum gelezen heb. Ik gebruik het woord kennen in een zin die ergens anders op duidt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
overschat jezelf niet, je kent mij niet, weet niet hoe ik in het leven sta. Daarnaast vrome praatjes, die is nieuw
Verder heb jij het over misbruik gezien je beroepen op de wet. Ik heb het over de moraliteit. Ik heb het over de gevestigde systeem. Ga je gelijk maar zoeken in het westen als je een overeenkomst hebt getekend ja
Pas maar om, straks wordt je nog door een idioot op internet uitgemaakt dat je er omheen praat, met je vrome praatjes.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Om te beginnen zeg ik helemaal niet iemand te kennen waarvan ik alleen maar postings op een forum gelezen heb. Ik gebruik het woord kennen in een zin die ergens anders op duidt.
Onduidelijk, maar net duidelijk genoeg om te zeggen dat het nergens op slaat, cute.quote:De rest van je post vind ik wat onduidelijk. Met name deze zin slaat IMO nergens op.
Ga je gelijk maar zoeken in het westen als je een overeenkomst hebt getekend ja.
Kortom : jij hebt nogal wat kritiek op hoe het er hier aan toe gaat en vind dat hoe het er in het M-O aan toe gaat helemaal zo slecht nog niet is.Sterker nog je vind het veel beter. Begrijp ik dit goed ?quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pas maar om, straks wordt je nog door een idioot op internet uitgemaakt dat je er omheen praat, met je vrome praatjes.
[..]
Onduidelijk, maar net duidelijk genoeg om te zeggen dat het nergens op slaat, cute.
Feit is dat als je de excessen van het Westen neemt zoals seksuele exploitatie, dat de vrouwen als lustobject worden weggezet, dat vele mensen hun huizen, spaargeld hebben kwijtgeraakt, in de schulden zijn geraakt, zelfmoord hebben gepleegd door een verderfelijke rentesysteem, wens ik je veel succes om je te beroepen op de wet, eens kijken of de wet je tot betalen dwingt of niet, terwijl de bankiers met het grote geld er vandoor gaan, mensen niet eens meer kijken naar hun bejaarde ouders en ze maar dumpen in een verzorgingstehuis, waar de overheid vervolgens ook nog eens flink op gaat bezuinigen, om maar vervolgens ook nog eens massaal weer op de VVD te stemmen, als je denkt dat dat niet de excessen is van Nederland, maar goed en inhoudelijk samengevat, dat zulke dingen het enige is wat Nederland te bieden heeft, dan begrijp ik ook waarom bepaalde mensen hier idiote opvattingen over het Midden Oosten er op na houden.
Mocht god forbid een van de genoemde zaken je overkomen, wens ik je oprecht veel succes je te beroepen op de wet. Mocht je een andere kant van het Westen te zien krijgen.
Nou eigenlijk over de aanranding van een schoonmaakster in een AZC. En mss ook wel of dit een incident is of iets dat je vaker kunt verwachten met zoveel alleenstaande ( moslim) mannen bij elkaar.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:16 schreef agter het volgende:
Gaat de discussie nu nog over de vluchtelingen?
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat mensen uit het Westen graag in dat Westen willen blijven wonen.
En dat mensen uit het M-O naar alle waarschijnlijkheid daar gelukkiger zijn, dan dat ze hier zullen worden.
Gewoon daar opvangen dus.
Ik zeg juist dat beide kanten de goede zaken van elkaar kunnen overnemen. Je kunt best walgen van hoe bepaalde moslimouders omgaan met hun dochters, tegelijkertijd kan je walgen van bepaalde Nederlanders omgaan met hun bejaarde en demente ouders die ze maar ergens dumpen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kortom : jij hebt nogal wat kritiek op hoe het er hier aan toe gaat en vind dat hoe het er in het M-O aan toe gaat helemaal zo slecht nog niet is.Sterker nog je vind het veel beter. Begrijp ik dit goed ?
Wel schattig over die bomaanslagen en granaten, maar vergeet ff vooral niet hoeveel mensen de Westerse landen de dood in hebben gejaagd met de invasie van Afghanistan, Libië, Syrië en Irak, hoeveel dictaturen door het Westen in stand worden gehouden, laat dat nou net die landen zijn waar het meeste mensen vandaan vluchten, maar goed, de geschiedenis begint natuurlijk toevallig vanaf het moment dat moslims gewelddadig reageren, toch?quote:Vraag je je dan nooit af waarom ze van daar in zo grote getale naar het Westen komen rennen ? Alles is daar immers veel beter ? Vrouwen zijn geen lust object,( hoe krijg je t voor elkaar om dit met droge ogen te beweren) Ouders worden goed verzorgt. Mensen raken hun huizen en spaargeld niet kwijt. Hebben we het wel over hetzelfde M-O ? Dat van de bommen en granaten ( sowwy citeer ff kapitein Haddock uit Kuifje
) bloederige aanslagen, vernielde steden en vrouwen die zich goed moeten bedekken om geen lustgevoelens op te wekken ? Dus toch lustobject ?
Van Afghanistan weet ik weinig. Libië was oerstom om Khadaffi weg te werken maar was men daar in dat land zelf niet al mee begonnen ? Syrië idem dito, daar begonnen rebellen met problemen te maken maar idd daar had men zich ook niet mee moeten bemoeien. Irak hadden ze weg moeten blijven. Dus tot op zekere hoogte heb je wel een punt. De bemoeienis van het Westen heeft de zaken sneller laten escaleren. Maar was het zonder die bemoeienis dan wel goed gegaan ? Er waren al opstandelingen en rellen immers ?quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat beide kanten de goede zaken van elkaar kunnen overnemen. Je kunt best walgen van hoe bepaalde moslimouders omgaan met hun dochters, tegelijkertijd kan je walgen van bepaalde Nederlanders omgaan met hun bejaarde en demente ouders die ze maar ergens dumpen.
[..]
Wel schattig over die bomaanslagen en granaten, maar vergeet ff vooral niet hoeveel mensen de Westerse landen de dood in hebben gejaagd met de invasie van Afghanistan, Libië, Syrië en Irak, hoeveel dictaturen door het Westen in stand worden gehouden, laat dat nou net die landen zijn waar het meeste mensen vandaan vluchten, maar goed, de geschiedenis begint natuurlijk toevallig vanaf het moment dat moslims gewelddadig reageren, toch?
Natuurlijk is dat zo maar ik begrijp niet goed wat dit er mee te maken heeft. Geldproblemen zullen in veel landen spelen, ook in het M-O.quote:Als jij denkt dat er in Nederland niet mensen letterlijk en figuurlijk creperen van de schulden, niet hun spaargeld en huizen zijn kwijtgeraakt, zeker na 2008, niet weet hoe een steeds maar stijgende lijn van bejaarden van lakse zorg mogen 'genieten', heb je serieus geen idee wat er in bepaalde delen van de samenleving zich afspeelt.
Op zich heb je wel gelijk dat er natuurlijk veel nuances zijn in de behandeling van de vrouw in het M-O. Maar feit blijft dat ze volgens de religie niet gelijk staat aan de man en dat klopt niet met het recht van gelijkwaardigheid die ieder mens hoort te hebben. Daardoor is het voor de (kwaadwillende)man veel te gemakkelijk om vrouwen slecht te behandelen.quote:De grap is en ik hoop dat je dat ergens ook zelf wel inziet, dat enerzijds de vrouw wordt onderdrukt omdat ze anders een lustobject zou zijn en anderzijds ze niets meer dan een instrument is om een drank of auto te verkopen, naast de gedwongen prostitutie, heb je daar tussen veel meer nuances in Nederland voor de positie van de vrouw? Ja. Geldt dat ook voor het Midden Oosten, ook een ja. Als je excessen verheft tot norm voor het Midden Oosten, weest dan consistent en doe dat ook voor het Westen.
eh... is er al ergens een bron wat er precies gebeurd is?quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik stel me even voor als die vrouw, stapt op fiets met emmers en bezemstelen, en gaat richting de vluchtelingenopvang.
Vrouw wordt misbruikt, dag 1.
Dag 2, vrouw moet op fiets stappen inclu emmers en bezemstelen en moet richting de vluchtelingenopvang, wat dacht zij:
Oh ik zal vandaag niet genomen worden?
Misschien herkennen ze mij niet meer?
Dag 2 weer misbruikt, ja sorry dag 3 gaat er dan al helemaal niet meer in, ik had er een rape condoom in gestopt klaar!
kom ff...
Lekkerboeiend.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:04 schreef FANN het volgende:
[..]
eh... is er al ergens een bron wat er precies gebeurd is?
Aangerand is nog niet verkracht, niet dat aanranding nou goed is, maar het kan ook betekenen
ongewenst aanraken, dus hebben ze alleen in haar kont geknepen of is ze helemaal uit elkaar getrokken?
Wat is er nou precies gebeurd?
Oké, sporen van misbruik, dat had ik gemistquote:Op maandag 19 oktober 2015 21:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lekkerboeiend.
Er is een schoonmaakster misbruikt, punt. Het feit dat de specialist op haar lichaam sporen van misbruik vond, zegt mij genoeg.
Geen idee nog verder?quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:04 schreef FANN het volgende:
[..]
eh... is er al ergens een bron wat er precies gebeurd is?
Aangerand is nog niet verkracht, niet dat aanranding nou goed is, maar het kan ook betekenen
ongewenst aanraken, dus hebben ze alleen in haar kont geknepen of is ze helemaal uit elkaar getrokken?
Wat is er nou precies gebeurd?
Ja, dat filmpje wordt je niet wijzer vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Geen idee nog verder?
Wel een filmpke op youtube.
http://twimmer.com/hashtag/asielzoekers
Er is ook al een film over gemaakt alleen wel 2 jaar geleden al
http://www.moviemeter.nl/film/89863
http://www.newsjs.com/nl/schoonmaakster-misbruikt-in-duitse-azc/
Kan inderdaad zijn dat de vrouw zelf van ooit buitenlandse afkomst was, maar dan zou ze toch zeker eerder aan de bel hebben getrokken?
(En dit bedoel ik uiteraard niet dubbelzinnig!)
...
Daarnaast snap ik niet dat er schoonmaaksters moeten schoonmaken in een vluchtenlingenopvang, laten ze dit zelf doen.
Ze vervelen zich al intens dus hups, maak je douche en plee ff schoon dan.
Weet je wat dit kost allemaal elke dag?
waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou ja bepaalde sappen plakten aan haar lijf, wat zou dat nu toch zijn?
De vrouw is door de politie opgevangen en onderzocht door gespecialiseerde artsenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:12 schreef FANN het volgende:
[..]
waar staat dat dan?ik kon het niet vinden
Oh... die sappen heb je erbij verzonnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
De vrouw is door de politie opgevangen en onderzocht door gespecialiseerde artsen
nou ja dát dus blijkbaar bij een aanranding heb je geen echt onderzoek nodig immers?
Lijkt me...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |