SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 09-10-2015 13:05:21 ]
Ik weet het, maar hij schakelt gewoon prima. Kwam er ook achteraf achterquote:
Zijn verkocht en het was 10 speedquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon die wielen van je Trek gebruiken?
Haahaahahahahaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:17 schreef 1-0-8 het volgende:
Ook in de winter moet je soigne zijn.... Weg die spatborden
Tot het 5 graden is en de weg nat en je trainen gaat. Lekker voor je spieren ook dat koude water erop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:17 schreef 1-0-8 het volgende:
Met een alibaba fiets rij je er nooit gesoigneerd bij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:05 schreef Andyy het volgende:
Het is winter, dan hoef ik niet gesoigneerd rond te rijden.
Wat zijn mooiere spatborden volgens jou?
QFTquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met een alibaba fiets rij je er nooit gesoigneerd bij.
Ik rij nu al met een spatbord rond. Liever een droge en warme bibsquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:17 schreef 1-0-8 het volgende:
Ook van die lamellen als Andyy?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik rij nu al met een spatbord rond. Liever een droge en warme bibs
Ik heb die ook gehad, afgezien van dat ze soms wat aanliepen zijn het topdingen.quote:
Dat heb je totaal mis.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:00 schreef Z het volgende:
Ik fiets meestal alleen. Ik zie ook wel de voordelen, vooral als het heel nat is. Maar het vervelends vind ik natte voeten, daar helpen spatborden weinig bij lijkt me.
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb je totaal mis.
Als jij die dingen van Andy op je fiets zet krijg je alleen nog natte voeten van de regen.
Graag! Mail zit in je DMquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:12 schreef Z het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Ik heb een handleidingkje 'strava data ophalen via de api', als je wil, kan ik m je mailen.
M'n sokken worden nat als het hard regent en van boven bij mijn sokken naar binnen loopt. Helpt toch om een broek of beenwarmers over ipv onder de overschoenen te doen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb je totaal mis.
Als jij die dingen van Andy op je fiets zet krijg je alleen nog natte voeten van de regen.
Alleen als je een chineze beenwarmer hebtquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
M'n sokken worden nat als het hard regent en van boven bij mijn sokken naar binnen loopt. Helpt toch om een broek of beenwarmers over ipv onder de overschoenen te doen?
quote:
We realiseerden dat als Friezen, Groningers en Limburgers hier mogen posten, het hek toch al van de dam is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
Moet niet gekker worden hier. Eerst al ventieldopjes toestaan, en nu ook al spatborden...
Bijna alles is wel made in China toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alleen als je een chineze beenwarmer hebt
Tsja, het zal altijd van bovenaf lekken. Er over heen helpt misschien maar ik doe het niet, kan me er niet zo heel druk over maken. Warm blijven is belangrijker dan waterdicht blijven
[..]
Ik denk dat alleen hele strakke (neopreen) overschoenen die direct op de huid en dus niet op de broekspijp / beenstuk zitten helpen. Want dan loopt het water niet je schoen in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
M'n sokken worden nat als het hard regent en van boven bij mijn sokken naar binnen loopt. Helpt toch om een broek of beenwarmers over ipv onder de overschoenen te doen?
Waterdichte winterschoenen kopen en dan de aansluiting tussen je been en de schoen aftapen met leukopor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
winterschoenen zijn leuk voor als het koud is (geen gedoe met overschoenen), maar als het goed regent heb ik liever zomerschoenen die aan alle kanten lekken (icm overschoenen)quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Waterdichte winterschoenen kopen en dan de aansluiting tussen je been en de schoen aftapen met leukopor.
Zo denk ik dus ook. Het is nogal wat om ff heen en weer te rijden. Bovendien ga ik eind mei al naar de Alpen en ga ik waarschijnlijk voor een amateurploegje rijden, dus dan wil ik niet steeds weg zijn..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:28 schreef MarcoD het volgende:
De inschrijving voor de GF sportful is weer open..
Wie is er van plan om dit keer wel heen te gaan? Ik had mijn inschrijving van afgelopen jaar omgezet naar 2016 alleen vind ik het nogal een eind weg om 'even' heen te gaan. Combineren met een vakantie gaat het niet worden dus dan zou het voor een lang weekend moeten zijn.
Aan de andere kant wil ik ook wel de 3 ballen rijden (L3B), voordeel daarvan is dat het de helft minder ver is.
http://www.gfsportful.it/en/
Triest verhaal.quote:Björn Leukemans (38) koerste de voorbije twee seizoenen bij Wanty-Groupe Gobert, maar heeft volgens verschillende bronnen volgend seizoen geen plek meer in de ploeg van Hilaire Van der Schueren.
"Ik weet het echt niet", vertelt Leukemans aan Sporza over zijn toekomst. "Ik heb nog niet met de ploeg gesproken. Ik heb dus geen verklaring gekregen, maar ik lees in de kranten dat het een budgetkwestie tussen mij en Enrico Gasparotto is."
Waarom zet Leukemans dan zelf niet de stap om een gesprek te voeren? "Ik heb al een paar keer laten voelen dat ik wil praten, maar als er geen gehoor aan gegeven wordt, dan blijf ik dat niet vragen. Ik ga ook niet bedelen voor een contract."
Neopreen is niet echt waterdicht, water trekt er bij mij gewoon in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen hele strakke (neopreen) overschoenen die direct op de huid en dus niet op de broekspijp / beenstuk zitten helpen. Want dan loopt het water niet je schoen in.
Ik ga denk ik binnenkort eens een paar van die http://www.velotoze.com/ dingen bestellen. Kijken hoe dat warm houdt.
Ventilatiegaten aan de onderkant van je schoenen afplakken en dan zou je in theorie toch heel lang je voeten droog moeten kunnen houden!
Hij won toch nog een paar koersjes dit jaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
Het leven van een prof gaat ook niet over rozen he?
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2463464
[..]
Triest verhaal.
Tja vind dat eigenlijk niet zo netjes van Wanty voor iemand met een staat van dienst als Leukemans.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij won toch nog een paar koersjes dit jaar.
Wat heeft Gasparotto dit jaar gepresteerd?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja vind dat eigenlijk niet zo netjes van Wanty voor iemand met een staat van dienst als Leukemans.
Een maat van me weet nog een leuke route over het Baikalmeer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:17 schreef ratatat het volgende:
Kwam er laatst achter dat mijn winterschoenen voor -20/+5 oid zijn. Beetje overkill voor Nederland denk ik. Misschien even een paar maanden naar Siberie gaan om ze te gebruiken.
Maakt niet uit joh, met zo'n naam ben je o eral welkom. Is toch heerlijk voor zo'n speaker om 50 keer ENRICO G A S P A R O T T O O O O O O O in z'n mike te kunnen bléren dan dat je het met Bjorn Leukemans moet doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat heeft Gasparotto dit jaar gepresteerd?
Contract met een volledige uitrusting en drie reserve fietsen? Of is het rijden voor een trui en een broek?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo denk ik dus ook. Het is nogal wat om ff heen en weer te rijden. Bovendien ga ik eind mei al naar de Alpen en ga ik waarschijnlijk voor een amateurploegje rijden, dus dan wil ik niet steeds weg zijn..
trui en een broek en nog wat extra... niet teveel verplichtingen he, we zijn maar een stelletje amateursquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Contract met een volledige uitrusting en drie reserve fietsen? Of is het rijden voor een trui en een broek?
Al had Gasparotto meer gepresteerd, zo ga je toch niet met je renners om?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat heeft Gasparotto dit jaar gepresteerd?
Jamaar als je goed wilt zijn moet je koersen en trainen en verder niks dus niet een wedstrijd gaan jureren of organiseren. Focus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:18 schreef Tommeke het volgende:
Haha Buzz gelijk heb je. Skitterende naam.
Ik ben een beetje sceptisch over die amateur teams. Je rijdt voor een broek, shirt en een helm en misschien nog wat bidons en met een beetje mazzel krijg je een Chinees frame.
Natuurlijk is dat vet, maar je bent zo als team alleen maar consument in de zin dat je geen koersen organiseert en alleen maar afneemt. Er worden hier in de omgeving al zo weinig koersen georganiseerd en als iedereen in zo'n team gaat rijden houdt het snel op.
De club waar ik lid ben is maar 40-50 man sterk, maar toch organiseren we meerdere wedstrijden per jaar.
M'n studentenclub, TH, organiseert elk jaar twee koersen, een crossje en een serie trainingskoersen in voorjaar, najaar en in de zomervakantie.
Daar helpen de renners ook aan mee. Je ziet die gasten van zilke amateur teams nooit als vrijwilliger bij een koers. Dat is wel jammer.
Idd. Om dat in de krant te moeten vernemen is wel heel slecht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al had Gasparotto meer gepresteerd, zo ga je toch niet met je renners om?
Ik snap je punt, maar is wel wat kort door de bocht. Wij rijden via een vereniging die veel koersen organiseert en daarbij wordt ook verwacht dat wij ons minimaal 1x per jaar als vrijwilliger inzetten. Wat ik ook altijd deed toen ik daar lid was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:18 schreef Tommeke het volgende:
Haha Buzz gelijk heb je. Skitterende naam.
Ik ben een beetje sceptisch over die amateur teams. Je rijdt voor een broek, shirt en een helm en misschien nog wat bidons en met een beetje mazzel krijg je een Chinees frame.
Natuurlijk is dat vet, maar je bent zo als team alleen maar consument in de zin dat je geen koersen organiseert en alleen maar afneemt. Er worden hier in de omgeving al zo weinig koersen georganiseerd en als iedereen in zo'n team gaat rijden houdt het snel op.
De club waar ik lid ben is maar 40-50 man sterk, maar toch organiseren we meerdere wedstrijden per jaar.
M'n studentenclub, TH, organiseert elk jaar twee koersen, een crossje en een serie trainingskoersen in voorjaar, najaar en in de zomervakantie.
Daar helpen de renners ook aan mee. Je ziet die gasten van zilke amateur teams nooit als vrijwilliger bij een koers. Dat is wel jammer.
Mwah. Vriend van me helpt ook vaak mee. Won afgelopen weekend als amateur het NSK tussen de elites.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jamaar als je goed wilt zijn moet je koersen en trainen en verder niks dus niet een wedstrijd gaan jureren of organiseren. Focus.
Dit dus, ben naast het trainen en koersen al lang blij dat ik iets met mijn meisje kan doen..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jamaar als je goed wilt zijn moet je koersen en trainen en verder niks dus niet een wedstrijd gaan jureren of organiseren. Focus.
Daar heb je een punt. Bij Snits is dat prima. Hier zijn die gasten allemaal lid van een mountainbike vereniging, alleen voor de licentiequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar is wel wat kort door de bocht. Wij rijden via een vereniging die veel koersen organiseert en daarbij wordt ook verwacht dat wij ons als vrijwilliger inzetten. Wat ik ook altijd deed toen ik daar lid was.
Ja vind ik ook, wielrennen is al een tijdrovende sport, je moet er niet mee gaan overdrijven door je verplicht te voelen vrijwilligerswerk te doen voor je club. Laat dat maar aan anderen over.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit dus, ben naast het trainen en koersen al lang blij dat ik iets met mijn meisje kan doen..
Ik heb dat de afgelopen 5 jaar veel gedaan. Laat dat nu ook een beetje aan anderen over, maar steek hier en daar wel een helpende hand uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, wielrennen is al een tijdrovende sport, je moet er niet mee gaan overdrijven door je verplicht te voelen vrijwilligerswerk te doen voor je club. Laat dat maar aan anderen over.
Wat ik altijd deed is 1x helpen bij een tijdrit, die rij ik toch zelf niet en ben ik 1 avond kwijt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, wielrennen is al een tijdrovende sport, je moet er niet mee gaan overdrijven door je verplicht te voelen vrijwilligerswerk te doen voor je club. Laat dat maar aan anderen over.
Of na je eigen koers met een vlag in de hand bij een bocht staan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat ik altijd deed is 1x helpen bij een tijdrit, die rij ik toch zelf niet en ben ik 1 avond kwijt.
Na een koers lig ik met mijn benen omhoog in de camperquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of na je eigen koers met een vlag in de hand bij een bocht staan.
jajaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Na een koers lig ik met mijn pener omhoog in de camper
Google helpt mij ook niet: https://www.google.nl/sea(...)1680&bih=925#imgrc=_quote:
Dat is idd een knappe renner ja. Toen ik dit jaar 3e werd bij ICW (stelt niets voor) zat ik met hem in de kopgroep en gaf ik hem klop in de sprint.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mwah. Vriend van me helpt ook vaak mee. Won afgelopen weekend als amateur het NSK tussen de elites.
Edit: Die gozer rijdt zo hard. Qua lichaamsbouw net Schleck, maar op het vlakke kan ie zo hard rijden. Bergop ist helemaal niet leuk met hem fietsen.
Ik kan in een groepje na een zware koers redelijk aankomen. In een massasprint leg ik het af tegen de Hekmannetjes en Kievietjes onder ons. Ik weet het zelf ook niet zo goed. Kan ook goed omhoog, maar in de bergen leg ik het in het hooggebergte ook af tegen de rasklimmers... denk dat ik een beetje tussen in zit, soort van Gilbert?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Klopt. In hoeverre ben jij eigenlijk sprinter Patty? Ik kan je moeilijk plaatsen.
Maar, sprinten is toch plaatsen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Klopt. In hoeverre ben jij eigenlijk sprinter Patty? Ik kan je moeilijk plaatsen.
Godskolere Patroon, je mot niet teveel van die Berenburg achterover keilen als je zit te Fok!ken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan in een groepje na een zware koers redelijk aankomen. In een massasprint denk dat ik een beetje tussen in zit, soort van Gilbert?
Bedankt voor het terugzetten van beide benen op de grondquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Godskolere Patroon, je mot niet teveel van die Berenburg achterover keilen als je zit te Fok!ken.
Kloptquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:51 schreef ratatat het volgende:
In Nederland kan je toch zelf kiezen in welke klasse je gaat fietsen als je een licentie neemt? En niet zoals in de VS met verplicht promotie / degradatie.
Jezus, patty, zijn wij stiekum soms familie?quote:
Zonder renners geen koersquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:33 schreef kanovinnie het volgende:
Zonder vrijwilligers geen clubs. Zelfs op vrijdagavond zet ik me in voorde club!
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:50 schreef Andyy het volgende:
http://www.clifbar.com/pr(...)ood/pizza-margherita
Ben er stiekem toch benieuwd naar
Erg knap van 'm dat die weg reed op een makkelijk rondje in de laatste ronde.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mwah. Vriend van me helpt ook vaak mee. Won afgelopen weekend als amateur het NSK tussen de elites.
Edit: Die gozer rijdt zo hard. Qua lichaamsbouw net Schleck, maar op het vlakke kan ie zo hard rijden. Bergop ist helemaal niet leuk met hem fietsen.
Wat zijn jouw plannen voor 2016?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:14 schreef Carb het volgende:
[..]
Erg knap van 'm dat die weg reed op een makkelijk rondje in de laatste ronde.
Wel kosher, niet halal. Helaasquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:50 schreef Andyy het volgende:
http://www.clifbar.com/pr(...)ood/pizza-margherita
Ben er stiekem toch benieuwd naar
Wat wil je dan? Dat iedereen gaat vrijwilligeren zodat er amper renners zijn, omdat ze met een vlag in hun hand langs de kant moeten staan? Als je ziet hoeveel tijd wij er per week in steken, nog los van het trainen, dan ben ik allang blij dat ik eens iets anders kan doen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe alles met heel veel plezier..maar als je het beste uit jezelf wil halen zal je je moeten focussen op 1 ding. In sommige weken worden er soms zoveel koersen georganiseerd en als je dan niet start, krijg je gezeik van de club/organisatie met "neem je verantwoordelijkheid etc".quote:
In eerste instantie goed de winter doorkomen zonder blessures en (wel) afstuderen. Vervolgens kiezen tussen focus op criteriums of clubcompetitie. Hopelijk een flexibele werkgever vinden.quote:
Geen idee. Ik fiets gewoon wat..quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:52 schreef Carb het volgende:
[..]
In eerste instantie goed de winter doorkomen zonder blessures en (wel) afstuderen. Vervolgens kiezen tussen focus op criteriums of clubcompetitie. Hopelijk een flexibele werkgever vinden.
Over jouw rit van vandaag, doe je die nou in herstel? Ik snap dat je de endurance zone door twee deelt en beide traint, maar je avg power lijkt mij nu zelfs daaronder?
Hoeveel luiers kan je daar van kopen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:42 schreef the_critic het volgende:
180 euries voor een shirt-Jack... Dure hobby hebben we toch.. Pff
Jups, maar hoop er wel een tijdje mee vooruit te kunnen. En to be fair, hij is duidelijk goedkoper dan mijn pak dat ik bijna nooit draag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:42 schreef the_critic het volgende:
180 euries voor een shirt-Jack... Dure hobby hebben we toch.. Pff
Gelukkig zijn er een gezamenlijke en een privé portemonnee haha...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel luiers kan je daar van kopen?
Inderdaad.. En zijn geld zeker waard! Gabba is topquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jups, maar hoop er wel een tijdje mee vooruit te kunnen. En to be fair, hij is duidelijk goedkoper dan mijn pak dat ik bijna nooit draag.
Ik vind het moeilijk om te zeggen welke leuker was. Beide totaal verschillend en daardoor hebben beide ritten zijn mooie en minder mooie kant.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:11 schreef the_critic het volgende:
Voor de ervaringsdeskundigen hier.. Welke tocht vond je leuker, en waarom? 3ballons of marmotte? (Of eventueel Dolomieten marathon)..?
Ben opzoek naar mooie tocht/leuk doel, voor '16
#tripleokselpostmodus
En dat geeft geen problemen voor de gebruikte materialen?quote:
Wat waren de plussen en minnen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om te zeggen welke leuker was. Beide totaal verschillend en daardoor hebben beide ritten zijn mooie en minder mooie kant.
Gabba is speciale stof, dus kun je gewoon wassen. Is niet gewone stof, met coating die je er uiteindelijk vanaf wast (zoals bijv bij nanoflex)quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dat geeft geen problemen voor de gebruikte materialen?
Thanks, klinkt goed danquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gabba is speciale stof, dus kun je gewoon wassen. Is niet gewone stof, met coating die je er uiteindelijk vanaf wast (zoals bijv bij nanoflex)
Afhankelijk van de rit, ben er best zuinig op. Heb m'n Gabba 2 nu denk ik 1 a 1,5 jaar en bevalt me uitstekend, een van mijn beste aankopen op fietsgebied. Ga je veel plezier van hebbenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:17 schreef Fretwork het volgende:
Hoe vaak wassen jullie de Gabba eigenlijk?
De 3B en de marmotte zijn allebei van Sportcommunication. Ze zijn allebei goed georganiseerd, maar hebben waardeloze bevoorradingen. De Marmotte is in de Alpen dus heroïscher. De 3B is gewoon een soort uit de kluiten gewassen Ardennen rit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:11 schreef the_critic het volgende:
Voor de ervaringsdeskundigen hier.. Welke tocht vond je leuker, en waarom? 3ballons of marmotte? (Of eventueel Dolomieten marathon)..?
Ben opzoek naar mooie tocht/leuk doel, voor '16
#tripleokselpostmodus
Zit je weer aan 't bier Pat? #offseasonquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:45 schreef Patroon het volgende:
In de Ardennen zijn de klimmen veel korter dan in de Ardennen.
Bedankt voor de tips, ga wel even een goed wasmiddel uitzoeken. En kijken hoe ik de stof het best kan beschermen. Blijft ie wel goed ademen met zo'n spray?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:11 schreef Tommeke het volgende:
Over die Gabba; ik heb 'm nu 2,5 jaar en het is echt het beste kledingstuk wat ik heb. Ik was 'm zo vaak als nodig, dus niet elke keer. Dan hang ik 'm gewoon aan de waslijn voor een dagje.
Wat belangrijk is, is dat je 'm op 30 graden wast zonder wasverzachter. Bij voorkeur met waspoeder. Het is idd anders dan met Nanoflex units, bij de Gabba is de stof echt waterafstotend. Toch merk ik wel dat dat na verloop van tijd minder word. Gelukkig zijn daar speciale sprays en wasmiddelen voor. Ik heb zo'n spray gekocht en spuit 'm daar een a twee keer per jaar mee in.
mwoah, volgens mij is wasverzachter niet slecht voor je fietskleding behalve dat het een laagje vormt op je textiel en daardoor de ademende eigenschappen (waar je zoveel $$ voor hebt betaald) tijdelijk minder zijn. Met een volgende wasbeurt was je dat er gewoon weer af.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik koop meestal het wasmiddel wat op dat moment goedkoop is. Wel altijd poeder. Stiekem zit er in vloeibaar wasmiddel vaak wasverzachter, wat niet heel goed voor je fietskleding is.
Je bent toch gestopt vorig x tijdens de Marmot? Dan zou ik als ik jou was zeker nog een poging wagen. Dat is een cyclo die wel op je lijstje als wielrenner moet staan vind ik.quote:Op zondag 11 oktober 2015 06:32 schreef the_critic het volgende:
@Marco, patty en grip.. Merci voor uitleg. ik ga me nog eens verdiepen! Neig er toch naar, de marmotte weer te doen. (Beide gaat hem niet worden).
Klopt, was te laat om alp nog op te mogen. Daarom neig ik daar inderdaad ook meest naar.. Mezelf revancheren/verbeteren.quote:Op zondag 11 oktober 2015 08:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bent toch gestopt vorig x tijdens de Marmot? Dan zou ik als ik jou was zeker nog een poging wagen. Dat is een cyclo die wel op je lijstje als wielrenner moet staan vind ik.
Thanks, ben er bekend mee. Maar vaak verschillen de voorschriften van gebruikerservaringen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 08:54 schreef kaasplankje het volgende:
Als je twijfelt over hoe je kleding te reinigen kan je best even het labeltje met het wasvoorschrift bekijken dat staat er altijd in.
[ afbeelding ]
Gezellig! :-)quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:32 schreef muzas het volgende:
ik wil ook nog wel es die marmotte doen. Mjah eerst maar es een klim doen hoger dan de cote d'schipholweg
Dat kan jij best, zelfs aankomend jaar als je zou willen. Je moet ze toch op karakter uitrijden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:32 schreef muzas het volgende:
ik wil ook nog wel es die marmotte doen. Mjah eerst maar es een klim doen hoger dan de cote d'schipholweg
Moet je niet te veel over nadenken. Ook als niet klimmer kun je de Marmotte best rijden. Kwestie van focus en gezien jouw prestatie curve die recht evenredig loopt met je gewichtsafname, zou dat voor 2016 geen probleem moeten geven. Nu nog ff 6 weken bieren en vanaf 1 december volledige focus, dan rij je 'm 7 maanden later zonder enig probleem. Gewoon er van overtuigd zijn dat je het kan!quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:32 schreef muzas het volgende:
Weet nog wel dat Oksel er ook zware twijfels over had vooraf, die Marmot. Uiteindelijk ree die ook boven verwachting uit.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je niet te veel over nadenken. Ook als niet klimmer kun je de Marmotte best rijden. Kwestie van focus en gezien jouw prestatie curve die recht evenredig loopt met je gewichtsafname, zou dat voor 2016 geen probleem moeten geven. Nu nog ff 6 weken bieren en vanaf 1 december volledige focus, dan rij je 'm 7 maanden later zonder enig probleem. Gewoon er van overtuigd zijn dat je het kan!
Chouffe/Marmot geen vergelijkingquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:01 schreef muzas het volgende:
oksel is ook wel een tandje sterker dan ik. laten we reëel blijven; ik kom wel boven, maar t duurt ff. Die chouffe classic ging ook met 23avg
Mss gaat een 15km col je juist beter af maar dat weet je pas als je boven bent.quote:Op zondag 11 oktober 2015 10:05 schreef muzas het volgende:
Dat onderstreept het eigenlijk nog eens; dan ga ik helemaal traag en dan duurt 170k lang hoor
Met de juiste focus vliegen die kg's er zo van af. En dat het klimmen wat langer duurt, swah. Je moet maar denken, klimmen doet bij iedereen pijn. De een doet het nu eenmaal wat sneller dan de ander, maar goed getraind en met minstens 4000 km training, een paar Ardennen ritjes en een week fietsen ter plekke vooraf, lukt dat gewoon. Dat de Galibier er in moet zitten vind ik wel een geldig excuus anders is het toch maar surrogaat. Net als een geneutraliseerde afdaling van de Glandon of Croix de Fer. Maar zoek je een berg om te oefenen, op de Mont Ventoux kun je je uitleven, stijl, minder stijl en nog minder stijl, 3 verschillende beklimmingen (en ook nog een meestal afgesloten bospad). Leef je uit.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:59 schreef muzas het volgende:
haha ben ondertussen ook weer 3-4kilo zwaarder dan dit voorjaar hoor buzz
Die marmotte ga ik ook zeker een keer doen, maar ga liever eerst op eigen initiatief eens rijden in die omgeving.
bovendien wil ik wel dat die galiBIER er dan in zit.
Geen steil.quote:Op zondag 11 oktober 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
Stijl![]()
Ventoux staat op de voorlopige jaarplanning nu
klinkt als een perfecte vakantie. Beetje aanklooien op t middengebergte en als toetje mn eerste echte alpencolquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen steil.
Omgeving vd Ventoux is ook erg mooi trainen. Verder beetje middengebergte daar.
Gabbaquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:48 schreef emil23 het volgende:
Eerste keer op de fiets met winterkleding straks. Die vieze wind waait dwars door je heen.
Vies koud inderdaad. Maar mijn winddichte jasje van een Duitse budgetsupermarkt voldoet boven verwachting.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:43 schreef cafca het volgende:
Was verrekte koud vanmorgen!
Straf windje ook nog.
Mooi, ik heb zo'n Lidl jasje maar dat vond ik toch vrij warm. Lekker voor rond het vriespuntquote:Op zondag 11 oktober 2015 13:17 schreef emil23 het volgende:
[..]
Vies koud inderdaad. Maar mijn winddichte jasje van een Duitse budgetsupermarkt voldoet boven verwachting.
Dat is 85km bergafwaarts, moet kunnenquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:05 schreef muzas het volgende:
Dat onderstreept het eigenlijk nog eens; dan ga ik helemaal traag en dan duurt 170k lang hoor
Je hebt toch een Gabbaquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:39 schreef muzas het volgende:
wtf 'no rain' jas,
Maar ze geven 'm zelf maar 1/4 voor 'waterproofíng'
dafuq?
Wel mooi spul overigens, die fiandre meuk. Geneigd mn fietsspaarpotje te legen.
Die lijn heeft meer dan 1 jas he?quote:
Klopt, zit idd mooi spul bij. Was voor mij de enige serieuze alternatieve keuze voor een Gabba.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Die lijn heeft meer dan 1 jas he?
En dit viel me gewoon op.
Geen idee... Ik zit ook naar wintermeuk te kijken. Lang voor me uit geschoven, want arme pauperstudent (nog bedankt voor dat jasje kanoquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klopt, zit idd mooi spul bij. Was voor mij de enige serieuze alternatieve keuze voor een Gabba.
Zou zo'n broek fijn zijn?
Minder zelfsquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is 85km bergafwaarts, moet kunnen
GC / FOK!STOK door Nederland #186 Breklenkamp, Overijssel (Fien1989)quote:
Vandaag in een simpel onderhemdje in die Gabba zonder problemen. Verwacht dat het met een lange Craft thermo aardig goed blijft richting vriespunt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Geen idee... Ik zit ook naar wintermeuk te kijken. Lang voor me uit geschoven, want arme pauperstudent (nog bedankt voor dat jasje kano![]()
)
Nu moet ik dus eigenlijk alles hebben. Want alles wat ik had is versleten of te groot.
En ik geloof dat ik liever laagjes gebruik dan 1 oplossing. Want dan ben je iets veelzijdiger. En 't hoeft niet HEUL warm want ik fiets niet <0 (booeee homo heuj #rule5 etc). En heb dit voorjaar geleerd dat te warm = heel koud.
Haha, lachen. Snapte al niks van je ritnaamquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
GC / FOK!STOK door Nederland #186 Breklenkamp, Overijssel (Fien1989)
Een soort spel waarbij een stok met een slot om een plaatsnaambord ergens in Nederland wordt gehangen. Daar maak je dan een foto van en plaatst die in dat topic en dan kan de volgende persoon die stok weer ergens anders heen verplaatsen. Ik vind het soms wel leuk als die een beetje op fietsafstand ligt om daar dan heen te fietsen en hem te verplaatsen.
Absoluut, kapot gaanquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:44 schreef Patroon het volgende:
Sprak dit jaar een paar mensen die de alternatieve Marmotte route dit jaar hadden gereden. Die vonden ze wel zwaarder dan de originele versie.
Ik had mijn craft thermo lm eronder, winterhandschoenen aan en het was perfect vandaag, niet te warm en niet te koud. Gabba vond ik vorig jaar rond het vriespunt en gure wind te kort schieten, vandaar dat ik het Alpha jacket heb gekochtquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vandaag in een simpel onderhemdje in die Gabba zonder problemen. Verwacht dat het met een lange Craft thermo aardig goed blijft richting vriespunt.
Is je vriendin dan iets met jou aan het doen ipv andersom?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Na een koers lig ik met mijn benen omhoog in de camper
Windslam en windslam bladequote:Op zondag 11 oktober 2015 15:33 schreef MarcoD het volgende:
Heb voor de winter een jasje van DHB (wiggle) met een windbreaker in de voorkant. Dat scheelt zo veel als het koud is en er een snijdende oostenwind staat (ook als het een beetje vochtig weer is)
Mijn lichaam vond in ieder geval van welquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had was dit jaar toch ook veeeel warmer dan de jaren ervoor?
ik heb heb een sportful no rain bibtightquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klopt, zit idd mooi spul bij. Was voor mij de enige serieuze alternatieve keuze voor een Gabba.
Zou zo'n broek fijn zijn?
Jij leest gewoon 2 dagen topic terug?quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:42 schreef very het volgende:
[..]
Is je vriendin dan iets met jou aan het doen ipv andersom?
niets , het is maar net wat je hebt te besteden, of wat je praktisch vindquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:06 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, zo'n Gabba, maar wat is er mis met ondershirt + fietsshirt met lange mouwen (met voering) en een ademend regen/windjack er overheen?
Volgens Fiets is de Sportful Fiandre Wind Jacket iets kouder dan een Gabba.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:53 schreef Tommeke het volgende:
Die Sportful Fiandre is vergelijkbaar met een Gabba, maar dan iets warmer denk ik. Erg mooi spul! Agu maakt nu ook Gabba achtige dingen zag ik. 100 euro voor een jasje.
Ik heb vanochtend gecrosst met wat gasten van een andere club die ik goed ken. Erg pittig, maar wel leuk.
Niks, en zo'n Gabba is natuurlijk gewoon een goed ademend regen- en windjack. Ik vind het vervelend om te moeten klooien met zoveel lagen (zeker als ik snel weg wil). Hoop dat die Gabba daar bij helpt. Hij schijnt verder erg comfortabel te blijven bij regen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:06 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, zo'n Gabba, maar wat is er mis met ondershirt + fietsshirt met lange mouwen (met voering) en een ademend regen/windjack er overheen?
Heb je veel spul nodig?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:23 schreef muzas het volgende:
Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
Toen ik geen centen had vond ik het moeilijk om winterkleding te kopen.
Nu vind ik het nóg moeilijker
Vanwege maatverandering?quote:
Voornamelijk. Vorige winter kon het nog wel dacht ik... Maar niet strak zittende onderkleding is niet optimaal. Van kano wel een jasje gekregenquote:
Ja. Ik heb het over de Fiandre No Rain. Die is dikker. Wind Jacket is iets dunner idd.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens Fiets is de Sportful Fiandre Wind Jacket iets kouder dan een Gabba.
Die No Rain is goedkoper toch? Waar zit het verschil in?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Ik heb het over de Fiandre No Rain. Die is dikker. Wind Jacket is iets dunner idd.
Wat heb je allemaal nog wel dan? In principe heb je maar één goede jasje nodig (Gabba bijv.), goede winterbroek, armstukken, beenstukken, thermoshirt, merino wol sokken en paar handschoenen. Heb zelf als broek de Castelli velo in winteruitvoering alleen vind ik die rond het vriespunt te koud dus draag ik als het echt koud is (ver onder het vriespunt) er beenstukken over. Ziet er niet uit maar boeit me geen reet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Voornamelijk. Vorige winter kon het nog wel dacht ik... Maar niet strak zittende onderkleding is niet optimaal. Van kano wel een jasje gekregenwaardoor ik de winter door kon, maar ondertussen ben ik een verwend kreng en wil ik getailleerde meuk
![]()
Wat ik eigenlijk zoek is iets om te gebruiken voor laag intensieve ritten en het met 3-5 graden met die vieze wind die we hier kunnen hebben nog lekker is. Ben een echte koukleum en daardoor heb ik snel de neiging me VEUL te warm aan te kleden (wat me tijdens de chouffe duur kwam te staan)....
Wat ik nog pas aan winter/herfstmeuk?quote:
Is dat geen kwestie van goed voorbereiden nu? Ik zou kijken of je een goede range ondershirts kan kopen van koud zweetshirt tot flinke thermo en dat combineren met een goed ademende windblokker.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Voornamelijk. Vorige winter kon het nog wel dacht ik... Maar niet strak zittende onderkleding is niet optimaal. Van kano wel een jasje gekregenwaardoor ik de winter door kon, maar ondertussen ben ik een verwend kreng en wil ik getailleerde meuk
![]()
Wat ik eigenlijk zoek is iets om te gebruiken voor laag intensieve ritten en het met 3-5 graden met die vieze wind die we hier kunnen hebben nog lekker is. Ben een echte koukleum en daardoor heb ik snel de neiging me VEUL te warm aan te kleden (wat me tijdens de chouffe duur kwam te staan)....
Dat is ook mijn plan combinatie van Gabba en Lidl om een flinke range temperaturen te overleven. Dat Lidl ding is echt fucking warm.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:37 schreef cafca het volgende:
>0 graden rijd ik gewoon met winterjack + windstopper, eventueel met shirt + losse armstukken eronder.
<0 heb ik een Soft Shell jasje van de Lidl.
Houden die armstukken je warm in de regen?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat ik nog pas aan winter/herfstmeuk?
-Een noname zeemloze winterbroek die ik over een bibshort kan dragen (erg warm)
- SS gabba + nanoflex arm- en kniewarmers
- agu poray been- armwarmers
- Hotpack 5 vest
thats it.
Ja, maar tot zo 7 graden (afhankelijk van hoe guur de wind is).... Zou er geen winterduurrit mee willen rijden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Houden die armstukken je warm in de regen?
Dan ben je er al bijna toch?
Dat vrouwelijk twijfelen zit er wel in hequote:Op zondag 11 oktober 2015 20:23 schreef muzas het volgende:
Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
Toen ik geen centen had vond ik het moeilijk om winterkleding te kopen.
Nu vind ik het nóg moeilijker
Sorry ik zat in de kroeg. Nu niet zo vrouwelijk happen hoorquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:45 schreef muzas het volgende:
Vond het al lang duren voor je er doorheen kwam met je gezeur.
Maar dan heb je toch het meeste wel? Wellicht kun je nog goede winterbroek kopen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat ik nog pas aan winter/herfstmeuk?
-Een noname zeemloze winterbroek die ik over een bibshort kan dragen (erg warm)
- SS gabba + nanoflex arm- en kniewarmers
- agu poray been- armwarmers
- Hotpack 5 vest
thats it.
Heb je ook toevallig nog een nuttige bijdrage?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry ik zat in de kroeg. Nu niet zo vrouwelijk happen hoor
http://www.wiggle.co.uk/mens/?s=windslam+roubaixquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je ook toevallig nog een nuttige bijdrage?
Daar ben ik het dan dus niet mee eens. Die gabba shortsleeve + armwarmers is echt te koud rond 5 gr (afhankelijk van wind blabla)quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Maar dan heb je tocht het meeste wel? Wellicht kun je nog goede winterbroek kopen.
Ik zou niet alles tegelijk kopen.. Eerst kies je 1 ding en dan kan je bij kopen wat je steeds mist. Ik heb eigenlijke maar 1 echt winter ding en dat is een jack van neopreen. Verder werk ik met laagjes.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je ook toevallig nog een nuttige bijdrage?
Ik had altijd merino sokken van castelli alleen slijten die hard. Nu 3 paar van futurmshop voor 25¤quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat geen kwestie van goed voorbereiden nu? Ik zou kijken of je een goede range ondershirts kan kopen van koud zweetshirt tot flinke thermo en dat combineren met een goed ademende windblokker.
Ik mis nog warme sokken, een ondershirt tussen mijn zomerhemd en thermo in. Eventueel nog winterhandschoenen en een goedkope lange winterbroek zonder zeem om te voorkomen dat ik drie lagen aan moet.
Lijkt me echt zo'n 2 keer spelen -> in de kast spel.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag deze gekocht, met uitbreidingen:
http://www.hulstgames.nl/shop/linkeballen-basic/
Dat zou zondag bij de schoonmoeder verdomd veek leuker kunnen maken.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag deze gekocht, met uitbreidingen:
http://www.hulstgames.nl/shop/linkeballen-basic/
Bedankt voor de tip, bij merinosokken lijkt het merk me niet belangrijk. Zolang het maar van wol is toch?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik had altijd merino sokken van castelli alleen slijten die hard. Nu 3 paar van futurmshop voor 25¤
Snap je punt, koop een onderdeel, fiets ermee merk wat je mist en vul aan...quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou niet alles tegelijk kopen.. Eerst kies je 1 ding en dan kan je bij kopen wat je steeds mist. Ik heb eigenlijke maar 1 echt winter ding en dat is een jack van neopreen. Verder werk ik met laagjes.
We gaan het zien.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:53 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt me echt zo'n 2 keer spelen -> in de kast spel.
Ze schijnen het bij Tinkoff Saxo ook te spelen, maar Basso mocht niet meedoenquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Ik heb 1 spel al 5 jaar in de kast staan en nog nooit gespeeld. Maar dat is omdat 1 potje een 4 uur duurt, en dan heb je de spelregels nog niet bestudeerd.
Ik verwacht dat veel teams het wel eens gespeeld zullen hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ze schijnen het bij Tinkoff Saxo ook te spelen, maar Basso mocht niet meedoen
Geloof dat een bepaald deel maar van merino is. De castelli sok was wel iets dikker maar ook twee keer zo duur. Voor 8¤ per paar kan je haast geen miskoop doen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, bij merinosokken lijkt het merk me niet belangrijk. Zolang het maar van wol is toch?
Geen flauw idee of ie goedkoper is. De NoRain Jacket is gevoerd en heeft een lange flap op de achterzijde. De voorzijde is ook van dat dikke windstopper materiaal met voering dus. Wat ook een waterafstotende laag heeft. De rug is een soort Gabba stof.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die No Rain is goedkoper toch? Waar zit het verschil in?
Dat was wel lachen ja.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:21 schreef Gripper het volgende:
Die moesten vandaag even uitgetest worden op de MTB route van haaksbergen. Dus Miss grip en ik ernaartoe, zie ik ineens een racefiets met bagage in de berm staan en iemand die een plasje doet. Die iemand heeft als we wat dichterbij komen een baard en z'n fiets heet Bob![]()
Kwamen we dus gewoon Ivo tegen die de 400 van boekelo aan het rijden was en nog 100 km te gaan had.
Nog wel meer dan dat ook.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jij leest gewoon 2 dagen topic terug?
Ik vind het een mooi frame en heb persoonlijk helemaal niets op zwart/wit.quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:41 schreef muzas het volgende:
haha niet mijn bedoeling weer dat verhaal op te starten, maar ik vind dit persoonlijk een heel vet spuitschema jaDie accenten zijn echt gaaf.
Pleur er Force op, dikke 50mm hoepels, en het is een lekkere pretmachine
als de prijs juist is het een prima start voor een mooi fietsje.quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:30 schreef muzas het volgende:
oioi specialized smartweld e5 in die fantastische kleuren op MP...
Geneigd gewoon te doen, fuck carbon..
Vallen best leuk op te bouwen;
[ afbeelding ]
mss qua frame niet heel veel verschil met mn giant, maar boeiend. n+1.
Helemaal mee eens, maar de discussie "mooie kleur" hebben we nu wel gehad tochquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:07 schreef dop het volgende:
En start de discussie rustig nog 10 keer op mooie fietsen kijken en rommelen daar gaat Recreatief wielrennen wat mij betreft ook over.
quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Die gouden ketting vind ik persoonlijk wel weer een minpuntje.
Ja sniksquote:
Teveel fiets voor jou meneer soignee, jij rijd alleen italiaanse meukquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb net een nieuw Specialized frame gekocht op MP!![]()
http://link.marktplaats.nl/m973735974
Mwoah mooi ragfietsje om de kapotgebeukte Lorini te vervangen toch?quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:56 schreef dop het volgende:
[..]
Teveel fiets voor jou meneer soignee, jij rijd alleen italiaanse meuk
Dat compenseert ie met z'n grote bekquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:58 schreef muzas het volgende:
Veel te lange reach voor dat kleine rotterdammertje
Heb het ff uitgerekend, kan net met een 60mm stuurpen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:58 schreef muzas het volgende:
Veel te lange reach voor dat kleine rotterdammertje
Met bon en garantie?quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb net een nieuw Specialized frame gekocht op MP!![]()
http://link.marktplaats.nl/m973735974
Lekker wendbaarquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb het ff uitgerekend, kan net met een 60mm stuurpen.
Haha mooi frame hoor, ik zou er ff de spaarrekening voor plunderen als ik jou was. Wel mooi denk als je er roze kabels op zet. Of witte.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Lekker wendbaar
Maakt afdalen op belgische wegen wel extra spannend.
Heb je al toestemming van fraumuzasquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:14 schreef muzas het volgende:
ben zojuist gebeld, vanavond kijken.
Had nog vraag over de lak, schijnen alleen wat krasjes van de bekabeling op het balhoofd te zitten, njah, dat is onvermijdelijk lijkt me
JONGES PANIEK HOE CHECK IK EEN FRAME?
- hoe weet ik dat balhoofd spelingvrij is?
- hoe check ik of derriepatje nog recht is?
- hoe check ik dat t frame uberhaupt recht is?
HELP
Dit soort bedragen hoeven niet door de commissie..quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je al toestemming van fraumuzas
bb30 = Shimanoquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:15 schreef muzas het volgende:
en er zitten bb30 lagers in.
Dus das goed als ik er sram in wil proppen toch?
Frame doormidden zagen en als er geen scheurtjes aan de binnenkant zitten was ' ie goed.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:14 schreef muzas het volgende:
ben zojuist gebeld, vanavond kijken.
Had nog vraag over de lak, schijnen alleen wat krasjes van de bekabeling op het balhoofd te zitten, njah, dat is onvermijdelijk lijkt me
JONGES PANIEK HOE CHECK IK EEN FRAME?
- hoe weet ik dat balhoofd spelingvrij is?
- hoe check ik of derriepatje nog recht is?
- hoe check ik dat t frame uberhaupt recht is?
HELP
thnx dop. Ik ga jouw (en anderen hier) expertise wellicht nog veel meer nodig hebben binnenkort.quote:
Bb30 lagers zijn kut omdat er minder ruimte is voor de kogels, dus eerder kraken/versleten. Zou er zelf pressfit gxp truvativ kiezen met 24mm as.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:18 schreef dop het volgende:
[..]
bb30 = Shimano
maar sram verkoopt zijn cracks in gxp en bb30
bb30 as is 30mm gxp as is 24mm aan de aandrijfzijde en 22 aan de kant waar geen tandwiel zit.
je kunt een gxp crank zelfs met een adapter in een bb30 lager zetten maar dat is niet nodig als je gewoon de juiste crank koopt
Balhoofd kun je de lager cartridges zo uit vissen en kijken of ze er netjes uit zien.
als dat niet zo is is er ook geen man overboord, kost normaal geen kont (tientjes werk)
frame zul je op het oog moeten doen, echt goed controleren heeft alleen een vakman de juiste spullen voor, gemiddelde fietsenmaker heeft daar niet eens een bank voor staan.
op de foto ziet hij er netjes uit dus zou me er niet heel druk om maken
en dat past ook in die fiets als daar nu bb30 in zit?quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:50 schreef Patroon het volgende:
s zijn kut omdat er minder ruimte is voor de kogels, dus eerder kraken/versleten. Zou er zelf pressfit gxp truvativ kiezen met 24mm as.
Als ik het goed heb! is het iemand die z'n eigen fietsenmaker bedrijfje net (~2 jaar terug) heeft opgezet. Ik ken meerdere mensen die hem kennen en hun fietsen door hem laten onderhouden.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Frame doormidden zagen en als er geen scheurtjes aan de binnenkant zitten was ' ie goed.
Denk ik wel. Bb30 bb86 etc geeft alleen de binnenste maat aan. De buitenste maat blijft altijd gelijk, althans zo ik het begrepen heb. Je kan alleen geen pressfit in bedrade bottombracket doen en visa versa.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:52 schreef muzas het volgende:
[..]
en dat past ook in die fiets als daar nu bb30 in zit?
* muzas moet zich maar eens gaan verdiepen
Lees mijn edit.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:00 schreef muzas het volgende:
dank je
Oh jonges dit wijf zit als een opgewonden tienerpuber die niet weet welke jurk ze aan moet trekken te wachten....
Des te grotere de deceptie als je het frame gekocht hebt, opgebouwt hebt en er blijkt toch een scheur in te zittenquote:Op maandag 12 oktober 2015 12:00 schreef muzas het volgende:
dank je
Oh jonges dit wijf zit als een opgewonden tienerpuber die niet weet welke jurk ze aan moet trekken te wachten....
Nee, zullen vast wel adapters zijn. Je moet er bij groep wel rekening houden met juiste as maat.quote:
ok, maar wat zou dan het voordeel zijn van met adapters rijden? Als er ook gewoon bb30 cranks verkrijgbaar zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, zullen vast wel adapters zijn. Je moet er bij groep wel rekening houden met juiste as maat.
Dan zou ik maar vast een plek in een inrichting vastleggen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:06 schreef muzas het volgende:
Wil absoluut geen gekraak of getik, daar ben ik allergisch voor.
dat is fietsenmakers praat , het grootste probleem bij bracket lagers is vocht en smering.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bb30 lagers zijn kut omdat er minder ruimte is voor de kogels, dus eerder kraken/versleten. Zou er zelf pressfit gxp truvativ kiezen met 24mm as.
Hoe kom je hier bij? Zou in mijn ogen wel een pre zijn als dit idd zo is.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als ik het goed heb! is het iemand die z'n eigen fietsenmaker bedrijfje net (~2 jaar terug) heeft opgezet. Ik ken meerdere mensen die hem kennen en hun fietsen door hem laten onderhouden.
Dus ik denk dat het wel goed zit en hij je er ook wel mee helpt hoor als je twijfels heb.
quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
moet natuurlijk wit/wit of zwart/zwart stuurlint en zadel op.
quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:49 schreef muzas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
cinelli caleido
ok nu ga ik echt werken.
y-foilquote:Op maandag 12 oktober 2015 13:31 schreef Tommeke het volgende:
Jongons. Ik heb nu een Ultegra groep over. En ook wel alles om een fiets op te bouwen. Zadelpen, zadel, stuur, stuurpen, pedalen enzo.
Wat voor frame zal ik daar eens bij kopen?
Zijn vet man, al helemaal als je er ook nog van die spinergy wielen in doet.quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
m2!
en volgens mij heb ik zo'n ding laatst op de posbank zien fietsen, wat een gedrocht
Je kunt misschien nog een bon doen op een bepaalde "special import Colnago zonder bon" op marktplaats, of is die al verkocht?quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:54 schreef Tommeke het volgende:
Y-Foil
Ik dacht aan een goedkoop frame, en dan zelf eventueel een mooie kleur geven zodat ik een vette hipster trainingsfiets heb ofzo...
Is er niet bij zo'n duitse webwinkel voor 100 euro een heel rank doch zwaar alu noname framepje te koop? Gifgroen spuiten, paars stuurlint, Kermit ulgaygraquote:Op maandag 12 oktober 2015 13:54 schreef Tommeke het volgende:
Y-Foil
Ik dacht aan een goedkoop frame, en dan zelf eventueel een mooie kleur geven zodat ik een vette hipster trainingsfiets heb ofzo...
dat zal eric-r wel geweest zijnquote:Op maandag 12 oktober 2015 13:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
m2!
en volgens mij heb ik zo'n ding laatst op de posbank zien fietsen, wat een gedrocht
Jij had een pina toch?quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:50 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zijn vet man, al helemaal als je er ook nog van die spinergy wielen in doet.
China bike kan ook toch?quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:54 schreef Tommeke het volgende:
Y-Foil
Beide lelijk, maar de y-foil is vet.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Jij had een pina toch?
Dan snap ik dit wel ja
Ik wil eigenlijk echt een fiets die ik zelf ga gebruiken en flink af kan raggen in de winter.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:06 schreef the_critic het volgende:
Crosser bouwen? Kun je vast met beetje winst verkopen op mp..
En je trek, gazelle, crosser, etc dan?quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk echt een fiets die ik zelf ga gebruiken en flink af kan raggen in de winter.
Duitse ebay ook wel moeite waard om iedere dag even snel door te lopen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk echt een fiets die ik zelf ga gebruiken en flink af kan raggen in de winter.
N+1quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:22 schreef muzas het volgende:
[..]
En je trek, gazelle, crosser, etc dan?
Slecht weer fiets.. Alvast met oogjes voor stevige spatborden ipv plastic.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zag 't op FB voorbijflitsen jaquote:Op maandag 12 oktober 2015 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
N+1
Dit moest laatst ook al aan Marco uitleggen. Had een prachtige fiets voor weinig voor z'n dochter, wilt ie 'm niet
Trek = verkochtquote:Op maandag 12 oktober 2015 14:22 schreef muzas het volgende:
[..]
En je trek, gazelle, crosser, etc dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |