Dit is volgens mij juist niet de boodschap die helpend is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gvd nou, het blijven gewoon excuses. Het is veiliger om de schuld bij anderen neer te blijven leggen dan naar jezelf te kijken en daadwerkelijk iets ondernemen.
Nee, het is niet altijd de schuld van de ander. Soms ligt het ook gewoon aan jezelf en dat moet je durven toegeven. Als je dat niet doet blijf je altijd tegen dezelfde muur aanlopen met nul voortgang.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit is volgens mij juist niet de boodschap die helpend is.
De schuld ligt toch gewoon bij de ander? Als je iets onderneemt en je krijgt het deksel op je neus, dan ligt dat niet aan jou maar aan de andere partij. Die kiest ervoor om niet in te gaan op de avances.
Het is dus wél de schuld van de ander. En dat is goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het dus niet aan TS ligt, het slechte nieuws dat je altijd afhankelijk blijft van die ander.
Maar daarom (en daarin zijn we het eens) is het het belangrijkste dat je er zelf vol voor blijft gaan en in blijft geloven. En ja: Dan krijg je het deksel wel eens op je neus. Maar dat is nu eenmaal hoe het leven werkt. Falen is de enige route tot succes.
Er is überhaupt geen sprake van schuld, maar als vrouwen of mensen in het algemeen je niet leuk genoeg vinden in de omgang, dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor wel bij jezelf om er wat aan te doen (of niet).quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit is volgens mij juist niet de boodschap die helpend is.
De schuld ligt toch gewoon bij de ander? Als je iets onderneemt en je krijgt het deksel op je neus, dan ligt dat niet aan jou maar aan de andere partij. Die kiest ervoor om niet in te gaan op de avances.
Het is dus wél de schuld van de ander. En dat is goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het dus niet aan TS ligt, het slechte nieuws dat je altijd afhankelijk blijft van die ander.
Maar daarom (en daarin zijn we het eens) is het het belangrijkste dat je er zelf vol voor blijft gaan en in blijft geloven. En ja: Dan krijg je het deksel wel eens op je neus. Maar dat is nu eenmaal hoe het leven werkt. Falen is de enige route tot succes.
Je hebt gelijk. Ik kan wel een heel genuanceerd verhaal tikken hoe ik mijn post bedoelde en wat er nog wel aan klopt. Maar wat je hier zegt klopt gewoon, dus dat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:34 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee, het is niet altijd de schuld van de ander. Soms ligt het ook gewoon aan jezelf en dat moet je durven toegeven. Als je dat niet doet blijf je altijd tegen dezelfde muur aanlopen met nul voortgang.
Lukt het niet? Vraag dan eens aan vrienden / vreemden op een forum wat je kan verbeteren. Kijk naar jezelf en beoordeel jezelf eens realistisch met de vraag "Waarom zou iemand een relatie / date met mij willen?". Als je 10 jaar bezig bent en nog steeds niets bereikt hebt ligt het echt niet meer aan de ander, dan zit er iets fout bij diegene zelf. En zo lang je dat niet toe durft te geven zal het niet bij 10 jaar blijven.
Ik woon in een van die steden die je noemt, maar juist daar heb ik het gevoel dat er niets te zoeken valt (iedereen kent elkaar al van verenigingen/kroegen enz.). Wat kan ik hier dan bereiken?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:24 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Mijn post uit een ander topic ook hier van toepassing.
Geen talent voor seks, "gast". Talent om met mensen te socializen, ze echt te leren kennen, en misschien wel een relatie mee te vormen. Wel of geen seks is een exponent van dat talent, gecombineerd met looks, status en knaken (hoe oneigenlijk dat ook is). Seks is leuk, prettig en intiem. Maar niet zaligmakend. Misschien is talent wel niet het goede woord hier. Het gaat meer om een intrinsieke kwaliteit die je hebt of niet. Een blinde kan ook niet zien, hoe vaak je ook zegt: "goh, ja, je moet natuurlijk wel een beetje DURVEN te kijken". Dat soort beweringen storen mij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:55 schreef BeeGees het volgende:
Ik vind het sowieso bijzonder dat iemand hier meent dat je talent voor seks moet hebben. Gast, zelfs gehandicapten doen het nog met elkaar. Of zelfs de grootste autistische idiote lelijkerds, ik noem maar wat.Als je een beetje durft dan lukt het.
Euuuu, ik ga er maar vanuit dat je denkt dat TS wanhoopt? En die ontmaagding op zich is weinig interessant. Het gaat om die stappen ervoor... en dat eens erkend wordt dat er mensen zouden kunnen bestaan (niet per sé, en naar ik hem gun, niet TS) die dat stukje van het mens-zijn gewoon niet kunnen/begrijpen/beheersen. Dat heeft niets met anti-feminisme of MGTOW (zie stukjes Red-Pill) te maken, maar meer met accepteren van de feiten zoals ze voorliggen. Niet leuk voor de persoon in kwestie, maar na acceptatie volgt rust en balans. Geen wanhoop.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn mensen die ontmaagd worden op hun 40e. Wanhopen bereik je niets mee. Durven en proberen zijn de belangrijkste stappen, dan kan het met de juiste sturing alleen maar beter gaan.
Fijn dat jij een leuk leven hebt waarin jij kansen hebt gekregen, en kennelijk hebt benut. En volgens mij probeer ik nou steeds duidelijk te maken dat de defecten van mensen die ongewenst maagd zijn (als maagd hier dan ook betekent: niet in staat om normaal te socializen, relaties op te bouwen, lief te hebben en geliefd te worden) HUN eigen tekortkomingen zijn, hun eigen verantwoordelijkheden en hun eigen probleem. Externaliseren is wel het laatste wat ik schrijf. Dan snap je het dus niet. Je bepaalt zelf wat je doet met je leven, maar ook wat je doet met wat het leven wel of niet voor jou doet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:12 schreef ElDinosaur het volgende:
Gvd nou, het blijven gewoon excuses. Het is veiliger om de schuld bij anderen neer te blijven leggen dan naar jezelf te kijken en daadwerkelijk iets ondernemen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[...] als [...] mensen in het algemeen je niet leuk genoeg vinden in de omgang, dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor wel bij jezelf [...]
Dat van die blinde is nogal een kromme vergelijking. Blinden kunnen namelijk hoe dan ook niet zien. Socializen en relaties aangaan met mensen zijn kwaliteiten die hoe dan ook te leren zijn. Je kan deze kwaliteiten inderdaad hebben van geboorte, maar als je die niet hebt moet je durf tonen om ze te leren door ervaring. Jij presenteert het hier alsof het van geboorte allemaal min of meer vaststaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:13 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Geen talent voor seks, "gast". Talent om met mensen te socializen, ze echt te leren kennen, en misschien wel een relatie mee te vormen. Wel of geen seks is een exponent van dat talent, gecombineerd met looks, status en knaken (hoe oneigenlijk dat ook is). Seks is leuk, prettig en intiem. Maar niet zaligmakend. Misschien is talent wel niet het goede woord hier. Het gaat meer om een intrinsieke kwaliteit die je hebt of niet. Een blinde kan ook niet zien, hoe vaak je ook zegt: "goh, ja, je moet natuurlijk wel een beetje DURVEN te kijken". Dat soort beweringen storen mij.
Ik snap verstandelijk echter wel waarom je dit zegt. Dat is namelijk hoe de wereld werkt voor iemand die dat allemaal wel heeft, voor wie een relatie wel "aan komt waaien" (ja, vanzelfsprekend moet je er iets voor doen, ik ben niet debiel) en voor wie écht contact maken met mensen (mannen of vrouwen, boeit niet) wel te doen is. Wij praten twee verschillende talen, maar ik snap en waardeer de intentie achter je statement.
Het gaat niet om het talent hebben voor de seks zelf, dat kan iedereen immers wel. Het gaat er meer om dat niet iedereen in staat is om op dat punt te komen. Durf helpt zeker mee, maar is geen garantie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:55 schreef BeeGees het volgende:
Ik vind het sowieso bijzonder dat iemand hier meent dat je talent voor seks moet hebben. Gast, zelfs gehandicapten doen het nog met elkaar. Of zelfs de grootste autistische idiote lelijkerds, ik noem maar wat.Als je een beetje durft dan lukt het.
Als dat toch eens waar was.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:52 schreef yats het volgende:
[..]
Het gaat niet om het talent hebben voor de seks zelf, dat kan iedereen immers wel. Het gaat er meer om dat niet iedereen in staat is om op dat punt te komen. Durf helpt zeker mee, maar is geen garantie.
Ik zei niet dat iedereen het ook goed kan. Maar de handelingen zelf kan iedereen wel.quote:
Daar heb je absoluut gelijk in hoor. Voor sommige mensen is het niet weggelegd. De vraag is dan op welk punt je moet besluiten dat het er niet in zit, want dat valt niet te zeggen. Mij lijkt het niet nodig om het helemaal uit te sluiten zo lang je geluk in andere dingen blijft zoeken en het dus niet je levensdoel maakt om toch iemand te vinden. Daar word je op ten duur inderdaad ongelukkig van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:13 schreef Sturmic het volgende:
Euuuu, ik ga er maar vanuit dat je denkt dat TS wanhoopt? En die ontmaagding op zich is weinig interessant. Het gaat om die stappen ervoor... en dat eens erkend wordt dat er mensen zouden kunnen bestaan (niet per sé, en naar ik hem gun, niet TS) die dat stukje van het mens-zijn gewoon niet kunnen/begrijpen/beheersen. Dat heeft niets met anti-feminisme of MGTOW (zie stukjes Red-Pill) te maken, maar meer met accepteren van de feiten zoals ze voorliggen. Niet leuk voor de persoon in kwestie, maar na acceptatie volgt rust en balans. Geen wanhoop.
Je moet de politiek in. Met zoveel nietszeggende geleuter.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn mensen die ontmaagd worden op hun 40e. Wanhopen bereik je niets mee. Durven en proberen zijn de belangrijkste stappen, dan kan het met de juiste sturing alleen maar beter gaan.
Jij bent 40 jaar en maagd?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:15 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Je moet de politiek in. Met zoveel nietszeggende geleuter.
Ik bedoel je vertelt wel heel lief dat hij moet blijven proberen. Maar meer van hetzelfde wat niet werkt heeft natuurlijk geen zin.quote:
Hence de toevoeging van de sturing.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:31 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik bedoel je vertelt wel heel lief dat hij moet blijven proberen. Maar meer van hetzelfde wat niet werkt heeft natuurlijk geen zin.
Oh, nou dan maakt het niks uit, als je op je 40e pas ontmaagd word.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ze dat nergens, toch? Kijk, het is vervelend als het niet lukt, maar denk je dat het dan niet efficiënter is dat gewoon te accepteren dan om er boos of narrig om te worden? Ga iets leuks doen met de rest van je leven, en laat de vrouwen gewoon met de mannen (en vice versa) die "het" wel hebben. Zij blij, jij blij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:02 schreef Red-Pill het volgende:
Oh, nou dan maakt het niks uit, als je op je 40e pas ontmaagd word.
Ben je langs een dame van lichte zeden geweest?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:02 schreef Red-Pill het volgende:
Ik was een paar maanden geleden ook nog gewoon maagd, maar nu niet meer omdat ik het gewoon zat was, om jaren lang altijd actie te ondernemen en telkens direct afgewezen te worden. Niet verder komen en geen ervaringen rijker. Het contact zoeken zelf ging niet eens om de seks, maar om oprecht geïnteresseerd te zijn en dat ik diegene leuk vond.
Ja, al meerdere keren en niet in Nederland trouwens, dus buitenlandse vrouwen. In het begin elke keer een gesprek gehad en soms dan viel de vraag of ik een relatie had.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:51 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ben je langs een dame van lichte zeden geweest?
Zo ja, dan heb je toch eigenlijk nog niet gevonden wat je zocht (een vrouw die oprecht in jou geïnteresseerd is en/of andersom)?
Vooral mijn woorden verdraaien.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:02 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Oh, nou dan maakt het niks uit, als je op je 40e pas ontmaagd word.![]()
22 en ik heb het daarvoor niet gemist.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:02 schreef Red-Pill het volgende:
Als het niet belangrijk is, op welke leeftijd heb jij voor het eerst seks gehad? Geen 40, laten we dat even voorop stellen, dus waarom heb je al seks gehad, als het toch niet belangrijk is?
Andersom heb jij geen eisen? De meeste mensen laten hun eisenlijstjes gelukkig varen als er een goede klik is en gevoel in het spel komt.quote:Je moet niet dit en je mag niet dat... Zeg dan gewoon dat je aan hun ideaal eisen moet voldoen, anders word het niks.
Je snapt de essentie van mijn post niet. Ik bedoel niet te zeggen dat het niet vervelend is, maar dat er geen reden is om vanaf een bepaalde leeftijd te denken dat het nooit meer kan gebeuren.quote:Even aangeven dat het niks uitmaakt voor TS en dat hij nog wel even 15 jaar ermee kan wachten, omdat er zelfs mensen mannen zijn die op 40 jaar pas ontmaagd zijn, is echt achterlijk. 40 jaar, gewoon je halve leven voorbij, voordat je wat kunt ervaren en dit even gaan relativeren.![]()
Je moet leren begrijpend lezen.quote:Voor hetzelfde geld haal je de 40 niet, of ga je dood een paar jaar later. Daar gaat dan je kinderwens of het zien opgroeien er van. Het leven kan zo voorbij zijn, dus doe niet net of het niet belangrijk is.
Hoe probeer je eigenlijk aan dates te komen, als ik vragen mag?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |