abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:21:50 #176
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850389
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:19 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ok
Nouja prima, ik neem dan maar aan dat je geen argumenten hebt.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:22:43 #177
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:21 schreef truthortruth het volgende:
Je kan prima anti-theïstisch zijn zonder daardoor het op de persoon te spelen. Ik vind religie een belachelijk iets, maar het definieert voor mij niet vooraf de persoon.
Ik geloof dat de heilige geest in mij zit, jij bent anti-theïstisch, je geloofd dus niet dat ik dat in mij heb. Daarom zal ik nooit kunnen zijn wie ik daadwerkelijk meen te zijn in jouw ogen, je doet me dus te kort.
Liefde voor God
pi_156850450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom zou je daar zo mee omgaan dan?
Waarom niet gewoon vertellen dat dat persoon die persoonlijke mening heeft en vragen daarover open beantwoorden?
Omdat we gekken helpen, en dat doen we niet door hun waanbeelden te accepteren.
pi_156850473
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik schets een specifieke situatie waarin jouw idee van "kijk hoe open ze zijn" stuk gaat. Ik doe niet alsof alle gelovigen zo zijn.
Tuurlijk, alles kan, maar om dat nu tot algemene waarheid te verheffen is onzin.
Er zijn extremen, dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar die indoctrinatie wordt hier als reden aangegeven waarom het zo slecht voor kinderen zou zijn. Algemeen genomen dus.

Als dan blijkt dat dat helemaal niet zo zwart/wit is, hoe kan je dan spreken over beperkingen in de ouderlijke bevoegdheden/scholing?

quote:
Je verwacht van een anti-theist een gezellig gesprekje over geloof waarin hij dingen "leuk en interessant" gaat vinden? Verwacht je van dassen ook dat ze je helpen met het opzetten van je blokhut?
Ik verwacht helemaal niets, geef alleen maar aan dat dit andersom dus ook zo werkt en zover ik kan zien daar gelukkig ook alleen over de extremen gaat.

Ken trouwens zat anti theisten die wel degelijk open zijn op deze gebieden in de opvoeding, omdat ze de opvoedvisie hebben dat een kind kennis moet hebben om zelf keuzes te kunnen maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:25:58 #180
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850476
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Een gelovig iemand vergelijken met een gek, en dan noem jij mij wollig? Sorry maar als ik Aristoteles erbij haal, ben ik wollig. En als jij andere gek noemt...... Heb jij de wijsheid in pacht.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:25:58 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156850477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:16 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Atheïsme en anti-theisme dit lijkt me een anti-theistisch topic omdat het geloof wil uitbannen. Verder is de lijn tussen anti-theisme en atheisme erg dun. Meeste atheïsme zijn vaak toch al indirect tegen het geloof.
Onzin. Klinkklare onzin.

quote:
Kijk maar naar bepaalde reacties in dit topic waarin een priester als gek etc wordt bestempeld.
We hebben geen statistiek meer nodig. Sneeuw-Leeuw meet gewoon hoeveel negatieve reacties er in een topic zijn gepost door de mensen die het hardst schreeuwen. Meer heb je niet nodig.

quote:
Ik kan niet ruiken wat jij persoonlijk bent en de poster hierna is, ik heb geen enkele wijzer die mij hierop wijst. Dus dat kun je me niet aanrekenen. Ik ben immers niet alziend.
Ik vraag niet om alziendheid. Ik vraag om perspectief. Jij lijkt mensen en groepen samen te persen op basis van wat korte blikken op een internetforum. Dat doe je echt fout.

quote:
Nouja dat is erg lastig om vast te stellen wie hier atheïst is en anti-theïst ik ga ervan uit dat dit een anti-theïstisch topic is,
De TS vroeg HOE we religie zouden kunnen uitbannen. Niet DAT we religie zouden moeten uitbannen. Maar zelfs dan... wat is volgens jou de correlatie tussen de TS, het topic en de mensen die in het topic posten? Zijn alle christenen die hier posten ook anti-theisten volgens jou?

De enige manier waarop je er achter komt of iemand religie wilt uitbannen is door het ze te vragen. Dat doe jij niet. Jij typt gewoon liever domme dingen over of atheisten hun kinderen verbieden naar de kerk te gaan :')

quote:
waarom zou een atheïst religie willen uitbannen? Het uitbannen van iets, dan ben je er toch tegen?
En alle atheisten willen religie uitbannen toch? Leer nadenken.

quote:
Hmm duidelijk, de overledene heeft er behoefte aan ook al is hij dood.
Je zult denk ik wel niemand kunnen vinden die het dan kan doen voor de doodde, dus tja.. Dat is een conflict. De doodde wilt het, maar niemand die leeft wilt het uitvoeren.
Ik wil na mijn door dat iedereen die aanwezig is op mijn begravenis elkaar gaan penetreren. Familieleden of niet.

En nu maar wachten. Wel een beetje respect voor de wensen van de overledenen, he?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156850481
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het gaat al fout op het moment dat ze zeggen dat Jezus echt bestaan heeft.
Dat heet geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156850496
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En je ziet niet in dat je hiermee verdomd veel lijkt op die gelovigen die je het kwalijk neemt dat ze hun kinderen leren dat anderen het fout hebben?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:29:58 #184
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850551
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onzin. Klinkklare onzin.

[..]

We hebben geen statistiek meer nodig. Sneeuw-Leeuw meet gewoon hoeveel negatieve reacties er in een topic zijn gepost door de mensen die het hardst schreeuwen. Meer heb je niet nodig.

[..]

Ik vraag niet om alziendheid. Ik vraag om perspectief. Jij lijkt mensen en groepen samen te persen op basis van wat korte blikken op een internetforum. Dat doe je echt fout.

[..]

De TS vroeg HOE we religie zouden kunnen uitbannen. Niet DAT we religie zouden moeten uitbannen. Maar zelfs dan... wat is volgens jou de correlatie tussen de TSA, het topic en de mensen die in het topic posten? Zijn alle christenen die hier posten ook anti-theisten volgens jou?

De enige manier waarop je er achter komt of iemand religie wilt uitbannen is door het ze te vragen. Dat doe jij niet. Jij typt gewoon liever domme dingen over of atheisten hun kinderen verbieden naar de kerk te gaan :')

[..]

En alle atheisten willen religie uitbannen toch? Leer nadenken.

[..]

Ik wil na mijn door dat iedereen die aanwezig is op mijn begravenis elkaar gaan penetreren. Familieleden of niet.

En nu maar wachten. Wel een beetje respect voor de wensen van de overledenen, he?
Nouja mijn excuses dan.

Elkaar penetreren is iets heel anders... Dat heeft voor de doden geen betekenis, wat wil het elkaar penetreren doen voor de mens als hij dood is? Bidden echter wel een mis echter wel. Omdat de stervende geloofde dat dat hem helpt bij zijn reis naar de hemel. Maar dit is dus ook weer echt zo'n nonsens argument.

Dan kan je ook zeggen waarom al die zwarte piet heisa, waarom moeten we rekening houden met de wensen van andere, zwarte piet is zwart, is hij altijd geweest en blijft hij klaar. Want als ik wil dat zwarte piet een naakte bimbo met dikke tieten is die volwassen mannen aftrekt wordt dat ook niet gerealiseerd.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:30:58 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156850573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk, alles kan, maar om dat nu tot algemene waarheid te verheffen is onzin.
Er zijn extremen, dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar die indoctrinatie wordt hier als reden aangegeven waarom het zo slecht voor kinderen zou zijn. Algemeen genomen dus.
Indoctrinatie is niet per se slecht, hoor.

quote:
Als dan blijkt dat dat helemaal niet zo zwart/wit is, hoe kan je dan spreken over beperkingen in de ouderlijke bevoegdheden/scholing?
Wie doet dat?

quote:
[..]

Ik verwacht helemaal niets, geef alleen maar aan dat dit andersom dus ook zo werkt en zover ik kan zien daar gelukkig ook alleen over de extremen gaat.

Ken trouwens zat anti theisten die wel degelijk open zijn op deze gebieden in de opvoeding, omdat ze de opvoedvisie hebben dat een kind kennis moet hebben om zelf keuzes te kunnen maken.
Oh nu zijn anti-theisten ineens soms wel leuk.

Het is net alsof het menselijke karakter een perspectief is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156850575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:22 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik geloof dat de heilige geest in mij zit, jij bent anti-theïstisch, je geloofd dus niet dat ik dat in mij heb. Daarom zal ik nooit kunnen zijn wie ik daadwerkelijk meen te zijn in jouw ogen, je doet me dus te kort.
Ik benader je als ieder ander mens, als jij je daarmee tekort gedaan voelt is dat toch jouw probleem.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:32:11 #187
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik benader je als ieder ander mens, als jij je daarmee tekort gedaan voelt is dat toch jouw probleem.
Ja maar als ik gelovig ben, en jij daar aanstoot aan neemt, is dat toch ook jouw probleem? Als er een kerk staat en jij daar liever een vakantie-resort had staan, is dat toch ook jouw probleem? Mits ik jou als ieder ander mens benader natuurlijk.

Zelfs als jij er niet tegen kan hoe ik mijn kinderen opvoed, door ze bv voor te lezen uit een kinderbijbel is dat altijd nog jouw probleem niet dat van mij. Mijn kinderen zal ik er geen kwaad mee doen, want volgens vele is de bijbel slechts een sprookje dus ik lees ze slechts voor uit een sprookje.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:33:27 #188
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156850613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:29 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Nouja mijn excuses dan.

Elkaar penetreren is iets heel anders... Dat heeft voor de doden geen betekenis, wat wil het elkaar penetreren doen voor de mens als hij dood is?
Ik zeg net dat dat voor mij heel veel zou betekenen. Het helpt mij bij de reis naar walhalla.

quote:
Bidden echter wel een mis echter wel. Omdat de stervende geloofde dat dat hem helpt bij zijn reis naar de hemel. Maar dit is dus ook weer echt zo'n nonsens argument.
Dooie mensen hebben niks te willen uiteindelijk. Als de levenden er geen zin in hebben dan hebben ze er geen zin in.
pi_156850693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ja maar als ik gelovig ben, en jij daar aanstoot aan neemt, is dat toch ook jouw probleem?
Ik neem geen aanstoot aan het feit dat jij gelovig bent. Ik vind het een verschil van mening. Waarbij ik je mening dan wel belachelijk vind, maar dat is wel vaker bij een verschil van mening.
quote:
Als er een kerk staat en jij daar liever een vakantie-resort had staan, is dat toch ook jouw probleem? Mits ik jou als ieder ander mens benader natuurlijk.
Het probleem van een kerk vind ik hoogstens dat het weer een stuk symboliek is, maar over het algemeen praten we bij kerken over historische gebouwen.
quote:
Zelfs als jij er niet tegen kan hoe ik mijn kinderen opvoed, door ze bv voor te lezen uit een kinderbijbel is dat altijd nog jouw probleem niet dat van mij. Mijn kinderen zal ik er geen kwaad mee doen, want volgens vele is de bijbel slechts een sprookje dus ik lees ze slechts voor uit een sprookje.
Ik ga me niet met opvoeding binnen een gezin bezighouden. Maar dat je je kinderen er geen kwaad mee doet is alleen als je ze ook vertelt dat het een sprookje is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:39:21 #190
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850720
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zeg net dat dat voor mij heel veel zou betekenen. Het helpt mij bij de reis naar walhalla.

[..]

Dooie mensen hebben niks te willen uiteindelijk. Als de levenden er geen zin in hebben dan hebben ze er geen zin in.
De reis naar het walhalla helpt, mits je in de strijd doodgaat, niet als andere elkaar penetreren op een begrafenis. In deze zin zal een religie wel volgers moeten hebben, anders kan iedereen iets roepen. De christelijke kerk heeft wel bewijzen hoe verklaar je de lichamen van heilige die intact blijven terwijl de meeste lichamen rotten?

Okay, als de laatste stervende de ziekenzalving wil, maar niemand christelijk is en dat wil toedienen. Heeft de laatste stervende ook niets te willen? Want als de laatste stervende gepijpt wil worden omdat het hem helpt op zijn reis, zou dat ook niet gedaan te hoeven worden? Toch zal de zalving niet iemands persoonlijke ruimte penetreren.

Seksuele handelingen die ongewenst zijn, zijn strafbaar. Dat als ik met iemand praat die persoon mijn hersenen binnendringt is niet strafbaar.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:41:47 #191
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik neem geen aanstoot aan het feit dat jij gelovig bent. Ik vind het een verschil van mening. Waarbij ik je mening dan wel belachelijk vind, maar dat is wel vaker bij een verschil van mening.

[..]

Het probleem van een kerk vind ik hoogstens dat het weer een stuk symboliek is, maar over het algemeen praten we bij kerken over historische gebouwen.

[..]

Ik ga me niet met opvoeding binnen een gezin bezighouden. Maar dat je je kinderen er geen kwaad mee doet is alleen als je ze ook vertelt dat het een sprookje is.
Tja dan houdt het op. Dan kunnen we elkaars mening accepteren, maar als ik mijn kinderen de bijbel voorlees bv, en ervan uitgaan dat het geen sprookje is. Zou kinderbescherming de kinderen dan weg moeten nemen, of mag ik dan mijn gang gaan met de opvoeding van mijn kinderen? Als dat laatste waar is, prima dan is het enkel verschil van mening.

Zou het andere waar zijn, dan is het eigenlijk een principe van actief vervolgd worden.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:44:53 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156850823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:39 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

De reis naar het walhalla helpt, mits je in de strijd doodgaat, niet als andere elkaar penetreren op een begrafenis. In deze zin zal een religie wel volgers moeten hebben, anders kan iedereen iets roepen. De christelijke kerk heeft wel bewijzen hoe verklaar je de lichamen van heilige die intact blijven terwijl de meeste lichamen rotten?
Er zijn boeddhistische lijken die nog veel ouder en langer zijn bewaard. Ik ben niet onder de indruk.

Maar let even op wat je doet. Je probeert mijn religie dus te verminderen door te zeggen "maar dat geloven toch niet genoeg mensen" om vervolgens te roepen "maar mijn religie moet je wel serieus nemen want die is waarheid"

Dat is precies het probleem. Religieuze mensen die voor anderen bepalen wat ze moeten doen omdat hun religie nou NET WEL waar is in tegenstelling tot al die onzin van anderen.

Of je accepteert dat ieders overtuiging (inclusief die van jou zelf) hetzelfde waard is en je dus niet dingen voor anderen kan lopen beslissen of je doet alsof jij wel de waarheid kent en dat anderen gedwongen zijn om te doen wat jij wil.

Niet hinkelen, he.

quote:
Okay, als de laatste stervende de ziekenzalving wil, maar niemand christelijk is en dat wil toedienen. Heeft de laatste stervende ook niets te willen? Want als de laatste stervende gepijpt wil worden omdat het hem helpt op zijn reis, zou dat ook niet gedaan te hoeven worden? Toch zal de zalving niet iemands persoonlijke ruimte penetreren.

Seksuele handelingen die ongewenst zijn, zijn strafbaar. Dat als ik met iemand praat die persoon mijn hersenen binnendringt is niet strafbaar.
Iemand dwingen te bidden is ook strafbaar.
pi_156850874
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Indoctrinatie is niet per se slecht, hoor.

[..]

Wie doet dat?

[..]

Oh nu zijn anti-theisten ineens soms wel leuk.

Het is net alsof het menselijke karakter een perspectief is.
Ik heb nooit gezegd dat anti theisten niet leuk zijn, het zijn net mensen die anti theisten, de een vind ik superaardig, de ander een eikel en alles daar tussenin.
Ook daar geld dat het geen eenheidsworst is.

En sorry, maar het gaat hier over religieuze scholen verbieden en zelfs een klein uitstapje naar kinderen wegnemen van ouders. Iig over manieren om geloof weg te houden bij kinderen. Waarvoor als reden die indoctrinatie wordt gegeven.

Ik blijf dus gewoon in de discussie, misschien het wat minder persoonlijk nemen en wat meer als reactie op de discussie zien?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:53:19 #194
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156850962
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn boeddhistische lijken die nog veel ouder en langer zijn bewaard. Ik ben niet onder de indruk.

Maar let even op wat je doet. Je probeert mijn religie dus te verminderen door te zeggen "maar dat geloven toch niet genoeg mensen" om vervolgens te roepen "maar mijn religie moet je wel serieus nemen want die is waarheid"

Dat is precies het probleem. Religieuze mensen die voor anderen bepalen wat ze moeten doen omdat hun religie nou NET WEL waar is in tegenstelling tot al die onzin van anderen.

Of je accepteert dat ieders overtuiging (inclusief die van jou zelf) hetzelfde waard is en je dus niet dingen voor anderen kan lopen beslissen of je doet alsof jij wel de waarheid kent en dat anderen gedwongen zijn om te doen wat jij wil.

Niet hinkelen, he.

[..]

Iemand dwingen te bidden is ook strafbaar.
Dwingen te bidden is zeker strafbaar. Maar dat zeg ik ook niet.

Tja dan moet er toch een verklaring voor zijn? Of is het gewoon een kans, een uitzondering? Wat ik wil zeggen en nu heb ik mij vergist door te zeggen de christelijke kerk, dit omdat ik alleen vanuit dat perspectief was aan het argumenteren maar ik maakte een fout wellicht in mijn snelheid van typen, maar een fout is een fout. En ik hoop dat je me de kans geeft mezelf te corrigeren als ik eigenlijk wilde zeggen zoals jij eigenlijk al zei. Dat er dingen in religies zijn die niet te verklaren zijn maar toch bestaan. Een grote daarvan is het ontstaan van het universum.

Kijk ik zeg niet dat je gelovig moet zijn, ik zeg alleen dat zij die roepen dat het een sprookje is, dat veel religies wel wat meer krediet hebben dan een sprookje. Vervolgens wil ik jouw religie niet verminderen ik wil zeggen:

Als morgen iemand komt die roept, 'ik geloof in super croissant man, en we zullen vanaf vandaag nog alleen croissants mogen eten.' Dat dat niet gerechtvaardigd is. Niet als hij geen krediet heeft, waarop zijn geloof is gebouwd. Als ik morgen roep in een vliegende theepot om de aarde te geloven, heb ik niet genoeg krediet. Tenzij je inderdaad een systeem hebt van dat geloof en volgelingen. Want waarom zouden we alles omgooien om een enkeling die in super croissant man geloofd, terwijl we roepen dat de al bestaande religies onzin zijn?

Om dan klakkeloos aan te nemen wat een enkeling zegt. Het christendom maar ook andere religies, hebben zich geaard, als ze echt 100% onzin waren, zouden mensen er niet in geloven. Wie geloofd er vandaag nog in Thor of Zeus, die geloven zijn ontmanteld de geloven die nog bestaan nog niet.

Jij mag van mij niet geloven, ik heb er geen enkel probleem mee eigenlijk. Dat is jouw keuze net zoals het mijn keuze is om wel te geloven. Wat dat betreft is het prima. Waar ik mijn pijlen naar richt zijn de mensen die roepen dat religie moet stoppen, dat religieuze gekken zijn en zo maar door.
Liefde voor God
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:55:35 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156851009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat anti theisten niet leuk zijn, het zijn net mensen die anti theisten, de een vind ik superaardig, de ander een eikel en alles daar tussenin.
Ook daar geld dat het geen eenheidsworst is.
Als ik jouw reacties lees zijn anti-theisten over het algemeen nog 1000x erger dan fanatieke religekkies dus niet zo gek dat ik er vanuit ga dat je die mensen niet mag.

quote:
En sorry, maar het gaat hier over religieuze scholen verbieden en zelfs een klein uitstapje naar kinderen wegnemen van ouders. Iig over manieren om geloof weg te houden bij kinderen. Waarvoor als reden die indoctrinatie wordt gegeven.

Ik blijf dus gewoon in de discussie, misschien het wat minder persoonlijk nemen en wat meer als reactie op de discussie zien?
Dan graag bij het reageren specifiek ingaan op die issues en niet dingen algemeen toewensen aan atheisten.
pi_156851063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heet geloof.
Jup, in een onbewezen iets.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:59:02 #197
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_156851070
order can only come from chaos, dus doe er wat mee
pi_156851077
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:27 schreef erodome het volgende:

[..]

En je ziet niet in dat je hiermee verdomd veel lijkt op die gelovigen die je het kwalijk neemt dat ze hun kinderen leren dat anderen het fout hebben?
Nope, dat is namelijk niet zo.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:00:00 #199
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_156851091
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jup, in een onbewezen iets.
Hoe verklaar jij dan het universum? Heb jij bewijs tegen een grote beweger? Of een maker?
Liefde voor God
pi_156851103
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik jouw reacties lees zijn anti-theisten over het algemeen nog 1000x erger dan fanatieke religekkies dus niet zo gek dat ik er vanuit ga dat je die mensen niet mag.
Niet 1000x erger, ze lijken er alleen vaak meer op dan ze zelf lief is. Ik ken trouwens ook extremere gelovigen die ik graag mag.
Daarbij reageer ik dan op anti theisten hier die religie/geloof als het grote kwaad zien, dat zijn dan ook wel de extremere onder de anti theisten.

Ik zeg juist altijd dat elke groep zijn extremen kent, probeer daar juist op te wijzen/te onderbouwen.

quote:
Dan graag bij het reageren specifiek ingaan op die issues en niet dingen algemeen toewensen aan atheisten.
??????

Waar wens ik dan wat toe aan atheisten? Algemeen ook nog eens?

Ik ga specifiek in op wat er gezegd wordt in de discussie, maar als ik dat doe krijg ik als antwoord waar zeg ik dan dat ik dat wil/denk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')