quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 22:22 schreef klaprooss het volgende:Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook

. Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.
Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit

). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik

(mmm noooh

).
Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
Ik zou dat ook geen maand trekken nee

Hoe vaak komt hij nu nog?
's nachts valt hij niet zonder borst in slaap, maar volgens mij kan hij dat wel (getuige afgelopen nacht). Het is meer dat het niet gebeurt want het is makkelijk. Soort van

quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Franny_G het volgende:Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.
Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
Hij begint in zijn eigen bed en na de eerste voeding (meestal rond de tijd dat we zelf naar bed gaan) leggen we hem weer terug. Vanaf de volgende voeding ligt hij eigenlijk in de meeste gevallen tussen ons in ja. Omdat we het risico niet willen lopen dat hij weer wakker wordt en het makkelijk is. Maar in het artikel van Burdie staat ook dat hij naast een 24 uurs restaurant slaapt

Denk dat er wel wat inzit dat hij licht wakker wordt en meteen de borst wil. Denk dat ik hier ook een fout maak want zodra ik iets hoor dan leg ik hem ook al aan omdat ik niet wil dat hij echt wakker wordt. Hoe minder wakker hoe eerder hij weer in slaap is namelijk (en ik ook weer kan slapen).
Vannacht hebben we geprobeerd wat dingen geprobeerd. Toen we gingen slapen hebben we afgesproken dat hij de eerste voeding nog zou krijgen en de keren erna zou mijn man proberen hem te troosten, slokje water en weer in bed te leggen en te laten slapen. Dus na de eerste voeding meneer weer slapend in zijn bed gelegd. Toen hij later weer kwam is mijn man naar beneden gegaan maar dat werkte niet.
Dus dacht ik: ik ga eens proberen wat er in dat artikel als eerste stap stond. Heb Lucas dus even laten drinken maar losgekoppeld terwijl hij nog wakker was. Dekens heel hoog over me heen getrokken en gezegd dat hij lekker moest gaan slapen (tussen ons in ja). Hij probeerde er eerst nog bij te komen maar ging tot mijn grote verbazing na een paar minuten al liggen en slapen.
Toen kwam mijn man op het lumineuze idee om hem weer in bed te leggen en werd hij weer wakker en hij kreeg hem niet stil. Dus het hele grapje weer herhaald en ook nu ging hij vlot slapen. Deze keer laten liggen. Vervolgens heeft hij van 02.30 tot 6.00 geslapen

Vanaf dat moment heb ik hem gewoon laten drinken. Uiteindelijk is hij na de 6 uur voeding nog 2 keer gekomen waarvan hij 1 keer wakker stopte met drinken maar wel zelf ging slapen en zo heeft hij dus tot half negen geslapen

Dus we gaan deze techniek maar eens proberen