abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156824287
Sara, van harte met je stoere jommetje O+ *O*
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:44:38 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156824301
Sara, gefeliciteerd! *G* Wat een dag hebben jullie achter de rug, en wat fijn dat hij er is O+

Estrys, succes straks. Hopelijk is het maagje kleiner :*
pi_156824309
Gefeliciteerd Sara en Cassandra! *O*.

Sillie, praktijktip: neem veel warmhoudspul mee voor de reis naar huis. Halfbevroren auto's en verse baby's gaan niet zo goed samen. En dat extra pakje stoppen je nesteldranghormonen binnenkort heus nog wel in de tas. ;)
pi_156824323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:45 schreef ingee het volgende:
Gefeliciteerd Sara en Cassandra! *O*.

Sillie, praktijktip: neem veel warmhoudspul mee voor de reis naar huis. Halfbevroren auto's en verse baby's gaan niet zo goed samen. En dat extra pakje stoppen je nesteldranghormonen binnenkort heus nog wel in de tas. ;)
Ik moet heel die tas nog inpakken :P . Kan me er niet toe zetten. Warmhoudspul; check. Baby winterpak, 2 wikkeldekens en kruik staan op de lijst!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:47:39 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156824325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:11 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Cassandra en Sara met jullie zonen! Fijn dat jullie er beiden positief op terug kijken!

Chanty, gefeliciteerd met je verrassing *O* Ik weet niet bij welke praktijk je hebt gelopen vorige keer en of je daar tevreden over was, maar mijn ervaring met partera is erg goed! En de kraamafdeling van het LLZ is afgelopen jaar verbouwd en flink verbeterd. Mijn ervaring op de kraamafdeling daar was wel positief, afgezien van de horkerige gynaecoloog die helaas tijdens mijn bevalling dienst had. Mijn man noemde het hotel LL (mocht 3 nachten blijven slapen, met catering erbij :') )
Ik zat idd bij Partera dus ga daar ook weer naar terug. Maar het LLZ heeft het jaren geleden echt bij me verprutst. Ik krijg al een naar gevoel als ik er naar binnen loop, dus het is voor mij niet de juiste plek om te bevallen :N Vorige keer in Haga bevallen omdat Lucas in stuit lag en ze daar wat meer ervaring in hadden (ik wilde niet het zelf proberen en niet bij het eerste obstakel een keizersnede krijgen omdat de gyn het eng vindt). Maar eens kijken of ik weer naar Haga ga (na de bevalling vond ik de zorg toch wat minder goed) of een ander ziekenhuis.

Sara gefeliciteerd met je zoontje *O* O+

Silliegirl: wij moesten meerdere dagen blijven maar Lucas had op dag 1 al zijn derde pakje aan :') Verder verzoop hij in maat 50 nog :P Het lijkt zo klein maar een baby is echt heel mini. Maar als je niet te ver van het ziekenhuis woont, kan iemand altijd nog even naar huis om eventueel extra spullen te halen, zeker als je langer moet blijven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156824347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik zat idd bij Partera dus ga daar ook weer naar terug. Maar het LLZ heeft het jaren geleden echt bij me verprutst. Ik krijg al een naar gevoel als ik er naar binnen loop, dus het is voor mij niet de juiste plek om te bevallen :N Vorige keer in Haga bevallen omdat Lucas in stuit lag en ze daar wat meer ervaring in hadden (ik wilde niet het zelf proberen en niet bij het eerste obstakel een keizersnede krijgen omdat de gyn het eng vindt). Maar eens kijken of ik weer naar Haga ga (na de bevalling vond ik de zorg toch wat minder goed) of een ander ziekenhuis.

Sara gefeliciteerd met je zoontje *O* O+

Silliegirl: wij moesten meerdere dagen blijven maar Lucas had op dag 1 al zijn derde pakje aan :') Verder verzoop hij in maat 50 nog :P Het lijkt zo klein maar een baby is echt heel mini. Maar als je niet te ver van het ziekenhuis woont, kan iemand altijd nog even naar huis om eventueel extra spullen te halen, zeker als je langer moet blijven.
Nahjah, sowieso woont mijn moeder om de hoek, desnoods kan die wat bijkopen (maat 50 heb ik niet eens heel veel, 3 pakjes geloof ik), rest is 56).
Magoed, 56 zal omgeslagen vast lukken.
En ik wil zoo graag baby in zijn eerste pakje zien! O+
pi_156824394
Ik heb twee van elke maat ingepakt Sillie. En een voetenzak, jasjes, sjaaltje, dikke sokjes.

Sara gefeliciteerd met je kleine mannetje! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156824448
Gefeliciteerd Sara! *G* wat heftig zeg! Fijn dat ie het goed doet en tevreden is (ondanks blauw oog en schouder, aww!)

Sillie, ik had geloof ik een stuk of 2/3 van beide maten, omdat ik wist dat ik sowieso 48 uur zou blijven. Werd uiteindelijk een week, maar dan is er altijd wel iemand die was mee kan nemen en schone kleertjes mee terug. In mijn geval ook wat nieuwe kleertjes omdat maat 50 nog veel te groot bleek.
Hier ging Q in maart mee in een dik pakje met capuchon, waar m'n nichtje ook in zat toen ze naar huis ging O+ . En nog een warme wikkeldeken. In de auto bleek de verwarming ook al aan te staan, dus Q kwam er enigzins gekookt uit :') . Nouja, hij was tevreden en had het niet koud gehad zullen we maar zeggen.

Hoop dat het goed was bij de echo Estrys!
pi_156824842
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, sowieso woont mijn moeder om de hoek, desnoods kan die wat bijkopen (maat 50 heb ik niet eens heel veel, 3 pakjes geloof ik), rest is 56).
Magoed, 56 zal omgeslagen vast lukken.
En ik wil zoo graag baby in zijn eerste pakje zien! O+
O+

Gisteren bij m'n propedeuse-uitreiking was een oud klasgenootje met haar zoontje van 11 dagen oud O+ Zooo'n klein frummeltje in die grote kleertjes O+
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:40:18 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156824918
Ik ben een uitzondering, maar maat 56 paste hier meteen perfect. :') ik had misschien een voorgevoel maar dat pakje had ik 2 weken voor de bevalling toch maar omgeruild van maat 50 naar 56.

Chanty: nazorg Haga? Echt top, ik kreeg al meteen een heel bevalplan voor een tweede kind voorgeschoteld (een uur na de bevalling :') ) van de gynaecoloog, en toen ik bij de nacontrole liet weten dat ik daar niet achter stond kreeg ik de vraag of ik dan maar dat kind in gevaar wil brengen? :{w
Verder wel prima in dat geboortecentrum, en ook de zorg vond ik prima op die opmerkingen van die gynaecoloog na. En als je nou een eigen vk regelt heb je ook geen 'last' van dat Haga personeel. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156825006
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben een uitzondering, maar maat 56 paste hier meteen perfect. :') ik had misschien een voorgevoel maar dat pakje had ik 2 weken voor de bevalling toch maar omgeruild van maat 50 naar 56.

Chanty: nazorg Haga? Echt top, ik kreeg al meteen een heel bevalplan voor een tweede kind voorgeschoteld (een uur na de bevalling :') ) van de gynaecoloog, en toen ik bij de nacontrole liet weten dat ik daar niet achter stond kreeg ik de vraag of ik dan maar dat kind in gevaar wil brengen? :{w
Verder wel prima in dat geboortecentrum, en ook de zorg vond ik prima op die opmerkingen van die gynaecoloog na. En als je nou een eigen vk regelt heb je ook geen 'last' van dat Haga personeel. :P
Ik vind dat baby maar gewoon even in 50 moet passen, in ieder geval lang genoeg om zijn eerste pakje aan te kunnen! O+

En serieus, maar een uur?! Na je bevalling aankomen over een eventuele 2e? Daar heb je zin in dan ja 8)7 . Daar plan je dan toch een nagesprek voor?
pi_156825022
Chanty tegenwoordig is het haga verhuisd, jij bent nog in het oude ziekenhuis bevallen. De kraamafdeling is wel enorm verbeterd tov toen jij er lag. In ieder geval qua faciliteiten, personeel blijft grotendeels hetzelfde en dat is maar net de vraag wie je treft natuurlijk.

En kleertjes, ik heb geen maat 50 :D Alleen maar 56. Wel hier en daar een kleinvallende 56 geloof ik als ik eea vergelijk. Achja, t is zo bijgekocht denk ik maar.
:)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:48:28 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156825029
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat baby maar gewoon even in 50 moet passen, in ieder geval lang genoeg om zijn eerste pakje aan te kunnen! O+
De meeste kindjes passen daar wel in ;).

Cassandra en Sara gefeliciteerd met jullie kersverse zonen!
KuikenGuppy
pi_156825097
En over maat 50... E. woog bijna 4300 gr en paste gewoon in maatje 50 :)
Baby (en kinder!) maten gaan op basis van lengte en niet op basis van gewicht. Hema en H&M bijvoorbeeld zijn doorgaans dus gewoon geschikt voor Hollandse glorie baby's van gemiddeld 50 cm.
Petit Bateau is een ander verhaal :+
Zelfde met kinderkleding dus, lengte is leidend. Dat je kind qua breedte nog in maat 68 past of dat je juist de knoop niet dicht krijgt in de goede maat is niet interessant, dan moet je een smaller/breder model kiezen in de juiste lengtemaat :Y)
pi_156825143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:52 schreef mignonne het volgende:
En over maat 50... E. woog bijna 4300 gr en paste gewoon in maatje 50 :)
Baby (en kinder!) maten gaan op basis van lengte en niet op basis van gewicht. Hema en H&M bijvoorbeeld zijn doorgaans dus gewoon geschikt voor Hollandse glorie baby's van gemiddeld 50 cm.
Petit Bateau is een ander verhaal :+
Zelfde met kinderkleding dus, lengte is leidend. Dat je kind qua breedte nog in maat 68 past of dat je juist de knoop niet dicht krijgt in de goede maat is niet interessant, dan moet je een smaller/breder model kiezen in de juiste lengtemaat :Y)
Dus jij verwacht een lange jongeman? :)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:55:49 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156825146
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En serieus, maar een uur?! Na je bevalling aankomen over een eventuele 2e? Daar heb je zin in dan ja 8)7 . Daar plan je dan toch een nagesprek voor?
De meeste baby's passen wel even in maat 50 hoor. In elk geval zal hij niet voor je ogen de eerste dag uit maat 50 groeien. Ik had trouwens een shirtje en broekje in maat 50 en die heeft ie de eerste week nog wel gedragen. Was toch warm dus iets kortere mouwen en pijpen maakte niet uit. :+

Het is ook wel in het nagesprek besproken, maar ik denk ook meteen na de bevalling omdat andere mensen het aangeboden beleid bij een 2e dat juist als een opluchting zouden ervaren, gok ik. Omdat mijn bevalling niet helemaal normaal is verlopen. Maar ik vond er niets ergs aan. Doe er zo nog 4 op dezelfde manier. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156825177
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dus jij verwacht een lange jongeman? :)
Neuh, integendeel zelfs! :D E. was niet zo lang en A. was 50 cm. B. en ik zijn allebei 1.68m dus ik zou me verbazen als er nu een reuzenbaby qua lengte uit kwam rollen ;)

Maarrr... ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven en ik maal niet zo heel erg om een omgeslagen randje of iets te groot pakje. Vandaar de keuze :)

Overigens verwacht ik ook geen klein-kleine baby. Ik denk dat hij de 4 kilo wel aantikt. Dus hij vult het wel op. Als hij nou 2600 gram zou wegen wordt het weer wat anders natuurlijk, maar in dat geval is een pakje zo bijgekocht.
pi_156825188
Wow Sara, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Het was een werkje, maar nu lekker knuffelen O+ Veel succes met herstellen :*
pi_156825212
Ohja Sara! Van harte gefeliciteerd :* wat een prestatie heb je geleverd zeg! Kom lekker bij, ik wens jullie een prachtige kennismaking met zn drietjes O+
pi_156825230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuh, integendeel zelfs! :D E. was niet zo lang en A. was 50 cm. B. en ik zijn allebei 1.68m dus ik zou me verbazen als er nu een reuzenbaby qua lengte uit kwam rollen ;)

Maarrr... ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven en ik maal niet zo heel erg om een omgeslagen randje of iets te groot pakje. Vandaar de keuze :)
Mja dat snap ik ook.

Om die reden heb ik vooral 56 gekocht ook.
En deze, in 50, dan kan die als eerste pakje (ik voorspel wel ruzie als uk zichzelf over 16 jaar in t babyalbum ziet :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156825266
Lol! :D ach, alle kleding die wij nu met zoveel zorg uitzoeken heeft tegen die tijd een hoog OMG gehalte denk ik :P
In mijn album van de basisschooltijd zitten heel veel foto's waarin ik leggings draag met aan de ene kant grote bolletjes en aan de andere kant strepen. En dan met zo'n peplum-achtig shirt erop met gespiegelde bollen en strepen. En uiteraard met oorhangers in gemaakt van dat rubber. En een kuif!
Volgens mij liep ik er voor die tijd prima bij, maar als ik het nu terug kijk denk ik wel even van :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:06:49 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156825307
Sara, jaaaaa ook nog gisteren gelukt! Wat een bevalling joh! Hartstikke goed gedaan, gefeliciteerd *O*
pi_156825335
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja dat snap ik ook.

Om die reden heb ik vooral 56 gekocht ook.
En deze, in 50, dan kan die als eerste pakje (ik voorspel wel ruzie als uk zichzelf over 16 jaar in t babyalbum ziet :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Leuk pakje!!

En als tegenhanger, ik heb dit weekend nog maat 50 bijgekocht, omdat Twix (vandaag een maand oud) nog met gemak in maat 50 past.
Hij heeft alleen grote voetjes dus boxpakjes zitten nu na een maand niet zo goed meer.
pi_156825339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
Lol! :D ach, alle kleding die wij nu met zoveel zorg uitzoeken heeft tegen die tijd een hoog OMG gehalte denk ik :P
In mijn album van de basisschooltijd zitten heel veel foto's waarin ik leggings draag met aan de ene kant grote bolletjes en aan de andere kant strepen. En dan met zo'n peplum-achtig shirt erop met gespiegelde bollen en strepen. En uiteraard met oorhangers in gemaakt van dat rubber. En een kuif!
Volgens mij liep ik er voor die tijd prima bij, maar als ik het nu terug kijk denk ik wel even van :')
Mja inderdaad. En de kleuren ook, in mijn album komt het geel en knalgroen je tegemoet. Ik heb ook een paar keer naar mijn moeder gekeken van "ja uh..." 8)7 .
Het "ergste" is nog dat mijn moeder vrijwel al onze kleertjes zelf maakte. En ze heeft alles bewaard en nu aan mij gegeven "zo leuk als de jouwe het aan kan". Eehm. Maar het kan echt niet meer! }:|
Gelukkig is dit een jongen en kreeg mn moeder enkel meiden, dus ik heb nog ff voor ik haar moet vertellen dat ik weinig ga gebruiken :X
pi_156825358
Cassandra O+
Hopelijk herstel je snel

Sara gefeliciteerd met de kleine Tim. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')