En vwo?quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:47 schreef Tchock het volgende:
Hbo + wo lijkt me ook tijdverspilling. Zeker als je ook direct wo kunt gaan doen.
Validquote:
Sterkte!quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:25 schreef Yreal het volgende:
Whoop whoop. Blijkbaar heb ik donderdag een afspraak voor een , jawel, borstkanker onderzoek.![]()
Net bijzonder slecht nieuws gekregen m.b.t. privéleven, maar qua studiegerelateerde zaken gaat alles lekker ja.quote:
Doorgaans is toch echt het merendeel van de hoogleraren gepromoveerd, ook op een rechtenfaculteit. Het is echter redelijk gebruikelijk binnen de juridische academische gemeenschap de doctorstitel niet (altijd) te voeren, vandaar dat je nagenoeg altijd (prof.) mr. als titel ziet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA is in elk geval het merendeel van de profs geen dr. Wel op geloof ik één na allemaal mr.
edit: Nu ga je waarschijnlijk op onze Universiteit zeuren maar ik geloof dat het vrij normaal is.
Wat is er loos dan? En welk traject/master gaat het worden?quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Net bijzonder slecht nieuws gekregen m.b.t. privéleven, maar qua studiegerelateerde zaken gaat alles lekker ja.
Weet eindelijk zeker wat ik wil qua traject & master etc. dus dat is mooi
En bij jou?!
Wat er vaak gezegd wordt is dat je met vwo+wo meer indruk maakt dan met hbo+wo. Of dat waar is weet ik echt niet.quote:
Weer wat geleerd.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Doorgaans is toch echt het merendeel van de hoogleraren gepromoveerd, ook op een rechtenfaculteit. Het is echter redelijk gebruikelijk binnen de juridische academische gemeenschap de doctorstitel niet (altijd) te voeren, vandaar dat je nagenoeg altijd (prof.) mr. als titel ziet.
Toga & Strafrecht.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat is er loos dan? En welk traject/master gaat het worden?
Bij mij alles wel lekker. Even paar drukkere dagen, maar komt goed.
Mooi dat je er uit bent. Wil je advocaat worden?quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Toga & Strafrecht.
Haters gonna hate, maar ik ga het gewoon doen. Echt ontiegelijk veel zin in
Helderquote:Op maandag 12 oktober 2015 20:27 schreef WillGardner het volgende:
[..]
Eerstvolgende instroommoment is pas in september 2016.
Het zijn geheel andere onderwijsvormen waarbij de genoemde hbo-opleiding als ik zo de pagina's van de onderwijsinstellingen lees van een laag en ondersteunend niveau is. Daarnaast kost het redelijk veel tijd door deze schoolse methode, tijd die je mijns inziens nuttiger kan besteden (commissie, bestuur, bijbaan).quote:Waarom denk je dat verschillende niveaus voor halfbakken werk aan beide kanten zorgt?
Welke financiële instellingen zou jij mee in contact komen als M&A figuur? Denk dat dit argument misschien naar voren kan komen bij de financieringsmarkt maar dan nog: het is een ondersteunende functie voornamelijk gericht op het verkopen van financiële spulletjes. Geen complexe hedging of herfinancieringen met uitvoerige zekerheden. Ook hier acht ik de toegevoegde waarde nihil.quote:Wat de aanvulling betreft: heeft het op met name de M&A-afdeling geen meerwaarde als je zowel een juridische als economische achtergrond hebt door het type klanten dat je hebt zoals banken en andere financiële instellingen?
Wat zou de toegevoegde waarde moeten creëren? Dat je ook onderwijs op een lager niveau kan volgen? Het is gewoon niet relevant, hoogstens straalt het uit dat je je niet kan focussen of bang bent dat je wo niet haalt.quote:Ik weet dat alleen hbo niet bepaald in je voordeel werkt bij dergelijke kantoren maar is hbo+wo serieus geen voordeel ten opzichte van alleen wo?
Ontwikkelen als persoon, een beetje genieten. Niet alles hoeft direct in het kader te staan van het werken bij de overnamepraktijk.quote:Die suggestie over reizen kreeg ik in het andere topic ook al maar ik zie eerlijk gezegd niet hoe dat beter is dan de hiervoor genoemde opties?
Welke?quote:En hoe zit het met de vwo-optie?
Excuus aanvaard.quote:Ik lees overigens al een tijdje mee in deze reeks zonder te hebben gepost dus ik weet dat je op een dergelijk kantoor werkt, enig idee hoe ze daar aankijken tegen havo+wo en oudere sollicitanten?
Excuses voor de lange post overigens.
Officier.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef Valid het volgende:
[..]
Mooi dat je er uit bent. Wil je advocaat worden?
Volgens mij overschatten veel studenten (niet per se op jou gericht) hoe moeilijk het is om binnen te komen bij een zuidaskantoor. Het valt echt heel erg mee als je het - zoals ik zelf eerst zelf deed - vergelijkt met consultancy en investment banking (de twee andere grote onderdelen van zakelijke dienstverlening). Dit komt natuurlijk mede door het (relatief) gering aantal concurrenten en de grote hoeveelheden studenten die worden aangenomen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:27 schreef WillGardner het volgende:
[..]
Eerstvolgende instroommoment is pas in september 2016.
Waarom denk je dat verschillende niveaus voor halfbakken werk aan beide kanten zorgt?
Wat de aanvulling betreft: heeft het op met name de M&A-afdeling geen meerwaarde als je zowel een juridische als economische achtergrond hebt door het type klanten dat je hebt zoals banken en andere financiële instellingen?
Ik weet dat alleen hbo niet bepaald in je voordeel werkt bij dergelijke kantoren maar is hbo+wo serieus geen voordeel ten opzichte van alleen wo?
Die suggestie over reizen kreeg ik in het andere topic ook al maar ik zie eerlijk gezegd niet hoe dat beter is dan de hiervoor genoemde opties?
En hoe zit het met de vwo-optie?
Ik lees overigens al een tijdje mee in deze reeks zonder te hebben gepost dus ik weet dat je op een dergelijk kantoor werkt, enig idee hoe ze daar aankijken tegen havo+wo en oudere sollicitanten?
Excuses voor de lange post overigens.
Huldequote:Op maandag 12 oktober 2015 22:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Toga & Strafrecht.
Haters gonna hate, maar ik ga het gewoon doen. Echt ontiegelijk veel zin in
Alhoewel ik het voor wat betreft het overschatten gedeelte met je eens ben (in ieder geval om een ingang te creëren / stages te regelen), slaat je vergelijking enigszins als een lul op een drumstel. Dat het ene lastiger kan zijn dat het andere, maakt dat eerste niet per se minder lastig.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Volgens mij overschatten veel studenten (niet per se op jou gericht) hoe moeilijk het is om binnen te komen bij een zuidaskantoor. Het valt echt heel erg mee als je het - zoals ik zelf eerst zelf deed - vergelijkt met consultancy en investment banking (de twee andere grote onderdelen van zakelijke dienstverlening). Dit komt natuurlijk mede door het (relatief) gering aantal concurrenten en de grote hoeveelheden studenten die worden aangenomen.
Je hoeft niet per se zelf bij de top te horen om bij een kantoor te beginnen dat wel tot de top wordt gerekend.
Allereerst bedankt voor je reactie, aan dit soort reacties heb je echt wat!quote:
Oké duidelijk.quote:Het zijn geheel andere onderwijsvormen waarbij de genoemde hbo-opleiding als ik zo de pagina's van de onderwijsinstellingen lees van een laag en ondersteunend niveau is. Daarnaast kost het redelijk veel tijd door deze schoolse methode, tijd die je mijns inziens nuttiger kan besteden (commissie, bestuur, bijbaan).
Geen idee, niet echt goed over nagedacht om eerlijk te zijn. De rest is wederom duidelijk.quote:Welke financiële instellingen zou jij mee in contact komen als M&A figuur? Denk dat dit argument misschien naar voren kan komen bij de financieringsmarkt maar dan nog: het is een ondersteunende functie voornamelijk gericht op het verkopen van financiële spulletjes. Geen complexe hedging of herfinancieringen met uitvoerige zekerheden. Ook hier acht ik de toegevoegde waarde nihil.
Ik zat in eerste instantie te denken aan dat het aantoont dat je een brede interesse hebt en daarnaast zowel theoretisch als praktisch onderlegd bent maar ik merk aan je post dat dat niet helemaal opgaat.quote:Wat zou de toegevoegde waarde moeten creëren? Dat je ook onderwijs op een lager niveau kan volgen? Het is gewoon niet relevant, hoogstens straalt het uit dat je je niet kan focussen of bang bent dat je wo niet haalt.
Klinkt goed maar reizen als in backpacken in Australië o.i.d. zit er voor mij persoonlijk voorlopig niet in o.a. omdat ik geen studievertraging wil oplopen i.v.m. m'n leeftijd.quote:Ontwikkelen als persoon, een beetje genieten. Niet alles hoeft direct in het kader te staan van het werken bij de overnamepraktijk.
Ik overweeg ook om enkele vwo vakken dit jaar te volgen om dan uiteindelijk na twee jaar een volledig vwo diploma te verkrijgen.quote:Welke?
Ouder is 22 in september 2016.quote:Excuus aanvaard.
Dat je ouder bent (wat is ouder überhaupt) maakt niet zoveel uit, als het plaatje maar een beetje klopt. Ben je een beetje snedig, ad rem, kijk je een beetje scherp uit je ogen dan ben je een heel eind. Havo en wo is geen dealbreaker, als je maar op niveau bent.
quote:
Jullie wetenquote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de schatting ook maakte op basis van een vergelijking van big law vs. Ib alhoewel dat zoals ik in een post hierboven heb gelezen een beetje ene scheve vergelijking is.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Volgens mij overschatten veel studenten (niet per se op jou gericht) hoe moeilijk het is om binnen te komen bij een zuidaskantoor. Het valt echt heel erg mee als je het - zoals ik zelf eerst zelf deed - vergelijkt met consultancy en investment banking (de twee andere grote onderdelen van zakelijke dienstverlening). Dit komt natuurlijk mede door het (relatief) gering aantal concurrenten en de grote hoeveelheden studenten die worden aangenomen.
Je hoeft niet per se zelf bij de top te horen om bij een kantoor te beginnen dat wel tot de top wordt gerekend.
Geweldige baan lijkt mequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |