abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:14:15 #1
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156795391


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
doei
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:15:17 #2
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156795415
Niet haten op de foto, het is rails en het is schattig :P
(en ik zit Berlijnfoto's te uploaden voor op OVinNL dusjah)
doei
pi_156795420
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:08 schreef bork het volgende:

[..]

Er is al veel niet meer te krijgen voor Sparpreis was vorig jaar ook, toen na 2 dagen weer wel 8)7 .
Ach, ik hoef toch nergens heen...

Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
pi_156795440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:15 schreef Prins_Pils het volgende:
Niet haten op de foto, het is rails en het is schattig :P
(en ik zit Berlijnfoto's te uploaden voor op OVinNL dusjah)
Mooie fotoplek.

Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:17:32 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_156795445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach, ik hoef toch nergens heen...

Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
Ik wel 18e naar Leipzig, helaas geen aansluiting ICE 121 op ICE 1547 :'(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_156795468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:17 schreef bork het volgende:

[..]

Ik wel 18e naar Leipzig, helaas geen aansluiting ICE 121 op ICE 1547 :'(
Oh da's wel jammer.

Wordt tijd dat de DB eens echt werk gaat maken van een Integrierter Taktfahrplan voor het ICE/IC-net.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:21:33 #7
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156795491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooie fotoplek.

Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
Ik heb alles op de foto behalve de Gisela :') Die heb ik zelfs nog nooit met de kop op de foto gezet en pas toen ik na mijn bezoek vorige maand weer terugkwam dacht ik 'godverdompje ben ik hem alsnog vergeten' :')
Hk en Ik heb ik wel :)
doei
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:26:00 #8
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156795550
Over ICB/Pimpel gesproken: hier komt er eentje binnen in Berlin-Spandau, 17 september jl. Bitte nicht einsteigen!
doei
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:30:10 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_156795601
Ook lekker 18 juli via Eindhoven naar Freiburg (ICE255 :o ), slechts een half uur langer dat is weleens meer geweest volgens mij.

http://reiseauskunft.bahn(...)entReferrer=tp&rt=1&
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_156796673
Zeg NS, even over die verwarmde wachtruimtes van jullie he. Dat werkt precies andersom als hoe jullie denken: Als het buiten warm is, mag de verwarming UIT. Als het buiten koud is, moet de verwarming AAN. Onthou dat nou.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_156796960
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:41 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat de stop in Stendal zal vervallen zodra het een ICE wordt. Hetzelfde met Bad Bentheim bijv.
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Bier.
pi_156797376
Het is ook de enige IC daar toch?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:02:23 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_156797384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt.
Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:17:03 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156797532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:02 schreef bork het volgende:

[..]

Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt.
Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
Wat denk je van Rheine dan? Vanaf m'n ouders thuis kan ik met één overstap naar Berlijn (instappen in Haren-Ems in Dld) en dat kost maar ¤29.

Als je de reis begint in Emmen denk ik dat je je ritprijs ongeveer laat verdubbelen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156797630
Nice, in de nieuwe update van de NS Reisplanner Xtra kan je zien hoeveel OV-fietsen er nog beschikbaar zijn :Y
pi_156797637
En anders je reistijd wel :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:34:25 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156797718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:25 schreef b2py het volgende:
Nice, in de nieuwe update van de NS Reisplanner Xtra kan je zien hoeveel OV-fietsen er nog beschikbaar zijn :Y
Hey, dat is mooi.

En nooit geweten dat in de Euroborg ook een OV-fietsenpunt zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:47:51 #18
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_156798734
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
pi_156798787
Zijn ze niet bezig om grote delen van Hannover - Bad Bentheim op te waarderen naar 200? Niet dat je er alsnog veel mee opschiet overigens tov een loc+rijtuigen
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:51:56 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156798810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.

ICx krijgt 250 als Vmax, prima voor die verbinding dus.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:52:06 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156798813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
Waarschijnlijk ice3m
Pagina 12 vorige deel ;)

quote:
ICE-3M is 15 jaar oud en verslijt naar het schijnt ontzettend hard. Als ze die treinstellen op een iets rustiger traject inzetten zal er wellicht ook wat minder onderhoud nodig zijn?

Op Amsterdam - Osnabrück ligt de maximumsnelheid nergens hoger dan 160 km/u en de Vmax van Hannover - Stendal is 250 km/u.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:54:12 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156798841
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.

ICx krijgt 250 als Vmax, prima voor die verbinding dus.
ICx lust toch enkel 15kV~?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:55:11 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156798868
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ice3m
Pagina 12 vorige deel ;)

[..]

Euh ja, internationaal ICE-3. Binnenlands denk ik ICx.
pi_156798935
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ICx lust toch enkel 15kV~?
Ja.
Bier.
pi_156798967
De huidige bestelling iig wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')