abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:47:53 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156878423
Deze: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html

Mag wmb wel in de OP, scheelt enorm veel zoekwerk :').
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:53:48 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156879555
Dank je wel Burdie ga vanavond eens lezen.

Zoe wat voor pap gaf je? Hebben hier al een brinta geprobeerd maar hij ruikt er niet eens aan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156881365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:53 schreef Chanty het volgende:
Dank je wel Burdie ga vanavond eens lezen.

Zoe wat voor pap gaf je? Hebben hier al een brinta geprobeerd maar hij ruikt er niet eens aan.
Bambix pyjamapap
Geen geweldige keuze maar goed..we gingen wel van 10-12x bv en snachts heel erg vaak wakker naar 1-2x wakker snachts en meer vaste voeding overdag
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:41:07 #104
52229 Chanty
pi_156881604
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bambix pyjamapap
Geen geweldige keuze maar goed..we gingen wel van 10-12x bv en snachts heel erg vaak wakker naar 1-2x wakker snachts en meer vaste voeding overdag
Dat is die hele zoete meuk toch? :D nou ja als het werkt. gok dat meneer dat wel blieft want suikerrrr. Wanneer gaf je dat?
pi_156881844
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat is die hele zoete meuk toch? :D nou ja als het werkt. gok dat meneer dat wel blieft want suikerrrr. Wanneer gaf je dat?
Haha het is wel zoet idd.
Ze kreeg snachts rond 2 of 3 uur een fles met 150ml.
Dus ipv bv een fles pap.

(in het begin werd ze vast wel eerder wakker. Ik probeerde in te schatten of het mamahonger was, dan knuffelde ik dr maar kreeg ze geen borst(wat ik normaal wel deed) En als ze wakker bleef gaf ik pap. En dat werd steeds later. Soms pas 5uur bijv)
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:21 #106
52229 Chanty
pi_156882567
Ga morgen maar eens dat spul halen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:49:20 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156883472
Wanneer is een borst meestal weer 'bijgevuld'?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:54:17 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156883609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef pinquit het volgende:
Wanneer is een borst meestal weer 'bijgevuld'?
een borst is nooit leeg ;) Zodra er vraag is, is er melk. maar als je bedoelt wanneer hij weer 'vol' aanvoelt, dat was bij mij zo rond de 2 uur in het begin. Nu is het gestabiliseerd en voelen ze normaal aal, ook al is het tijd voor een voeding. Alleen 's ochtends willen ze nog wel eens tjokvol zitten als hij langer heeft geslapen dan normaal.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:02:52 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156883930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

een borst is nooit leeg ;) Zodra er vraag is, is er melk. maar als je bedoelt wanneer hij weer 'vol' aanvoelt, dat was bij mij zo rond de 2 uur in het begin. Nu is het gestabiliseerd en voelen ze normaal aal, ook al is het tijd voor een voeding. Alleen 's ochtends willen ze nog wel eens tjokvol zitten als hij langer heeft geslapen dan normaal.
Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156883966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:19 schreef Chanty het volgende:
Hoop dat hij het snachts wil drinken! Succes :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:06:47 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156884077
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:02 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?
Dan is er gewoon melk, het zal er niet met bakken tegelijk uitstromen, maar er is gewoon melk :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156884179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:19 schreef Chanty het volgende:
Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.

Ik hoop voor je dat het gaat werken, in ieder geval! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:14:34 #113
52229 Chanty
pi_156884347
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:03 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoop dat hij het snachts wil drinken! Succes :*
Ik ook. Probeer het eerst s avonds en maar kijken of hij er langer op slaapt.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:15:53 #114
52229 Chanty
pi_156884376
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.

Ik hoop voor je dat het gaat werken, in ieder geval! :*.
Is het zoet? Voor mij is nu even het belangrijkste dat hij langer slaapt :@
pi_156884669
Succes, Chanty. Hoop echt voor je dat de nachten wat makkelijker zullen gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:26:15 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156884828
Chanty, ik zou dus geen pap geven in de nacht... Er zitten heel veel voedingsstoffen in, en je introduceert daarmee wel een voedingsmoment in de nacht. Op een moment waarop hij hoort te slapen. Hij 'went' er dan aan dat hij 's nachts ook voedingsstoffen gaat krijgen waardoor bij overdag minder eet en je eigenlijk dat pap-moment in stand houdt.
Als korte termijn oplossing (als ik: ik moet NU een goede nacht slaap hebben) kan het denk ik weinig kwaad, maar denk er goed over na wat de gevolgen kunnen zijn van het introduceren van zo'n extra voedingsmoment in de nacht.
KuikenGuppy
pi_156885012
S.ara heeft het een tijdje gekregen en op een gegeven moment (toen ze overdag echt goed at) kreeg ze snachts water. En nu niets meer.

Ze ging veel beter eten toen ze geen bv meer kreeg maar had nog wel behoefte aan voeding.
Warme melk snachts hebben we geprobeerd maar van gewone koemelk krijgt ze buikpijn. Die Bambix pap kon wel.
Nu heeft S.ara met 3,5jr nog steeds reflux en bepaalde voedings reacties. We waren allang blij dat ze van om het uur wakker naar 1 of 2x wakker ging. Toen we wat meer waren uitgerust hebben we de papfles eraf gehaald.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:42:12 #118
52229 Chanty
pi_156885512
Ik wil het sowieso eerst proberen voor het slapen gaan. Als dat ervoor zorgt dat hij nog maar 1 a 2 keer komt voor een borstvoeding ben ik al heel blij. Dan hoeft het niet eens 's nachts. Verwacht toch dat hij de komende acht maanden zelf de borstvoeding verder gaat afbouwen. Maar het ritme van de laatste maanden ga ik niet volhouden, vooral niet zwanger en met een baan voor vier dagen straks.
pi_156887250
Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook :'). Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.

Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit :') ). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik O+ (mmm noooh O+ O+).

Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
♥ J & S
pi_156888027
Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.

Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:35:49 #121
52229 Chanty
pi_156889487
Interessant artikel! Ik reageer morgen uitgebreid op iedereen.
pi_156893394
Ik werk ook nachtdiensten, dus een paar keer maand zijn dreumes en papa nu eenmaal 's nachts op elkaar aangewezen. Voorheen ging dat met 1 of 2 flessen koemelk, maar tegenwoordig niet meer. Gewoon spontaan zeg maar. Als ik er wel ben, dan gaat dreumes na het drinken vaak tegen haar vader aanliggen. Ik draai zelf mn rug naar haar toe, anders blijft ze vragen. Ik denk dat we inmiddels een nacht of vijf per week zonder nachtvoedingen doen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:47:21 #123
52229 Chanty
pi_156893693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:22 schreef klaprooss het volgende:
Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook :'). Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.

Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit :') ). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik O+ (mmm noooh O+ O+).

Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
Ik zou dat ook geen maand trekken nee :* Hoe vaak komt hij nu nog?

's nachts valt hij niet zonder borst in slaap, maar volgens mij kan hij dat wel (getuige afgelopen nacht). Het is meer dat het niet gebeurt want het is makkelijk. Soort van :')

quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.

Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
Hij begint in zijn eigen bed en na de eerste voeding (meestal rond de tijd dat we zelf naar bed gaan) leggen we hem weer terug. Vanaf de volgende voeding ligt hij eigenlijk in de meeste gevallen tussen ons in ja. Omdat we het risico niet willen lopen dat hij weer wakker wordt en het makkelijk is. Maar in het artikel van Burdie staat ook dat hij naast een 24 uurs restaurant slaapt :D Denk dat er wel wat inzit dat hij licht wakker wordt en meteen de borst wil. Denk dat ik hier ook een fout maak want zodra ik iets hoor dan leg ik hem ook al aan omdat ik niet wil dat hij echt wakker wordt. Hoe minder wakker hoe eerder hij weer in slaap is namelijk (en ik ook weer kan slapen).

Vannacht hebben we geprobeerd wat dingen geprobeerd. Toen we gingen slapen hebben we afgesproken dat hij de eerste voeding nog zou krijgen en de keren erna zou mijn man proberen hem te troosten, slokje water en weer in bed te leggen en te laten slapen. Dus na de eerste voeding meneer weer slapend in zijn bed gelegd. Toen hij later weer kwam is mijn man naar beneden gegaan maar dat werkte niet.

Dus dacht ik: ik ga eens proberen wat er in dat artikel als eerste stap stond. Heb Lucas dus even laten drinken maar losgekoppeld terwijl hij nog wakker was. Dekens heel hoog over me heen getrokken en gezegd dat hij lekker moest gaan slapen (tussen ons in ja). Hij probeerde er eerst nog bij te komen maar ging tot mijn grote verbazing na een paar minuten al liggen en slapen.

Toen kwam mijn man op het lumineuze idee om hem weer in bed te leggen en werd hij weer wakker en hij kreeg hem niet stil. Dus het hele grapje weer herhaald en ook nu ging hij vlot slapen. Deze keer laten liggen. Vervolgens heeft hij van 02.30 tot 6.00 geslapen _O_

Vanaf dat moment heb ik hem gewoon laten drinken. Uiteindelijk is hij na de 6 uur voeding nog 2 keer gekomen waarvan hij 1 keer wakker stopte met drinken maar wel zelf ging slapen en zo heeft hij dus tot half negen geslapen *O*

Dus we gaan deze techniek maar eens proberen ^O^
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:59:41 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156895967
Dat klinkt goed Chanty!
KuikenGuppy
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:27 #125
52229 Chanty
pi_156898543
Ja hoop dat dit gaat werken. Stond net op de weegschaal: nieuw dieptepunt met nog maar 45,4 kg. Los van het slaapgebrek begin ik nu met baby ook weer af te vallen. Ik krijg het nu echt niet meer bij gegeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')