abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156827553
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En in het geval van het Haga is het nu dus steeds enorm druk... :N
Het zou mooi zijn als er als onderdeel van de nazorg standaard een lactatiekundige even langskomt vlak na de bevalling.
Bij mij heeft zelfs niemand meegekeken. Ga maar voeren, zei ze en weg was ze.

Data, gefeliciteerd! Wat en mooie naam, en waar en klus zeg!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:01 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156827562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:08 schreef mignonne het volgende:
Begeleiding bij borstvoeding is in de meeste ziekenhuizen echt om te janken, helaas. Zelfs/ook in de ziekenhuizen met borstvoedingscertificaat. (zoals het haga dus heeft, al een hele poos, kun je nagaan :') ) Het hangt helaas gewoon stomweg af van wie je aan je bed treft en hoe druk het is op de afdeling. En dan is het maar hopen dat 8 uur later de volgende verpleegkundige niet ineens heel iets anders zegt.
Dat is hier inderdaad, ziekenhuis met zo'n certificaat... Zuster type kenau pakte mijn borst vast, kneep 'm fijn en frotte het zo in dat kleine mondje :?. Helemaal geen uitleg of wat dan ook :?. Deed enorm pijn ook -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:26:00 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156827636
God wat lomp :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156827668
Ik had een kamer in het geboortehotel in het Haga gereserveerd, maar alles zat vol. Opgenomen worden op de verlosafdeling kon niet, want daar had ik geen indicatie voor en dat is verzekeringstechnisch duurder en als ik de zuster mag geloven ook niet mogelijk. Ik mocht kiezen om naar het MCH te gaan of naar huis.
Dus ik ben lekker naar huis gegaan. :s)

Hulp bij borstvoeding was miniem, maar ik was dan ook met 2 uur weer thuis, dus weinig over te zeggen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156827699
Ik vond het (achteraf gezien) vooral bizar dat wij in de 8 uur dat we moesten blijven, omdat Stip in zn vruchtwater had gepoept, niemand is gekomen om even te helpen bij aanleggen of om te vragen of alles goed ging. Stip heeft dus ook in die 8 uur niet gedronken, want hij wilde niet happen.
pi_156827740
Sara gefeliciteerd met jullie zoon. *O*

Mooie naam ook! O+ O-)
pi_156827955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Dot. het volgende:
Ik vond het (achteraf gezien) vooral bizar dat wij in de 8 uur dat we moesten blijven, omdat Stip in zn vruchtwater had gepoept, niemand is gekomen om even te helpen bij aanleggen of om te vragen of alles goed ging. Stip heeft dus ook in die 8 uur niet gedronken, want hij wilde niet happen.
Dat is écht slecht. Je ligt daar nota bene voor observatie wegens die meconium.
pi_156828017
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het geboortecentrum is nieuw, dat is waar alle bevallingen plaatsvinden in het Haga. Onderdeel van het Haga ziekenhuis dus. Is sinds dit jaar geopend. Dus daar zal je sowieso bevallen als je voor het Haga kiest. :) en daarnaast heb je nog het geboortehotel, waar je kan verblijven na de bevalling, de kraamafdeling zeg maar.
http://www.hagajulianageboortecentrum.nl

De begeleiding qua borstvoeding was bij mij ook slecht idd.

Of je met een vk mag bevallen hangt er vanaf of een vk dat wilt.
Dat! Er bestaan landelijke afspraken tussen de beroepsverenigingen van de verloskundigen en de gynaecologen over welke zorg waar thuishoort. In principe wordt na een eerdere keizersnede de zorg bij 37 weken overgedragen aan de gynaecoloog, want medische bevalling. Dat is een afspraak, een leidraad, maar zeker geen wet. En dat geldt in principe voor alle medische indicaties.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:52:09 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156828142
Geeft fluxus eigenlijk een medische indicatie of alleen een plaatsindicatie?
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:14:11 #260
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156828531
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat! Er bestaan landelijke afspraken tussen de beroepsverenigingen van de verloskundigen en de gynaecologen over welke zorg waar thuishoort. In principe wordt na een eerdere keizersnede de zorg bij 37 weken overgedragen aan de gynaecoloog, want medische bevalling. Dat is een afspraak, een leidraad, maar zeker geen wet. En dat geldt in principe voor alle medische indicaties.
In de praktijk zal bijna geen enkele verloskundige zich er aan wagen, gok ik?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156828686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:52 schreef Burdie het volgende:
Geeft fluxus eigenlijk een medische indicatie of alleen een plaatsindicatie?
Hangt van de oorzaak, behandeling en hoeveelheid af.
pi_156828740
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

In de praktijk zal bijna geen enkele verloskundige zich er aan wagen, gok ik?
Mwah, valt mee. Hangt zeker van de soort indicatie af. Er zijn regio's waar de reguliere verloskundigen ongeveer buigen als de gynaecoloog de hoek om komt, maar gelukkig ook genoeg plekken waar er goed kan worden meegekeken naar evt afwijkende wensen. In het AMC zit een zogenaamde poli op maat, waar je met je eigen zorgverlener samen kunt verkennen wat je opties zijn als je er niet 1-2-3 uitkomt.
pi_156828985
Ik was bij de tweede medisch ivm vroeggeboorte, hellp en keizersnede. Maar na de 12 weken echo kreeg ik de kans om tijdelijk terug te gaan naar de verloskundige en daar ben ik zo blij mee geweest.
Met 35 weken moest ik wel terug naar de gyn, maar goed dat wist ik van te voren.
Ik vond het uiteindelijk alleen vervelend om te bellen naar het ziekenhuis toen ik vermoedde dat m'n vliezen waren gebroken. "Waarom bel jij ons ipv de vk?! Waarom ben je medisch dan?! Waarom hoor ik je niet puffen dan?! Nou kom daar maar, maar verwacht er maar niets van"!
pi_156829182
Sara *O*
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:46:22 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156829259
Goed om te weten dat het vernieuwd is. Moet maar gewoon informeren hoe het is als ik weer een keizersnede moet en moet blijven en hoe dat elders geregeld is. Heb toen twee nachten praktisch niet geslapen en vond het toch minder dat mijn man erg moest. Maar liever ga ik na de bevalling meteen naar huis. Scheelt verder hopelijk dat ik al borstvoedingervaring heb.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156829467
Van harte Sara en Cassandra met jullie baby's!

Welkom Chanty *O*

Ik kruip voor nu weer even onder mijn steen en spring er alleen af en toe achter vandaan om te kotsen. :X
pi_156829628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef Loj het volgende:
Ik was bij de tweede medisch ivm vroeggeboorte, hellp en keizersnede. Maar na de 12 weken echo kreeg ik de kans om tijdelijk terug te gaan naar de verloskundige en daar ben ik zo blij mee geweest.
Met 35 weken moest ik wel terug naar de gyn, maar goed dat wist ik van te voren.
Ik vond het uiteindelijk alleen vervelend om te bellen naar het ziekenhuis toen ik vermoedde dat m'n vliezen waren gebroken. "Waarom bel jij ons ipv de vk?! Waarom ben je medisch dan?! Waarom hoor ik je niet puffen dan?! Nou kom daar maar, maar verwacht er maar niets van"!
Oh dat klinkt inderdaad niet heel flexibel, dat is jammer.
:)
pi_156829665
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mwah, valt mee. Hangt zeker van de soort indicatie af. Er zijn regio's waar de reguliere verloskundigen ongeveer buigen als de gynaecoloog de hoek om komt, maar gelukkig ook genoeg plekken waar er goed kan worden meegekeken naar evt afwijkende wensen. In het AMC zit een zogenaamde poli op maat, waar je met je eigen zorgverlener samen kunt verkennen wat je opties zijn als je er niet 1-2-3 uitkomt.
Oh! Bedenk me nu dat ik me zomaar een leuk dagje Amsterdam met mijn verloskundige door mn neus heb laten boren zeg :o :+
pi_156829887
Zo. De babypakjes zitten, in plastic zakjes, met labeltjes, in de vluchttas. Nu de rest nog }:| .
pi_156830004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:13 schreef silliegirl het volgende:
Zo. De babypakjes zitten, in plastic zakjes, met labeltjes, in de vluchttas. Nu de rest nog }:| .
Ging jij nou ook een kruik meenemen naar t ziekenhuis? zag k dat nou staan of las ik dat verkeerd?

Ik heb een begin gemaakt met mijn tas *O* :P er zit een trui en een beha in :') :D
Verder heb ik het kraampakket hier in de woonkamer staan, daar knikker ik straks een stapel hydrofielen, twee kruiken, een rol vuilniszakken en wat andere essentials in.
pi_156830047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ging jij nou ook een kruik meenemen naar t ziekenhuis? zag k dat nou staan of las ik dat verkeerd?

Ik heb een begin gemaakt met mijn tas *O* :P er zit een trui en een beha in :') :D
Verder heb ik het kraampakket hier in de woonkamer staan, daar knikker ik straks een stapel hydrofielen, twee kruiken, een rol vuilniszakken en wat andere essentials in.
Ja. Nahjah, zo'n Zensy (of hoe je dat schrijft). Even in t stopcontact en dan blijft de baby warm op de terugreis, als het heel koud is dan. Anders kan 'ie ongebruikt mee terug :P .

Ik moest dat ding nog testen en zit er nu mee op mn buik, want ik had kramp. Alleen daarvoor vind ik dat ding al ideaal.
pi_156830146
Ok. Nja persoonlijk zou k hem thuislaten geloof ik :D Voetenzak en goed warm aangekleed is wel genoeg hoor voor de terugreis :) Baby wordt niet naar huis gestuurd als ie nog ondertemp heeft.

Oeh speaking of which, ik ga vanavond een voetenzak ophalen, weer een wallaboo net als bij de oudste 2. Ik ben er nu al blij mee <3 wat zal mini het heerlijk warm hebben O+

Een meauje reauje hebben we :7
pi_156830160
Oh en *pling* mail, mn blokken voor de cosleeper zijn verzonden. Hoeraaaaa *O* steeds meer om af te strepen O+ *O*
pi_156830294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:25 schreef mignonne het volgende:
Ok. Nja persoonlijk zou k hem thuislaten geloof ik :D Voetenzak en goed warm aangekleed is wel genoeg hoor voor de terugreis :) Baby wordt niet naar huis gestuurd als ie nog ondertemp heeft.

Oeh speaking of which, ik ga vanavond een voetenzak ophalen, weer een wallaboo net als bij de oudste 2. Ik ben er nu al blij mee <3 wat zal mini het heerlijk warm hebben O+

Een meauje reauje hebben we :7
[ afbeelding ]
Mooi ding wel! Ik heb niet zo'n voetenzak maar een dikke wikkeldeken voor in de maxi cosi (met gaten voor de gordels). Dat is wel hetzelfde idee denk ik?
Mijn plan is om baby in de ziekenhuiskamer daar al warm in in te pakken en dan met maxi cosi en al mee naar de auto en als het echt heel koud is, warm ik die Zensy nog wel even op.
pi_156830349
oh van die dikke wikkeldekens zijn ook prima hoor. Ik heb er alleen geen :P ik haalde die zakken nooit uit de auto verder. De maxi-cosi ook niet trouwens, ik tilde kind er in en eruit maar cosi liet k staan. Wellicht dat we nu de cosi wel vaker zullen gebruiken buiten want we hebben nu een wagen gehaald waar je de cosi op kunt klikken. Dat wilde mijn lief graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')