En dan verwijt je WC-eend dat mensen het in huis halen...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:33 schreef AvispaCS het volgende:
Dit riekt voor mij toch naar een vorm van propaganda. Wij van WC Eend leggen uit waarom WC Eend zo goed is.
Het lijkt mij dat een school meer aandacht kan besteden aan essentiële zaken, zoals rekenen, lezen en schrijven.
Goh, heel bijzonder dat jij dat uit deze OP haalt...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij de Topictitel dacht ik:
Ah, eindelijk een lespakket vóór de vluchtelingen over hoe wij in NL omgaan met:
- vrouwen
- homo's
- Nederlandse of Deense cartoons die onze mening, ideologie of religie te kijk willen zetten
- etcetera....
Maar nee: Vooral geen eisen stellen aan de nieuwkomers.
Nee, Nederland moet zich weer aanpassen.
Ik denk zelfs dat het een goede tegenhanger kan zijn voor hetgeen sommige kinderen thuis met de paplepel binnenkrijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:52 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah een beetje nuance kan geen kwaad. De ouders moeten de opvoeding doen, ik denk niet dat een school zomaar met dit soort lesmateriaal een leerling kan indoctrineren.
Jazeker. Als jij de inspectie kunt overtuigen met gegronde argumenten en een plan van aanpak hebt.quote:
Op zich heeft hij wel een punt, allicht per ongeluk. Ik snap eigenlijk niet waarom we die lui in al die azcs niet naar school sturen. Beetje discipline (al is dat wellicht ijdele hoop maar goed) en breng ze maar wat bij over de samenleving waar ze in terecht komen als ze hun huurhuis betrekken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, heel bijzonder dat jij dat uit deze OP haalt...
De kinderen gaan naar school hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:57 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom we die lui in al die azcs niet naar school sturen.
Lees even goed.quote:
Helemaal niet gek (zie een aantal posts verder)quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, heel bijzonder dat jij dat uit deze OP haalt...
Krijgen de kinderen op school ook een goede tegenhanger voor de linkse indoctrinatie die ze van thuis met de paplepel krijgen ingegoten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het een goede tegenhanger kan zijn voor hetgeen sommige kinderen thuis met de paplepel binnenkrijgen.
[..]
Omdat de politieke achtergrond van sommige ouders je niet aanstaat is het gerechtvaardigd dat ze dat referentiekader er bij de kinderen uitslopen middels propaganda. Ik vermoed dat je zelf niet in de gaten hebt hoe fascistisch dat is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het een goede tegenhanger kan zijn voor hetgeen sommige kinderen thuis met de paplepel binnenkrijgen.
Die gelukzoekers kunnen in ieder geval nog wel rekenen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
Let wel, het gaat hier om een lespakket voor Nederlandse scholieren over vluchtelingen, niet om een lespakket voor vluchtelingen.
[..]
Ja ja. Onze koters wordt een genuanceerd beeld voorgespiegeld. Door Vluchtelingenwerk, een organisatie die zich inzet voor de opvang van vluchtelingen.
Is het wel verstandig om scholieren, die - laten we wel wezen - nog niets van de wereld gezien hebben te vermoeien met dit soort problematiek? Zelfs mensen bij Vluchtelingenwerk, die er voor hebben doorgeleerd, snappen niet dat we hier met een vlaflip te maken hebben, waarbij yoghurt (echte vluchtelingen) en vanillevla (gelukszoekers) samen op een hoop worden gegooid, om die door de strot van de burgers van de EU te duwen. Je kunt dan toch niet verwachten dat onze koters, die vooral bezig zijn met zo populair mogelijk te zijn in de klas, daar een genuanceerd oordeel over kunnen vellen?
Leer die koters eerst maar eens rekenen. Hoe veel kost het om een gelukszoeker die de rest van z'n leven op een Nederlandse uitkering leeft, te onderhouden? Of Aardrijkskunde. Waar liggen de opvangkampen in de regio, en is het daar veilig? Of economie. Is het goedkoper om vluchtelingen in de regio op te vangen, of is het goedkoper om vluchtelingen in Nederland op te vangen. Ergo, kunnen we meer of minder mensen helpen door vluchtelingen hier naar toe te halen?
Ik hoop dat de kinderen van nu leren dat de kindbruidjes die óók hierheen komen gewoonquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Krijgen de kinderen op school ook een goede tegenhanger voor de linkse indoctrinatie die ze van thuis met de paplepel krijgen ingegoten?
Vluchtelingenwerk kennende belichten ze natuurlijk weer alleen de succesverhalen. Echt een organisatie die met een gekleurde bril naar het vluchtelingenprobleem kijkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij de Topictitel dacht ik:
Ah, eindelijk een lespakket vóór de vluchtelingen over hoe wij in NL omgaan met:
- vrouwen
- homo's
- Nederlandse of Deense cartoons die onze mening, ideologie of religie te kijk willen zetten
- etcetera....
Maar nee: Vooral geen eisen stellen aan de nieuwkomers.
Nee, Nederland moet zich weer aanpassen.
Een aantal mensen hier zouden dat lespakket ook eens moeten lezen.quote:,,We leggen uit waarom mensen vluchten en wanneer ze hier bescherming krijgen en wanneer niet. We geven het verschil aan tussen vluchtelingen en arbeidsmigranten.
Het klinkt zo mooi maar met een beetje liegen en draaien krijg je toch wel een verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier zouden dat lespakket ook eens moeten lezen.
Toch een goed idee van onverwachte hoek:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:31 schreef syndroom het volgende:
[..]
Vluchtelingenwerk kennende belichten ze natuurlijk weer alleen de succesverhalen. Echt een organisatie die met een gekleurde bril naar het vluchtelingenprobleem kijkt.
En dat schrijf je terwijl liegen een reden kan zijn de asielvergunning te weigeren en ook in te trekken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het klinkt zo mooi maar met een beetje liegen en draaien krijg je toch wel een verblijfsvergunning.
'Why do you believe them and don't believe me?'quote:
Ja vind ik ook. Ze zijn ook te jong en te kwetsbaar voor wiskundeproblematiek. Meteen afschaffen. En als we toch bezig zijn, geldproblematiek is ook te ernstig voor jonge mensen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
Is het wel verstandig om scholieren, die - laten we wel wezen - nog niets van de wereld gezien hebben te vermoeien met dit soort problematiek?
Daar zijn ze al druk mee bezig. Of heb je de actualiteiten niet gevolgd deze week?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Ze zijn ook te jong en te kwetsbaar voor wiskundeproblematiek. Meteen afschaffen. En als we toch bezig zijn, geldproblematiek is ook te ernstig voor jonge mensen.
323 euro opgehaald voor de vluchtelingen (op de foto lijkt het net ¤32.300), helemaal door de kinderen zelf georganiseerd. Zonder dat het, het idee van de docenten wasquote:De Vijver haalt geld voor vluchtelingen op
Vorige week woensdag werd op Daltonschool ‘De Vijver’ in het Wateringse Veld een helemaal door de kinderen zelf georganiseerde fancy fair gehouden.
De fancy fair bestond uit een rommelmarktje, kraampjes waar cupcakes en limonade gekocht konden worden, een inzamelpunt voor lege flessen, een creatieve hoek waar armbandjes gemaakt werden en een beautycorner waar men nagels kon laten lakken. Ook was er ruimte voor een potje panna op het schoolplein.
Al het geld dat met deze actie opgehaald zou werd, zal ten goede komen aan Vluchtelingenwerk Nederland. Ook al duurde de fancy fair maar een uurtje, toch is er binnen die tijd het bedrag van 323 euro opgehaald. Al met al dus een geslaagde dag, waar iedereen met plezier op terug kan kijken!
Racistquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:43 schreef Lyrebird het volgende:
Xenofoob, toe maar.
Waarom noem je me geen racist. Dan hoef je de discussie helemaal niet meer aan te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |