Nee, want het roeptoeteren van 'policor' en 'gutmensch', dat komt de discussie of een 'feitelijk relaas' ten goede?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:09 schreef sp3c het volgende:
lol wat is deze
terug naar de aanrandende asielzoekers pls
vind ik persoonlijk niet maar je snijd nu een compleet ander onderwerp aan dat hier niet echt thuishoort, als je in een topic over kindermisbruik over deze aanrandende asielzoekers begint dan vind ik dat ook een beetje offtopicquote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, want het roeptoeteren van 'policor' en 'gutmensch', dat komt de discussie of een 'feitelijk relaas' ten goede?
Het ging mij erom een voorbeeld aan te halen over het feit dat het aantal nieuwsberichten niets zegt over de incidentie van een strafbaar feit. Iets dat de sensatie zoekende media ons maar al te graag doet geloven. Helaas slikt de gemiddelde Nederlander die onzin als zoete koek.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
vind ik persoonlijk niet maar je snijd nu een compleet ander onderwerp aan dat hier niet echt thuishoort, als je in een topic over kindermisbruik over deze aanrandende asielzoekers begint dan vind ik dat ook een beetje offtopic
Je bent niet bekend met het fenomeen mensenrechten?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:23 schreef Shreyas het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat precies de achterliggende verborgen gedachte is van het massaal hierheen halen van asielzoekers. Goodwill kweken in de derde wereld? Moslimlanden aan onze kant krijgen?
Neequote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het fenomeen mensenrechten?
Niet onze verantwoordelijkheidquote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het fenomeen mensenrechten?
Al weet ik niet wie onze zijn is Nederland wel gebonden aan de verdragen en in het vluchtelingenverdrag staat:quote:
Lijkt mij toch dat het dan ook 'onze' verantwoordelijkheid is, daarnaast lijken mensenrechten mij iets dat alle mensen aangaat.quote:The Contracting States shall apply the provisions of this Convention to refugees without discrimination as to race, religion or country of origin.
Dus jij wilt dat er over elk strafbare feit dat gepleegd is een apart nieuwsartikel geschreven moet worden, of lees ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het ging mij erom een voorbeeld aan te halen over het feit dat het aantal nieuwsberichten niets zegt over de incidentie van een strafbaar feit. Iets dat de sensatie zoekende media ons maar al te graag doet geloven. Helaas slikt de gemiddelde Nederlander die onzin als zoete koek.
In het 2e kwartaal van 2015 kwam 1/5 van wat Europa binnenkwam uit Syrie.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoeveel van de vluchtelingen komen uit Syrie 1/3? toch?
Er klopt niets van die cijfers.
Tussen wie is dat verdrag opgesteld?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al weet ik niet wie onze zijn is Nederland wel gebonden aan de verdragen en in het vluchtelingenverdrag staat:
[..]
Lijkt mij toch dat het dan ook 'onze' verantwoordelijkheid is, daarnaast lijken mensenrechten mij iets dat alle mensen aangaat.
Dat lees je inderdaad verkeerdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:46 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat er over elk strafbare feit dat gepleegd is een apart nieuwsartikel geschreven moet worden, of lees ik dat verkeerd?
Waarom gaan ze niet naar Rusland? Ruimte zat daar en ze hebben een sterk afnemende bevolking.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al weet ik niet wie onze zijn is Nederland wel gebonden aan de verdragen en in het vluchtelingenverdrag staat:
[..]
Lijkt mij toch dat het dan ook 'onze' verantwoordelijkheid is, daarnaast lijken mensenrechten mij iets dat alle mensen aangaat.
Laten ze daar eens mee beginnen in die zandbak waar ze vandaan komen.. oh nee wacht, is cultuur.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
daarnaast lijken mensenrechten mij iets dat alle mensen aangaat.
Maar hij heeft wel gewoon gelijk, dus zijn reactie is zeker op z'n plaats hier.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:59 schreef Knitted het volgende:
[..]
Volgens mij had ik niet op jouw post gereageerd.
Dat lees je verkeerd. Gewoon 1-op-1 lezen: het aantal nieuwsberichten over een onderwerp zegt niets over de incidentie van dat specifieke strafbare feit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:46 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat er over elk strafbare feit dat gepleegd is een apart nieuwsartikel geschreven moet worden, of lees ik dat verkeerd?
Je weet dat er meer dan een half miljoen Syrische vluchtelingen in Jordanië zitten?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet naar Rusland? Ruimte zat daar en ze hebben een sterk afnemende bevolking.
Kunnen die rijke oliestaten als VAE, Saudi Arabië, Jordanië, Turkmenistan etc. niet enkele van hun geloofsgenoten opvangen?
of eerst hier straf uitzitten, maar terugsturen lijkt me de enige optiequote:Op donderdag 8 oktober 2015 03:41 schreef Seamonkey- het volgende:
Alle 3 het land uit tyfen dus. Lijkt me duidelijk
Ja straf uitzitten zou natuurlijk wel terecht zijn. Maar zonde van het geld dat dat kost. En opzich is het ook een grote straf natuurlijk dat ze terug moeten dan. Hoe zit dat trouwens? Stel dat ze Nederland dan uit worden gegooid kunnen ze dan gewoon naar Duitsland bijv. of geld dat dan voor heel de EU oid?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:13 schreef Re het volgende:
[..]
of eerst hier straf uitzitten, maar terugsturen lijkt me de enige optie
ik heb eigenlijk geen flauw idee, het zal hetzelfde lot zijn als uitgeprocedeerde asielzoekers dus dat kan nog wel eens lasting wordenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:31 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja straf uitzitten zou natuurlijk wel terecht zijn. Maar zonde van het geld dat dat kost. En opzich is het ook een grote straf natuurlijk dat ze terug moeten dan. Hoe zit dat trouwens? Stel dat ze Nederland dan uit worden gegooid kunnen ze dan gewoon naar Duitsland bijv. of geld dat dan voor heel de EU oid?
Jordanië doet dat ook maar dat is natuurlijk niet zo'n rijk land. De rest kan het vast wel maar het zal je ook duidelijk zijn dat de machthebbers in die landen de mensenrechten niet erg belangrijk vinden. Als je dat al als reden gaat gebruiken om mensen niet te helpen ben je erg diep gezonken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet naar Rusland? Ruimte zat daar en ze hebben een sterk afnemende bevolking.
Kunnen die rijke oliestaten als VAE, Saudi Arabië, Jordanië, Turkmenistan etc. niet enkele van hun geloofsgenoten opvangen?
Ja precies, en als die dan door Europa gaan zwerven dan kan je ook nog weleens vervelende situaties gaan krijgen. Ben iig heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen de komende tijd. Vind overigens wel dat we de echte vluchtelingen moeten opvangen. Mits ze hier in Nederland voldoende hun best doen om te integreren ( Taal leren etc ) doe je dat niet. Wegwezennnnnnnnnn!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk geen flauw idee, het zal hetzelfde lot zijn als uitgeprocedeerde asielzoekers dus dat kan nog wel eens lasting worden
ja dat laatste lijkt me logisch, maar ik dacht dat het een paar abanezen waren of zo, ze kunnen op een international lijst worden gezet als veroordeelden maar wat er daarna mee gebeurd is niet te voorspellenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:38 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja precies, en als die dan door Europa gaan zwerven dan kan je ook nog weleens vervelende situaties gaan krijgen. Ben iig heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen de komende tijd. Vind overigens wel dat we de echte vluchtelingen moeten opvangen. Mits ze hier in Nederland voldoende hun best doen om te integreren ( Taal leren etc ) doe je dat niet. Wegwezennnnnnnnnn!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |