abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156895800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Van de andere kant is het land gebaat bij stabiliteit ... en wel zo snel mogelijk.

Nu worden er, zo het lijkt, spijkers met koppen geslagen. Als we op de westerse coalitie moesten wachten, was Assad met hulp van het westen eerst nog door snackbar terroristen uit zijn zadel gewipt. Vervolgens zou het land een groot machtsvacuüm zijn vol met knokkende partijen, want een antwoord op de vraag: "Wat dan ná Assad" heeft het westen niet.

Nee, beter dit als je het mij vraagt.
Syrië gaat geen stabiliteit meer krijgen, het land is verloren. De gedachte dat bommen zorgen voor stabiliteit is krankzinnig.

Bij de bommen van het westen en nu de Russen komen veel onschuldige burgers om, worden huizen, bezittingen verwoest enz.

Rusland moet wel, maar voor stabiliteit gaat het niet zorgen.
pi_156895831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:46 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Syrië gaat geen stabiliteit meer krijgen, het land is verloren. De gedachte dat bommen zorgen voor stabiliteit is krankzinnig.

Bij de bommen van het westen en nu de Russen komen veel onschuldige burgers om, worden huizen, bezittingen verwoest enz.

Afbreken voordat er weer opgebouwd kan worden. Zonder het verwijderen van de destabiliserende partijen (AQ / IS / AN en FSA in zekere zin) zal er nooit uitzicht zijn op stabiliteit. Dan blijft het een doorslepend conflict.
pi_156895853
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:46 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Het zal wel even gaan duren, maar het lijkt me zaak dat de radicalen geen rust krijgen en overal waar ze zitten bommen koppen. Tegelijkertijd met Assad's grondtroepen de steden weer in handen krijgen en dan zal het wat rustiger gaan worden, neem ik aan. Stabiliteit zal echter nog wel ver weg zijn ja.
pi_156895874
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Afbreken voordat er weer opgebouwd kan worden. Zonder het verwijderen van de destabiliserende partijen (AQ / IS / AN en FSA in zekere zin) zal er nooit uitzicht zijn op stabiliteit. Dan blijft het een doorslepend conflict.
Dat zeg ik: Rusland heeft geen keuze. Maar laten we niet doen alsof Rusland de engel is die Syrië weer erboven gaat helpen.

Sterker nog: de westerse, liberale interventies/bemoeienissen hebben enkel ellende gebracht in het Midden-Oosten, het is afwachten wat de bommen van Rusland met Syrië gaat doen.

Daarbij, nog steeds wil een relatief groot deel van de Syrische bevolking Assad weg hebben. Dus ook als Assad op de troon blijft zitten, zal dit conflict voortduren.
pi_156895892
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:52 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Dat zeg ik: Rusland heeft geen keuze. Maar laten we niet doen alsof Rusland de engel is die Syrië weer erboven gaat helpen.

Sterker nog: de westerse, liberale interventies/bemoeienissen hebben enkel ellende gebracht in het Midden-Oosten, het is afwachten wat de bommen van Rusland met Syrië gaat doen.

Daarbij, nog steeds wil een relatief groot deel van de Syrische bevolking Assad weg hebben. Dus ook als Assad op de troon blijft zitten, zal dit conflict voortduren.
Oh nee, dat beeld heb ik ook helemaal niet van Rusland en Assad. Het is nu alleen kiezen tussen twee kwaden, Assad of IS. Dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Assad met uitzicht op eventuele hervormingen (waar Rusland al over spreekt).
pi_156895907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het zal wel even gaan duren, maar het lijkt me zaak dat de radicalen geen rust krijgen en overal waar ze zitten bommen koppen. Tegelijkertijd met Assad's grondtroepen de steden weer in handen krijgen en dan zal het wat rustiger gaan worden, neem ik aan. Stabiliteit zal echter nog wel ver weg zijn ja.
https://theintercept.com/drone-papers

Verdiep je hier eens in.
pi_156895909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:52 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Wellicht dat de Russen Assad dwingen hervormingen door te voeren.
pi_156895917
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:54 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

https://theintercept.com/drone-papers

Verdiep je hier eens in.
Ken ik. Gisteren was dit een item bij Nieuwsuur.
pi_156895922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:53 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Oh nee, dat beeld heb ik ook helemaal niet van Rusland en Assad. Het is nu alleen kiezen tussen twee kwaden, Assad of IS. Dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Assad met uitzicht op eventuele hervormingen (waar Rusland al over spreekt).
Hervorming kan er alleen komen als "het volk" het daar mee eens is. De exacte cijfers heb ik uiteraard niet, maar een relatief groot gedeelte moet niets van Assad hebben.

Er is zelfs een onderzoekje dat 1 op de 5 Syriërs sympathie heeft voor IS (sociaal wetenschappelijk onderzoek, dus korreltje zout), maar toch......
pi_156896008
Mooi plaatje

pi_156896037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:02 schreef Nintex het volgende:
Mooi plaatje

[ afbeelding ]
Voor complottheorie gekkies wel, ja.
pi_156896262
Syrian army, backed by Iranian fighters, advance south of Aleppo: monitor

quote:
Syrian troops backed by Hezbollah and Iranian fighters made advances on Saturday in their offensive to retake territory around the northern city of Aleppo from insurgents and jihadist fighters, a monitoring group said.

The campaign around Aleppo, which the army launched on Friday, is one of several assaults it has waged against rebel fighters since Russian jets began carrying out air strikes on Sept. 30 in support of President Bashar al-Assad.

It has concentrated so far on clearing rebel areas south of Aleppo rather than the city itself, which is home to 2 million people and divided between government forces and rebels.

The Syrian Observatory for Human Rights said the army and its allies retook three villages amid fierce fighting in which at least 17 Islamist fighters and eight soldiers or allied forces were killed.

Troops are also trying to advance to the east of Aleppo towards Kweires military airport, aiming to break a siege on the base by Islamic State and other insurgents, the UK-based Observatory said.

Hezbollah's Al-Manar television said the army had captured the village of Huwaija, on the way to Kweires. The Observatory said it the army was advancing in Huwaija, one of several villages where heavy fighting was continuing.
http://www.reuters.com/ar(...)s&utm_source=twitter
pi_156896303
Hamosh84 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 12:38:41 Smile you're on camera#SAA & #Hezbollah captures #ISIS terrorist. Looks like he was so scared he shit his pants. http://t.co/MnMCDspX3a reageer retweet
pi_156896320
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:26 schreef Intellectueel het volgende:
Hamosh84 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 12:38:41 Smile you're on camera#SAA & #Hezbollah captures #ISIS terrorist. Looks like he was so scared he shit his pants. http://t.co/MnMCDspX3a reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit soort macho-twitter berichten....

Waarschijnlijk is dat gewoon modder.
pi_156896380
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:28 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Dit soort macho-twitter berichten....

Waarschijnlijk is dat gewoon modder.
Modder of niet, de rat is gevangen.
pi_156896382
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:33 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Modder of niet, de rat is gevangen.
Een rat van de hoeveel?

Jippie jee !
pi_156896465
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:33 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Een rat van de hoeveel?

Jippie jee !
In ieder geval één rat minder.
pi_156896927
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:39 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

In ieder geval één rat minder.
Wat doet Hezbollah met zijn gevangenen eigenlijk?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:16:33 #244
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156896992
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:12 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Wat doet Hezbollah met zijn gevangenen eigenlijk?
Ik geloof dat gevangenen vaak in deals worden gebruikt. Verder zal er zeker onder de IS ratjes wel eens een ratje worden verdelgd lijkt me zo.
pi_156897007
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik geloof dat gevangenen vaak in deals worden gebruikt. Verder zal er zeker onder de IS ratjes wel eens een ratje worden verdelgd lijkt me zo.
Kortom: de kans is relatief groot dat deze rat gewoon weer vrij komt....
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:19:39 #246
396550 Richestorags
pi_156897043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:17 schreef ShiaImamHussain het volgende:

[..]

Kortom: de kans is relatief groot dat deze rat gewoon weer vrij komt....
Misschien ook wel niet hoor. IS ratten zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor honderden gespietste SAA hoofden op hekken. Ik denk niet dat het te moeilijk zal zijn om een paar jongens te vinden die even hun gram willen halen...

Het hangt er ook maar net vanaf of ze gevangenen nodig hebben voor bepaalde deals.
pi_156897590
De SAA ratten zijn ook verantwoordelijk voor net zo erge martelingen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156897765
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:50 schreef firefly3 het volgende:
De SAA ratten zijn ook verantwoordelijk voor net zo erge martelingen.
Nee, de SAA is niet te vergelijken met IS. De SAA vermoord geen mensen omdat ze een andere religie, stroming of wat dan ook aanhangen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:24:17 #249
396550 Richestorags
pi_156898293
RSyrianCivilWar twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 15:10:04 Confirmed now #SAA captures #Burayjah on their way to lift siege of #Kuweiris Airbase, E-#Aleppo #Syria #Ru... http://t.co/zb36th1Ipz reageer retweet
F1ea1337 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 15:19:31 #Aleppo: #SAA took over #IS held Baqisha village in Aleppo countryside acc to Pro opposition and SAA sources. #Sy reageer retweet
Ze komen echt heel dichtbij nu :) Over een paar dagen zullen de helden die deze belegering van 2 jaar!! hebben doorstaan misschien eindelijk bevrijd zijn.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:36:04 #250
396550 Richestorags
pi_156898520
Al Nusra bestookt door RuAF, kleine progressie geboekt in zuid Salma:

http://www.almasdarnews.c(...)progresses-in-salma/

Deze verovering zal nog wel tijd in beslag nemen. Echter, uiteindelijk moet het toch een keer gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')