Bambix pyjamapapquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:53 schreef Chanty het volgende:
Dank je wel Burdie ga vanavond eens lezen.
Zoe wat voor pap gaf je? Hebben hier al een brinta geprobeerd maar hij ruikt er niet eens aan.
Dat is die hele zoete meuk toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bambix pyjamapap
Geen geweldige keuze maar goed..we gingen wel van 10-12x bv en snachts heel erg vaak wakker naar 1-2x wakker snachts en meer vaste voeding overdag
Haha het is wel zoet idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is die hele zoete meuk toch?nou ja als het werkt. gok dat meneer dat wel blieft want suikerrrr. Wanneer gaf je dat?
een borst is nooit leegquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef pinquit het volgende:
Wanneer is een borst meestal weer 'bijgevuld'?
Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
een borst is nooit leegZodra er vraag is, is er melk. maar als je bedoelt wanneer hij weer 'vol' aanvoelt, dat was bij mij zo rond de 2 uur in het begin. Nu is het gestabiliseerd en voelen ze normaal aal, ook al is het tijd voor een voeding. Alleen 's ochtends willen ze nog wel eens tjokvol zitten als hij langer heeft geslapen dan normaal.
Dan is er gewoon melk, het zal er niet met bakken tegelijk uitstromen, maar er is gewoon melkquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:02 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?
Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.quote:
Ik ook. Probeer het eerst s avonds en maar kijken of hij er langer op slaapt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoop dat hij het snachts wil drinken! Succes
Is het zoet? Voor mij is nu even het belangrijkste dat hij langer slaaptquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.
Ik hoop voor je dat het gaat werken, in ieder geval!.
Ik zou dat ook geen maand trekken neequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:22 schreef klaprooss het volgende:
Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook. Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.
Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik(mmm noooh
![]()
).
Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
Hij begint in zijn eigen bed en na de eerste voeding (meestal rond de tijd dat we zelf naar bed gaan) leggen we hem weer terug. Vanaf de volgende voeding ligt hij eigenlijk in de meeste gevallen tussen ons in ja. Omdat we het risico niet willen lopen dat hij weer wakker wordt en het makkelijk is. Maar in het artikel van Burdie staat ook dat hij naast een 24 uurs restaurant slaaptquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.
Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
Dat was mijn logica ook, maar zowel de lk als het CB gaven aan tot 500ml de volledige hoeveelheid. Gevalletje better safe than sorry denk ik?quote:Op zondag 18 oktober 2015 03:40 schreef pinquit het volgende:
Wie weet hoe het zit met vitamine K en bijvoeding? Moet ik bij <500ml p/d de volle mep druppels geven? A. drinkt +/- 7×45ml flesvoeding, heeft hij dan niet genoeg aan 2 druppels ipv 5? Of is dat onzin?
Oké, dat betekent dat hij er iig niet teveel van kan krijgenquote:Op zondag 18 oktober 2015 08:13 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Dat was mijn logica ook, maar zowel de lk als het CB gaven aan tot 500ml de volledige hoeveelheid. Gevalletje better safe than sorry denk ik?
In de vs en andere eu landen wordt vaak de dubbele hoeveelheid vitK gegeven. NL zit sowieso aan de behoudende kant daarmee dus idd gewoon onder 500 cc volledige hoeveelheid geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:15 schreef pinquit het volgende:
[..]
Oké, dat betekent dat hij er iig niet teveel van kan krijgen
Ah, top thxquote:Op zondag 18 oktober 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
In de vs en andere eu landen wordt vaak de dubbele hoeveelheid vitK gegeven. NL zit sowieso aan de behoudende kant daarmee dus idd gewoon onder 500 cc volledige hoeveelheid geven.
Ik zag dat je al heel veel tips voor de nachtvoedingen hebt gehad. Ik wilde nog wel even iets vertellen over mijn ervaringen bij punt b:quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:31 schreef Chanty het volgende:
Ik zit eigenlijk met twee dingen:
a. Hoe kom ik van die nachtvoedingen af?
b. Hoe lang wil ik nog doorgaan met de borstvoeding nu ik zwanger ben.
Daarom ben ik benieuwd naar naar ervaringen van moeders die zowel een pasgeborene als een baby aan de borst hadden. Hoe gaat dat? De melk stemt zich immers af op de baby toch? En hoe vaak dronk de oudste dan nog op een dag? Lijkt me ook fijn dat de tepels niet opnieuw hoeven wennen als Lucas nog door drinkt, of moet je daar alsnog weer doorheen?
Tot zover punt b, dan punt a. Ik twijfel heel erg wat ik nu moet qua borstvoeding. Lucas vindt het nog heerlijk en komt met name in de nacht nog erg vaak (sowieso elke twee uur en soms zelfs al na een uur weer). Ik merk dat ik dat niet lang ga trekken icm werk en laat staan met straks nog een baby erbij (ok dat duurt nog 8 maanden dus dan is alles misschien heel anders).
Ik wil eigenlijk ook nog niet helemaal stoppen maar zou het fijn vinden als we op 2 a 3 keer per dag uitkomen en zonder nachtvoedingen (of iig maar 1 nachtvoeding totdat de baby er is). We geven nu voor het slapen gaan een fles gewone koemelk, maar dat maakt vooralsnog geen enkel verschil. We hebben vannacht geprobeerd hem een flesje koemelk te geven ipv de borst, maar dat weigerde hij pertinent. Dus ik lag weer elk uur een half uur lang te voeden.
Hoe zouden we het beste die nachtvoedingen kunnen minderen? Ik weet namelijk niet of het nou honger of gewoonte is. In dat laatste geval wil ik die gewoonte echt doorbreken. Maar het staat me tegen om hem maar uren te laten huilen.
Nee, bij mij zitten alle maatstreepjes en cijfers er nog duidelijk op. Hoe steriliseer je?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:18 schreef gestreeptestoel het volgende:
Pff zwaar hoor Chanty. Weinig nacht rust krijg jij.
Ludann jij hebt dezelfde kolf. Gaan bij jou ook de cijfers vd flesjes?
Dat dus, kwam ik vanochtend achter. Wat snel al zeg. Komt misschien omdat ik vanaf dat Wolk 3 weken is al 2 dagen in de week niet live voed?quote:
Nee, dat lukt niet en dat weet iedereen. Vandaar dus dat ze allemaal naar mij kijken.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:48 schreef Chanty het volgende:
10 minuten…. je kunt toch nooit in 10 minuten naar de kolfruimte wc, kolf in elkaar zetten, kolven, spullen afspoelen, melk opbergen en weer terug?
Heb je trouwens al iets gehoord op je klacht? Of van melkpunt?
Hier ging de nacht aardig. Hij kwam wel elke twee uur maar ging na even drinken zonder al te veel gemorrel slapen. Ik ga vannacht proberen om hem korter te laten drinken, kijken of hij dan ook zonder protest gaat slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |