Moest even contact opnemen met Noodopvang Stip Nijmegen...quote:
Gemeente Heumenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou, het valt onder de gemeente Heumen![]()
Het afschuiven is weer begonnen.
De normen en waarden van moslims over de rol van de vrouw blijft hetzelfde...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:08 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nogmaals, dit gaat niet over een AZC, dit gaat over een noodopvang.
Dat is een groot verschil!
De weg van stroop...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moest even contact opnemen met Noodopvang Stip Nijmegen...
Geen nummer maar wel een formulier om je op te geven.
stip info- en advieslijn: 088 - 00 11 300quote:
Het ligt geheel aan de aanwezige voorzieningen. Ik ken de situatie niet. Maar als je maar een beperkt aantal wc's hebt voor 700 man dan is er natuurlijk geen houden aan. Dat kan zelfs een schoonmaakster niet meer bijhouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:59 schreef Gia het volgende:
Kunnen ze water koken? Dan kunnen ze toch met kokend water de plee schrobben. Misschien niet direct even hygisch als wc-eend, maar het echt vies laten slaat nergens op.
Maar hier zijn ook vrouwen en er zijn mensen die hebben gevraagd of ze de wc's schoon mochten maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De normen en waarden van moslims over de rol van de vrouw blijft hetzelfde...
Het gaat hier niet over de normen en waarden van moslims, maar over de Nederlandse (Christelijke?) regelementen die gelden voor noodopvang.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De normen en waarden van moslims over de rol van de vrouw blijft hetzelfde...
0800-vluchtelingquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
stip info- en advieslijn: 088 - 00 11 300
http://www.stipnijmegen.nl/contact/
De Stip Info- en Advieslijn is elke werkdag bereikbaar van 9:00 tot 12:30 uur en van 13:00 tot 16:00 uur.
Dit. Het komt er dus nu op neer dat deze opvang niet voldoet voor het aantal vluchtelingen die er nu gevestigd zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze hebben iig geen keukentje voor eigen gebruik ofzo, voedsel en drinken wordt verstrekt.
Als je dan ook hoort dat vandaag net de wasmachine's zijn geplaatst kan ik me zo voorstellen dat ze ook geen mogelijkheden hebben om water te koken nu.
Over een paar weken zal dat vast anders zijn trouwens.
En weer teruggestuurd naar de gemeente...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
stip info- en advieslijn: 088 - 00 11 300
http://www.stipnijmegen.nl/contact/
De Stip Info- en Advieslijn is elke werkdag bereikbaar van 9:00 tot 12:30 uur en van 13:00 tot 16:00 uur.
Refugees are hot!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:13 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Wauw niet verwacht dat het topic zo zou storm lopen
Ik snap wel waarom vluchtelingen gek worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En weer teruggestuurd naar de gemeente...
Mail schoonzus even, reactie kan wel even duren.
Wat een onzin, hoe kan het dan dat er bij grote bedrijven, zoals bv een bierbrouwerij, waar meer als 1000 man personeel rondloopt, wel schone frisse toiletten zijn? Als dit uitbesteed word aan een schoonmaakbedrijf dan zou het daar niet smerig moeten zijn, simpel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het ligt geheel aan de aanwezige voorzieningen. Ik ken de situatie niet. Maar als je maar een beperkt aantal wc's hebt voor 700 man dan is er natuurlijk geen houden aan. Dat kan zelfs een schoonmaakster niet meer bijhouden.
Het heeft ook te maken met het aantal toiletten tov het aantal gebruikers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kan het dan dat er bij grote bedrijven, zoals bv een bierbrouwerij, waar meer als 1000 man personeel rondloopt, wel schone frisse toiletten zijn? Als dit uitbesteed word aan een schoonmaakbedrijf dan zou het daar niet smerig moeten zijn, simpel.
En dat in een bedrijf niet 24/7 mensen naar de wc gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het heeft ook te maken met het aantal toiletten tov het aantal gebruikers.
Ik wist niet dat er bij een bierbrouwerij tussen die medewerkers mensen zijn die met luiers rondlopen etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kan het dan dat er bij grote bedrijven, zoals bv een bierbrouwerij, waar meer als 1000 man personeel rondloopt, wel schone frisse toiletten zijn? Als dit uitbesteed word aan een schoonmaakbedrijf dan zou het daar niet smerig moeten zijn, simpel.
Als er een toilettentekort is, dan kan de gemeente toch een stel van die mobiele Dixi units laten aanrukken? Ik zie echt niet hoe dit een onoverkomelijk probleem zou moeten zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het heeft ook te maken met het aantal toiletten tov het aantal gebruikers.
Ook dat!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat in een bedrijf niet 24/7 mensen naar de wc gaan.
Als vluchteling kun je dat zelf niet ff regelen, daar ligt het probleem.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er een toilettentekort is, dan kan de gemeente toch een stel van die mobiele Dixi untits laten aanrukken? Ik zie echt niet hoe dit een onoverkomelijk probleem zou moeten zijn.
Ik heb het toch ook over de gemeente. Als er klachten zijn, lijkt het me voor de hand liggen dat de gemeente dit oplost.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als vluchteling kun je dat zelf niet ff regelen, daar ligt het probleem.
Om zulke redenen denk ik dat er gisteren een groep de straat op is gegaan: om te laten weten dat het beter kan met weinig moeite. Ik kan me voorstellen dat ze bang zijn dat niemand weet hoe het daar zit en dat er best oplossingen zijn, maar dat die pas komen als men weet dat het probleem er is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er een toilettentekort is, dan kan de gemeente toch een stel van die mobiele Dixi untits laten aanrukken? Ik zie echt niet hoe dit een onoverkomelijk probleem zou moeten zijn.
Nou nee, veel mensen lijken te vinden dat je als vluchteling vooral nergens over mag klagen. Je mag alleen maar dankbaar zijn en op je blote knietjes vallen voor zoveel goeds.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook over de gemeente. Als er klachten zijn, lijkt het me voor de hand liggen dat de gemeente dit oplost.
Och het is inderdaad schrijnend dit de vluchtelingen aan te rekenen dit terwijl het beleid niet deugt op EU niveau.Om over de westerse strategie in het MO nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:27 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nou nee, veel mensen lijken te vinden dat je als vluchteling vooral nergens over mag klagen. Je mag alleen maar dankbaar zijn en op je blote knietjes vallen voor zoveel goeds.
Ze hebben dus toegang tot schoonmaakdoeken.quote:Gisteren werden de eerste driehonderd vluchtelingen verwacht in deze noodopvang. In de loop van dit weekeinde zal het aantal oplopen naar achthonderd. Bij aankomst krijgen ze een tas uitgereikt met beddengoed, toiletartikelen, een schoonmaakdoekje en waspoeder. De huisregels worden uitgelegd.
Oke, wil er niet tegenin gaan om het tegenin gaan maar zeg het toch even: super begin, maar wel te weinig natuurlijk. Als je één doekje in je pakket hebt en je neemt er een keer een plee mee af (zonder schoonmaakmiddelen erbij) ben je alweer klaar. Nogmaals: fijn dat ze iets hebben maar met zoveel man denk ik dat deze doekjes iig geen zoden aan de dijk zetten qua stelselmatig schoonhouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:
jaja, een afwezigheidsmail ontvangen...
Maar ik vond deze ondertussen:
http://www.toonentekst.nl(...)zwarte-lap-als-deur/
Schoonmaakdoekjes zitten in het basispakket
[..]
Ze hebben dus toegang tot schoonmaakdoeken.
Lekker fucking belangrijk, dan ruimen ze het alsnog niet op natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dit is geen AZC, dit is een noodopvang.
Zonder schoonmaakmiddelen maak je geen wc schoon met een schoonmaakdoekje.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:
jaja, een afwezigheidsmail ontvangen...
Maar ik vond deze ondertussen:
http://www.toonentekst.nl(...)zwarte-lap-als-deur/
Schoonmaakdoekjes zitten in het basispakket
[..]
Ze hebben dus toegang tot schoonmaakdoeken.
Ja, die zijn nog niet van me af.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:42 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Oke, wil er niet tegenin gaan om het tegenin gaan maar zeg het toch even: super begin, maar wel te weinig natuurlijk. Als je één doekje in je pakket hebt en je neemt er een keer een plee mee af (zonder schoonmaakmiddelen erbij) ben je alweer klaar. Nogmaals: fijn dat ze iets hebben maar met zoveel man denk ik dat deze doekjes iig geen zoden aan de dijk zetten qua stelselmatig schoonhouden.
Ben benieuwd naar de reactie die je krijgt in elk geval! Fijn dat je contact opgenomen hebt.
Ja, wasmachines zijn vandaag geďnstalleerd!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, die zijn nog niet van me af.
In het kamp voor militairen met de Vierdaagse (kamp Heumensoord dus) hebben ze meer dan 200 toiletten en evenveel douches, eveneens liggen alle aansluitingen er voor de wasmachines en de drogers...
Het is een wezenlijk verschil. In een AZC krijgen de bewoners leefgeld en een buskaart. In een opvangcentrum krijgen de bewoners geen leefgeld en ook geen buskaart.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker fucking belangrijk, dan ruimen ze het alsnog niet op natuurlijk.
Aaansluitingen lagen er al jaren en volgens dat atikel waren er wasvoorzieningen vanaf 3 oktober.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:46 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ja, wasmachines zijn vandaag geďnstalleerd!
Maar als er geen machine op die aansluiting is geďnstalleerd, dan kun je zo weinig met een aansluiting.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aaansluitingen lagen er al jaren en volgens dat atikel waren er wasvoorzieningen vanaf 3 oktober.
In het basispakket zat ook wasmiddel.
Als er 4 toiletkranen zijn kun je met wasmiddel natuurlijk niet zoveel. Volgens mensen daarbinnen zijn er iig vandaag een hoop wasmachines geďnstalleerd, weet niet wat er vanaf 3 oktober dan voor voorzieningen waren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aaansluitingen lagen er al jaren en volgens dat atikel waren er wasvoorzieningen vanaf 3 oktober.
In het basispakket zat ook wasmiddel.
4 Kranen en een zakje waspoeder.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:51 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Als er 4 toiletkranen zijn kun je met wasmiddel natuurlijk niet zoveel. Volgens mensen daarbinnen zijn er iig vandaag een hoop wasmachines geďnstalleerd, weet niet wat er vanaf 3 oktober dan voor voorzieningen waren.
Uit het artikel van 3 oktober:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
4 Kranen en een zakje waspoeder.
Hopelijk ook een emmer om dan een wasje in te kunnen doen, want zonder dat lukt het dan ook weer niet.
quote:Er zijn ruimtes met rijen toiletten, douches, wasmachines en droogtrommels. Hoe lang vluchtelingen hier zullen verblijven, is onbekend. ,,Zo kort mogelijk’’, antwoordt de woordvoerder.
Misschien was het de bedoeling dat ze er toen al waren en dacht de woordvoerder dat dan ook. Er staan er nu in elk geval veel, zag er een foto van voorbij komenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Uit het artikel van 3 oktober:
[..]
Maar dat was toekomstmuziek. Die wasmachines zijn pas vandaag aangesloten. En juist het feit dat niemand weet hoe lang deze situatie zal gaan duren, dat is schrijnend. Voor deze mensen is dit een halte. Ze hebben geen idee of ze asiel zullen krijgen of niet. Voor de duur dat ze daar zijn, is dit alles wat er is. Geen toekomstplannen alleen maar overleven. Pas als deze mensen de asielprocedure ingaan (maar dat kan gerust 6 maanden of langer duren), pas dan durven deze mensen weer te denken aan een toekomst. Voor nu, staat hun leven gewoon stil.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Uit het artikel van 3 oktober:
[..]
Hier namen noemen is niet zo slim. Overigens vind ik bellen over zoiets idioots ook niet erg slim maar dat moet je zelf weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:59 schreef ootjekatootje het volgende:
COA-locatiemanager xxxxxxxxxxxxxxxxxx, die moet ik hebben! Ik ga haar even mailen.
Er zitten nu momenteel 745 vluchtelingen in Heumensoord.
Niet alle bedden zijn dus bezit en niet alle capaciteit wordt dus benut.
who cares?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Vraag van de Dag:
Mogen vluchtelingen hun eigen wc schoonmaken?
Antwoord van ootjekatootje volgt; die heeft connecties.
Punt 1,quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier namen noemen is niet zo slim. Overigens vind ik bellen over zoiets idioots ook niet erg slim maar dat moet je zelf weten.
Dat neem ik ook aan maar dat maakt het verder niet minder idioot in mijn ogen. Verder is het volgens mij een regel dat het hier niet mag.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Punt 1,
haar naam staat in alle krantenartikelen.
Punt 2,
ik schrijf dat ik haar ga mailen, ik neem aan dat dat gewoon naar haar werkadres is.
Staan gewoon in openbare stukken, krantenartikelen waar hier ook uit gequote wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan maar dat maakt het verder niet minder idioot in mijn ogen. Verder is het volgens mij een regel dat het hier niet mag.
Alleen als het om privé personen gaat. Maar je mag hier best de naam van Mark Rutte noemen (bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan maar dat maakt het verder niet minder idioot in mijn ogen. Verder is het volgens mij een regel dat het hier niet mag.
Heb het al aangepast.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:24 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alleen als het om privé personen gaat. Maar je mag hier best de naam van Mark Rutte noemen (bijvoorbeeld).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |