Een harmonicascharnier, of schaararm.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:16 schreef gunpowder het volgende:
Hoe heet zo'n scharnier met veren als in dit filmpje op 2:30 (zet je geluid zacht of uit)
Bedanktquote:Op dinsdag 3 november 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een harmonicascharnier, of schaararm.
Er is toevallig vandaag weer een aanbieding voor zo'n endoscoop, misschien toch nog niet zo'n uitgave als je denkt.quote:Op maandag 2 november 2015 10:55 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heb tijdens het klussen uitgebreid de tijd gehad om dat soort opties te overdenken
Weet alleen niet hoe ik daar aan zou moeten komen. Het is nou niet het klusje waarbij je op dit soort extra kosten zit te wachten.
Zojuist nog een poging gedaan. Mooi plat puntje op de flexbuis geknipt, tape erom en gaan! Kwam precies even ver. Buis en draad kwamen los van elkaar op bij het bereiken van de hindernis.quote:Op maandag 2 november 2015 07:19 schreef Barrah het volgende:
Ik hoop op meer geluk als de buis nog wat meer gestroomlijnd is.
Volgens mij werkt dat nog gewoon tweedraads. Welke slimme thermostaat ga je dan plaatsen ?quote:Op zondag 8 november 2015 11:59 schreef Tom_ het volgende:
Gebruiken de 'slimme' kamerthermostaten andere draad dan de normale 2 aderige kabel die de welbekende honeywell round modulerende thermostaat nodig heeft?
Ik ben bezig een nieuw wandje te zetten waar deze tegenaan komt en leg meteen wat nieuwe draad, de huidige is ergens onder de ketel doorverbonden met een kroonsteentje wat er niet zo fraai uitziet.
Voor nu nog niks, maar als ik er dan toch nieuwe draad voor trek dacht ik het meteen voor te bereiden voor wanneer er een andere thermostaat kwam. Zou later wel iets willen wat ook op afstand te bedienen is, maar nergens voor nodig dus?quote:Op zondag 8 november 2015 12:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat nog gewoon tweedraads. Welke slimme thermostaat ga je dan plaatsen ?
Stop het voor de zekerheid in een buisje, kan je altijd nog wat omgooien indien nodig.quote:Op zondag 8 november 2015 11:59 schreef Tom_ het volgende:
Gebruiken de 'slimme' kamerthermostaten andere draad dan de normale 2 aderige kabel die de welbekende honeywell round modulerende thermostaat nodig heeft?
Ik ben bezig een nieuw wandje te zetten waar deze tegenaan komt en leg meteen wat nieuwe draad, de huidige is ergens onder de ketel doorverbonden met een kroonsteentje wat er niet zo fraai uitziet.
Dat was ik sowieso al van plan, heb een 50mm montagedoos achter de thermostaat gemaakt.quote:Op zondag 8 november 2015 17:18 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Stop het voor de zekerheid in een buisje, kan je altijd nog wat omgooien indien nodig.
quote:Op zondag 8 november 2015 23:02 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dat was ik sowieso al van plan, heb een 50mm montagedoos achter de thermostaat gemaakt.![]()
Kon vandaag bij de bouwmarkt als dunste diameter draad 2x 0,75mm² vinden, moet prima zijn voor de thermostaat toch?
Die heb ik gebruikt ja. Ik dacht dat ze dat een lampendoos noemden, maar als ik zocht op 'montagedoos 50mm' dan kwam ik deze tegen. Vandaar dat ik het zo schreef, maargoed we bedoelen dezelfde.quote:Op zondag 8 november 2015 23:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was zo'n doosje niet praktischer? Draad zal wel goed gaan denk ik, al wordt er meestal dunner draad gebruikt.
Als ik op de wcd niet drie aders van één type kan aansluiten, dan kan ik er wel twee aansluiten, waarbij één van beide dan naar een lasklem gaat, waarvanuit twee andere aders weer vertrekken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:59 schreef Piger het volgende:
Met een 50mm doos moet dat met lasklemmen wel lukken. 1 doorlussen zal gaan vanuit wcd, 2 niet.
Waarom trouwens 2 lasklemmen??
alleen bruin kan je doorlussen, maar zou dan gewoon alles aansluiten op een lasklem. Anders alleen maar verwarrend.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:18 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als ik op de wcd niet drie aders van één type kan aansluiten, dan kan ik er wel twee aansluiten, waarbij één van beide dan naar een lasklem gaat, waarvanuit twee andere aders weer vertrekken.
Ik kan inderdaad ook alles in lasklemmen duwen. Dat werkt ook makkelijker. Heb je zeker gelijk in. Maar die lasklemmen passen nog wel in de inbouwdoos achter de wandcontactdoos? Aan wat voor inbouwdiepte moet ik denken?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:21 schreef Piger het volgende:
[..]
alleen bruin kan je doorlussen, maar zou dan gewoon alles aansluiten op een lasklem. Anders alleen maar verwarrend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |