Ja, da's een lastige.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:10 schreef Murene het volgende:
Had voor me zelf even snel een aantal titels opgeschreven waaraan ik zat te denken. Alleen 1 daarvan is een verzamelalbum. Vind ik eigenlijk een klein beetje lijst vervalsing. Dus weet nou niet goed of ik hem wel op zou nemen.
Gaat om: Legend van Bob Marley & the Wailers
Tja, het mag wel, het is aan jezelf of je die wil toestaan... er is wel 1 artiest waarbij ik dat mezelf ook regelmatig afvraag. Verder heb ik ook 1 of 2 live albums in de lijst, daar geldt een beetje hetzelfde voor. Maar van die bands heb ik dan niet óók nog een gewoon album.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:10 schreef Murene het volgende:
Had voor me zelf even snel een aantal titels opgeschreven waaraan ik zat te denken. Alleen 1 daarvan is een verzamelalbum. Vind ik eigenlijk een klein beetje lijst vervalsing. Dus weet nou niet goed of ik hem wel op zou nemen.
Gaat om: Legend van Bob Marley & the Wailers
Dat was ook degene waar ik op doeldequote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:01 schreef cafca het volgende:
Ik heb getwijfeld over Galore van Kirsty.
Thanks. Niet heel veel veranderd inderdaad. Wat stijgers en dalers, Civil Wars is volgens mij een nieuwkomer, verder wat herintreders. Ik verwacht volgend jaar wel weer een paar echte nieuwkomers te hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:06 schreef Beregd het volgende:
Ik twijfel over stop making sense
Mooie lijst, cafca. Niet veel veranderd op het eerste zicht.
Die en Under a Blood Red Sky zijn ook de enige livealbums die ik echt van een hoger niveau vind dat al het studiomateriaal van die bands.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:06 schreef Beregd het volgende:
Ik twijfel over stop making sense
Mooie lijst, cafca. Niet veel veranderd op het eerste zicht.
Begin anders klein en bouw de lijst uit. Kan je iig iets postenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik neem het me al 10 jaar voor, maar dit jaar komt er echt een top 100. verkapte tvp dus!
Ik heb al moeite om al die goede albums in een top 100 te krijgen, in een top 10 zou helemaal ondoenlijk zijn....quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Begin anders klein en bouw de lijst uit. Kan je iig iets posten
Volgens mij dubbel ik er tot nu toe de meeste met jou. Al verbaast dat me niet echt. En dan nog een paar keer wel dezelfde artiest, maar met een ander album.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb al moeite om al die goede albums in een top 100 te krijgen, in een top 10 zou helemaal ondoenlijk zijn....
Yep, ik had het eerst anders, maar soms moet je jezelf trouw blijvenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:02 schreef methodmich het volgende:
Ook met Beregd weer de nodige overlap, precies de platen die ik wel verwacht. Mooie noteringen voor Roosbeef en Richmond Fontaine. En je serie 31 t/m 33 is heerlijk herkenbaar voor jouw lijstjes. Daaraan zie ik altijd dat jij het bent.
Ja, dat '... hoger dan The Beatles' hou je altijd.Maar ja, als je geen Beatles in de top 100 zet doe je dat impliciet ook (en aan de andere kant: die Beatlesalbums zijn ongeveer de enige albums in de top 100 die ik niet op CD heb en toch opneem, da's al heel wat eer). Ik hoop wel dat ik nooit voor een tribunaal word opgeroepen waarbij ik moet uitleggen waarom ik Super Roots 7 een groter meesterwerk vind dan Rubber Soul, maar ik zet het in elk geval met meer plezier op en da's toch ook al heel wat.quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:00 schreef methodmich het volgende:
Mooie nummer 99 bij Baboon! Wowee Zowee in de top 10 is ook gaaf. Meindert Talma, niets mis mee.
Alleen Elly & Rikkert? En ook nog boven The White Album... Da's wel een verrassing!
Dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde voor de ranglijst. Sommige albums krijgen bonuspunten omdat is ze al jaaaaren met heel veel plezier opzet.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
.... ik zet het in elk geval met meer plezier op en da's toch ook al heel wat.
.....
quote:
Is ook niet erg en was zeker niet bedoeld om je 'voor het tribunaal' te krijgen. Twijfelde al of ik die zin over The White Album moest toevoegen. Was meer voor mij een mooi contrast. Ik verwacht sowieso Elly & Rikkert niet snel in een lijstje en nu stonden ze zo dicht op elkaar. Is wel het leuke van lijstjes natuurlijk, dat je soms op het verkeerde been wordt gezet.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat '... hoger dan The Beatles' hou je altijd.Maar ja, als je geen Beatles in de top 100 zet doe je dat impliciet ook (en aan de andere kant: die Beatlesalbums zijn ongeveer de enige albums in de top 100 die ik niet op CD heb en toch opneem, da's al heel wat eer). Ik hoop wel dat ik nooit voor een tribunaal word opgeroepen waarbij ik moet uitleggen waarom ik Super Roots 7 een groter meesterwerk vind dan Rubber Soul, maar ik zet het in elk geval met meer plezier op en da's toch ook al heel wat.
Ik heb die pre-bekering Elly & Rikkert veel gedraaid in m'n studententijd en dat wil ik toch wel een beetje laten terugkomen.
Verder ben ik overigens in elk geval The Verve en de Fleet Foxes vergeten, maar daar zal de komende dagen nog wel wat meer bijkomen.
vooral veel Radioheadquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:04 schreef On het volgende:
Prima lijstjes tot nu toe, het lijkt soms alsof de smaken op fok steeds meer naar elkaar toe groeien. Ik zie ook lekker veel dubbellaars in de lijst van Mexicanobakker. Die had voor mijn smaak nog wel wat duisterder en elektronischer mogen zijn.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:04 schreef On het volgende:
Prima lijstjes tot nu toe, het lijkt soms alsof de smaken op fok steeds meer naar elkaar toe groeien. Ik zie ook lekker veel dubbellaars in de lijst van Mexicanobakker. Die had voor mijn smaak nog wel wat duisterder en elektronischer mogen zijn.
3 plaatjes, dat heeft My Bloody Valentine ookquote:
Ik probeer 't niet te doen, maar ik vind Kid A en Funeral jammer genoeg toch wel goed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef cafca het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben zonder Radiohead, Smiths, Arcade Fire en the Beatles
Laat me raden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef cafca het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben zonder Radiohead, Smiths, Arcade Fire en the Beatles
Arcade Fire heb ik er gelukkig nog op tijd uitgehaald omdat ik wilde voorkomen dat er te veel 'dat moet je goed vinden' muziek in staat. Heb de eerste 3 albums en draai het ook echt wel eens, maar goed, er zijn minstens 100 leukere platen te verzinnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef cafca het volgende:
Ik heb het gevoel dat mijn lijstje ieder jaar te 'gewoontjes' is, alsof het een best-of compilatie is van al jullie lijstjesquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef cafca het volgende:
Ha!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laat me raden.
Het is moeilijk om je nummer 1 te bepalen als het tussen die 4 gaat, dus die komen er later bij.
Ergens in de regels las ik dat die 4 erin moeten. "Vul 't lijstje aan" stond erquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ha!
Nee, zoals al eerder gezegd: ik kies voor de albums die ik zelf regelmatig op zet. En de genoemde bands, al kan ik die best waarderen, horen daar niet bij.
nou kijk..quote:Vul 't lijstje aan
Drie van de vier heb ik ook niet. Maar dan wel weer direct vijf keer The Beatles, dat wel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef cafca het volgende:
Dan doen we het zo...quote:Op woensdag 4 november 2015 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
2 jaar geleden haalden we nog 2 topics, nu net 2 pagina's
Uiteraard Boards of Canada... gezien jouw lijstje vind ik het bijna gek dat die er niet tussen staanquote:Op woensdag 4 november 2015 11:13 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan doen we het zo...
Jij ziet mijn lijst...welk(e) album(s) uit jouw lijst zou bij mij in de smaak kunnen vallen?
Kijk 's goed.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteraard Boards of Canada... gezien jouw lijstje vind ik het bijna gek dat die er niet tussen staan
Genoteerd.quote:Verder misschien nog Earth II en Body/Head, maar ik zie niet zoveel gitaargeweld, maar dat voelt nog een beetje donker elektronisch.
Ik hoor On denken: Geef er aan toe!quote:Ook al was dat precies dat genre wat iets minder mijn ding was
Toch niet scherp gekeken inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2015 20:05 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Kijk 's goed.
[..]
Genoteerd. [ afbeelding ]
[..]
Ik hoor On denken: Geef er aan toe!
Ja, waar zijn al die deelnemers van toen gebleven? Kunnen toch niet allemaal vertrokken zijn? Jammer dat er nog maar zo weinig inzendingen zijn in elk geval.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
2 jaar geleden haalden we nog 2 topics, nu net 2 pagina's
De album top-100 kreeg ook weleens aandacht op de FP. Misschien dat dit weer eens moet.quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, waar zijn al die deelnemers van toen gebleven? Kunnen toch niet allemaal vertrokken zijn? Jammer dat er nog maar zo weinig inzendingen zijn in elk geval.
Tof lijstje!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:48 schreef BoerBert het volgende:
Ook maar een lijstje in elkaar geflanst.
[ afbeelding ]
1 | Radiohead - In Rainbows
2 | The Beatles - Abbey Road
3 | Sufjan Stevens - Illinois
4 | Pink Floyd - Animals
5 | Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
[ afbeelding ]
6 | Radiohead - Kid A
7 | Tame Impala - Lonerism
8 | Darkside - Psychic
9 | Miles Davis - Kind of Blue
10 | Daft Punk - Discovery
11 | Portishead - Third
12 | The Beatles - Revolver
13 | Gorillaz - Demon Days
14 | The Strokes - Is This It
15 | Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
16 | Nicolas Jaar - Space Is Only Noise
17 | Madvillain - Madvillainy
18 | James Blake - Overgrown
19 | Love - Forever Changes
20 | Sufjan Stevens - All Delighted People EP
21 | The National - High Violet
22 | Nick Drake - Pink Moon
23 | LCD Soundsystem - Sound of Silver
24 | Arcade Fire - Funeral
25 | Queens of the Stone Age - Songs For The Deaf
26 | Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
27 | Radiohead - OK Computer
28 | The National - Boxer
29 | Jimi Hendrix - Band Of Gypsys
30 | Daft Punk - Homework
31 | Four Tet - Pink
32 | Pink Floyd - Meddle
33 | Tame Impala - Innerspeaker
34 | Arcade Fire - The Suburbs
35 | Blur - 13
36 | Deerhunter - Halcyon Digest
37 | alt-J - An Awesome Wave
38 | The Beatles - Magical Mystery Tour
39 | Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures
40 | Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
41 | The Beatles - The White Album
42 | The Doors - The Doors
43 | Muse - Origin of Symmetry
44 | The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced
45 | Radiohead - Amnesiac
46 | Caribou - Swim
47 | Blur - Parklife
48 | Grizzly Bear - Shields
49 | My Bloody Valentine - Loveless
50 | White Denim - D
51 | Air - Moon Safari
52 | Unknown Mortal Orchestra - Unknown Mortal Orchestra
53 | Beck - Modern Guilt
54 | The Antlers - Hospice
55 | Burial - Untrue
56 | The Smiths - Meat Is Murder
57 | The Beach Boys - The SMiLE Sessions
58 | Gorillaz - Gorillaz
59 | The xx - xx
60 | Fleet Foxes - Fleet Foxes
61 | Holden - The Inheritors
62 | Wilco - A Ghost Is Born
63 | Mac DeMarco - 2
64 | Miles Davis - Bitches Brew
65 | The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
66 | John Mayer - Continuum
67 | Portishead - Dummy
68 | David Bowie - Hunky Dory
69 | Four Tet - There Is Love In You
70 | Gil Scott-Heron & Jamie xx - We're New Here
71 | Queens of the Stone Age - Rated R
72 | Sufjan Stevens - Greetings From Michigan: The Great Lakes State
73 | Bon Iver - Bon Iver
74 | Dave Brubeck - Time Out
75 | St. Vincent - Strange Mercy
76 | Balthazar - Applause
77 | Cold War Kids - Robbers & Cowards
78 | Atoms For Peace - AMOK
79 | Jon Hopkins - Immunity
80 | Sun Kil Moon - Benji
81 | Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
82 | Deerhunter - Monomania
83 | Talking Heads - Remain in Light
84 | Beck - Guero
85 | James Blake - James Blake
86 | Robag Wruhme - Thora Vukk
87 | Ariel Pink's Haunted Graffiti - Mature Themes
88 | The Beach Boys - Pet Sounds
89 | Nils Frahm - Spaces
90 | Thom Yorke - The Eraser
91 | Nick Cave and the Bad Seeds - Push The Sky Away
92 | Moderat - II
93 | Andrew Bird - The Mysterious Production of Eggs
94 | Jonny Greenwood - There Will Be Blood
95 | John Coltrane - My Favorite Things
96 | Photay - Photay
97 | Mutual Benefit - Love's Crushing Diamond
98 | Gidge - Autumn Bells
99 | Jimi Hendrix - Axis: Bold as Love
100| Lewis - L'Amour
Nu alweer oneens maar ach, het zij zo.
Goed idee. Maar wie zouden we daarvoor moeten benaderen?quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De album top-100 kreeg ook weleens aandacht op de FP. Misschien dat dit weer eens moet.
FB / [verzoek] MUZ Album top 100 Frontpage promotie.quote:Op zondag 8 november 2015 18:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goed idee. Maar wie zouden we daarvoor moeten benaderen?
quote:Op zondag 8 november 2015 21:55 schreef iRemco het volgende:
91. Beck – Morning Phase (2014)
92. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d. City (2012)
93. The Rolling Stones ' Beggars Banquet (1968)
94. ?
95. ?
96. Television - Marquee Moon (1977)
97. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà vu (1970)
98. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble – Texas Flood (1983)
99. Foo Fighters – Wasting Light (2011)
100. Blur – The Great Escape (1995)
Dit is denk ik wel de lijst die het meeste dubbelt met de mijne.quote:Op zondag 8 november 2015 21:55 schreef iRemco het volgende:
Ik ben er ook even voor gaan zitten:
3. Bob Dylan - Blood On The Tracks (1975)
20. The Rolling Stones - Let It Bleed (1969)
22. R.E.M. - Document (1987)
34. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
36. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes (1984)
38. The Police - Reggatta de Blanc (1979)
Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
46. The Flaming Lips - The Soft Bulletin (1999)
47. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
48. Beck – Sea Change (2002)
50. Counting Crows - August and Everything After (1993)
67. Editors - The Back Room (2005)
68. Pink Floyd - The Wall (1979)
77. Echo and The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
80. Queen - A Night At The Opera (1975)
88. Prefab Sprout – Steve McQeen (1985)
Television - Marquee Moon (1977)
97. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà vu (1970)
Dank!quote:Op maandag 9 november 2015 07:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel de lijst die het meeste dubbelt met de mijne.
toffe lijst
quote:Op maandag 9 november 2015 15:57 schreef Beathoven het volgende:
En op de Frontpage, met dank aan DJMO
De FOK! album top 100 allertijden 2015!
Volgens mij hadden wij ook 14 of 15 dubbelen. Maar net iets minder dan je met iRemco hebt inderdaad.quote:Op maandag 9 november 2015 07:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel de lijst die het meeste dubbelt met de mijne.
toffe lijst
Top! Hopelijk levert het nog wat deelnemers op!quote:Op maandag 9 november 2015 15:57 schreef Beathoven het volgende:
En op de Frontpage, met dank aan DJMO
De FOK! album top 100 allertijden 2015!
Ja, jouw lijst is ook tof, hoor!quote:Op maandag 9 november 2015 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens mij hadden wij ook 14 of 15 dubbelen. Maar net iets minder dan je met iRemco hebt inderdaad.
[..]
Ik zie het ja, niet zo'n beetje ook. Jammer dat we niet dezelfde Frahm hebben, voor de eindlijst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef BoerBert het volgende:
Lekker man, wij hebben wel enige overlap.
Ja, het kostte wat moeite om ze er in te houden, maar het is geluktquote:Op maandag 16 november 2015 19:10 schreef methodmich het volgende:
Leuk. Veel vrouwen, zoals altijd. En mooi dat we er toch een paar dubbelen, waaronder het onvolprezen Seedling!
Ja, viel me ook op dat die flink geklommen was. En The Pipettes hebben de slag dan juist een beetje verloren.quote:Op maandag 16 november 2015 21:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, het kostte wat moeite om ze er in te houden, maar het is geluktEn dat zegt dan ook wel wat dat ik ze graag in de lijst wil houden. Wie weet komt het nog een keer echt goed, zoals met The Like, die hebben ook een paar jaar tussen 85 en 100 gezweefd en nu toch op 50
Ja, ik ben bezig, maar weet je wel hoeveel werk het is?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:15 schreef ranja het volgende:
20 lijsten inmiddels, daar mogen meer bij
Maar een schijntje vergeleken bij het tellenquote:Op donderdag 19 november 2015 10:04 schreef cleany het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig, maar weet je wel hoeveel werk het is?
Nou als je een beetje verstand hebt van Excel, moet dat toch geen enkel probleem zijn ;-)quote:Op donderdag 19 november 2015 10:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Maar een schijntje vergeleken bij het tellen
Dat lijkt me wel heel omslachtig en onwijs veel moeite voor de lijstjesmakers.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:16 schreef cleany het volgende:
Dus eigenlijk zou het makkelijker zijn als je een online formuliertje hebt met 100 (x3) invoervelden voor artiest, titel en jaartal.
komt eraanquote:Op donderdag 19 november 2015 13:52 schreef ranja het volgende:
Tja als iedereen het hier post als positie tab band tab titel [tab jaar] is dat wel makkelijk.
Maar met search & replace kom ik ook een heel eind
Het klopt dat sommige lijstjes wat meer tijd kosten dan andere maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik heb hier ook een keer een Top 100 lijst georganiseerd. Dus ik weet wat erbij komt kijken.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het mooi dat jullie namens ranja praten
Volgens mij heeft hij geen problemen met het invoeren van de lijstjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op donderdag 19 november 2015 18:18 schreef The_Substitute het volgende:
En als ik die laatste zin uit m'n vorige reactie niet had getypt, dan had je ranja daarna precies hetzelfde zien zeggen. Maar omdat iemand die ergernis al geuit had, bagatelliseert 'ie het maar, omdat hij op die manier als rationeel overkomt.Vroeger deed ik dat ook, omdat het ook zo in het top 40 blaadje stondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb het afgeleerd![]()
Top dat je ook een lijst hebt gemaakt. Staan fijne platen tussen. Weliswaar vrijwel geen dubbelen met mijn lijst, maar wel een hoop waar ik ook met plezier naar luister. En dan natuurlijk ook de acts uit het hoge noorden, zoals verwacht!quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:30 schreef alpeko het volgende:
Geen doen zo'n top 100. Ik ben al mijn platen en cd's doorgespit. Met name werk van dit millennium. De eerste zijn nog wel redelijk afgewogen qua positie. Daarna is veel redelijk uitwisselbaar.
Wel een leuk lijstje, weer een aantal die ik nog niet ken. Dus kan weer gaan spotifyenquote:Op maandag 23 november 2015 13:41 schreef cleany het volgende:
Ik vond het moeilijk en heb geen hipster lijst, maar hier is ie:(alles is tab gescheiden)
Het is een erg divers lijstje vooral, dus niet schrikken als je iets tegen komt wat je totaal niet leuk vindt.quote:Op maandag 23 november 2015 14:17 schreef Murene het volgende:
[..]
Wel een leuk lijstje, weer een aantal die ik nog niet ken. Dus kan weer gaan spotifyen
Lekkere lijst! Ook veel de zelfde zie ik en best wel veel die mijn lijst net niet hebben gehaald.quote:Op woensdag 25 november 2015 08:24 schreef AgeEll het volgende:
55 . Nirvana - Smell Like Teen Spirit ( 1991 )
ik zag idd dat wij dicht bij elkaar in de buurt zitten. Toch een andere smaak dan de meeste hier.quote:Op woensdag 25 november 2015 08:42 schreef cleany het volgende:
[..]
Lekkere lijst! Ook veel de zelfde zie ik en best wel veel die mijn lijst net niet hebben gehaald.
Maar deze hierboven....haha.
Dat bedoelde hij niet.quote:Op woensdag 25 november 2015 08:24 schreef AgeEll het volgende:
55. Nirvana - Smells Like Teen Spirit (1991)
quote:Op woensdag 25 november 2015 11:17 schreef AgeEll het volgende:
ow![]()
vind hij het grappig dat ik dit album heb gekozen of mis ik het nu helemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door The_Substitute op 25-11-2015 11:27:24 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op woensdag 25 november 2015 11:21 schreef The_Substitute het volgende:
[..]OMGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 november 2015 13:10 schreef AgeEll het volgende:
[..]
OMG![]()
Gefeliciteerd! Ik snap hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Prachtige lijst!quote:Op zondag 29 november 2015 21:50 schreef Nepthys het volgende:
Erg goed lijstjesmaakweer inderdaad.
Hier is mijn top 100:
1. The Smiths - The Queen Is Dead
2. The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
3. Interpol - Turn On the Bright Lights
4. The Doors - L.A. Woman
5. Joy Division - Closer
6. The Smiths - Meat Is Murder
7. Nick Drake - Pink Moon
8. Tom Waits - Rain Dogs
9. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
10. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
11. Morrissey - Viva Hate
12. Morrissey - Bona Drag
13. The Sound - From the Lions Mouth
14. Weezer - Weezer [Blue Album]
15. Electric Six - Fire
16. Fad Gadget - Fireside Favourites
17. The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society
18. Interpol - Our Love to Admire
19. The Human League - Dare
20. Johnny Cash - At Folsom Prison
21. The Chameleons - Script of the Bridge
22. Nirvana – Nevermind
23. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy
24. Bob Dylan - Blonde on Blonde
25. Sparks - Kimono My House
26. Morrissey - Your Arsenal
27. System of a Down - Toxicity
28. Joy Division - Unknown Pleasures
29. The Slits - Cut
30. Interpol - Antics
31. Deftones - White Pony
32. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
33. The Smiths - Strangeways, Here We Come
34. The Sound - Jeopardy
35. Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables
36. The Clash - London Calling
37. Sex Pistols - Never Mind the Bollocks Here's the Sex Pistols
38. King Crimson - In the Court of the Crimson King
39. The Doors - The Doors
40. Nirvana - In Utero
41. Incubus - Morning View
42. The Black Keys - Rubber Factory
43. Gang of Four - Entertainment!
44. The Fall - This Nation's Saving Grace
45. Tom Waits - Mule Variations
46. Wire - Pink Flag
47. Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn
48. Muse - Black Holes and Revelations
49. Electric Six - Señor Smoke
50. Muse - Origin of Symmetry
51. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
52. The Dave Brubeck Quartet - Time Out
53. Sparks - Lil' Beethoven
54. Sparks - Hello Young Lovers
55. Monks - Black Monk Time
56. Dr. John - Gris-Gris
57. The Stooges - Fun House
58. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars
59. Franz Ferdinand - Tonight: Franz Ferdinand
60. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
61. System of a Down - System of a Down
62. AFI - The Art of Drowning
63. Radiohead - Hail to the Thief
64. Marc & the Mambas - Torment & Toreros
65. New York Dolls - New York Dolls
66. The Velvet Underground - White Light / White Heat
67. Public Image Ltd. - Public Image - First Issue
68. The Cure - Boys Don't Cry
69. Talking Heads - Remain in Light
70. The Comsat Angels - Waiting For A Miracle
71. Slint - Spiderland
72. The Doors - Morrison Hotel
73. T. Rex - Electric Warrior
74. Nick Cave and The Bad Seeds - Murder Ballads
75. Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better
76. Joanna Newsom - Ys
77. The Kinks - Something Else by The Kinks
78. The Black Keys - Thickfreakness
79. Type O Negative - Bloody Kisses
80. Kraftwerk - Computerwelt
81. Kraftwerk - Die Mensch-Maschine
82. Kraftwerk - Trans Europa Express
83. At the Drive-In - Relationship of Command
84. Rats on Rafts - The Moon Is Big
85. Therapy? - Infernal Love
86. Pixies - Doolittle
87. Siouxsie and the Banshees - The Scream
88. The Cure - Faith
89. Sumo - Divididos por la felicidad
90. Public Image Ltd. - Metal Box
91. De Kift - Hoofdkaas
92. Sebadoh - Bakesale
93. Sonic Youth - Daydream Nation
94. The Fall - Hex Enduction Hour
95. mclusky - Mclusky Do Dallas
96. Wire - Chairs Missing
97. Talking Heads - Talking Heads: 77
98. Tom Waits - Real Gone
99. The Rolling Stones - Beggars Banquet
100. Klaus Nomi - Klaus Nomi
Leuke lijst!quote:Op zondag 29 november 2015 21:50 schreef Nepthys het volgende:
Erg goed lijstjesmaakweer inderdaad.
Hier is mijn top 100:
....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Lekker lijstje Norrage. Opvallend hoge notering voor Portugal. The Man.quote:Op maandag 30 november 2015 13:59 schreef Norrage het volgende:
Ik heb mijn lijstje ook eens klaar! Hij verandert echt nog maar zelden de laatste jaren. Komen alleen wat nieuwe platen van het afgelopen jaar bij. In dit geval valt dat heel erg op, want er zijn wel héél veel platen van 2014 die mijn lijst hebben gehaald! Misschien wel het best vertegenwoordigde jaar in heel mijn lijst! 2014
Ik twijfelde zelfs of ik PTM op #1 zou zetten, gezien ik de top 2 nauwelijks (meer) luister en Wilco/PTM mij om het even isquote:Op maandag 30 november 2015 14:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lekker lijstje Norrage. Opvallend hoge notering voor Portugal. The Man.
Noble Beast
Dat toont aan dat hij verstand heeft van wat hun beste album is... Muzikaal bijna mijn enige raakvlak met norrage maar achquote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef IAmKloot het volgende:
Dig Out Your Soul van Oasis opnemen in je lijst...respect
Dat is wel mijn kwaliteit merk ik elk jaar. Ik heb van veel artiesten niet de doorsnee topnoteringen. Integendeel, vaak vind ik de populaire albums van de populaire artiesten (bijvoorbeeld OK Computer ofzo) de minstequote:Op maandag 30 november 2015 19:37 schreef methodmich het volgende:
Mooie notering voor Ought, Norrage.
Verder diverse keren wel artiesten die ik ook heb, maar dan met een heel ander album. Vind ik altijd mooi om te zien, dat er vaak heel verschillende meningen zijn over welke plaat nu eigenlijk het beste is van een artiest.
Zo'n goede plaatquote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef IAmKloot het volgende:
Dig Out Your Soul van Oasis opnemen in je lijst...respect
Cool, DJ Tiesto erin.quote:Op maandag 30 november 2015 23:13 schreef Sfeermaker het volgende:
Voor het eerst een top 100. Voornamelijk een mix van elektronica, rock & (indie) pop.
01 | The Cure - Disintegration [1989]
02 | Dream Theater - Images and Words [1992]
03 | The xx - xx [2009]
04 | Wild Nothing - Nocturne [2012]
05 | Shpongle - Are You Shpongled? [1998]
06 | Late of the Pier - Fantasy Black Channel [2008]
07 | Lostprophets - Start Something [2004]
08 | Moby - Play [1999]
09 | Gridlock – Formless [2003]
10 | Nightwish – Once [2004]
11 | Jimmy Eat World - Bleed American [2001]
12 | Volbeat - Rock the Rebel / Metal the Devil [2007]
13 | Dire Straits - Brothers in Arms [1985]
14 | Chvrches - The Bones of What You Believe [2013]
15 | Massive Attack – Mezzanine [1998]
16 | Eefje de Visser – De Koek [2011]
17 | Fleetwood Mac – Rumours [1977]
18 | The Moody Blues – Days of Future Passed [1967]
19 | Trentemoller - The Last Resort [2006]
20 | Depeche Mode - Black Celebration [1986]
21 | Tears for Fears - The Seeds of Love [1989]
22 | Leftfield - Leftism [1996]
23 | Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun [1987]
24 | BT - This Binary Universe [2006]
25 | The Killers - Hot Fuss [2004]
26 | The Offspring - Smash [1994]
27 | Grimes - Visions [2012]
28 | Björk - Homogenic [1998]
29 | Talk Talk - The Colour of Spring [1986]
30 | Babymetal – Babymetal [2014]
31 | David Bowie - Low [1977]
32 | Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [1982]
33 | Infected Mushroom - Classical Mushroom [2000]
34 | Muse - Origin of Symmetry [2001]
35 | Michael Jackson - Thriller [1982]
36 | Cansei de Ser Sexy - Cansei de Ser Sexy [2005]
37 | Marina & The Diamons - The Family Jewels [2010]
38 | Rammstein - Sehnsucht [1997]
39 | Los Campesinos! - Hold on now, Youngster [2008]
40 | Stendeck – Sonnambula [2009]
41 | Kyary Pamyu Pamyu – Nanda Collection [2013]
42 | Anathema - We’re Here Because We’re Here [2010]
43 | The Naked And Famous - Passive Me, Aggressive You [2010]
44 | De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine [2008]
45 | London Grammar – If You Wait [2013]
46 | The Smiths - The Queen is Dead [1986]
47 | Ska-P - !Que Corra la Voz! [2002]
48 | Dream Theater - Metropolis part 2: Scenes From a Memory [1999]
49 | Jimmy Eat World - Futures [2004]
50 | The Knife - Silent Shout [2006]
51 | Mogwai – Young Team [1997]
52 | VNV Nation - Futureperfect [2002]
53 | Foster the People - Torches [2011]
54 | Way Out West – Intensify [2001]
55 | Dire Straits – Love Over Gold [1982]
56 | Nightwish - Imaginaerum [2011]
57 | A Perfect Circle – Thirteenth Step [2003]
58 | Bola – Soup [1998]
59 | Hammock – Raising Your Voice… Trying to Stop an Echo [2006]
60 | Muse - Black Holes & revelations [2006]
61 | Talk Talk - Spirit of Eden [1988]
62| Sum 41 - Chuck [2004]
63 | Mylo – Destroy Rock & Roll [2004]
64 | Phil Collins – But Seriously [1989]
65 | Streetlight Manifesto – Everything Goes Numb [2003]
66 | Royksopp – Melody A.M.
67 | Zero 7 – Simple Things [2001]
68 | Air – Moon Safari [1998]
69 | George Michael – Older [1996]
70 | Bullet for My Valentine – The Poison [2005]
71 | Flogging Molly – Drunken Lullabies [2002]
72 | David Bowie – Ziggy Stardust [1972]
73 | Ochre – Lemodie [2006]
74 | The Smashing Pumpkins – Siamese Dream [1993]
75 | Keane – Hopes and Fears [2004]
76 | Damien Rice – O [2002]
77 | BT – ESCM [1997]
78 | Avril Lavigne – Under My Skin [2004]
79 | Cut Copy – In Ghost Colours [2008]
80 | My Bloody Valentine – Loveless [1991]
81 | Nine Inch Nails – The Downward Spiral [1994]
82 | Porcupine Tree – In Absentia [2002]
83 | Spinvis – Spinvis [2002]
84 | Cocteau Twins – Treasure [1984]
85 | Talking Heads – Remain in Light [1980]
86 | Vampire Weekend – Vampire Weekend [2008]
87 | Dominik Eulberg – Diorama [2011]
88 | The Asteroids Galaxy Tour – Out of Frequency [2012]
89 | The Red Jumpsuit Apparatus – Don’t You Fake It [2006]
90 | The Crystal Method – Vegas [1997]
91 | Jason Mraz – We Sing. We Dance. We Steal Things. [2008]
92 | Echo & The Bunnymen – Ocean Rain [1984]
93 | Above & Beyond – Tri-State [2006]
94 | DJ Tiesto – Just Be [2004]
95 | Juno Reactor – Bible of Dreams [1997]
96 | Flight of the Conchords – Flight of the Conchordsa [2008]
97 | Purity Ring – Shrines [2012]
98 | Roosbeef – Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten [2008]
99 | Burial – Untrue [2007]
00 | Animal Collective – Merriweather Post Pavilion [2009]
Ik heb hier wel wat opmerkingen over. Ik heb op zich geen problemen met het feit dat je van sommige bands 2 of 3 'best of' albums in de lijst hebt met vaak redelijk overlappende tracklists, het zijn toch wel andere albums. Maar de lijst gaat inderdaad over albums, niet over uitgaven van albums. Dus een heruitgave van een album met bonustracks maakt het niet ineens een ander album.quote:Op maandag 30 november 2015 19:41 schreef MauroPicotto het volgende:
MauroPicotto's Fok! Album Top 100 van 2015 (Inclusief voorwaarden.):
Positie - Artiest/Groep - Albumtitel - Jaar
009. Ace Of Base - Happy Nation (U.S. Version) (1993)
016. Ace Of Base - Happy Nation (1993)
013. Sash! - Life Goes On (Remix Edition) (1998)
017. Sash! - Life Goes On (1998)
029. Level 42 - Running In The Family (1987)
066. Level 42 - Running In The Family (Platinum Edition) (1987)
037. The KLF - The White Room / Justified & Ancient (1992)
068. The KLF - The White Room (1991)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eruit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die 2 hoge omdat ik naar 1 per artiest ben gegaan zonder uitzonderingen en er moet er 1 extra zijn verdwenen maar ik weet niet welke(of ik heb 1 plaat teveel)
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 03-12-2015 01:02:44 ]
Deze staat er dubbel in, dat zal je probleem oplossenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
70 Efdemin – Efdemin(2007)
91 Efdemin – Efdemin (2006)
Heb het gefixed. Maar nog steeds heb ik er 1 plaat meer ingezet dan uitgehaald, zal wel ergens eentje per ongeluk eruit hebben gehaald door eroverheen te kopiëren. (niet dat het veel uitmaakt als er nu maar 100 platen staan en dat is zo geloof ik)quote:Op woensdag 2 december 2015 23:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Deze staat er dubbel in, dat zal je probleem oplossen
Ik denk niet dat ik het ga reddenquote:Op woensdag 2 december 2015 13:54 schreef ranja het volgende:
Zondag de uitslag. Ik hoop dat we nog boven de 30 stemmers uitkomen...
Ik had gewoon de pakjesavond en dit lijstje maken gecombineerd. Hoewel ik maar 2 nummers van albums uit mijn top 100 heb gebruikt.quote:Op donderdag 3 december 2015 01:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik het ga redden![]()
De pakjesavond en mijn verhuizing vragen toch meer tijd dan gepland. Misschien dat ik natijd nog wel een lijstje inlever
Ik twijfelde bij het plaatsen van die muziekalbums maar het was het proberen waard. Misschien is het verstandig om dat voortaan bij de eerder genoemde voorwaarden te vermelden?quote:Op woensdag 2 december 2015 11:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb hier wel wat opmerkingen over. Ik heb op zich geen problemen met het feit dat je van sommige bands 2 of 3 'best of' albums in de lijst hebt met vaak redelijk overlappende tracklists, het zijn toch wel andere albums. Maar de lijst gaat inderdaad over albums, niet over uitgaven van albums. Dus een heruitgave van een album met bonustracks maakt het niet ineens een ander album.
De hierboven genoemde albums zijn in mijn optiek dus gewoon 2 versies van dezelfde.
Je mag ze vervangen door andere, het makkelijkst is als je gewoon 4 albums als vervangers noemt die dan nummers 97-100 worden. Momenteel telt je lijst als top 96.
Ik heb alles verwerkt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:55 schreef MauroPicotto het volgende:
Ik twijfelde bij het plaatsen van die muziekalbums maar het was het proberen waard. Misschien is het verstandig om dat voortaan bij de eerder genoemde voorwaarden te vermelden?
Leuke gevarieerde lijst met een top nummer 1. Wel een opvallende nummer 7. Ik dacht dat niemand hier meer naar luisterde sinds bekend werd dat de zanger meerdere kinderen, waaronder een baby, heeft verkracht. Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om de lyrics nog serieus te nemen.quote:Op maandag 30 november 2015 23:13 schreef Sfeermaker het volgende:
Voor het eerst een top 100. Voornamelijk een mix van elektronica, rock & (indie) pop.
Lijst
Echt helemaal niks mis meequote:Op zondag 6 december 2015 14:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het laatste moment nog maar even heel snel een lijstje in elkaar gedraaid.
Wat heb je precies verwerkt; dan weet ik namelijk hoe de uiteindelijk Top 100 eruitziet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb alles verwerkt.
Bij de singles heb ik er altijd wel bijstaan dat andere versies van hetzelfde liedje (live, remix) als hetzelfde telt, bij albums is dat nog niet eerder nodig geweest
wat je aangaf, nieuwe nummers 96-100quote:Op maandag 7 december 2015 11:11 schreef MauroPicotto het volgende:
Wat heb je precies verwerkt; dan weet ik namelijk hoe de uiteindelijk Top 100 eruitziet.
Die zouden er bij mij wel ingekomen zijnquote:Op zondag 6 december 2015 20:23 schreef ranja het volgende:
nu maar 1x genoemd:
72 King Crimson - Red
97 Can - Tago Mago
Ik dacht dat het je allemaal niet uit maakt verder ?quote:
quote:Op donderdag 3 december 2015 23:43 schreef JimmyManna het volgende:
Nr 1: Physical Graffity - Led Zeppelin. De rest maakt niet uit.
Goed voorstel. Ben benieuwd.quote:Op maandag 7 december 2015 14:26 schreef robdriessen het volgende:
Ranja, mijn dank en complimenten! Zou het leuk zijn om iets met deze lijst te doen via Radio49?
Wanneer de nr 1 Physical Graffity zou zijn... maar dat is ie dus niet!!quote:Op maandag 7 december 2015 20:18 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik dacht dat het je allemaal niet uit maakt verder ?
[..]
Tja...mijn nr 1. Siamese Dream van Smashing Pumpkins moest eigenlijk ook gewoon op nummer 1 staan, omdat het een perfect album is, maar ja smaken verschillen he...quote:Op maandag 7 december 2015 20:50 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wanneer de nr 1 Physical Graffity zou zijn... maar dat is ie dus niet!!
En dat is ook wel weer fijn.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:26 schreef cleany het volgende:
[..]
Tja...mijn nr 1. Siamese Dream van Smashing Pumpkins moest eigenlijk ook gewoon op nummer 1 staan, omdat het een perfect album is, maar ja smaken verschillen he...
Alledrie top 10 materiaal bij mij. Had ik maar op moeten letten.quote:Op zondag 6 december 2015 20:23 schreef ranja het volgende:
nu maar 1x genoemd:
25 Nirvana - In Utero
72 King Crimson - Red
97 Can - Tago Mago
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |