abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156759498
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:15 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Het idee mensen gestraft (moeten) worden voor iets dat een verre voorvader ooit gedaan heeft, is natuurlijk zó immoreel dat het bizar is dat er mensen zijn die dat juist geheel logisch en rechtvaardig vinden.

Elk ander voorbeeld van zo'n situatie dat je zo iemand voorlegt, wordt door zo iemand doorgaans ook direct als onrechtvaardig beschouwd, maar voor God wordt dan een uitzondering gemaakt.
Het is geen straf. Het is het gevolg. Net zoals wanneer je nooit hebt gespaard het gevolg is dat je je kinderen geen erfenis kan geven. Is dat straf?
pi_156759548
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Doordat er zonde is, is er verkrachting. Zonde maakt onvolmaakt. Daarom heeft een mens soms neiging om te verkrachten. Doordat hij onvolmaakt is en die onvolmaaktheid komt omdat hij destijds naar de slang heeft geluisterd. Dat is zonde, onvolmaaktheid.
Sorry, niets persoonlijks, maar dit is zo'n absurd verhaal dat ik niet eens weet waar ik m'n pijlen op moet richten. Luisteren naar een slang, daardoor onvolmaakt zijn en dan dus de neiging hebben om te verkrachten...

Nee, gaat 'm niet worden.
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:21:53 #28
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156759570
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:20 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is geen straf. Het is het gevolg. Net zoals wanneer je nooit hebt gespaard het gevolg is dat je je kinderen geen erfenis kan geven. Is dat straf?
Voor een paar jaar de gevangenis ingaan is geen straf; het is het gevolg van een wet overtreden, opgepakt worden en berecht worden.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156759642
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sorry, niets persoonlijks, maar dit is zo'n absurd verhaal dat ik niet eens weet waar ik m'n pijlen op moet richten. Luisteren naar een slang, daardoor onvolmaakt zijn en dan dus de neiging hebben om te verkrachten...

Nee, gaat 'm niet worden.
Het was het allang geleden niet. Dat jij niet gelooft hoeft niet voor iedereen onzin te zijn. Jij hebt recht op een visie, zo ook iemand die gelooft. Noem het dan geen onzin. Zeg gewoon dat je niet gelooft.
pi_156759681
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:23 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het was het allang geleden niet. Dat jij niet gelooft hoeft niet voor iedereen onzin te zijn. Jij hebt recht op een visie, zo ook iemand die gelooft. Noem het dan geen onzin. Zeg gewoon dat je niet gelooft.
Nee, ik kan het echt niets anders dan bespottelijke onzin noemen.
pi_156759723
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:21 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Voor een paar jaar de gevangenis ingaan is geen straf; het is het gevolg van een wet overtreden, opgepakt worden en berecht worden.
Niet dan? Het is de mens die het een straf noemt. In feite is de gevangenis de plaats waar je je illegale activiteiten kan overdenken. Is het dan niet de bedoeling dat de crimineel dan niet meer criminelig wordt?
pi_156759727
Deze topic slaat nergens op. Waarom geloof uitbannen? Dit is de reden waarom er zoveel oorlog is in de wereld. Iedereen wil zijn eigen perspectief van de wereld opleggen aan anderen. Stop daarmee. Doe gewoon wat jij wil voor jezelf en stop met de hele samenleving te scheren over één kamp.
Bovendien is dit een heel lastig onderwerp, want niet iedereen is erover eens of god wel of niet bestaat vanwege geen wetenschappelijk bewijs. Dus door gelijk dingen uit te bannen om dat jij en toevallig een paar andere heeft niet bepaald veel nut.

toch een interessante topic!
pi_156759781
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik kan het echt niets anders dan bespottelijke onzin noemen.
Dat is erg neerbuigend. Ik ga niet satanisme bespottelijke onzin vinden of aandachttrekkerij of gewoon stoerdoenerij omdat ik daar niets mee heb. Want ieder zijn ding.
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:30:26 #34
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156759874
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:26 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Niet dan? Het is de mens die het een straf noemt. In feite is de gevangenis de plaats waar je je illegale activiteiten kan overdenken. Is het dan niet de bedoeling dat de crimineel dan niet meer criminelig wordt?
Jij hebt er dus geen problemen mee als jij (levenslang) de gevangenis in moet omdat een verre voorvader van jou ooit eens iemand vermoord heeft? Dat jij in de gevangenis eens even goed de illegale activiteit van je voorvader kunt overdenken? Dat jij de gevolgen/straf van je verre voorvader moet dragen? Dat vind jij rechtvaardig?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156760028
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:27 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat is erg neerbuigend. Ik ga niet satanisme bespottelijke onzin vinden of aandachttrekkerij of gewoon stoerdoenerij omdat ik daar niets mee heb. Want ieder zijn ding.
Ik bedoel het helemaal niet beledigend. Het is slechts mijn mening. Als ik het anders zou formuleren, dan zou ik liegen.
pi_156760049
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:26 schreef BroodmetChocopasta het volgende:
Deze topic slaat nergens op.
quote:
Ja, wat is het nou?
pi_156760480
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Ja, wat is het nou?
Het is een interessante topic, maar het slaat nergens op.
Denk maar aan de TTIP-topic. Het is een interessante topic, maar dat je hier uberhaupt over moet discussieren slaat nergens op :)
pi_156760547
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:50 schreef BroodmetChocopasta het volgende:

[..]

Het is een interessante topic, maar het slaat nergens op.
Denk maar aan de TTIP-topic. Het is een interessante topic, maar dat je hier uberhaupt over moet discussieren slaat nergens op :)
Als het interessant is, dan heeft het toch direct bestaansrecht, dus dan slaat het toch juist ergens op?
pi_156761355
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:26 schreef BroodmetChocopasta het volgende:
Deze topic slaat nergens op. Waarom geloof uitbannen? Dit is de reden waarom er zoveel oorlog is in de wereld. Iedereen wil zijn eigen perspectief van de wereld opleggen aan anderen. Stop daarmee. Doe gewoon wat jij wil voor jezelf en stop met de hele samenleving te scheren over één kamp.
Bovendien is dit een heel lastig onderwerp, want niet iedereen is erover eens of god wel of niet bestaat vanwege geen wetenschappelijk bewijs. Dus door gelijk dingen uit te bannen om dat jij en toevallig een paar andere heeft niet bepaald veel nut.

De kerk en andere religies doen toch precies hetzelfde, die proberen ongeloof uit te bannen. Waarom zou dit dan zo negatief moeten zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_156762976
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:30 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Jij hebt er dus geen problemen mee als jij (levenslang) de gevangenis in moet omdat een verre voorvader van jou ooit eens iemand vermoord heeft? Dat jij in de gevangenis eens even goed de illegale activiteit van je voorvader kunt overdenken? Dat jij de gevolgen/straf van je verre voorvader moet dragen? Dat vind jij rechtvaardig?
Dit is toch niet te vergelijken met de erfenis van genen.....

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik bedoel het helemaal niet beledigend. Het is slechts mijn mening. Als ik het anders zou formuleren, dan zou ik liegen.
Oke!
pi_156763115
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:55 schreef Hexx. het volgende:

Ik bedoel "de mens had naar de slang geluisterd en zo was er zonde".
Toch nog eens aandachtig Genesis nalezen.
pi_156763141
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Toch nog eens aandachtig Genesis nalezen.
Nou moet je toch voor een keer meer regels schrijven dan ene...
Wat is niet goed?
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:53:51 #43
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156763162
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:43 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dit is toch niet te vergelijken met de erfenis van genen.....
Waarom niet?

Er is een partij (de samenleving, God) die regels opstelt. Overtreding van die regels leidt tot straf/gevolg die geldt voor alle opeenvolgende generaties. Waarom zou het uitmaken of de straf/gevolg uitgevoerd wordt via genen of via een uitvoerend apparaat (justitie)?

In beide gevallen bepaalt de machthebbende partij (de samenleving, God) dat het rechtvaardig is dat die straf/gevolg geldt voor opeenvolgende generaties.
pi_156763220
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:52 schreef Hexx. het volgende:
Nou moet je toch voor een keer meer regels schrijven dan ene...
Wat is niet goed?
O, weet je niet waar dit verhaaltje staat ? Vertel me, als je dit eens goed hebt nagelezen, wat schuld de slang treft. Maak me dàt eens duidelijk.

Ik zal het je gemakkelijk maken:

Gen. 3 : Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

Door van de boom van Kennis te eten zijn A & E even ' zondig ' geworden van de Heere God -en ). Onderscheid maken tussen goed en kwaad is dus volgens jou zondig ? Sterfelijk waren ze zo wie zo, of ze nu al dan niet van de boom van Kennis hadden gegeten. Onsterfelijk zouden ze pas worden als ze van de tweede boom, de boom des Levens zouden gegeten hebben, en dat is niet gebeurd.

Nu, wat was de slang te verwijten ? De enige leugenaar in dit verhaaltje was de Heere God zelf, omdat hij hen wijs gemaakt had dat ze zouden sterven na het eten van de boom van Kennis.

Nu gij weer !!

[ Bericht 23% gewijzigd door ATON op 11-10-2015 18:07:48 ]
pi_156763368
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:53 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom niet?

Er is een partij (de samenleving, God) die regels opstelt. Overtreding van die regels leidt tot straf/gevolg die geldt voor alle opeenvolgende generaties. Waarom zou het uitmaken of de straf/gevolg uitgevoerd wordt via genen of via een uitvoerend apparaat (justitie)?

In beide gevallen bepaalt de machthebbende partij (de samenleving, God) dat het rechtvaardig is dat die straf/gevolg geldt voor opeenvolgende generaties.
Nou, kijk. Als gevolg van die overtreding zijn A en E onvolmaakt geworden. Wanneer zij kinderen krijgen, kunnen die kinderen toch niet volmaakt zijn?
pi_156763377
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:57 schreef ATON het volgende:

[..]

O, weet je niet waar dit verhaaltje staat ? Vertel me, als je dit eens goed hebt nagelezen, wat schuld de slang treft. Maak me dàt eens duidelijk.
Dan moet je eens lezen wat ik schrijf. Waar zeg ik dat de slang schuld treft?
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:05:55 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156763403
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:55 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Eeuwig leven?
Nou, het is God. Bij hem is alles mogelijk en bovendien is dat zijn oorspronkelijke plan.

Gidsen en met pijn omgaan?
In de bijbel staan veel over menselijk lijden. Je leert ermee omgaan als je begrijpt hoe of wat of waarom.
Dit is -wat- je gelooft. Niet -waarom- je gelooft of dat aannemelijk vindt.

quote:
Of dat waar is, is een tweede (denk ik nu).
Leg uit waarom dat ondergeschikt is.

quote:
Feit is dat wanneer je het gelooft, het idd draaglijk maakt.
Ik geloof niet wat jij gelooft en mijn leven is toch echt zeer dragelijk.

Jij denkt dat sommige mensen gewoon geestelijk zo zwak zijn dat ze in iets onbewijsbaars moeten geloven (zelfs als dat een leugen is) om hun leven dragelijk te maken? Wat cynisch.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156763410
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:04 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Volgens het verhaal kreeg de slang straf, dus je mag er wel van uitgaan dat de slang ook schuld had.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:08:19 #49
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156763450
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:03 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nou, kijk. Als gevolg van die overtreding zijn A en E onvolmaakt geworden. Wanneer zij kinderen krijgen, kunnen die kinderen toch niet volmaakt zijn?
Als gevolg van de regels die God bedacht heeft. En die regels zijn imho erg onrechtvaardig (wat je m.i. zelf ook begrijpt aan de hand van het voorbeeld waarbij jij de gevangenis in moet voor misdaden van je voorvader). Waarom had God geen rechtvaardiger regel kunnen bedenken waarbij alleen A & E gestraft werden (c.q. "gevolgen ondervonden") en niet ook alle nakomelingen?
pi_156763487
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:04 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Weet je nou zelf niet eens wat je hier schrijft ???? :
quote:
Ik bedoel "de mens had naar de slang geluisterd en zo was er zonde".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')