Wat was je kwijt voor een nieuwe ruit?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:54 schreef penny-wise het volgende:
Autoradio maat is hetzelfde als de huidige. Uitzonderingen heb je maar dat zie je direct.
Cruise control koop je voor ¤200, inbouwen is niet heel moeilijk, zeker niet bij een oudere auto.
Verwarmingprobleem duidt wrs op kapotte thermostaat.
Ruit fixen niet bij Carglass, veels te duur. Autotaalglas is stukken goedkoper.
Scheelde bij mijn Civic ¤600!!!!!
¤300 incquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat was je kwijt voor een nieuwe ruit?
Nee, eentje heeft een kleine schade (stoeprandje) verder helemaal heel. Volgens mij 17 maar pin me daar niet op vastquote:Op zondag 18 oktober 2015 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
Onder een C of E staan ze beter, zijn ze 17 of 18 inch? Zoek nog een setje winterwieltjes in 17 inch![]()
Of zijn ze aan barrels gereden?
Ja er liggen praktisch nieuwe banden op. Ik wil er best vanaf, welk type velgen raad je aan?quote:Op zondag 18 oktober 2015 02:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ziet eruit als 18, staat voor geen meter iig. Ik zou lekker op zoek gaan naar winterbandjes voor wehnag; het wordt immers je winterkarretje
er kán van alles op. Voor winterwielen zou ik voor staal gaan, eventueel met wieldoppen; lekker goedkoop en citystoepen-proof, plus goedkope bandjes. Heb je zin in bladderende velgen kun je ook alu's pakken. Ik had zelf 16 inch AMG monoblocks onder de 220.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:53 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja er liggen praktisch nieuwe banden op. Ik wil er best vanaf, welk type velgen raad je aan?
Iig even twee autoradio's geregeld bij mijn studentenvereniging (allemaal beunhazen met een motor) . Morgen die maar eens erin knutselen en aan die teller en thermostaat werken
Mee eens. Die kachel kon trouwens nog wel eens vies tegenvallen. Ik denk eigenlijk ook dat de eigenaar het al gefixt had als het iets eenvoudigs was.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom zoek je niet verder? Het aanbod is gigantisch en de prijzen laag, deze heeft best veel gebreken.
Die kachel niet gezien helaas. Beetje bummer, de rest is bekend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Mee eens. Die kachel kon trouwens nog wel eens vies tegenvallen. Ik denk eigenlijk ook dat de eigenaar het al gefixt had als het iets eenvoudigs was.
edit: oh, hij is al gekocht nietwaar? Veel sleutelplezier dan
Koelvloeistof is prima. Aanjager is ook prima. Eigenlijk lijken alle kleppen te werken behalve de klep die de verhouding buitenlucht/kachellucht (warme lucht dus..) regelt. Waar zit die?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
Juist die kachel is een bekend euvel, en dat is idd meestal een flinke berg werk om erbij te komen. Meestal is het dan trouwens de aanjagermotor die kaduuk is, of piept, dat is echt strontvervelend tijdens het rijden. Nu wordt hij gewoon niet warm, dus ik zou beginnen met de bediening; misschien is er domweg een stangetje of kabeltje los of kaduuk zodat de klep niet bediend wordt. Middenconsole opentrekken en je kunt er redelijk bij.
Koelvloeistofniveau al gecheckt? als dat te laag is, is het hoogste punt (de kachelradiateur) het eerste deel wat geen koelvloeistof meer krijgt, en dan doettie het dus ook gewoon niet.
Ik ben zelf nog gewoon gezond dus ik heb het niet nodig. Maar mijn oma had laatst een nieuwe auto en zij heeft hele zwakke enkels dus was cruise control nodig. Ken wel een goedkoop adresje. Laat maar weten als je zelf ook te zwak bent om normaal gas te geven. Dan zal ik vragen of hij jou ook wil helpen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:08 schreef Amoeba het volgende:
Heren van PTA,
- Cruise Control
Is dat makkelijk zelf in te bouwen? Ik weet dat voor bepaalde type auto's die modules gewoon kant en klaar beschikbaar zijn en niet eens zo moeilijk aan te sluiten. Cruise control is een vorm van luxe die iedere Westerling gewoon dient te hebben.
Alvast bedankt!
Ik ben 21 maar gewoon lazy as fuckquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:22 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog gewoon gezond dus ik heb het niet nodig. Maar mijn oma had laatst een nieuwe auto en zij heeft hele zwakke enkels dus was cruise control nodig. Ken wel een goedkoop adresje. Laat maar weten als je zelf ook te zwak bent om normaal gas te geven. Dan zal ik vragen of hij jou ook wil helpen.
Effe googelen, velen gingen je voor. Met wat mazzel staan er zelfs how-to's op youtube.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Koelvloeistof is prima. Aanjager is ook prima. Eigenlijk lijken alle kleppen te werken behalve de klep die de verhouding buitenlucht/kachellucht (warme lucht dus..) regelt. Waar zit die?
Post met zure bijsmaak gespotquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:22 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog gewoon gezond dus ik heb het niet nodig. Maar mijn oma had laatst een nieuwe auto en zij heeft hele zwakke enkels dus was cruise control nodig. Ken wel een goedkoop adresje. Laat maar weten als je zelf ook te zwak bent om normaal gas te geven. Dan zal ik vragen of hij jou ook wil helpen.
Kon alleen die heater core vinden. Ik snap ook niet waar de luchtinlaat voor de buitenlucht precies zit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Effe googelen, velen gingen je voor. Met wat mazzel staan er zelfs how-to's op youtube.
[..]
Post met zure bijsmaak gespot![]()
CC is gewoon een heel handig hulpmiddeltje om én een constante snelheid te rijden, én zuinig én om die irritante kleine snelheidsprentjes te voorkomen. Ben er erg blij mee iig.
lolquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ben 21 maar gewoon lazy as fuck
Grapje. cruise control is gewoon fijn. Ik heb een studentenbijbaantje waarvoor ik makkelijk 200km op een dag afleg en nog eens een half uur moet wandelen. Mijn enkels zijn prima.
Nee, het zorgt er voor dat ik niet heel lang mijn voet in een bepaalde stand hoef te houden. Erg prettig als je een rit hebt van een uur of meer. Of als je veel op de snelweg zit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:08 schreef borbit het volgende:
[..]
lol
Ik rij af en toe in een auto met cruise control. Vind ik echt niet fijn. Het zorgt ervoor dat je niet te hard rijd. Dat is het enige voordeel. Verder vind ik het veel fijner om gewoon mijn voet op het gas te hebben. Misschien ook wat je gewend bent.
Een klein kort piepje als ik over de max heen ga zou ik op zich wel op prijs kunnen stellen. Maar goed mijn auto weet de max natuurlijk niet.
Benz kan dat ook, speed limiter functie. kun je gewoon stampen; hij houdt er vanzelf mee op. Ik vind CC fijner.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:15 schreef Geralt het volgende:
Ik kon dat bij een van mn vorige auto's eenvoudig instellen op de CC wat de max was.
Hij ging dan ook niet harder als de CC soort van uit stond.
Ik geloof dat dat in de Xedos 9 was, maar dat weet ik niet meer zeker.
Buiten onder de parafaanplaat; die plaat waar de ruitenwisser doorheen steekt zeg maar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Kon alleen die heater core vinden. Ik snap ook niet waar de luchtinlaat voor de buitenlucht precies zit.
Ja heb ik voor in de stad. Gaat tot 60 of 70. Maar in de stad rijd ik niet snel 50 en weet ik ook wel waar de camera's hangen. En soms wil je ook net wat harder dan 50 kunnen om bijvoorbeeld iemand in te halen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:15 schreef Geralt het volgende:
Ik kon dat bij een van mn vorige auto's eenvoudig instellen op de CC wat de max was.
Hij ging dan ook niet harder als de CC soort van uit stond.
Ik geloof dat dat in de Xedos 9 was, maar dat weet ik niet meer zeker.
De mijne doet het over het hele bereik; ik kan hem zelfs in de pjoeter begrenzen als ik op bijvoorbeeld winterbanden rijd met een te lage Vmax. Ook handig als je je auto uitleent aan een potentiële idiootquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:53 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja heb ik voor in de stad. Gaat tot 60 of 70. Maar in de stad rijd ik niet snel 50 en weet ik ook wel waar de camera's hangen. En soms wil je ook net wat harder dan 50 kunnen om bijvoorbeeld iemand in te halen.
Jij leent auto's uit aan iemand anders dan Anne?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne doet het over het hele bereik; ik kan hem zelfs in de pjoeter begrenzen als ik op bijvoorbeeld winterbanden rijd met een te lage Vmax. Ook handig als je je auto uitleent aan een potentiële idioot
Neen, definately not. ALS er iemand anders in rijdt zit ik ernaast. Ik vind het al kut als ik ergens bij een garage ben en ik 'mag' hem niet zelf op de brug zettenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij leent auto's uit aan iemand anders dan Anne?
De enige ander die in mijn auto mag rijden is Brennie en mn broer als het echt nodig is en anders rijdt daar niemand behalve ik in.
En dan is het niet eens omdat ik een dure auto heb, want die heb ik niet. Ja duur in onderhoud de laatste tijd ja
Ja die zak ben ik net tegen gekomen. Maar daar ben ik zo bij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Benz kan dat ook, speed limiter functie. kun je gewoon stampen; hij houdt er vanzelf mee op. Ik vind CC fijner.
[..]
Buiten onder de parafaanplaat; die plaat waar de ruitenwisser doorheen steekt zeg maar.
Als ik Google op 'heating valve W201' vind ik dit.
Ding kost een paar tientjes op Ebay.. sluit de toevoer van warm water naar de kachelradiateur af mbv vacuüm. Check dat ding eerst maar eens voor je gaat graven. my guess: voor dat ding issie warm, erna issie lauw of koud. Daarna vacuümslangegies erafrukken en kijken of daar ook vacuüm op komt (lopende motor), zo ja: ding bestellen en vervangen. Zo nee -> uitvlooien waar je vacuümlek zit.
Ik dacht alquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neen, definately not. ALS er iemand anders in rijdt zit ik ernaast. Ik vind het al kut als ik ergens bij een garage ben en ik 'mag' hem niet zelf op de brug zetten
Dan is er ws toch ergens nog een regelkleppie die de boel tegenhoudt.. dat wordt zoeken dan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:10 schreef Amoeba het volgende:
Ff warm gereden en dat ding er nog onderuit geschroefd.
Eigenlijk alle slangen/buizen buiten zijn gewoon warm. Ik snap er niks van.
http://imgur.com/a/mvIuA
Hij reageert gewoon niet op de knoppen.
Ik trek heel die auto wel uit elkaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan is er ws toch ergens nog een regelkleppie die de boel tegenhoudt.. dat wordt zoeken dan.
Blauwe draad kan remote van elektrische antenne of stereo zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik trek heel die auto wel uit elkaar.
Ook nog even uitgevonden dat de mistlampen achter sluiting maken. Kan ik dus ook nog uit gaan zoeken.
Waarschijnlijk gewoon rot aangesloten. Ik zag ook al een losse blauwe draad zitten.
50 bieden en binnen. Heb je ook wat meer profiel op de slippers.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blauwe draad kan remote van elektrische antenne of stereo zijn.
Kijk, speciaal voor jou; alleen effe winterbandjes roggelen.
Nee, want het zijn look-a-likes. Op datzelfde forum is pas een setje 18 inch verkocht (na heel lang) voor 200¤,inclusief banden. MB rijders zijn een beetje autistisch en hebben een forse allergie voor neppies. Aftermarket kan nog wel, maar dit zijn minder geslaagde kopietjes van AMG wielen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
50 bieden en binnen. Heb je ook wat meer profiel op de slippers.
Wat zouden die velgen van mij een beetje waard zijn? Beetje Sjonnie geeft daar toch wel euro's voor?
quote:Op maandag 26 oktober 2015 09:10 schreef Geralt het volgende:
Heb je niet wat meer foto's?
Ik vind de 190 nog altijd een mooie auto als ik heel eerlijk ben.
Jij hebt er verstand van toch?quote:Op maandag 26 oktober 2015 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, want het zijn look-a-likes. Op datzelfde forum is pas een setje 18 inch verkocht (na heel lang) voor 200¤,inclusief banden. MB rijders zijn een beetje autistisch en hebben een forse allergie voor neppies. Aftermarket kan nog wel, maar dit zijn minder geslaagde kopietjes van AMG wielen.
As said; misschien interessant als wintervelgjes indien 17 inch, alleen heb jij er redelijk nieuwe rubbers opzitten geloof ik, dus zal dat niet meevallen, of je moet de banden eraftrekken en los verkopen.
Volgens mij zit dat op de verlichting aangesloten. Kun je helderder en zwakker zetten door aan het nulstel-knoppie te draaien d8 ik,. Kan er ook naast zitten, heb zelf nooit een 190 gehad. Bij de W202 zat er een plus en min knoppie op de tellerbak om te dimmen. Bij oudere bakken kun je vaak het nulknoppie draaien.quote:Op zondag 15 november 2015 21:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jij hebt er verstand van toch?
Ik heb nu heel het dashboard eruit liggen, gelijk de gelegenheid aangegrepen om direct eens aan de elektra te werken. Het is een grote rotzooi dus ik snap er vrij weinig van.
Goed, nu een aantal vragen:
- Waarop werken de knopverlichting van de lichtschakelaar (headlights/foglights) en de knoppen vh middelconsole? Ik heb er allemaal werkende lampjes ingezet, getest en wel, maar niks schijnt te werken. Het zit in ieder geval niet op de hoofdverlichting ofzo.
Naast het dashboard zit zo'n schakelaar, deze:
[ afbeelding ]
Die dus. Maar die reageert niet echt.
Hierop de aansluitingen:
[ afbeelding ]
Ik ga even wat foto's zoeken
Ja klopt. Heb 't ook al gevonden waarom 't niet werkte, stekkertje op het tellerhuis zat niet goed.quote:Op zondag 15 november 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
- Waarop werken de knopverlichting van de lichtschakelaar (headlights/foglights) en de knoppen vh middelconsole? Ik heb er allemaal werkende lampjes ingezet, getest en wel, maar niks schijnt te werken.
Die zwarte zit los, en het lijkt me dat die er niet voor jan joker zit.quote:Op zondag 15 november 2015 21:47 schreef vannelle het volgende:
En die blauwe? En die gele? En die groene?
Wat maakt het uit waar het voor is? Als het maar werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 18 november 2015 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi plaatje.Ben er al uit, die kabels zijn om licht vh dashboard op de schakelaar te laten schijnen. Hoe primitief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jajaquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
TT fixed en in de lijst met projecten gezet.
Wel een beetje bijhouden dan he?
Slechte banden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb trouwens nog een setje stalen bandenhouders inclusief slechte banden liggen voor je waggie.. liggen in de weg. Misschien iets om een wintersetje van te machen?
Audio is vaak een beetje inventief zijn als je OEM gaat vervangen voor aftermarket. Niet alle fabrikanten bedenken vooraf dat eigenaren later wel eens wat anders in hun auto willen bouwen, of hebben daar peop aanquote:Op zondag 21 februari 2016 13:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Slechte banden?
Maar stuur eens foto's?
Ruit is vervangen, ziet er keurig uit. Nieuwe wisserbladen van Bosch er gelijk bijgekregen, dat was wel nodig ook.![]()
Verder gisteren een nieuw setje front speakers gekocht, de Audison APX4.
[ afbeelding ]
Zoals bekend passen de bevestigingspunten niet helemaal, dus ik ga ofwel vanmiddag ofwel volgend weekend even beunen om dat netjes weg te werken.
Probleem is zeg maar dat rechtsboven dat metalen plaatje waar je dan een boutje inzet niet in het gat past zodat ie scheef erin gaat hangen, dus ik denk dat ik dat plaatje eraf ga zagen/slijpen en dan nieuwe gaten boren zodat het goed vast zit. Mooi is anders maar who gives a shit, er zit toch zo'n grill overheen.
Kost da?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Audio is vaak een beetje inventief zijn als je OEM gaat vervangen voor aftermarket. Niet alle fabrikanten bedenken vooraf dat eigenaren later wel eens wat anders in hun auto willen bouwen, of hebben daar peop aanWel opletten dat ze goed vastzitten en goed aansluiten, want dat gaat 1 op 1 van je geluidskwaliteit af.
Banden van dat setje zijn domweg slecht/op.. wilde er toen winterwielen van maken voor op de W202, maar die ging weg voordat dat aktueel werd, en heb ze toen laten liggen om hetzelfde mee te doen op mijn nieuwe, alleen wist ik toen nog niet dat het een 320 zou worden, waar die dingen helemaal niet onder passen qua remmen![]()
Kan wel een foto maken, maar zie je weinig op; zwarte stalen MB velgen waar origineel wieldoppen op horen met bandjes van 2 - 3 mm erop.
Haha ik kreeg die demper er gratisch bij, alternatief is verkopen en een originele einddemper kopen.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:57 schreef Sounddragon het volgende:
Niks liggen in de weg, kom maar ophalen als je ze wilt. Kan ze voor 25¤ op MP zetten en 3 weken turkse mailtjes in G-translate gooien, maar geen zin in. Andere optie is ze doneren aan de lokale sloperij.
Geen autostyle/baggerkar van maken heah.
Ik betwijfel sowieso of hij wel past; en die chromen flutdempers verkopen ze pas 20 jaar ofzo bij elke cheapass autostyle stylingrommel tent die je kunt vinden, en na een jaar ligt het binnenwerk er los in te rammelen. Meestal is dat zó irritant dat je van ellende de stukken uit je stuur gaat zitten knagen, en dat komt dan weer mooi uit, want ze hebben daar vaak ook van die mooie blingbling stuurtjes.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Haha ik kreeg die demper er gratisch bij, alternatief is verkopen en een originele einddemper kopen.
Maar ik ga sowieso heel de uitlaat vervangen en de vraag is even of dit de einddemper wordt. Opzich vind ik 'm wel leuk en kan dit wel, in combinatie met de velgen krijg je dan wel die sjonnie uitstraling maar er komen in ieder geval geen Xenon koplampen, neon shit, spoiler of andere toestanden op. Verlagingssetjes doe ik ook niet aan mee.
Maar die demper kan nog wel toch?
Waar zijn deze velgjes op te halen dan?
Ik moet vanmiddag vanaf Dinxperlo naar Eindhoven, vertrek rond half 5. Daar kom ik dus zo ongeveer langs maar Nimma is ook zover niet vanaf Eindhoven dus een andere keer kan ook prima.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik betwijfel sowieso of hij wel past; en die chromen flutdempers verkopen ze pas 20 jaar ofzo bij elke cheapass autostyle stylingrommel tent die je kunt vinden, en na een jaar ligt het binnenwerk er los in te rammelen. Meestal is dat zó irritant dat je van ellende de stukken uit je stuur gaat zitten knagen, en dat komt dan weer mooi uit, want ze hebben daar vaak ook van die mooie blingbling stuurtjes.![]()
Velgjes liggen in een garage ergens onder de rook van Nijmegen.
Jewel, die gaatjespijp waar je doorheen kijkt is wat de boel dempt.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik moet vanmiddag vanaf Dinxperlo naar Eindhoven, vertrek rond half 5. Daar kom ik dus zo ongeveer langs maar Nimma is ook zover niet vanaf Eindhoven dus een andere keer kan ook prima.
Volgens mij zit daar geeneens binnenwerk in, je kijkt er dwarsch doorheen
Maar zoals gezegd, ik kreeg dat ding er voor nop bij en zit nog een beetje in dubio wat ik ga doen. Binnenkort rijd ik even naar een vriend van m'n vader, die heeft een brug, en dan komt het plan wel op tafel. Ik moet daar sowieso even langs, roest in de wielkast wegwerken en die vent is een professional in auto's restaureren.
Heb je hier iets aan? Diverse modellen met overbrengverhoudingen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Jaja het is allemaal even blijven liggen maar een kleine update.
Na eind december die GPS speedometer besteld te hebben hebben ze in april een nieuwe opgestuurd en die is nog steeds onderweg dus dat gaat zn gangetje.China.
Maargoed, vandaag even de auto op de brug gehad en hij ziet er keurig uit. Maargoed, wel een paar gebreken geconstateerd die gefixt moeten worden.
- Lekkende remleiding. Gelijk even de gelegenheid aangegrepen om dat na te zoeken en hij lijkt op de hoofdzuiger te lekken, ofwel keerringetje lek achter het voetpedaal. Klotewerk om dat eruit te halen en te ontluchten achteraf maar het zal wel moeten.
- Transmissie. Ja dit is wel ellendig, ik dacht eerst een kapot tussenlager ofzo maar een van de lagers in de versnellingsbak is naar de klote. Dus versnellingsbakrevisie of een nieuwe bak. Nu heb ik een W201 4-bak op het oog .. maar die komt uit een diesel. Ik heb zelf die 4-bak uit de benzine auto (volgens mij de 716.212 want 717.xxx zijn allemaal 5-bakken toch?) maar die dieselbak heeft wel een ander part number, namelijk 716.213
Ligt dicht bij elkaar maar is dat zomaar uitwisselbaar? Ik las vooral dingen over tandwielverhoudingen en vliegwielen maar niks concreets over een diesel/benzine wissel. Als iemand daar een idee over heeft: laat horen!
Er is ook nog goed nieuws, de uitlaat lijkt eigenlijk wel dicht te zijn. Er is een klein gaatje maar verder is het overal wel goed dichtgelast dus dat even dichtkitten/lassen en dan hoeft dat in ieder geval niet te gebeuren.
Davht dat ern bak van een diesel niet oast omdat de priseas verder uitsteektquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Jaja het is allemaal even blijven liggen maar een kleine update.
Na eind december die GPS speedometer besteld te hebben hebben ze in april een nieuwe opgestuurd en die is nog steeds onderweg dus dat gaat zn gangetje.China.
Maargoed, vandaag even de auto op de brug gehad en hij ziet er keurig uit. Maargoed, wel een paar gebreken geconstateerd die gefixt moeten worden.
- Lekkende remleiding. Gelijk even de gelegenheid aangegrepen om dat na te zoeken en hij lijkt op de hoofdzuiger te lekken, ofwel keerringetje lek achter het voetpedaal. Klotewerk om dat eruit te halen en te ontluchten achteraf maar het zal wel moeten.
- Transmissie. Ja dit is wel ellendig, ik dacht eerst een kapot tussenlager ofzo maar een van de lagers in de versnellingsbak is naar de klote. Dus versnellingsbakrevisie of een nieuwe bak. Nu heb ik een W201 4-bak op het oog .. maar die komt uit een diesel. Ik heb zelf die 4-bak uit de benzine auto (volgens mij de 716.212 want 717.xxx zijn allemaal 5-bakken toch?) maar die dieselbak heeft wel een ander part number, namelijk 716.213
Ligt dicht bij elkaar maar is dat zomaar uitwisselbaar? Ik las vooral dingen over tandwielverhoudingen en vliegwielen maar niks concreets over een diesel/benzine wissel. Als iemand daar een idee over heeft: laat horen!
Er is ook nog goed nieuws, de uitlaat lijkt eigenlijk wel dicht te zijn. Er is een klein gaatje maar verder is het overal wel goed dichtgelast dus dat even dichtkitten/lassen en dan hoeft dat in ieder geval niet te gebeuren.
Ja goede vraag inderdaad. Ik heb zelf even rond zitten bellen naar demontagebedrijven en één daarvan had een identieke bak liggen, voor het schamele bedrag van ¤300,- Eigenlijk niemand die me kon vertellen welke bakken uitwisselbaar zijn en welke niet. In ieder geval de 5-bakken zijn langer dus dan heb je een nieuwe as nodig, alhoewel een man me wist te vertellen dat je ook een stuk van je 4-bak erop kon zetten en dat het dan ook zou passen maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:20 schreef klawie het volgende:
[..]
Davht dat ern bak van een diesel niet oast omdat de priseas verder uitsteekt
Ik zie daar eigenlijk alleen die dieselbakken bijstaan en niet de benzinebakken of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan? Diverse modellen met overbrengverhoudingen.
http://wiki.mercedes-benz(...)1-190D-2-Getriebe/en
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/W201-190-Getriebe
Benzine is de tweede link.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk alleen die dieselbakken bijstaan en niet de benzinebakken of ligt dat aan mij?
Magazijnslaven halen vaak dingen door elkaar; dat HIJ hem niet meer kan leveren wil niet zeggen dat dat overal zo isquote:Op maandag 27 maart 2017 01:45 schreef klawie het volgende:
Wat is dat vior onzin magezijn medewerker die jij aan de lijn hebt gehad als hij niet meer te leveren is laat hem uitzoeken waar hij wel ligt in de rest van de wereld en laat hem hem daar bestellen
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.quote:Op maandag 27 maart 2017 01:45 schreef klawie het volgende:
Wat is dat vior onzin magezijn medewerker die jij aan de lijn hebt gehad als hij niet meer te leveren is laat hem uitzoeken waar hij wel ligt in de rest van de wereld en laat hem hem daar bestellen
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moetquote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
Kijk eens op Ebay, daar vind je heel veel.. in Polen maken ze álles.
Deutschland uber alles mein Freund.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.
Vandaag de achteras aan het samenstellen zodat 't geheel ineens eronder kan. Toch nog defect wiellager blijkbaar..
[..]
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moetDit is dat nummer: 2016100116
Als je achteras er onder uit ligt zou ik helemaal dat ding vervangen scheelt een hoop ergenisquote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.
Vandaag de achteras aan het samenstellen zodat 't geheel ineens eronder kan. Toch nog defect wiellager blijkbaar..
[..]
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moetDit is dat nummer: 2016100116
Alleen rond de veerschotel was het zo rot, die hele as is ook een nieuw stuk in gelast. Toch dank voor de input. Eigenlijk heb je gelijk, netjes die veerschotel vervangen was beter geweest. Ook echt naar dat ding zitten zoeken maar het was nu al zo afgesproken en hij zit er nu al onder. Daarnaast is zo'n cross member wel erg duur terwijl alleen de veerschotel opnieuw moet. Die heb ik namelijk ook gezien.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Deutschland uber alles mein Freund.
https://www.online-teile.(...)16_Cross-Member.html
156 ekkies ex verzenden, maar op alle andere plaatsen zit er veel water tussen jou en het onderdeel en kosten ze 202$ ex shipping..
Tis niet alleen de schotel, tis de hele reut van links naar rechts waar de skottels aan zitten.. maar to be honest ziet dat er ook niet heel fris meer uit.. this is THE way to go imho.
quote:Op maandag 3 april 2017 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
Effe sparen voor een verlagingssetje.. eigenlijk geen porem dit zo met die 17 inchers eronder
NEE.quote:Op maandag 3 april 2017 23:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dit ding nog steeds liggen
JA!quote:
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels..quote:Op maandag 3 april 2017 23:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
En dat is alleen een kwestie van de vier veren vervangen?
Ja inderdaad, ik vroeg me af of je dan standaard andere schokbrekers kon regelen of dat dit een zekere tolerantie heeft.quote:Op maandag 3 april 2017 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels..
Bij mercedes kan je heel veel met de schokbrekers want elke uitvoering heeft een andere wagenhoogte en de schokbreker is daarop gemaakt wel kan je het klakkeloos overzetten van bv 1 met een sportonderstel op 1 met een taxi onderstelquote:Op maandag 3 april 2017 23:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik vroeg me af of je dan standaard andere schokbrekers kon regelen of dat dit een zekere tolerantie heeft.
Maar zorg voor later. Had m'n verzekering geschorst tijdens de winterperiode (verplichte stalling voor oldtimers) en derhalve een acceptgiro van 400 piek ontvangen.Bezwaarschrift bij de OvJ loopt maar verwacht eigenlijk wel naar de rechter te moeten om m'n geld terug te krijgen.
Als ik die zaak win ga ik er een setje van halen
uhhuh..quote:Op woensdag 5 april 2017 00:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij mercedes kan je heel veel met de schokbrekers want elke uitvoering heeft een andere wagenhoogte en de schokbreker is daarop gemaakt wel kan je het klakkeloos overzetten van bv 1 met een sportonderstel op 1 met een taxi onderstel
Bij de 124 had je speciaale taxi uitvoeringen met een zwaarder onderstel zeg maar het past nog steeds met overbouwenquote:
En en en?quote:Op donderdag 13 april 2017 17:50 schreef Amoeba het volgende:
Uitgebreid wezen testen in Luxemburg. Morgen naar de keuring.
Je weet dat er in de TT staat dat dit een veel lichtere W201 is he... en dattie omláág moet ipv richting 4X4 look..quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:19 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij de 124 had je speciaale taxi uitvoeringen met een zwaarder onderstel zeg maar het past nog steeds met overbouwen
quote:
Wel opletten dat het droog-droog is voor je vocht opsluit he.. Anders blijft het feest.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:57 schreef Amoeba het volgende:
Ja zo nog even in de bodycoating zetten en dat was het.
Het zat al in de hammerite.quote:Op zaterdag 15 april 2017 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel opletten dat het droog-droog is voor je vocht opsluit he.. Anders blijft het feest.
gewoon goed zoeken, ze zijn gewoon geleverd met armsteun toch?quote:Op zaterdag 15 april 2017 22:58 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand een idee hoe je een armsteun kunt fixen? Op de sloop tref je zoiets niet aan, of het is helemaal verneukt door het weer ofzo. Wil er eigenlijk een bekerhouder in kunnen maken.![]()
![]()
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=6quote:Op zaterdag 15 april 2017 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gewoon goed zoeken, ze zijn gewoon geleverd met armsteun toch?
Jep, op Ebay ook.. rustig blijven en je oogjes open houden.quote:Op maandag 24 april 2017 15:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=6
Die zooi gaat gewoon voor meer dan 100 euro
Goed idee ook, je auto uitlenen aan een potentiële idioot.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne doet het over het hele bereik; ik kan hem zelfs in de pjoeter begrenzen als ik op bijvoorbeeld winterbanden rijd met een te lage Vmax. Ook handig als je je auto uitleent aan een potentiële idioot
Zou dit te doen zijn:quote:Op maandag 3 april 2017 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |