abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160244305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:04 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

De eerste zionisten waren geen Europese Joden. Zionisme is er altijd geweest. Hoe vaak moet dat herhaalt worden? Als we het hebben over 'eerste echte' zionistische Joden dan waren dat Joden uit gebieden wat we nu Iran noemen. En naar mijn idee is Iran geen Oost Europa.

Daniel Al Kumisi ( 10e eeuw) bijvoorbeeld. Hij spoorde alle Joden in de gehele omgeving aan om naar Israel te gaan hij zei " breng zoveel mogelijk Joden mee als je kan zorg voor vele Joodse families zodat ze Israel kunnen bevolken"
En ze gingen naar Israël maar werden later door de kruisvaarders uitgeroeid omdat de Christenen het gebied wilden inpikken en dulden geen Joden.

Deze Joodse gemeenschap (anders dan Europees Joden(dom)) is door deze afslachting helaas verloren gegaan. De Joodse gemeenschap kwam dit niet meer te boven.

De oudste synagoge ter wereld is ook van deze groep Joden en staat in Jeruzalem. Deze Joden waren ook de eerste 'bouwers buiten Jeruzalem' . HIermee bedoel ik dat zij als eerste (weer) sinds einde Joodse staat ( jaar 135) begonnen met bouwen buiten Jeruzalem. En dat gebied wordt (helaas en gek genoeg) nu genoemd als " oost Jeruzalem" maar is niets maar dan ook niets Arabisch aan. Het behoord helemaal niet aan de Arabieren. Allemaal Joodse handen Joods werk

Het is beetje hetzelfde als we over 500 jaar claimen dat Chinezen eigenaar en de uitvinders waren van Koninklijke Philips

Het is beter te stoppen met onzin te praten als het om zionisme en Joden gaat. Je kan het beter houden bij PSV
Doe geen moeite , ik trap niet in jouw (jullie) leugens , de waarheid is duidelijk.

pi_160244862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Doe geen moeite , ik trap niet in jouw (jullie) leugens , de waarheid is duidelijk.

Het is toch niet te geloven? Wat doe je dan hier? Allah is de God van Israël. Eerst stelen ze de God van Israël. Vervolgens kopieeëren ze alles van Joden (van hadj totaan manier van bidden) om daarna te beweren dat Joden vals zijn en dat Mohammed dit aan hen (moslims) heeft geopenbaard. En vervolgens Joden af te slachten en later koste wat het kost ze uit hun Joodse land houden. Met alle middelen ( geweld, onderdukking , zielige pogingen en propaganda) En ondertussen roepen dat Joden en moslims toch wel heel veel op elkaar lijken en neven zijn. En zelfs Israeli's smeken om terug te keren naar het land van hun voorvaderen. Waar vele juist moesten verlaten vanwege Islamitisch geweld. En om daarna vervolgens te scanderen "khaybar khaybar ya yahud jayshu muhammad saufa yahud" ( dit heb ik in Parijs gehoord zelfs)

Het moet niet gekker worden zeg. Je wordt er toch letterlijk schijtziek van. Een rotte appel in een schaal.
pi_160245088
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:25 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Het is toch niet te geloven? Wat doe je dan hier? Allah is de God van Israël. Eerst stelen ze de God van Israël. Vervolgens kopieeëren ze alles van Joden (van hadj totaan manier van bidden) om daarna te beweren dat Joden vals zijn en dat Mohammed dit aan hen (moslims) heeft geopenbaard. En vervolgens Joden af te slachten en later koste wat het kost ze uit hun Joodse land houden. Met alle middelen ( geweld, onderdukking , zielige pogingen en propaganda) En ondertussen roepen dat Joden en moslims toch wel heel veel op elkaar lijken en neven zijn. En zelfs Israeli's smeken om terug te keren naar het land van hun voorvaderen. Waar vele juist moesten verlaten vanwege Islamitisch geweld. En om daarna vervolgens te scanderen "khaybar khaybar ya yahud jayshu muhammad saufa yahud" ( dit heb ik in Parijs gehoord zelfs)

Het moet niet gekker worden zeg. Je wordt er toch letterlijk schijtziek van. Een rotte appel in een schaal.
Zionisten bedoel je? niet de boel om gaan draaien.

De meeste profeten waren Joden , niks meer dan respect dus.
pi_160248462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zionisten bedoel je? niet de boel om gaan draaien.

De meeste profeten waren Joden , niks meer dan respect dus.
99% van Zionisten zijn Joden. Zionisme is onderdeel van Joodse gechiedenis net zoals Haskala dat is.
pi_160248807
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 00:22 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

99% van Zionisten zijn Joden. Zionisme is onderdeel van Joodse gechiedenis net zoals Haskala dat is.
De ""joden"" uit Oost en centraal Europa zijn bekeerd voor een ander reden, om het jodendom van binnenuit te vernietigen , net zoals ze met het christendom hebben gedaan en ze het nooit zal lukken met de Islam.

pi_160249092
Op wie zou Bibi hopen? Trump? :P

Ted Cruz lijkt mij ook een hevige zionist.
pi_160249586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 00:56 schreef PSVCL het volgende:
Free Palastina
Palestina is al vrij, het noemt Jordanië nu. (volgens Wilders)
pi_160252456
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 00:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

De ""joden"" uit Oost en centraal Europa zijn bekeerd voor een ander reden, om het jodendom van binnenuit te vernietigen , net zoals ze met het christendom hebben gedaan en ze het nooit zal lukken met de Islam.

Jawel joh dat lukt ze wel. Het zijn reptilians of half aliens en die kunnen alles.

Be afraid be very afraid
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:45:14 #259
427108 flufffy
totò schillaci
pi_160256224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 01:17 schreef berko13 het volgende:

[..]

Palestina is al vrij, het noemt Jordanië nu. (volgens Wilders)
Jordaniërs voelen zich geen Palestijnen en vice versa. Jordanië is dus geen Palestina.
pi_160277475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 13:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jordaniërs voelen zich geen Palestijnen en vice versa. Jordanië is dus geen Palestina.
Dat komt misschien omdat de naam "Palestijnen" voor de arabieren in Gaza en de Westbank pas door de (Egyptenaar) Arafat is geïntroduceerd. Opvallend dat die naam alleen voor arabieren geldt en niet voor alle andere volken die er wonen of gewoond hebben.
De arabieren die er wonen geven zelf toe dat hun (groot)ouders uit Egypte en Saoedi Arabië kwamen, import dus.. (2:07)Ze hebben zichzelf "the Palestinian people" genoemd, maar dat wil nog niet zeggen dat je als arabier het alleenrecht op dat gebied hebt als daar ook andere volken in wonen.
Dat ging in de tijd van Mohammed nog wel, gewoon de kling erover, maar in deze tijd wordt genocide niet meer als dapper of heldhaftig beschouwd.
Racist
pi_160518358
Holy shit.

quote:
Nearly half of Jewish Israelis want to expel Arabs, survey shows

Pew study finds 79% believe Jews should get preferential treatment over Arab citizens; number of those who believe settlements are helpful to Israel’s security growing; majority identify as centrist

Nearly half of Jewish Israelis agree that Arabs should be expelled or transferred from Israel, and a solid majority (79 percent) maintain that Jews in Israel should be given preferential treatment, according to a Pew Research Center in Israel survey published on Tuesday.
DanielWickham93 twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 12:32:57 So, in other words, 4/5 of Israeli Jews hold openly racist views and nearly half support ethnic cleansing. https://t.co/wuCdKJMQBk reageer retweet
Incelfrikandel
pi_160520125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 00:22 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn alle moslims in zekere zin voorstander van het zionisme. Het probleem zit hem in het verdrijven van de bestaande inwoners. Een Jood in Nederland kan morgen naar Israel vertrekken en heeft meer rechten dan iemand die generaties lang in dat gebied woont. Dat is gewoon onhoudbaar.

Maar de moslimwereld en de Palestijnen moeten ook beseffen dat de kinderen van Israel, die geboren zijn in het land, alle recht heeft om in dat land te blijven.
pi_160520691
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Toga het volgende:

De arabieren die er wonen geven zelf toe dat hun (groot)ouders uit Egypte en Saoedi Arabië
Wat is het verschil met Joden die toegeven dat zij of hun (groot)ouders uit Rusland en Polen komen? Wat moet de conclusie zijn volgens jou? Dat de "Palestijnen" dan naar Egypte of Saoedi Arabië kunnen? Waarom moeten zij wel weg en kunnen Joden niet net zo goed naar Rusland of Polen?

Het zal nog lang duren maar uiteindelijk zal er een veilig en welvarend verenigd "Palestina/Israel" moeten komen waar iedere burger ongeacht de komaf of geloofsovertuiging veilig over straat kan. Een twee-staten-oplossing is een tijdelijke oplossing die voor nu echter onontkoombaar lijkt.
pi_160521873
News_Executive twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 17:29:12 BREAKING: Stabbing attack in Jaffa-Tel aviv #Israel , at least 3 people injured, assailant fled the scene reageer retweet
News_Executive twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 17:59:16 UPDATE: 1 Israeli citizen killed 3 seriously injured and 3 moderately injured after 2 Palestinian terrorist stabbed them in Jaffa-Tel aviv reageer retweet
pi_160521899
obk twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 17:56:33 Plassen bloed langs de boulevard https://t.co/NLoW1u1csw reageer retweet
pi_160522027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:57 schreef idefixide het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn alle moslims in zekere zin voorstander van het zionisme.
In het begin zeker. Beiden hadden elkaar nodig om te krijgen wat ze wilden (verdienden)
Daarom hadden ze samen in zee moeten gaan en niet met de britten.
Of het ottomaanse rijk had niet mogen vallen.

quote:
Het probleem zit hem in het verdrijven van de bestaande inwoners.
Verdrijven van een volk? Welk volk? Oke dat Palestijnen zich nu een volk noemen en ook zo voelen prima.
Maar wie heeft wat verdreven? Als gevolg van conflict (oorlog) tussen omringende arabishe landen met hun legers en joden in dat land zijn inderdaad 700.000 bewoners verdreven en verjaagd of uit angst vertrokken. Klopt. De nakba.
De nakba is NIET de oprichting van de staat israel.

Sowieso was de hele balfour verklaring groot verraad. Er werd een joods nationaal tehuis beloofd in palestijns mandaat gebied maar in die tijd was ottomaanse rijk niet eens verslagen.
Britten had in die tijd al 1/3 van de wereld gekoloniseerd en wilde gewoon de turken verslaan. Daar hadden zij de arabieren en joden voor nodig beiden zijn genaaid punt

Waarom wordt er in mozes of jezus naam steeds aan palestijnen gedacht die verdreven werden? Wat te denken van de 1.000.000 joden uit islamitische landen? Hoor je hen nog wenen en janken om wat hen is aangedaan? Hun huizen hun bezit alles is afgepakt.
En dan zonder redenen zelfs. Gewoon omdat ze joods waren.

Ik vind marokanen algerien en zelfs tunisien en al die vooral arabische moslims en pakistani en afghani zulke hypocrieten bah
Elke dag wel eens janken om hun palestijnse broeders wat hem is aangedaan.
Op elke marokaanse fora komt wel een keer in de maand de nakba voorbij vliegen en iedereeen moet en zal wenen om deze palestijnen verdomme!
En dag in en dag uit wordt daar aandacht aangeven aan hun zogenaamde leed. En zou joden hen onderdrukken. Of nee ziomisten he.
Elk jaar een pro of nouja eerder een anti israel mars. Oproepen tot boycotten van israel en alles wat daarmee te maken heeft. Zelfs als palestijnen hier onder lijden.
Op universiteiten propaganda gesponsord door moslimsbroederschap (wie anders)
Hamas ondersteunen zelfs aanbidden (die verdorie honderden palesijnse doden op hun geweten hebben)

En alle aandaht gaat naar palestijnen want die lijden verdomd veel en wij moslims broeders moeten voor ze opkomen.
En hier word ik zo schijtziek van want heb nog geen 1 marokaan , geem 1 moslim ,geen 1 organisatie , geen 1 mars gezien voor de tsjetjenen. Die al generaties lang uitgemoord worden. Door de nazis in handen gedreven werden van de russen en vandaag de dag worden ze gefolterd, iedereen die in angst leeft. Elk gezin is wel een vader of familie lid verloren. Ze strijden al jaren voor vrijheid. Echte vrijheid. Maar worden gezien als terroisten door de wereld. Barbaren. Putim bracht voor het eerst 'internationale terrorisme' op de kaart.
En waar blijft de moslim 'broeder' steun nu dan? Moslims zijn toch broeders van elkaar of geldt dit alleen als moslims door joden worden onderdrukt?
Ja nu worden de tjsetsjenen gesponsord door salafisme en geindoctrineerd met arabisch vergif en maakt sufisme plaats voor radicaal islam. Hoera

Maar het bleef al die tientallen jaren wel stil. Nog altijd. Waar blijven de pro tsjejseense marsen? En de moslimbroedershap? En het oproepen tot boycotten van de bezetter (rusland)
En dat gold ook voor bosniers. Geen marokaan of moslim die om hen gaf.
Of wat denk je van de onderdrukte oeigoeren? Wie zeg je?

Niet zo hypocriet doen.

quote:
Een Jood in Nederland kan morgen naar Israel vertrekken en heeft meer rechten dan iemand die generaties lang in dat gebied woont. Dat is gewoon onhoudbaar.
Oei ik bespeur een soort jaloersie
Verder bestaat deze wet al sinds 1955 ofzo en wonen nog altijd meer joden buiten israel dus massale emigratie van joden naar dat land is helemaal geen sprake

quote:
Maar de moslimwereld en de Palestijnen moeten ook beseffen dat de kinderen van Israel, die geboren zijn in het land, alle recht heeft om in dat land te blijven.
Gebeurd niet en weet je dondersgoed. Meer als 56% van israelische bevolking is wat bekend is 'mizrachim' en ruim meerderheid bevolking uit 2e of 3e generatie. En ik denk ook velen waarvan hun grootouders voor oprichting staat zijn gekomen

Maar het is een joodse staat met hun eigen regels.

Verder zijn juist religieuze joden die anti israel zijm verruit de grootste slachtoffer van terreur en moord.
Juist die groep die geen israeli id dragen. Die zelfs zo n palestijnse vlaggetje op hum zwarte jassen dragen. Die gevangenschap hebben gehad omdat ze weigeren te dienen

Dese groep is het grootste slachtoffer van terreur van moslims. Palestijnen zijn anti israel? Hahah wrong again

Er werd trouwens begin dit jaar of eind vorig jaar aan de palestijnen gevraagd waarom juist ook deze joden te doden. Kijk israeli politie of idf soldaten of mensen die nationaal het land dienen die zouden toch eerder slahtoffer moet zijn als mem claimt anti israel te zijn en niet anti jood. Toch?
En hun response was "zij zijn ook joden"

Nuff said. Het is gewoon jodenhaat. Heb ballen en geef het toe ipv je steeds te verschuilen achter 'anti israel'

Israel is nog links. En links houdt wapenbezit streng tegen. In israel is wapenbezit heel streng. Het is daar geen wild westen.
Daar komt nu langzaam verandering in. En zal straks iedere jood met een wapen moeten gaan dragen. Is dat wat men wil?

Nog spijtiger is , is dat deze orthodoxe joodse groep juist ook buiten israel meest kwetsbaar zijn en slahtoffer vam steekpartijen. Dat was trouwens voor de oprichtig van de staat israel.

Dit omdat ze zichtbaar joods zijn ( kippa , zwarte hoed en jas en pijpekrullen)

In de maghreb hebben vele joden moeten vluhten voor islamitische terreur. Kwamen im frankrijk terrecht en vandaag de dag zijn ze opnieuw slachtoffer van dezelfde moslims maar nu hun nageslacht.
Denk aan ilan halimi (never forget)
Moordpartij joodse supermarkt. Schietpartij joodse kinderen in toulouse. Bataclan omdat de eigenaar een joodse tunisien is en zijn zonen hebben deze overgenomen.

Het is puur gericht naar het joods zijn. Vorig jaar laatste koshere winkel is tunis gesloten. Meteen een eind gekomen aan een lange joodse geschiedenis.
Nog nooit in de geschiedenis zijn zoveel franse joden naar israel vertrokken. Nooit redenen voor geweest. Maar het is niet meer zo plezant meer.
En het zijn bijna allemaal joden van maghreb achtergrond die alia hebben gemaakt.

Ik ga graag naar belleville. Is mijm thuis. En zie het niet zo pessimistisch in maar ik vrees dat de nieuwe generatie moslims alles zullen afbreken.

En eigenlijk toch gek voor woorden dat je niet mag emigreren naar een land waar je een binding mee hebt.

Oh en het was een joods land hoor. Judea. Daar is een eind gekomen in het jaar 135 door de romeinen en sinds die tijd tot 1948 met de oprichting staat israel is dat gebied nooit een land geweest maar eigendom geweest van bezetters. En de laatste bezette rijk was het ottomaanse rijk.

Als je heel kinderlijk gaat kijken en afvragen " van wie was dat land dan geweest voor de bezetters kwamen?"
Ja , judea. Letterlijk : land van van joden.

Maar goed dat is geen recht. En ik zie israel meer als een land zoals jordanie en nederland en amerika.

Het probleem moet wel stoppen. Em twee statenoplossin wat nooit intenties eweest. Ik vraag mij trouwens af (user voor jou met zijn onderzoeksresultaten) hoe de andere kant denkt. Zouden ze hetzelfde scoren of ietsjes hoger? ;)

Nu heb ik weer druk gemaakt voor niets. En weer een post gewijd aan israel. Wil dat niet meer :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Szikha2 op 08-03-2016 18:21:39 ]
pi_160523703
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Holy shit.

[..]

DanielWickham93 twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 12:32:57 So, in other words, 4/5 of Israeli Jews hold openly racist views and nearly half support ethnic cleansing. https://t.co/wuCdKJMQBk reageer retweet
Cleansing als in; afvoeren richting hun liefhebbende "broeders", ik ben bienieuwd (eigenlijk helemaal niet) wat de uitslag zou zijn als je deze vraag aan de arabieren zou stellen.. Ik denk dat we dan over een andere betekenis van "cleansing" te horen krijgen.
En v.w.b. immigratie, probeer jij maar eens naar Australië te emigreren als je er geen enkele band mee hebt.
En over cleansing gesproken, de zoveelste aanval op burgers van vandaag zie ik de joodse inwoners nog niet op de 1.3 miljoen arabische inwoners plegen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:07 schreef Szikha2 het volgende:
Nu heb ik weer druk gemaakt voor niets. En weer een post gewijd aan israel. Wil dat niet meer :{
Nee Shika, vooral doorgaan, maar je niet druk maken. Ik vind jouw posts altijd zeer informatief.
Al open je voor maar één persoon de ogen, die voorheen niet verder heeft gelezen dan een krantenkop
(Palestijn gedood......... nadat hij 3 mensen in de nek heeft gestoken),
is het het waard geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toga op 08-03-2016 19:20:08 ]
Racist
pi_160523933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:11 schreef Toga het volgende:

[..]

Cleansing als in; afvoeren richting hun liefhebbende "broeders", ik ben bienieuwd (eigenlijk helemaal niet) wat de uitslag zou zijn als je deze vraag aan de arabieren zou stellen.. Ik denk dat we dan over een andere betekenis van "cleansing" te horen krijgen.
Leuke red herring.
quote:
En v.w.b. immigratie, probeer jij maar eens naar Australië te emigreren als je er geen enkele band mee hebt.
Relevantie?
Incelfrikandel
pi_160524084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Leuke red herring.
Och, we hebben het over twee partijen die blijkbaar vijandig tegenover elkaar staan. Verwacht je dat ze elkaar de andere wang ook toekeren? Wat heb je aan een éénzijdig onderzoek in deze? Open deur volgens mij. Het verschil is vandaag maar weer meerdere keren aangetoond en deze Palestijn heeft alleen maar de wens tot separatie aangesterkt.

quote:
Relevantie?
Australiërs: racisten !
Racist
pi_160524214
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:25 schreef Toga het volgende:

[..]

Och, we hebben het over twee partijen die blijkbaar vijandig tegenover elkaar staan.
Neen, dit onderzoek gaat over de denkbeelden van Joods-Israëlische staatsburgers.
Incelfrikandel
pi_160525012
Conflicts twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 19:47:44 BREAKING: Israeli police spokesman says an American tourist has been killed in a Palestinian stabbing attack in #TelAviv - @SkyNewsBreak reageer retweet
pi_160526037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:11 schreef Toga het volgende:

Nee Shika, vooral doorgaan, maar je niet druk maken. Ik vind jouw posts altijd zeer informatief.
Al open je voor maar één persoon de ogen, die voorheen niet verder heeft gelezen dan een krantenkop
(Palestijn gedood......... nadat hij 3 mensen in de nek heeft gestoken),
is het het waard geweest.
Was er maar zoveel aandacht voor Tunesië

Mijn hart huilt ;(
pi_160527697
Palestijnen zijn de 'aboriginals' of 'indianen' van het gebied.
Zij hebben recht op het land.
pi_160531830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Neen, dit onderzoek gaat over de denkbeelden van Joods-Israëlische staatsburgers.
Oh ja, het was een éénzijdig onderzoek. Ik vind het in tijden van conflict niet heel bijzonder.
Als in Nederland nu al (41/150=) 27% minder minder minder wil, vind ik het nog erg meevallen.
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')