Een Italiaanse priester heeft gezegd pedofilie te begrijpen, omdat 'er kinderen zijn die affectie zoeken'. De 75-jarige Gino Flaim, die verbonden is aan het Noord-Italiaanse bisdom Trento, zei dit dinsdag live op televisie tegen La 7. ![media_xll_3332546.jpg]()
De priester is inmiddels op non-actief gesteld naar aanleiding van het interview dat hij had met de televisiezender. Hij zei daarin het volgende: ,,Ik ben veel op school geweest en ben dus goed bekend met kinderen. Helaas zitten er altijd kinderen tussen die affectie zoeken, omdat ze het thuis niet krijgen. Er zijn priesters die hier dan aan toegeven, dat kan ik wel begrijpen.''
SchuldigOp de vraag of kinderen zelf ook schuldig zijn aan het misbruik, antwoordde hij: ,,Ja, in veel gevallen wel.'' Tijdens dit interview gaf Flaim niet alleen zijn ongezouten mening over pedofilie, maar moest hij ook zijn ei kwijt over homoseksualiteit: ,,Ik snap niks van homoseksualiteit. Ik denk dat het een ziekte is.''
Het bisdom heeft afstand genomen van Flaims woorden, die ook haaks staan op het gedachtegoed van Paus Franciscus. De Paus verkondigde tijdens zijn bezoek aan Amerika van afgelopen maand nog dat hij de daders van misbruik graag tot de orde wil roepen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aan-pedofilie.dhtmlVideo in link......

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !