quote:Op woensdag 18 november 2015 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi plaatje.Ben er al uit, die kabels zijn om licht vh dashboard op de schakelaar te laten schijnen. Hoe primitief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
Jajaquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
TT fixed en in de lijst met projecten gezet.
Wel een beetje bijhouden dan he?
Slechte banden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb trouwens nog een setje stalen bandenhouders inclusief slechte banden liggen voor je waggie.. liggen in de weg. Misschien iets om een wintersetje van te machen?
Audio is vaak een beetje inventief zijn als je OEM gaat vervangen voor aftermarket. Niet alle fabrikanten bedenken vooraf dat eigenaren later wel eens wat anders in hun auto willen bouwen, of hebben daar peop aan Wel opletten dat ze goed vastzitten en goed aansluiten, want dat gaat 1 op 1 van je geluidskwaliteit af.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Slechte banden?
Maar stuur eens foto's?
Ruit is vervangen, ziet er keurig uit. Nieuwe wisserbladen van Bosch er gelijk bijgekregen, dat was wel nodig ook.
Verder gisteren een nieuw setje front speakers gekocht, de Audison APX4.
[ afbeelding ]
Zoals bekend passen de bevestigingspunten niet helemaal, dus ik ga ofwel vanmiddag ofwel volgend weekend even beunen om dat netjes weg te werken.
Probleem is zeg maar dat rechtsboven dat metalen plaatje waar je dan een boutje inzet niet in het gat past zodat ie scheef erin gaat hangen, dus ik denk dat ik dat plaatje eraf ga zagen/slijpen en dan nieuwe gaten boren zodat het goed vast zit. Mooi is anders maar who gives a shit, er zit toch zo'n grill overheen.
Kost da?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Audio is vaak een beetje inventief zijn als je OEM gaat vervangen voor aftermarket. Niet alle fabrikanten bedenken vooraf dat eigenaren later wel eens wat anders in hun auto willen bouwen, of hebben daar peop aan Wel opletten dat ze goed vastzitten en goed aansluiten, want dat gaat 1 op 1 van je geluidskwaliteit af.
Banden van dat setje zijn domweg slecht/op.. wilde er toen winterwielen van maken voor op de W202, maar die ging weg voordat dat aktueel werd, en heb ze toen laten liggen om hetzelfde mee te doen op mijn nieuwe, alleen wist ik toen nog niet dat het een 320 zou worden, waar die dingen helemaal niet onder passen qua remmen
Kan wel een foto maken, maar zie je weinig op; zwarte stalen MB velgen waar origineel wieldoppen op horen met bandjes van 2 - 3 mm erop.
Haha ik kreeg die demper er gratisch bij, alternatief is verkopen en een originele einddemper kopen.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:57 schreef Sounddragon het volgende:
Niks liggen in de weg, kom maar ophalen als je ze wilt. Kan ze voor 25¤ op MP zetten en 3 weken turkse mailtjes in G-translate gooien, maar geen zin in. Andere optie is ze doneren aan de lokale sloperij.
Geen autostyle/baggerkar van maken heah.
Ik betwijfel sowieso of hij wel past; en die chromen flutdempers verkopen ze pas 20 jaar ofzo bij elke cheapass autostyle stylingrommel tent die je kunt vinden, en na een jaar ligt het binnenwerk er los in te rammelen. Meestal is dat zó irritant dat je van ellende de stukken uit je stuur gaat zitten knagen, en dat komt dan weer mooi uit, want ze hebben daar vaak ook van die mooie blingbling stuurtjes.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Haha ik kreeg die demper er gratisch bij, alternatief is verkopen en een originele einddemper kopen.
Maar ik ga sowieso heel de uitlaat vervangen en de vraag is even of dit de einddemper wordt. Opzich vind ik 'm wel leuk en kan dit wel, in combinatie met de velgen krijg je dan wel die sjonnie uitstraling maar er komen in ieder geval geen Xenon koplampen, neon shit, spoiler of andere toestanden op. Verlagingssetjes doe ik ook niet aan mee.
Maar die demper kan nog wel toch?
Waar zijn deze velgjes op te halen dan?
Ik moet vanmiddag vanaf Dinxperlo naar Eindhoven, vertrek rond half 5. Daar kom ik dus zo ongeveer langs maar Nimma is ook zover niet vanaf Eindhoven dus een andere keer kan ook prima.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik betwijfel sowieso of hij wel past; en die chromen flutdempers verkopen ze pas 20 jaar ofzo bij elke cheapass autostyle stylingrommel tent die je kunt vinden, en na een jaar ligt het binnenwerk er los in te rammelen. Meestal is dat zó irritant dat je van ellende de stukken uit je stuur gaat zitten knagen, en dat komt dan weer mooi uit, want ze hebben daar vaak ook van die mooie blingbling stuurtjes.
Velgjes liggen in een garage ergens onder de rook van Nijmegen.
Jewel, die gaatjespijp waar je doorheen kijkt is wat de boel dempt.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik moet vanmiddag vanaf Dinxperlo naar Eindhoven, vertrek rond half 5. Daar kom ik dus zo ongeveer langs maar Nimma is ook zover niet vanaf Eindhoven dus een andere keer kan ook prima.
Volgens mij zit daar geeneens binnenwerk in, je kijkt er dwarsch doorheen
Maar zoals gezegd, ik kreeg dat ding er voor nop bij en zit nog een beetje in dubio wat ik ga doen. Binnenkort rijd ik even naar een vriend van m'n vader, die heeft een brug, en dan komt het plan wel op tafel. Ik moet daar sowieso even langs, roest in de wielkast wegwerken en die vent is een professional in auto's restaureren.
Heb je hier iets aan? Diverse modellen met overbrengverhoudingen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Jaja het is allemaal even blijven liggen maar een kleine update.
Na eind december die GPS speedometer besteld te hebben hebben ze in april een nieuwe opgestuurd en die is nog steeds onderweg dus dat gaat zn gangetje. China.
Maargoed, vandaag even de auto op de brug gehad en hij ziet er keurig uit. Maargoed, wel een paar gebreken geconstateerd die gefixt moeten worden.
- Lekkende remleiding. Gelijk even de gelegenheid aangegrepen om dat na te zoeken en hij lijkt op de hoofdzuiger te lekken, ofwel keerringetje lek achter het voetpedaal. Klotewerk om dat eruit te halen en te ontluchten achteraf maar het zal wel moeten .
- Transmissie. Ja dit is wel ellendig, ik dacht eerst een kapot tussenlager ofzo maar een van de lagers in de versnellingsbak is naar de klote. Dus versnellingsbakrevisie of een nieuwe bak. Nu heb ik een W201 4-bak op het oog .. maar die komt uit een diesel. Ik heb zelf die 4-bak uit de benzine auto (volgens mij de 716.212 want 717.xxx zijn allemaal 5-bakken toch?) maar die dieselbak heeft wel een ander part number, namelijk 716.213
Ligt dicht bij elkaar maar is dat zomaar uitwisselbaar? Ik las vooral dingen over tandwielverhoudingen en vliegwielen maar niks concreets over een diesel/benzine wissel. Als iemand daar een idee over heeft: laat horen!
Er is ook nog goed nieuws, de uitlaat lijkt eigenlijk wel dicht te zijn. Er is een klein gaatje maar verder is het overal wel goed dichtgelast dus dat even dichtkitten/lassen en dan hoeft dat in ieder geval niet te gebeuren.
Davht dat ern bak van een diesel niet oast omdat de priseas verder uitsteektquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Jaja het is allemaal even blijven liggen maar een kleine update.
Na eind december die GPS speedometer besteld te hebben hebben ze in april een nieuwe opgestuurd en die is nog steeds onderweg dus dat gaat zn gangetje. China.
Maargoed, vandaag even de auto op de brug gehad en hij ziet er keurig uit. Maargoed, wel een paar gebreken geconstateerd die gefixt moeten worden.
- Lekkende remleiding. Gelijk even de gelegenheid aangegrepen om dat na te zoeken en hij lijkt op de hoofdzuiger te lekken, ofwel keerringetje lek achter het voetpedaal. Klotewerk om dat eruit te halen en te ontluchten achteraf maar het zal wel moeten .
- Transmissie. Ja dit is wel ellendig, ik dacht eerst een kapot tussenlager ofzo maar een van de lagers in de versnellingsbak is naar de klote. Dus versnellingsbakrevisie of een nieuwe bak. Nu heb ik een W201 4-bak op het oog .. maar die komt uit een diesel. Ik heb zelf die 4-bak uit de benzine auto (volgens mij de 716.212 want 717.xxx zijn allemaal 5-bakken toch?) maar die dieselbak heeft wel een ander part number, namelijk 716.213
Ligt dicht bij elkaar maar is dat zomaar uitwisselbaar? Ik las vooral dingen over tandwielverhoudingen en vliegwielen maar niks concreets over een diesel/benzine wissel. Als iemand daar een idee over heeft: laat horen!
Er is ook nog goed nieuws, de uitlaat lijkt eigenlijk wel dicht te zijn. Er is een klein gaatje maar verder is het overal wel goed dichtgelast dus dat even dichtkitten/lassen en dan hoeft dat in ieder geval niet te gebeuren.
Ja goede vraag inderdaad. Ik heb zelf even rond zitten bellen naar demontagebedrijven en één daarvan had een identieke bak liggen, voor het schamele bedrag van ¤300,- Eigenlijk niemand die me kon vertellen welke bakken uitwisselbaar zijn en welke niet. In ieder geval de 5-bakken zijn langer dus dan heb je een nieuwe as nodig, alhoewel een man me wist te vertellen dat je ook een stuk van je 4-bak erop kon zetten en dat het dan ook zou passen maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:20 schreef klawie het volgende:
[..]
Davht dat ern bak van een diesel niet oast omdat de priseas verder uitsteekt
Ik zie daar eigenlijk alleen die dieselbakken bijstaan en niet de benzinebakken of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan? Diverse modellen met overbrengverhoudingen.
http://wiki.mercedes-benz(...)1-190D-2-Getriebe/en
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/W201-190-Getriebe
Benzine is de tweede link.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk alleen die dieselbakken bijstaan en niet de benzinebakken of ligt dat aan mij?
Magazijnslaven halen vaak dingen door elkaar; dat HIJ hem niet meer kan leveren wil niet zeggen dat dat overal zo isquote:Op maandag 27 maart 2017 01:45 schreef klawie het volgende:
Wat is dat vior onzin magezijn medewerker die jij aan de lijn hebt gehad als hij niet meer te leveren is laat hem uitzoeken waar hij wel ligt in de rest van de wereld en laat hem hem daar bestellen
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.quote:Op maandag 27 maart 2017 01:45 schreef klawie het volgende:
Wat is dat vior onzin magezijn medewerker die jij aan de lijn hebt gehad als hij niet meer te leveren is laat hem uitzoeken waar hij wel ligt in de rest van de wereld en laat hem hem daar bestellen
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moet Dit is dat nummer: 2016100116quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
Kijk eens op Ebay, daar vind je heel veel.. in Polen maken ze álles.
Deutschland uber alles mein Freund.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.
Vandaag de achteras aan het samenstellen zodat 't geheel ineens eronder kan. Toch nog defect wiellager blijkbaar..
[..]
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moet Dit is dat nummer: 2016100116
Als je achteras er onder uit ligt zou ik helemaal dat ding vervangen scheelt een hoop ergenisquote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch.
Vandaag de achteras aan het samenstellen zodat 't geheel ineens eronder kan. Toch nog defect wiellager blijkbaar..
[..]
Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moet Dit is dat nummer: 2016100116
Alleen rond de veerschotel was het zo rot, die hele as is ook een nieuw stuk in gelast. Toch dank voor de input. Eigenlijk heb je gelijk, netjes die veerschotel vervangen was beter geweest. Ook echt naar dat ding zitten zoeken maar het was nu al zo afgesproken en hij zit er nu al onder. Daarnaast is zo'n cross member wel erg duur terwijl alleen de veerschotel opnieuw moet. Die heb ik namelijk ook gezien.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Deutschland uber alles mein Freund.
https://www.online-teile.(...)16_Cross-Member.html
156 ekkies ex verzenden, maar op alle andere plaatsen zit er veel water tussen jou en het onderdeel en kosten ze 202$ ex shipping..
Tis niet alleen de schotel, tis de hele reut van links naar rechts waar de skottels aan zitten.. maar to be honest ziet dat er ook niet heel fris meer uit.. this is THE way to go imho.
quote:Op maandag 3 april 2017 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
Effe sparen voor een verlagingssetje.. eigenlijk geen porem dit zo met die 17 inchers eronder
NEE.quote:Op maandag 3 april 2017 23:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dit ding nog steeds liggen
JA!quote:
En dat is alleen een kwestie van de vier veren vervangen?quote:
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels..quote:Op maandag 3 april 2017 23:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
En dat is alleen een kwestie van de vier veren vervangen?
Ja inderdaad, ik vroeg me af of je dan standaard andere schokbrekers kon regelen of dat dit een zekere tolerantie heeft.quote:Op maandag 3 april 2017 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels..
Bij mercedes kan je heel veel met de schokbrekers want elke uitvoering heeft een andere wagenhoogte en de schokbreker is daarop gemaakt wel kan je het klakkeloos overzetten van bv 1 met een sportonderstel op 1 met een taxi onderstelquote:Op maandag 3 april 2017 23:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik vroeg me af of je dan standaard andere schokbrekers kon regelen of dat dit een zekere tolerantie heeft.
Maar zorg voor later. Had m'n verzekering geschorst tijdens de winterperiode (verplichte stalling voor oldtimers) en derhalve een acceptgiro van 400 piek ontvangen. Bezwaarschrift bij de OvJ loopt maar verwacht eigenlijk wel naar de rechter te moeten om m'n geld terug te krijgen.
Als ik die zaak win ga ik er een setje van halen
uhhuh..quote:Op woensdag 5 april 2017 00:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij mercedes kan je heel veel met de schokbrekers want elke uitvoering heeft een andere wagenhoogte en de schokbreker is daarop gemaakt wel kan je het klakkeloos overzetten van bv 1 met een sportonderstel op 1 met een taxi onderstel
Bij de 124 had je speciaale taxi uitvoeringen met een zwaarder onderstel zeg maar het past nog steeds met overbouwenquote:
En en en?quote:Op donderdag 13 april 2017 17:50 schreef Amoeba het volgende:
Uitgebreid wezen testen in Luxemburg. Morgen naar de keuring.
Je weet dat er in de TT staat dat dit een veel lichtere W201 is he... en dattie omláág moet ipv richting 4X4 look..quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:19 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij de 124 had je speciaale taxi uitvoeringen met een zwaarder onderstel zeg maar het past nog steeds met overbouwen
quote:
Wel opletten dat het droog-droog is voor je vocht opsluit he.. Anders blijft het feest.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:57 schreef Amoeba het volgende:
Ja zo nog even in de bodycoating zetten en dat was het.
Het zat al in de hammerite.quote:Op zaterdag 15 april 2017 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel opletten dat het droog-droog is voor je vocht opsluit he.. Anders blijft het feest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |