abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156825006
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben een uitzondering, maar maat 56 paste hier meteen perfect. :') ik had misschien een voorgevoel maar dat pakje had ik 2 weken voor de bevalling toch maar omgeruild van maat 50 naar 56.

Chanty: nazorg Haga? Echt top, ik kreeg al meteen een heel bevalplan voor een tweede kind voorgeschoteld (een uur na de bevalling :') ) van de gynaecoloog, en toen ik bij de nacontrole liet weten dat ik daar niet achter stond kreeg ik de vraag of ik dan maar dat kind in gevaar wil brengen? :{w
Verder wel prima in dat geboortecentrum, en ook de zorg vond ik prima op die opmerkingen van die gynaecoloog na. En als je nou een eigen vk regelt heb je ook geen 'last' van dat Haga personeel. :P
Ik vind dat baby maar gewoon even in 50 moet passen, in ieder geval lang genoeg om zijn eerste pakje aan te kunnen! O+

En serieus, maar een uur?! Na je bevalling aankomen over een eventuele 2e? Daar heb je zin in dan ja 8)7 . Daar plan je dan toch een nagesprek voor?
pi_156825022
Chanty tegenwoordig is het haga verhuisd, jij bent nog in het oude ziekenhuis bevallen. De kraamafdeling is wel enorm verbeterd tov toen jij er lag. In ieder geval qua faciliteiten, personeel blijft grotendeels hetzelfde en dat is maar net de vraag wie je treft natuurlijk.

En kleertjes, ik heb geen maat 50 :D Alleen maar 56. Wel hier en daar een kleinvallende 56 geloof ik als ik eea vergelijk. Achja, t is zo bijgekocht denk ik maar.
:)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:48:28 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156825029
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat baby maar gewoon even in 50 moet passen, in ieder geval lang genoeg om zijn eerste pakje aan te kunnen! O+
De meeste kindjes passen daar wel in ;).

Cassandra en Sara gefeliciteerd met jullie kersverse zonen!
KuikenGuppy
pi_156825097
En over maat 50... E. woog bijna 4300 gr en paste gewoon in maatje 50 :)
Baby (en kinder!) maten gaan op basis van lengte en niet op basis van gewicht. Hema en H&M bijvoorbeeld zijn doorgaans dus gewoon geschikt voor Hollandse glorie baby's van gemiddeld 50 cm.
Petit Bateau is een ander verhaal :+
Zelfde met kinderkleding dus, lengte is leidend. Dat je kind qua breedte nog in maat 68 past of dat je juist de knoop niet dicht krijgt in de goede maat is niet interessant, dan moet je een smaller/breder model kiezen in de juiste lengtemaat :Y)
pi_156825143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:52 schreef mignonne het volgende:
En over maat 50... E. woog bijna 4300 gr en paste gewoon in maatje 50 :)
Baby (en kinder!) maten gaan op basis van lengte en niet op basis van gewicht. Hema en H&M bijvoorbeeld zijn doorgaans dus gewoon geschikt voor Hollandse glorie baby's van gemiddeld 50 cm.
Petit Bateau is een ander verhaal :+
Zelfde met kinderkleding dus, lengte is leidend. Dat je kind qua breedte nog in maat 68 past of dat je juist de knoop niet dicht krijgt in de goede maat is niet interessant, dan moet je een smaller/breder model kiezen in de juiste lengtemaat :Y)
Dus jij verwacht een lange jongeman? :)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:55:49 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156825146
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En serieus, maar een uur?! Na je bevalling aankomen over een eventuele 2e? Daar heb je zin in dan ja 8)7 . Daar plan je dan toch een nagesprek voor?
De meeste baby's passen wel even in maat 50 hoor. In elk geval zal hij niet voor je ogen de eerste dag uit maat 50 groeien. Ik had trouwens een shirtje en broekje in maat 50 en die heeft ie de eerste week nog wel gedragen. Was toch warm dus iets kortere mouwen en pijpen maakte niet uit. :+

Het is ook wel in het nagesprek besproken, maar ik denk ook meteen na de bevalling omdat andere mensen het aangeboden beleid bij een 2e dat juist als een opluchting zouden ervaren, gok ik. Omdat mijn bevalling niet helemaal normaal is verlopen. Maar ik vond er niets ergs aan. Doe er zo nog 4 op dezelfde manier. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156825177
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dus jij verwacht een lange jongeman? :)
Neuh, integendeel zelfs! :D E. was niet zo lang en A. was 50 cm. B. en ik zijn allebei 1.68m dus ik zou me verbazen als er nu een reuzenbaby qua lengte uit kwam rollen ;)

Maarrr... ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven en ik maal niet zo heel erg om een omgeslagen randje of iets te groot pakje. Vandaar de keuze :)

Overigens verwacht ik ook geen klein-kleine baby. Ik denk dat hij de 4 kilo wel aantikt. Dus hij vult het wel op. Als hij nou 2600 gram zou wegen wordt het weer wat anders natuurlijk, maar in dat geval is een pakje zo bijgekocht.
pi_156825188
Wow Sara, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Het was een werkje, maar nu lekker knuffelen O+ Veel succes met herstellen :*
pi_156825212
Ohja Sara! Van harte gefeliciteerd :* wat een prestatie heb je geleverd zeg! Kom lekker bij, ik wens jullie een prachtige kennismaking met zn drietjes O+
pi_156825230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuh, integendeel zelfs! :D E. was niet zo lang en A. was 50 cm. B. en ik zijn allebei 1.68m dus ik zou me verbazen als er nu een reuzenbaby qua lengte uit kwam rollen ;)

Maarrr... ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven en ik maal niet zo heel erg om een omgeslagen randje of iets te groot pakje. Vandaar de keuze :)
Mja dat snap ik ook.

Om die reden heb ik vooral 56 gekocht ook.
En deze, in 50, dan kan die als eerste pakje (ik voorspel wel ruzie als uk zichzelf over 16 jaar in t babyalbum ziet :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156825266
Lol! :D ach, alle kleding die wij nu met zoveel zorg uitzoeken heeft tegen die tijd een hoog OMG gehalte denk ik :P
In mijn album van de basisschooltijd zitten heel veel foto's waarin ik leggings draag met aan de ene kant grote bolletjes en aan de andere kant strepen. En dan met zo'n peplum-achtig shirt erop met gespiegelde bollen en strepen. En uiteraard met oorhangers in gemaakt van dat rubber. En een kuif!
Volgens mij liep ik er voor die tijd prima bij, maar als ik het nu terug kijk denk ik wel even van :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:06:49 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156825307
Sara, jaaaaa ook nog gisteren gelukt! Wat een bevalling joh! Hartstikke goed gedaan, gefeliciteerd *O*
pi_156825335
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja dat snap ik ook.

Om die reden heb ik vooral 56 gekocht ook.
En deze, in 50, dan kan die als eerste pakje (ik voorspel wel ruzie als uk zichzelf over 16 jaar in t babyalbum ziet :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Leuk pakje!!

En als tegenhanger, ik heb dit weekend nog maat 50 bijgekocht, omdat Twix (vandaag een maand oud) nog met gemak in maat 50 past.
Hij heeft alleen grote voetjes dus boxpakjes zitten nu na een maand niet zo goed meer.
pi_156825339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
Lol! :D ach, alle kleding die wij nu met zoveel zorg uitzoeken heeft tegen die tijd een hoog OMG gehalte denk ik :P
In mijn album van de basisschooltijd zitten heel veel foto's waarin ik leggings draag met aan de ene kant grote bolletjes en aan de andere kant strepen. En dan met zo'n peplum-achtig shirt erop met gespiegelde bollen en strepen. En uiteraard met oorhangers in gemaakt van dat rubber. En een kuif!
Volgens mij liep ik er voor die tijd prima bij, maar als ik het nu terug kijk denk ik wel even van :')
Mja inderdaad. En de kleuren ook, in mijn album komt het geel en knalgroen je tegemoet. Ik heb ook een paar keer naar mijn moeder gekeken van "ja uh..." 8)7 .
Het "ergste" is nog dat mijn moeder vrijwel al onze kleertjes zelf maakte. En ze heeft alles bewaard en nu aan mij gegeven "zo leuk als de jouwe het aan kan". Eehm. Maar het kan echt niet meer! }:|
Gelukkig is dit een jongen en kreeg mn moeder enkel meiden, dus ik heb nog ff voor ik haar moet vertellen dat ik weinig ga gebruiken :X
pi_156825358
Cassandra O+
Hopelijk herstel je snel

Sara gefeliciteerd met de kleine Tim. *O*
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:10:20 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156825360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
Klinkt inderdaad als heel modiues van toen :Y.
KuikenGuppy
pi_156825406
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja inderdaad. En de kleuren ook, in mijn album komt het geel en knalgroen je tegemoet. Ik heb ook een paar keer naar mijn moeder gekeken van "ja uh..." 8)7 .
Het "ergste" is nog dat mijn moeder vrijwel al onze kleertjes zelf maakte. En ze heeft alles bewaard en nu aan mij gegeven "zo leuk als de jouwe het aan kan". Eehm. Maar het kan echt niet meer! }:|
Gelukkig is dit een jongen en kreeg mn moeder enkel meiden, dus ik heb nog ff voor ik haar moet vertellen dat ik weinig ga gebruiken :X

:D
gewoon een foto maken en de rest netjes in een doos stoppen ergens *O* :P
Mijn moeder heeft eigenlijk niets of nauwelijks iets bewaard van vroeger. Wel eerste pakjes maar kan me niet herinneren dat ze verder heel veel hebben bewaard. Maar goed, ze is ook wel zo realistisch dat ze waarschijnlijk toen al wist dat die kleding echt niet meer kon tegen de tijd dat ze kleinkinderen kreeg :D

Ik heb mijn eigen eerste vestje wel hier in huis. Hij is van katoengaren gebreid en rekt dus niet zo lekker mee dus ik heb hem opnieuw gemaakt in wol. Heel retro is ie :D moet er alleen nog even knoopjes/haakjes op zetten. Goed dat k er nu aan denk, gelijk ff naar de markt straks :9

SPOILER
pi_156825429
Cassandra en Sara, gefeliciteerd!! *O* *O* O+
pi_156825438
Ik vind het echt knap dat jij dat zelf kan maken allemaal Migonne. Ik kom niet verder dan een sjaaltje :X :') .
pi_156825463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:16 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind het echt knap dat jij dat zelf kan maken allemaal Migonne. Ik kom niet verder dan een sjaaltje :X :') .
Breien, haken, naaien, hechten... geef me naald en draad en ik vermaak me wel :+

Ieder zn hobby toch? Er zijn heul veul dingen die ik niet kan maar daar post ik niet over :P
pi_156825523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
gewoon een foto maken en de rest netjes in een doos stoppen ergens *O* :P
Mijn moeder heeft eigenlijk niets of nauwelijks iets bewaard van vroeger. Wel eerste pakjes maar kan me niet herinneren dat ze verder heel veel hebben bewaard. Maar goed, ze is ook wel zo realistisch dat ze waarschijnlijk toen al wist dat die kleding echt niet meer kon tegen de tijd dat ze kleinkinderen kreeg :D

Ik heb mijn eigen eerste vestje wel hier in huis. Hij is van katoengaren gebreid en rekt dus niet zo lekker mee dus ik heb hem opnieuw gemaakt in wol. Heel retro is ie :D moet er alleen nog even knoopjes/haakjes op zetten. Goed dat k er nu aan denk, gelijk ff naar de markt straks :9

SPOILER
Superlief dat vestje! Ik liet laatst zoiets aan m'n moeder zien - die kan heel mooi breien - maar die vond het met al die kleurtjes teveel gepriegel :') .

Ik kreeg ook een zak met kleren van vroeger, zowel van manlief als van mij. We hebben A. in een paar outfitjes van toen gehesen, foto's gemaakt, opgestuurd, en daarna alles netjes in een doos op zolder neergelegd. Leuk om te bewaren ;) .

Goed nieuws van mijn werk: Er is nu definitief vervanging gevonden voor twee klassen, dus vanaf 11 november ga ik 6 lesuren per week minder geven en dus drie dagen werken in plaats van vier. Het voelt nog wel gek want ik ben tenslotte niet 'ziek', maar het lucht wel enorm op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 10:22:01 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:22:32 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156825535
Fijn, razz! *O*
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:34:21 #233
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156825725
Wauw!!! wat een leuk breisel! Ik kom niet verder dan haken en vervloek breien, steeds dat draadje van voor naar achter en in de knooop, nee zo een ruzie mee!

Fijn Razz dat het geregeld is. ^O^
pi_156826016
Gefeliciteerd Sara! Een blauw oog, wauw :o Goed herstel gewenst.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:55:11 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_156826084
Van harte gefeliciteerd Sara!
disclaimer
pi_156826207
Laatste echo gehad :o Nog steeds midden op de curve. Het apparaat schatte ongeveer 5 pond, maar de arts dacht dat ze in 't echt iets zwaarder is :o Mooi meisje O+ Echt zo'n verfomfaaid babytoetje met pruillipjes en hamsterwangen O+
pi_156826283
Cassandra *G*
Sara *G*

Gefeliciteerd allebei!
Home is where the O+ is...
pi_156826311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:01 schreef Bloesem. het volgende:
Laatste echo gehad :o Nog steeds midden op de curve. Het apparaat schatte ongeveer 5 pond, maar de arts dacht dat ze in 't echt iets zwaarder is :o Mooi meisje O+ Echt zo'n verfomfaaid babytoetje met pruillipjes en hamsterwangen O+
Aaaaaah pruillipje en hamsterwangen O+
Ik heb maandag ook mijn laatste groeiecho gehad. Toch gek dat het afgelopen is. Mijn meneren weigeren nog iets van hun gezicht te laten zien.
pi_156826559
Sara en Cassandra, van harte gefeliciteerd!
pi_156826961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef Sara82 het volgende:
Om 19.25 geboren: Tim!

Tijdens de laatste centimeter bleek uit ctg en bloedmonstertje uit zijn hoofd dat hij het erg moeilijk had. Toen ik volledige ontsluiting had, bleek hij nog steeds onwijs sterren te kijken, en zelfs voor de vacuum te hoog te zitten. Dus geeindigd in een spoedkeizersnede. Stumperd had hoofd blijkbaar heel erg achterover in zijn nek, en zijn navelstreng twee keer om zijn nek. En heeft ergens in mijn bekken een blauw oog en een blauwe schouder opgelopen.

En toch is het het meest tevreden ventje wat je je maar kan wensen. Dronk meteen, en geeft geen kik!

Wat een bijzondere dag! Heb snoeihard gewerkt, fokking rollercoaster, maar iedereen was zo lief en kijk er goed op terug!

Zo, en nu ga ik weer naar mijn kleine held kijken.

O+ O+ O+
Gefeliciteerd Sara! Zo te horen inderdaad een behoorlijke rollercoaster. Gelukkig is het resultaat een heel fijn ventje! Geniet ze en spoedig herstel!

Hoe lang is hij / hoeveel is zijn geboortegewicht??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')