abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157293062
Hoe heet zo'n scharnier met veren als in dit filmpje op 2:30 (zet je geluid zacht of uit)
pi_157293853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:16 schreef gunpowder het volgende:
Hoe heet zo'n scharnier met veren als in dit filmpje op 2:30 (zet je geluid zacht of uit)
Een harmonicascharnier, of schaararm.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157294153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een harmonicascharnier, of schaararm.
Bedankt ^O^
pi_157298853
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:55 schreef Barrah het volgende:

[..]

Heb tijdens het klussen uitgebreid de tijd gehad om dat soort opties te overdenken :)
Weet alleen niet hoe ik daar aan zou moeten komen. Het is nou niet het klusje waarbij je op dit soort extra kosten zit te wachten.
Er is toevallig vandaag weer een aanbieding voor zo'n endoscoop, misschien toch nog niet zo'n uitgave als je denkt. ;)
http://www.nonstopdeals.nl/

Heb zelf laatst ook zo'n endoscoop gehaald, alleen een waterdichte versie met 5m kabel. (¤40)
Zo'n camera heb je toch wel vaker gemak van dan je van te voren zou verwachten.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:16:40 #180
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157303162
Die prijs valt me mee. Jammer alleen dat ze niet vertellen hoe dik de kop is. Ik heb aan beide kanten een opening van ongeveer 18mm. En om te komen waar ik nu vastloopt zou de camera eigenlijk door de buis moeten. Ik betwijfel of deze klein genoeg is.
pi_157304315
Hmm, ja het staat er niet bij vermeld..
Maar aangezien een endoscoop bedoelt is om door nauwe openingen te kunnen kijken, zal de kop niet te groot zijn.
Met een beetje zoeken kom je de zelfde camera kop tegen met een dikte van 8,5mm, alleen wat meer meters draad eraan.
https://www.obd-partner.n(...)ctiecamera-endoscoop
Of 14,5mm.

Niet handig dat het er niet bij vermeld staat. |:(
Zelf heb ik deze alleen dan de 5m variant wat ze niet meer verkopen ondertussen, met een kop van 5,5mm.
https://www.obd-partner.n(...)ctiecamera-endoscoop
Dit wil makkelijk door een (elektra)buis, hiermee kun je hem ook mooi sturen of om een hoek heen leggen door een bocht te buigen aan de buis.
De camera uit losse hand bewegen over een grote afstand gaat niet makkelijk.
pi_157374798
Al vaker voorbij gekomen maar wat raden jullie aan om over structuurverf te smeren? Van het soort met van die zandkorrels zeg maar. Ik dacht zelf aan knauf fix en finish, de paarse variant. Of zou ik met zwaarder geschut moeten komen? Deels zit de structuurvisie op beton en deels op gipsplaat, wat voor primer is dan nodig?
In eerste instantie wil ik een muurtje behangglad maken, als dat er goed uit ziet doe ik misschien de rest ook wel! Ben benieuwd, nog nooit gestuct dus dat gaat wat worden..
  zaterdag 7 november 2015 @ 09:53:37 #183
422610 Barrah
pi_157377304
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:19 schreef Barrah het volgende:
Ik hoop op meer geluk als de buis nog wat meer gestroomlijnd is.
Zojuist nog een poging gedaan. Mooi plat puntje op de flexbuis geknipt, tape erom en gaan! Kwam precies even ver. Buis en draad kwamen los van elkaar op bij het bereiken van de hindernis.

Nieuwe poging met een ijzerdraadje eromheen gedaan. Al trekkend voelde het eerst wel hoopvol, totdat ik het uiteinde van de VD-draad vast had. Deze was losgekomen van de trekveer in de buis. Buis bleek muurvast te zitten.

Met pijn en moeite weer uit het plafond weten te krijgen, maar wel wat gehavend. Ik twijfel of ik wel op deze weg door moet gaan. Ik wil de bestaande buizen niet beschadigen met mijn pogingen.

Een andere optie is gebruik maken van één van de bestaande twee leidingen, door deze door te halen en de uiteinden te verbinden naar een nieuwe centraaldoos. Dit betekent wel nieuwe draden trekken. En ik vraag me af of ik die nieuwe centraaldoos makkelijk boven mijn inbouwspot kan maken.

Een ander alternatief is ergens anders op zolder aftakken. We hebben een led-spot met afstandsbediening op het oog, dan zou een zwarte draad uit de centraaldoos van de badkamer geen must zijn. De 'verbouwing' van de zolder stond alleen nu nog niet op het programma...
pi_157397766
Gebruiken de 'slimme' kamerthermostaten andere draad dan de normale 2 aderige kabel die de welbekende honeywell round modulerende thermostaat nodig heeft?

Ik ben bezig een nieuw wandje te zetten waar deze tegenaan komt en leg meteen wat nieuwe draad, de huidige is ergens onder de ketel doorverbonden met een kroonsteentje wat er niet zo fraai uitziet. :)
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 12:12:39 #185
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157397910
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:59 schreef Tom_ het volgende:
Gebruiken de 'slimme' kamerthermostaten andere draad dan de normale 2 aderige kabel die de welbekende honeywell round modulerende thermostaat nodig heeft?

Ik ben bezig een nieuw wandje te zetten waar deze tegenaan komt en leg meteen wat nieuwe draad, de huidige is ergens onder de ketel doorverbonden met een kroonsteentje wat er niet zo fraai uitziet. :)
Volgens mij werkt dat nog gewoon tweedraads. Welke slimme thermostaat ga je dan plaatsen ?
pi_157397984
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat nog gewoon tweedraads. Welke slimme thermostaat ga je dan plaatsen ?
Voor nu nog niks, maar als ik er dan toch nieuwe draad voor trek dacht ik het meteen voor te bereiden voor wanneer er een andere thermostaat kwam. Zou later wel iets willen wat ook op afstand te bedienen is, maar nergens voor nodig dus?
  zondag 8 november 2015 @ 14:08:33 #187
422610 Barrah
pi_157400254
Oké, ik heb mijn projectje zojuist officieel ter ziele gedragen. Krijg met geen mogelijkheid een buis voorbij het punt waar waarschijnlijk het dak begint. Ik heb geen zin om verder te klooien met de kans dat ik dingen stuk ga maken.

Plan B is het doel meenemen in het electraplan voor de gehele zolderafwerking. Ergens anders vandaan stroom halen in combinatie met een afstandsbediening, of één van de bestaande leidingen omleiden naar een nieuwe centraaldoos. Jammer, maar gaat alsnog wel goedkomen.
  zondag 8 november 2015 @ 14:36:18 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157400906
Één van onze radiators wordt niet warm -O- Het is wel de minst gebruikte kamer en het is nu goed weer, maar goed, het zou wel moeten werken. Heb het systeem al drie keer ontlucht, maar er komt geen lucht meer uit. Uit de betreffende radiator kwam sowieso meteen water. Kan een verwarmingsbuis zomaar verstoppen en zo ja, hoe kom je er weer vanaf? Heb al eens op zolder gevoeld aan de buizen, die blijven ook koud richting die radiator. De druk van het systeem is ook goed trouwens.
Don't let my username fool you...
  zondag 8 november 2015 @ 14:57:58 #189
422610 Barrah
pi_157401499
Al eens geprobeerd alle radiatoren dicht te draaien behalve deze en dan te stoken? Als er ergens in je leidingen lucht zit komt het dan vaak wel los.
pi_157405741
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:59 schreef Tom_ het volgende:

Stop het voor de zekerheid in een buisje, kan je altijd nog wat omgooien indien nodig.
pi_157416258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:18 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Stop het voor de zekerheid in een buisje, kan je altijd nog wat omgooien indien nodig.
Dat was ik sowieso al van plan, heb een 50mm montagedoos achter de thermostaat gemaakt. :)
Kon vandaag bij de bouwmarkt als dunste diameter draad 2x 0,75mm² vinden, moet prima zijn voor de thermostaat toch?
pi_157417129
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:02 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Dat was ik sowieso al van plan, heb een 50mm montagedoos achter de thermostaat gemaakt. :)
Kon vandaag bij de bouwmarkt als dunste diameter draad 2x 0,75mm² vinden, moet prima zijn voor de thermostaat toch?

Was zo'n doosje niet praktischer? Draad zal wel goed gaan denk ik, al wordt er meestal dunner draad gebruikt.
pi_157418206
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:32 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was zo'n doosje niet praktischer? Draad zal wel goed gaan denk ik, al wordt er meestal dunner draad gebruikt.
Die heb ik gebruikt ja. Ik dacht dat ze dat een lampendoos noemden, maar als ik zocht op 'montagedoos 50mm' dan kwam ik deze tegen. Vandaar dat ik het zo schreef, maargoed we bedoelen dezelfde. :P
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:52:13 #194
422610 Barrah
pi_157444036
Ik wil een nieuwe wandcontactdoos plaatsen en op deze plek wil ik gelijk een extra leiding aftakken t.b.v. een nieuw te realiseren lichtpunt.

Dus zeg maar dit:

Bedoeling is dit middels een dubbele inbouw wandcontactdoos van Busch-Jaeger te gaan doen.

Kan ik op deze wandcontactdoos drie nuldraden en drie aardedraden aansluiten?
Of kan ik in de inbouwdoos twee lasklemmen kwijt om de gewenste splitsing te maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Barrah op 10-11-2015 10:58:36 ]
pi_157444121
Met een 50mm doos moet dat met lasklemmen wel lukken. 1 doorlussen zal gaan vanuit wcd, 2 niet.
Waarom trouwens 2 lasklemmen??
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:18:49 #196
422610 Barrah
pi_157444429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:59 schreef Piger het volgende:
Met een 50mm doos moet dat met lasklemmen wel lukken. 1 doorlussen zal gaan vanuit wcd, 2 niet.
Waarom trouwens 2 lasklemmen??
Als ik op de wcd niet drie aders van één type kan aansluiten, dan kan ik er wel twee aansluiten, waarbij één van beide dan naar een lasklem gaat, waarvanuit twee andere aders weer vertrekken.
pi_157444471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:18 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als ik op de wcd niet drie aders van één type kan aansluiten, dan kan ik er wel twee aansluiten, waarbij één van beide dan naar een lasklem gaat, waarvanuit twee andere aders weer vertrekken.
alleen bruin kan je doorlussen, maar zou dan gewoon alles aansluiten op een lasklem. Anders alleen maar verwarrend.
Eerst denken, dan typen
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 11:25:44 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157444569
In de SC had ik de vraag ook gesteld, maar weet niet of iedereen daar wel kijkt.
Veel gaten (>100) boren met een 24mm speedboor met een accuboor (Bosch GSR 18 VE), is dat slecht voor de machine? Hij blijft goed op toeren maar wordt wel warm...

Ik gebruik hem omdat ie een slipkoppeling heeft. Mijn pa heeft ook nog een oude Skil klopboor liggen maar die heeft geen slipkoppeling volgens mij. Heeft een boorhamer een slipkoppeling? Anders kijk ik of het daar mee gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157444639
Zolang je de boor zijn werk laat doen lijkt het me geen probleem ;)
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:32:58 #200
422610 Barrah
pi_157444703
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:21 schreef Piger het volgende:

[..]

alleen bruin kan je doorlussen, maar zou dan gewoon alles aansluiten op een lasklem. Anders alleen maar verwarrend.
Ik kan inderdaad ook alles in lasklemmen duwen. Dat werkt ook makkelijker. Heb je zeker gelijk in. Maar die lasklemmen passen nog wel in de inbouwdoos achter de wandcontactdoos? Aan wat voor inbouwdiepte moet ik denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')