http://speld.nl/2015/09/0(...)lands-voetbalelftal/quote:KNVB stopt met Nederlands voetbalelftal
'Nederland is vooral een atletieknatie'
De KNVB gaat niet verder met het Nederlands mannenvoetbalelftal. Na 110 jaar heeft de voetbalbond besloten de samenwerking te beëindigen. Volgens KNVB-directeur Bert van Oostveen is er in Nederland onvoldoende draagvlak voor een nationale herenvoetbalploeg.
Van Oostveen noemt de voetbalsport commercieel oninteressant: “Je moet reëel zijn: Nederland is vooral een atletieknatie. Op dat gebied hebben we de laatste weken een rijke historie opgebouwd. Hetzelfde geldt voor wielrennen en windsurfen, maar een echte voetbalcultuur ontbreekt. Iedereen kent Dafne Schippers en Tom Dumoulin, maar van Jaïro Riedewald hebben mensen echt nog nooit gehoord. Natuurlijk hebben we wel een nationaal voetbalverleden, maar daarvoor moet je terug naar de zomer van 2014. Dat is maanden geleden.”
Door te stoppen met de activiteiten van het Nederlands mannenelftal, wil de KNVB meer tijd en geld overhouden voor projecten als het vrouwenvoetbal en de Jupiler League: “Dat is kleinschaliger, dus dat kan prima. Overigens staat het Danny Blind vrij om ‘s avonds een zaaltje te huren en daar met wat jongens een partijtje te doen. We moedigen dat alleen maar aan: sporten is gezond. Maar we gaan niet meer de Amsterdam Arena afhuren voor die ongein.”
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Jeetje, ik heb echt moeite met 3 foto's kiezen
Die van de Marikenloop is leuk ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klote van je heup trouwens. Lastig ook om te bepalen wat wijsheid is..
![]()
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:02 schreef GotC het volgende:
Oke, top 3 foto's. Leuke opdracht!
Nummer 3:
Willem, tijdens de Vredesloop 10km. Ik was euforisch aan het lopen
Het ging super, ik wist dat ik dit kon en ik vond het leuk! Eindelijk geen 'waaromdoeikditenditisstom!' gedachten, maar gewoon lekker knallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nummer 2:
Laatste klimmetje voor de finish van de 10km LVML. Noodweer, strand, verkleumd: Ik haatte het. Maar wel samen met m'n vader, die me nog even een duwtje in de rug geeftEn dat is toch mooi. Dankzij hem ben ik gaan hardlopen (en Yur dus eigenlijk ook).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nummer 1:Jouw pet! Train, race, beer geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, cliché, maar dit is toch wel echt super. Iedereen riep tegen ons 'Hardlopen én een baby? Forget it. Hardlopen is verleden tijd.'
Ha, mooi niet. Alles behalve!![]()
Ik ga ook snel eens in de foto's duiken
Vanavond heerlijk in de achterhoede meegetraind - heuveltraining!![]()
![]()
Nummer 3:
Het ging super, ik wist dat ik dit kon en ik vond het leuk! Eindelijk geen 'waaromdoeikditenditisstom!' gedachten, maar gewoon lekker knallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nummer 2:
Laatste klimmetje voor de finish van de 10km LVML. Noodweer, strand, verkleumd: Ik haatte het. Maar wel samen met m'n vader, die me nog even een duwtje in de rug geeftEn dat is toch mooi. Dankzij hem ben ik gaan hardlopen (en Yur dus eigenlijk ook).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nummer 1:Die man rechts op foto 1 die met z'n priemende ogen ook de lens inkijkt lijkt wel een beetje op die ufopiloot van het zesde daluniversumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, cliché, maar dit is toch wel echt super. Iedereen riep tegen ons 'Hardlopen én een baby? Forget it. Hardlopen is verleden tijd.'
Ha, mooi niet. Alles behalve!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Toch maar weer eens een kleine update geschreven op mijn blog, mag ook wel weer eens na 3 maanden ofzo. Trail du Barrage nog geen verslag van, deze ga ik waarschijnlijk morgen nog even maken. Maar voor degene die het leuk vind en toch verder niets te doen heeft:
http://naturailrunner.blo(...)-run-winschoten.html![]()
Boeiend of het "officieel" is, het geeft aan dat je een heel erg goed 2e deel hebt gelopen. Er zit dus veel meer in ( maar wel nu de voet wat rust gunnen)quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:50 schreef steffelonio het volgende:
Tijdens de HM van Eindhoven heb ik mijn snelste 10km tot nu toe gelopen, in de laatste 10km.
Mijn PR tot nu toe was officieel 55:21 (april 2015), Taxandrialoop in Oisterwijk. Maar officieus, tijdens een trainingsrondje, met Smashrun-berekening (dus telt niet echt) 54:15.
Mijn laatste 10km tijdens de HM ging (opnieuw officieus, volgens Smashrun) in 53:40. Maar tijdens die 10 km moest ik nog wel een keer veters strikken, en toen schoot mijn polar op autopauze, dus het telt allemaal niet.
Maar toch leuk om te zien dat ik het laatste deel van de HM ik ook echt prima liep voor mijn doen. Ik had ook een goede negatieve split (dankzij een slechte start).
Nu even wachten tot mijn voet weer in orde is, van het weekend gok ik, en dan weer gaan met die banaan! Op naar de 10km in 50min.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zo, ik had gisteren een klein herfstdipje, denk ik. (tenminste, zo noem ik het maar).
Ik kwam thuis van het werk, hardloopkleren aan, met lichte tegenzin de deur uit en het werd niet meer beter.
KDL/herstelloopje, harde wind, warme kleren, verplicht rondje (want schema), ben ik er al?
Waarom doe ik dit ook alweer?
O ja!
Morgen weer lekker 1000meters knallen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.oypo.nl/44DC5BD68DD4E2B6
Hier nog een setje foto's van het 35km punt van mensen die na 13.00 daar voorbij kwamen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als outdoor madness nou nog eens foto's upload, dan zit daar misschien nog een goeie tussen. Bij grote evenementen ben ik of kippig of niet fotogeniek genoeg om op de foto te gaan, ik kan ze nooit vinden namelijk![]()
![]()
Wat is outdoor madness?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef dapluiz het volgende:
Als outdoor madness nou nog eens foto's upload, dan zit daar misschien nog een goeie tussen. Bij grote evenementen ben ik of kippig of niet fotogeniek genoeg om op de foto te gaan, ik kan ze nooit vinden namelijkIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Trailrun 2 weken geleden in Berschenhoek, was mijn eerste trail en niet zo druk, dus grote foto kans![]()
![]()
Ah, dan komt er vast nog wel wat ja!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:06 schreef dapluiz het volgende:
Trailrun 2 weken geleden in Berschenhoek, was mijn eerste trail en niet zo druk, dus grote foto kans
Het klinkt meer als een dancefestival
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nummer 3:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nummer 1:Gefeliciteerd mevrouw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, cliché, maar dit is toch wel echt super. Iedereen riep tegen ons 'Hardlopen én een baby? Forget it. Hardlopen is verleden tijd.'
Ha, mooi niet. Alles behalve!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die foto's kiezen is niet te doen hoor. Ik heb een hoop leuke foto's en fijne herinneringenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een loopje ten tijde van jouw pre-marathon-bubblequote:![]()
Ben je weer wat opgeknapt?
@Dapluiz: Ik vermoed dat dit 'gewoon' mensen met een eigen fototoestel/telefoon waren en dat we die niet gaan vinden. Maar je staat op de film!![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:31 schreef Quoi het volgende:
Die foto's kiezen is niet te doen hoor. Ik heb een hoop leuke foto's en fijne herinneringenAh, ik heb wel een foto van jou op een trail voorafgaand aan je 10k PR voorbij zien komen, wist niet dat dat hetzelfde evenement wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Een loopje ten tijde van jouw pre-marathon-bubble![]()
Ben je weer wat opgeknapt?
@Dapluiz: Ik vermoed dat dit 'gewoon' mensen met een eigen fototoestel/telefoon waren en dat we die niet gaan vinden. Maar je staat op de film!![]()
Gaat steeds beter met de spierpijn maar nog wel erg moe en beetje snotterig. Maar eigenlijk al wel weer zin om iets aan beweging te doen..
Ik heb trouwens een fan, hahaEen onbekende die me op fb berichtjes begon te sturen omdat hij me had zien finishen zondag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nog ander halve week tot mijn eerste marathon, ondertussen heb ik bij een 8km loopje zelfs drukkende plekken op mijn enkels etc. Hopelijk gaat het weg en is het pre-race stressOok maar eens op de weegschaal gaan staan, en kijken wat ik nu weeg..
![]()
Dank je wel!quote:![]()
Hardloopgerelateerde cadeautjesOakley Frogskin zonnebril van Yur en nieuwe oordopjes van mini
![]()
![]()
Goede foto's allemaal hoor!
Fotografen lijken bij mij meestal op die plekken te staan waar ik vreselijk aan het afzien ben. Zo erg als bij Erben is het meestal gelukkig niet, maar erg veel scheelt het soms ook niet. Het bijna ondragelijk lijden druipt dan van mijn gezicht en omdat de omgeving vaak ook niet zo fotogeniek is als bij de trailertsfoto's, ga ik ze maar niet hier zetten.![]()
Het gaat helemaal goed komenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:38 schreef mytec het volgende:
Nog ander halve week tot mijn eerste marathon, ondertussen heb ik bij een 8km loopje zelfs drukkende plekken op mijn enkels etc. Hopelijk gaat het weg en is het pre-race stressOok maar eens op de weegschaal gaan staan, en kijken wat ik nu weeg..
.
![]()
Ik heb misschien iemand gevonden die ik kan hazen zondagEen vriendin loopt ook!
Zij loopt alleen zo'n 8-8.5 km per uur normaal, dus ik moet echt proberen om dat tempo strak aan te houden en niet per ongeluk harder te gaan, is een tempo wat ik natuurlijk nooit loop. Maar het zal wel heel goed zijn voor mijn herstel en lijkt me ook heel leuk om te doen! En dan als het goed is net op tijd klaar om de Nederlanders de Olympische limieten binnen te zien slepen!
En ik heb gisteren samen met mijn vriend plaatjes en info opgezocht over Tromso en we zijn allebei echt heel enthousiast![]()
Weet alleen niet of het planningtechnisch dít jaar nog gaat lukken, want mijn vriend wilde er gelijk een lange vakantie aan vast plakken en terugfietsen naar Nederland(3000km)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: