Heb alle mails nog met uitnodigingen ed. wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:15 schreef Rezania het volgende:
Heb je ook maar iets zwart op wit staan? Zo nee, pech. En nee, een idee hebben geeft je geen rechten.
Nee.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:15 schreef Loveless85 het volgende:
Dat nieuwe gebeuren van Willem Wever?
Heb je het idee ergens vastgelegd?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Heb alle mails nog met uitnodigingen ed. wel.
Zal de mails eens doorspitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je het idee ergens vastgelegd?
Nou, ik bedoel meer bij een notaris oid.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zal de mails eens doorspitten.
Nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel meer bij een notaris oid.
Je hebt geen poot om op te staan dan. Je had een octrooi moeten aavragen, en zelfs dan konden ze nog makkelijk iets uitzenden dat net iets anders is.quote:
Dat is het punt, hadden ze het maar iets anders gedaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt geen poot om op te staan dan. Je had een octrooi moeten aavragen, en zelfs dan konden ze nog makkelijk iets uitzenden dat net iets anders is.
Dat is niet zo natuurlijk. Zeker als je met zo'n idee gaat leuren is het wel handig eea vast te leggen. Juist om dit soort geintjes te voorkomen. Nu heb je wat vage mailtjes over en weer.quote:
Ik maak dit dagelijks mee. Heel vervelend inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:14 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Nu is mijn vraag of iemand weleens iets soortgelijks heeft meegemaakt en welke advocaat ik kan nemen, mocht ik al rechten hebben...
Helemaal gelijk, maar had dit nog nooit gedaan en zoiets verwacht je toch ook niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is niet zo natuurlijk. Zeker als je met zo'n idee gaat leuren is het wel handig eea vast te leggen. Juist om dit soort geintjes te voorkomen. Nu heb je wat vage mailtjes over en weer.
een octrooi aanvragen op een idee?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt geen poot om op te staan dan. Je had een octrooi moeten aavragen, en zelfs dan konden ze nog makkelijk iets uitzenden dat net iets anders is.
Zoals ik al eerder zei kan je op een idee geen rechten verkrijgen. Hij zou dus een octrooi op de uitvoering van dat idee moeten hebben aangevraagd, maar in TV-land boeit dat ook haast niks.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
een octrooi aanvragen op een idee?succes
Wel als je de mens leert kennenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar had dit nog nooit gedaan en zoiets verwacht je toch ook niet.
Zij.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei kan je op een idee geen rechten verkrijgen. Hij zou dus een octrooi op de uitvoering van dat idee moeten hebben aangevraagd, maar in TV-land boeit dat ook haast niks.
dat komt al dichter in de buurt. Het was beter geweest als ts het idee op papier had staan en Johnny de Mol had getekend voor geheimhouding en ts respecteren als eigenaar van het idee.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei kan je op een idee geen rechten verkrijgen. Hij zou dus een octrooi op de uitvoering van dat idee moeten hebben aangevraagd, maar in TV-land boeit dat ook haast niks.
Net alsof ze dat zouden tekenen. TS had hun nodig, niet andersom.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat komt al dichter in de buurt. Het was beter geweest als ts het idee op papier had staan en Johnny de Mol had getekend voor geheimhouding en ts respecteren als eigenaar van het idee.
tja, als als. Het is niet ongebruikelijk in de ideeënwereld. Tv business zal ongetwijfeld rattiger zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net alsof ze dat zouden tekenen. TS had hun nodig, niet andersom.
het is niet waterdicht, maar vanuit ts zijn positie zo'n beetje het enige wat zij kan doenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:35 schreef DrSnuggle het volgende:
Ze zouden het lachend ondertekenen denk ik. Volgens mij is zo'n geheimhoudingsplicht zo van tafel te schuiven.
Wat ga je voorstellen dan? Een leuke vergoeding, of rechten proberen af te dwingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:39 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het zou pas juridisch beschermd worden als ze het idee wilden gebruiken. Heb nog een disclaimer, weet niet of ik zo kan toevoegen.
Excuses en mijn naam erbij!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:40 schreef I-care het volgende:
[..]
Wat ga je voorstellen dan? Een leuke vergoeding, of rechten proberen af te dwingen.
Daarom zocht ik een goede advocaatquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:42 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik zou gewoon al het contact wat je hebt gehad met hun verzamelen, proberen zoveel mogelijk bewijs te verzamelen. maar zonder iets daadwerkelijk op papier te hebben staan heb je geen poot om op te staan ben ik bang.
Tevens zal Johny de Mol en zijn advocaten zo over je heen lopen in de rechtzaal.
Die vind je hier niet denk ik ^^quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:42 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Daarom zocht ik een goede advocaat.
Nee, ik dacht eerst eens checken of ik wel recht heb. Maar ik wil toch een poging doen mijn recht te halen, dus ik ga er wel achteraan. Vind het stiekem ook wel interessant.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:43 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Die vind je hier niet denk ik ^^
Ik vind het wel interressant en ga dit zeker blijven volgen. Ben je al met een advocaat in gesprek gegaan?
Hehe en dan als jankwijf te boek staan. Neh.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:54 schreef disasterbutton het volgende:
Mocht het dus inderdaad het geval zijn dat je nergens recht op hebt kan je natuurlijk altijd proberen om er via de media wat geld uit te slaan. Er is vast wel een blad dat de Mol zwart wil maken.
Gebeurt overal. Was toen ook een nummer van een bekende DJ waar een onbekend iemand van zei dat het van hem was. Dat was ongeveer hetzelfde verhaal als hier. die onbekende DJ was ook naar de bekende DJ gegaan met zijn nummer en later had de bekende DJ een iets verdraaide variant van dat nummer uitgebracht. De onbekende DJ had geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
best een mooie tactiek van die John
Boeiend. Gewoon een vergoeding proberen te regelen. Als ze jou naaien, naai ze dan ook terug als je de kans hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Hehe en dan als jankwijf te boek staan. Neh.
Nu zeg je neh en volgend jaar ga je er met mijn idee van door zekerquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Hehe en dan als jankwijf te boek staan. Neh.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:23 schreef disasterbutton het volgende:
Nu zeg je neh en volgend jaar ga je er met mijn idee van door zeker
Ik ben geen mol.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:23 schreef disasterbutton het volgende:
[..]
Nu zeg je neh en volgend jaar ga je er met mijn idee van door zeker
Dat idee lijkt gewoon gejat (of misschien wel gesponsord) door een verzekeraar die een jaartje geleden reclame maakte met zoiets.quote:
Weet jij wel waarover je het hebt?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar kun jij aantonen dat jij dit concept (een deel van de uitwerking) en de titel al had op dat moment. Je had bijvoorbeeld op het postkantoor een dagstempel op je idee kunnen laten zetten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Heb alle mails nog met uitnodigingen ed. wel.
Denk het. Ben voor de rest geen jurist. Heb enkel een college over octrooien gehad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weet jij wel waarover je het hebt?
En had je ook geleerd waar het octrooirecht op van toepassing is?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Denk het. Ben voor de rest geen jurist. Heb enkel een college over octrooien gehad.
Ja, niet op ideeën, zoals ik later ook toelicht. Eerdere post was ietwat onduidelijk ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En had je ook geleerd waar het octrooirecht op van toepassing is?
Dus het recht waar jij geen college over hebt gehad kan niet van toepassing zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, niet op ideeën, zoals ik later ook toelicht. Eerdere post was ietwat onduidelijk ja.
Ik heb er wel college over gehad. En als TS daadwerkelijk een uitgewerkt concept had kon het wel denk ik, moest ze wel 30k dokken. Maar ja, TS heeft dat niet gedaan, dus verder eigenlijk niet relevant.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het recht waar jij geen college over hebt gehad kan niet van toepassing zijn?
Een concrete uitwerking en de titel zijn volgens mij gewoon auteursrechtelijk beschermd. Bovendien is het op deze manier afpakken van een idee wanprestatie/onrechtmatige daad en eventueel zelfs oplichting. TS was immers niet komen pitchen als hij had geweten dat De Mol het idee zou overnemen zonder betaling.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb er wel college over gehad. En als TS daadwerkelijk een uitgewerkt concept had kon het wel denk ik, moest ze wel 30k dokken. Maar ja, TS heeft dat niet gedaan, dus verder eigenlijk niet relevant.
Een geheimhoudingsverklaring definieert een bepaald product of dienst en verplicht de partij die er van te horen krijgt verder niets ermee te doen..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:35 schreef DrSnuggle het volgende:
Ze zouden het lachend ondertekenen denk ik. Volgens mij is zo'n geheimhoudingsplicht zo van tafel te schuiven.
Had ie niet de hele toko juist verkocht om zich weer zelf met dit soort zaken bezig te kunnen houden?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zat John de Mol er zelf bij toen jij mocht pitchen
Houdt hij zich nog met dat soort zaken bezig, daar heeft hij toch personeel voor?
Om de een of andere reden geloof ik het niet. ...
Wat staat er dan op je emails? Je wordt niet simpel uitgenodigd als je info@RTL.nl een e-mail schrijft met 'ik heb een leuk idee nodig mij uit pls'... Ze moeten een goed beeld hebben gehad van je idee en waarom het origineel of beter is dan bestaande programmas... toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar had dit nog nooit gedaan en zoiets verwacht je toch ook niet.
"Waarom wachten" is idd een programma van SBS, Talpa en Dela.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:55 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat idee lijkt gewoon gejat (of misschien wel gesponsord) door een verzekeraar die een jaartje geleden reclame maakte met zoiets.
Edit: lol, dat staat letterlijk in de link die je plaatste![]()
Z'n hoofdzakelijke functie is om programma's te produceren en ook nieuwe formats bedenken, en daar wordt soms de gewone burger bij betrokken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zat John de Mol er zelf bij toen jij mocht pitchen
Houdt hij zich nog met dat soort zaken bezig, daar heeft hij toch personeel voor?
Om de een of andere reden geloof ik het niet. ...
Mensen worden niet rijk door her en der leuke vergoedingen te geven.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:37 schreef I-care het volgende:
Het zou ze sieren als ze TS een leuke vergoeding geven voor haar idee.
Met ideeën leuren al helemaal nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mensen worden niet rijk door her en der leuke vergoedingen te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |