Ik kon er achteraf met vrienden dan wel weer heel hard om lachenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
vertel over de vreselijke dat! Dat zijn de betere verhalen
Ik vind paiq irritant en OKCupid veel fijner
Ik denk dat ik mogelijk de verachting bij haar anders heb gelegd via de chat. Uiteindelijk was ik meer extravert (normaal iets rustiger) en zij juist een stuk rustiger en meer ingetogen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:36 schreef ElDinosaur het volgende:
Ligt maar net aan de vrouw die je treft. Sommige verwachten op de eerste date dat de vonken er vanaf vliegen, andere gaan weer voor een tweede date om een beter beeld te krijgen.
En ja, soms is de 'klik' (wat een kut term) er niet, en dat kan van alles zijn. Anders dan op foto's, manier van praten / lachen, oogcontact, zenuwen. Zoveel dingen die op een eerste date reden kunnen zijn om niet verder te gaan met iemand.
Ik vind Paiq ook maar kut, geen zin om iedere keer een gesprek te voeren voordat foto's zichtbaar gemaakt worden. Tijdverspilling.![]()
Ik heb m'n twijfels of je dat na een eerste date al kunt beoordelen. Het is nogal een moment opname.. Ik ben op eerste dates geweest nadat ik twee dagen achter elkaar 5 uur reistijd + 10 urige werkdag heb gehad. Dan kan je er vanuit gaan dat de vonken er niet vanaf gaan vliegen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:51 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Bij een date, echt onwijs gelachen samen, beide goed foto's maar qua karakter niet 'passend'.
Misschien is dit wel een té ideale verwachting van mijzelf?
Ja, was erg gezellig. Hadden gelachen en samen door de stad geslenterd op zoek naar goede koffie. Date van 2,5/3 uur gehad die voorbij vloog. En, toch, al was een 2de date ook meer vriendschappelijk, dan is het voor beide wel duidelijk dat er niet meer in zit en dan kun je beide verder kan gaan kijken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik heb m'n twijfels of je dat na een eerste date al kunt beoordelen. Het is nogal een moment opname.. Ik ben op eerste dates geweest nadat ik twee dagen achter elkaar 5 uur reistijd + 10 urige werkdag heb gehad. Dan kan je er vanuit gaan dat de vonken er niet vanaf gaan vliegen.![]()
Zelf vind ik het een goed idee om een tweede date te plannen als de eerste niet tegenvalt. Als je een leuke avond hebt, goed met elkaar overweg kan en er 'ineens' 3/4 uur voorbij is.. Dan is het het wel waard om nog een avondje iets te gaan drinken.
Dit is aardig herkenbaar. Ik heb het afgelopen jaar best wel wat gedate via diverse kanalen (tinder,paiq,FOK,via via of gewoon door irl iemand te treffen) maar heb eigenlijk maar twee keer iemand getroffen waarbij ik dacht 'hier kan meer dan een vriendschap in zitten' en eentje waar de timing belabberd was.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:12 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Al sla je mij dood.... leuke mensen ontmoeten? Gratis koffie?
Kreeg dan wel weer een scherm lengte berichtje terug op mijn berichtje.
Ze had geen 'echte' klik gevoeld, wat ik mij enerzijds ook wel kan voorstellen (je weet het niet.., hoe de ander het ziet.. hè...). Maar ze vond het wel erg gezellig (tot 2x toe) en wenste mij een goede vakantie toe.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een klik voelde maar meer vriendschappelijk.
Misschien is dat wel 'het probleem'?
ik weet ook nooit of iemand wat is na 1 date. Ik ben al blij als ik je niet stom vond. Meestal heb ik toch wel een date of 3 nodig voor ik die suffe klik voel (een 'nee' voel ik veel sneller)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik heb m'n twijfels of je dat na een eerste date al kunt beoordelen. Het is nogal een moment opname.. Ik ben op eerste dates geweest nadat ik twee dagen achter elkaar 5 uur reistijd + 10 urige werkdag heb gehad. Dan kan je er vanuit gaan dat de vonken er niet vanaf gaan vliegen.![]()
Zelf vind ik het een goed idee om een tweede date te plannen als de eerste niet tegenvalt. Als je een leuke avond hebt, goed met elkaar overweg kan en er 'ineens' 3/4 uur voorbij is.. Dan is het het wel waard om nog een avondje iets te gaan drinken.
Veel mensen hangen ook teveel waarde / verwachtingen aan een eerste / tweede date. Het is niet alsof m'n ouders om de hoek zitten te wachten en ik een ring op zak heb. Ga gewoon met een open blik / houding wat drinken de eerste paar dates. Gewoon luchtig wat drinken, beetje ouwehoeren en zien wat er uit komt.
Nee, in je tas niet. Maar op tafel of in je hand voor een/tijdens een date welquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik weet ook nooit of iemand wat is na 1 date. Ik ben al blij als ik je niet stom vond. Meestal heb ik toch wel een date of 3 nodig voor ik die suffe klik voel (een 'nee' voel ik veel sneller)
En ik heb ook altijd een boek in mijn tas voor als ik ergens moet wachtenis toch niet zo stom?
als ik er eerst was en ik moet op je wachten dan komt ie dus uit mijn tas, duhquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:03 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Nee, in je tas niet. Maar op tafel of in je hand voor een/tijdens een date wel
Dat is wel het effect van internet dating. Als je ziet wat een stortvloed aan berichten / aandacht een leuke vrouw over zich heen gestort krijgt.. Dan is het makkelijk om bij één nadelig trekje al te denken "Oh, maar die andere die vanochtend een berichtje stuurde heeft dat niet".quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:01 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Ik vraag mij sterk af of het bij mij aan het internet daten in het algemeen ligt of gewoon het feit dat vrouwen tegenwoordig sneller gevoel 'NEXT!' hebben
Duh... maar verdwijnt ie dan ook niet meer in je tas als je date gearriveerd is?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als ik er eerst was en ik moet op je wachten dan komt ie dus uit mijn tas, duh
ik heb juist het tegenovergestelde. Zo veel slechte dates gehad dat ik al blij ben als we gewoon een normaal gesprek kunnen voeren en daarin wat raakvlakken hebbenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat is wel het effect van internet dating. Als je ziet wat een stortvloed aan berichten / aandacht een leuke vrouw over zich heen gestort krijgt.. Dan is het makkelijk om bij één nadelig trekje al te denken "Oh, maar die andere die vanochtend een berichtje stuurde heeft dat niet".
En dat heb ik zelf ook gemerkt wanneer ik meerdere vrouwen naast elkaar aan het daten was. Onbewust maak je toch een soort vergelijking en ben je sneller geneigd om het af te kappen.
Ja, ik heb ook een eerder moment meerdere naast elkaar gedate. En kan mij vinden in wat je zegt, je gaat meer afwegen..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat is wel het effect van internet dating. Als je ziet wat een stortvloed aan berichten / aandacht een leuke vrouw over zich heen gestort krijgt.. Dan is het makkelijk om bij één nadelig trekje al te denken "Oh, maar die andere die vanochtend een berichtje stuurde heeft dat niet".
En dat heb ik zelf ook gemerkt wanneer ik meerdere vrouwen naast elkaar aan het daten was. Onbewust maak je toch een soort vergelijking en ben je sneller geneigd om het af te kappen.
Oh man, mijn beeld van de gemiddelde man begint steeds treuriger te worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik heb juist het tegenovergestelde. Zo veel slechte dates gehad dat ik al blij ben als we gewoon een normaal gesprek kunnen voeren en daarin wat raakvlakken hebben
weet ik veelquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:06 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Duh... maar verdwijnt ie dan ook niet meer in je tas als je date gearriveerd is?
Dat is waar... "wat lees jij" is dan snel een goed opening of gespreksonderwerp..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
weet ik veelik laat hem vast ook wel eens op tafel liggen. Dat betekend toch niks?
Als ik net mijn mobiel vast had laat ik die ook gewoon liggen, of mijn sleutels
Ik zou het juist leuk vinden als iemand dan vraagt wat ik lees of zo. Goed aanknopingspunt toch?
Het komt denk ik ook door de geforceerdheid van internetdaten. Het is echt een medium waar je puur op zit om te daten. Met die intentie ga je elk gesprek aan, en als je dan op date gaat liggen de verwachtingen al enorm hoog misschien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:05 schreef ElDinosaur het volgende:
Goed beschreven, dat is precies hoe het voelt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Het komt denk ik ook door de geforceerdheid van internetdaten. Het is echt een medium waar je puur op zit om te daten. Met die intentie ga je elk gesprek aan, en als je dan op date gaat liggen de verwachtingen al enorm hoog misschien.
In het echte leven is het toch vaak dat je iemand wat meer ongedwongen leert kennen en er dan interesse is. Daar kan die 'klik' natuurlijk groeien. Bij internetdaten wordt door de geforceerdheid verwacht dat die er direct moet zijn.
Zo slecht in boeiende gesprekken voeren?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:10 schreef Detroit het volgende:
Ik vind het uberhaupt knap om een date van langer dan een uur te hebben. Ik begin me dan in 99% van de gevallen alweer te vervelen..
Blijkbaar.. meestal is er zo twee uur voorbij voordat ik ook maar de behoefte heb om te zien hoe laat het is. Laatst nog op zondagavond iets gaan drinken met de gedachte dat het een uurtje zou zijn, voordat we het wisten was het 12 uur en ging de bar dicht.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Zo slecht in boeiende gesprekken voeren?
Zoals t er staat: bebaarde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:45 schreef Grote_vriendelijke_reus het volgende:
[..]
Behaarde of bebaarde mannen? ;-) Same here, collega die Paiq aanraad.
Het is niet zo zeer dat ik alleen afgeknapt ben op Tinder als medium als wel de vrouwen die er op zitten. Nu ook 8 dates gehad met een korte pauze er tussen, maar telkens het feit 'gezellig, maar geen klik'.
Ik vraag mij ook serieus af hoe je iemand denkt te leren kennen in een avond?
V/D week met m'n laatste date nog even paar berichtjes heen en weer gestuurd een dag na de date en toen kwam de opmerking "als je iets serieuzer zoekt is serieuzere dating site misschien iets voor je".
Misschien zit ik ook wel in het verkeerde grasveld te maaien en moet ik gewoon voortaan voor de koffie gaan.Maar de drempel om te gaan betalen voor zo iets (Lexa, PS, RP) is mij toch iets te hoog (lees: kansloos gevoel van betalen voor relatie/date).
Momenteel ook eerlijk gezegd wel even klaar na één vreselijke date en een heel gezellige maar niet meer dan dat date.
Dan ben je een (positieve) uitzondering. Wat El dino en GVR al zeggen is best herkenbaar. Veel vrouwen verwachten meteen op date 1 die superklik waarbij ze letterlijk uit hun sokken geblazen worden worden terwijl die gewoon extreem zeldzaam is om te vinden. Andersom heb ik dat eigenlijk ook nooit en weet ik van mezelf dat zoiets bij mij kan/moet groeien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik weet ook nooit of iemand wat is na 1 date. Ik ben al blij als ik je niet stom vond. Meestal heb ik toch wel een date of 3 nodig voor ik die suffe klik voel (een 'nee' voel ik veel sneller)
En ik heb ook altijd een boek in mijn tas voor als ik ergens moet wachtenis toch niet zo stom?
Als ik dat soort dingen hoor kan ik een glimlach eigenlijk niet onderdrukken. Dat scheelt normale mannen weer concurrentie toch? Ik heb afgelopen jaar eigenlijk maar twee echte 'rampdates' gehad, en dat zat niet zozeer in de gevoerde gesprekken maar meer dat het totaal niet het type is waar ik op val of überhaupt graag contact mee heb. Zo enorm kortzichtige types...pfffquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:08 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Oh man, mijn beeld van de gemiddelde man begint steeds treuriger te worden.Van al m'n dates in het laatste jaar heb ik er maar één gehad waarbij het gesprek gewoon niet liep. En dat was de eerste die ik had nadat ik weer terug in NL was, m'n Nederlands nogal verbasterd was en ik totaal geen idee had waar over te praten met een vrouw die een gewoon leven in NL had. Die date ben ik niet trots op.
Exact dit dus!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Het komt denk ik ook door de geforceerdheid van internetdaten. Het is echt een medium waar je puur op zit om te daten. Met die intentie ga je elk gesprek aan, en als je dan op date gaat liggen de verwachtingen al enorm hoog misschien.
In het echte leven is het toch vaak dat je iemand wat meer ongedwongen leert kennen en er dan interesse is. Daar kan die 'klik' natuurlijk groeien. Bij internetdaten wordt door de geforceerdheid verwacht dat die er direct moet zijn.
Ik ben zelf altijd wel van als het gezellig was en er waren wat raakvlakken kan een 2e date altijd want bij een eerste dat ga ik echt niet weten of het wat kan worden, alleen als het echt niks wordt. Meeste 1e dates zijn ook best prima, 1 keer 1 gehad waar ik na een kwartier al weg wilde rennen.
Wow, verveel je je zo snel dan? Mijn laatste eerste date duurde meteen zes uur en we hebben ons beide geen seconde verveeldquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:10 schreef Detroit het volgende:
Ik vind het uberhaupt knap om een date van langer dan een uur te hebben. Ik begin me dan in 99% van de gevallen alweer te vervelen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |