Denk het wel. Heb eerst voor twee weken besteld.quote:
maarja een spiegel is niet waarheidquote:Op woensdag 4 november 2015 18:14 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... ja dat dacht ik al, je sniept natuurlijk ook helemaal NIKS tussendoor, dus dat moet haast wel![]()
dat is waar....quote:Op woensdag 4 november 2015 18:16 schreef tailfox het volgende:
[..]
maarja een spiegel is niet waarheid
mijn kleding heb ik van 20 kg geleden nog en draag meestal kleding te klein dus daar kan ik ook naar kijken.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:22 schreef tailfox het volgende:
Nog 4 choc, 4 aarbei, 4 van, 4 banaan.
Hoe?
nou ik had een oneven aantal van elke smaak gekocht.quote:
Hoe zei jij het je dan voor je als je met het vliegtuig op vakantie gaat. Kilo's poeder meenemen, terwijl je maximaal maar een bepaald gewicht mee mag nemen. Die poeder bestellen op de plaats van bestemming gaat het hem ook niet worden zonder vaste verblijfplaats.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:34 schreef Lucky.Luke het volgende:
[..]
De shakevoeding is juist ideaal om mee te nemen op vakantie.
Het is niet ziek duur, maar spotgoedkoop: ¤1,67 per maaltijd.
Je eigen kant en klare shakevoeding samenstellen (met het ook op de benodigde dagelijkse hoeveelheid energie, vetten, koolhydraten, eiwitten, mineralen en vitaminen) is veel werk en waarschijnlijk niet eens goedkoper.
800 kcal.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:36 schreef solo020 het volgende:
[..]
Hoe zei jij het je dan voor je als je met het vliegtuig op vakantie gaat. Kilo's poeder meenemen, terwijl je maximaal maar een bepaald gewicht mee mag nemen. Die poeder bestellen op de plaats van bestemming gaat het hem ook niet worden zonder vaste verblijfplaats.
Per shake van 700 kcal die ik samenstel met volle melk, whey en havermout ben ik omgerekend ¤0,78 kwijt, terwijl die ¤1,67 van jou 400 kcal is als ik me niet vergis.
hoe neem jij normaal eten mee?quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:36 schreef solo020 het volgende:
[..]
Hoe zei jij het je dan voor je als je met het vliegtuig op vakantie gaat. Kilo's poeder meenemen, terwijl je maximaal maar een bepaald gewicht mee mag nemen. Die poeder bestellen op de plaats van bestemming gaat het hem ook niet worden zonder vaste verblijfplaats.
Per shake van 700 kcal die ik samenstel met volle melk, whey en havermout ben ik omgerekend ¤0,78 kwijt, terwijl die ¤1,67 van jou 400 kcal is als ik me niet vergis.
Ook 700 dacht ik. Totaal van één zak is met drie maaltijden is 2100 ongeveer.quote:
Bevat jouw shake van volle melk, whey en havermout ook alle macro's, mineralen en vitaminen die je dagelijks nodig hebt? Joylent is een volwaardige maaltijdvervanger, dat is het verschil met jouw shake.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:36 schreef solo020 het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ga koop ik vast voedsel in de lokale supermarkt. In de lokale supermarkt kan je naast melk geen vloeibaar voedsel kopen. Dat maakt het logistiek gezien zo lastig als je lang van huis bent.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
hoe neem jij normaal eten mee?
Vergelijken daarmee neem je veel minder mee
Qua koolhydraten, vetten en eiwitten is de verhouding best aardig. Alhoewel de verhouding verzadigd vet uit de volle melk en eiwitten uit de whey misschien iets aan de hoge kant is. Mineralen en vitaminen ontbreken inderdaad grotendeels, daar heb je helemaal gelijk in. Als ik op de site kijk van soylentlife ontbreken die oorspronkelijk ook in hun shakes als ik in de ingrediënten lijst kijk, als ik me niet vergis in de voedingswaarde van de ingrediënten: Sojameel, Maltodextrine, Havermoutmeel, Whey-proteïnen, Zout, Fructose, Fruitaroma's. Wat dus zou betekenen dat dat kunstmatig wordt toegevoegd. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed naast die zelfgemaakte shake goedkope vitaminepillen kopen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:10 schreef Lucky.Luke het volgende:
[..]
Bevat jouw shake van volle melk, whey en havermout ook alle macro's, mineralen en vitaminen die je dagelijks nodig hebt? Joylent is een volwaardige maaltijdvervanger, dat is het verschil met jouw shake.
Het idee Is dat je van elke micro nutrient op of net boven de aanbevolen hoeveelheid zit.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:38 schreef solo020 het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ga koop ik vast voedsel in de lokale supermarkt. In de lokale supermarkt kan je naast melk geen vloeibaar voedsel kopen. Dat maakt het logistiek gezien zo lastig als je lang van huis bent.
[..]
Qua koolhydraten, vetten en eiwitten is de verhouding best aardig. Alhoewel de verhouding verzadigd vet uit de volle melk en eiwitten uit de whey misschien iets aan de hoge kant is. Mineralen en vitaminen ontbreken inderdaad grotendeels, daar heb je helemaal gelijk in. Als ik op de site kijk van soylentlife ontbreken die oorspronkelijk ook in hun shakes als ik in de ingrediënten lijst kijk, als ik me niet vergis in de voedingswaarde van de ingrediënten: Sojameel, Maltodextrine, Havermoutmeel, Whey-proteïnen, Zout, Fructose, Fruitaroma's. Wat dus zou betekenen dat dat kunstmatig wordt toegevoegd. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed naast die zelfgemaakte shake goedkope vitaminepillen kopen.
ik vind het wel humor hebben.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:58 schreef Gray het volgende:
Soylent vind ik wel echt de slechtst gekozen naam ever, voor een 'voedsel'product als dit.
Lekker goedkoop als je bulk inkopen moet gaan doen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Het idee Is dat je van elke micro nutrient op of net boven de aanbevolen hoeveelheid zit.
Om het doe-het-zelf makkelijk te maken heeft het soylent bedrijf een pagina gemaakt : http://DIY.soylent.me
Daar kan je aangeven wat je bent (man/vrouw, dik/dun, etc) en ingrediënten samenstellen,hoebeel het per ingrediënt kost... Dan berekent het systeem de nutriënten en hoeveel het per maaltijd kost. Er staan een aantal '100%' recepten die rond de $2 per dag kosten.
Het eerste Joylent recept met Nederlandse ingrediënten staat er ook: https://diy.soylent.com/r(...)estel-per-tien-dagen
Waarom bijt je op eens ijsklontjequote:Op zondag 8 november 2015 00:05 schreef tailfox het volgende:
Ik beet net op een ijsklontje.
Meteen een bloedsmaak
kun je meteen het bloed wegspoelenquote:Op zondag 8 november 2015 16:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
omdat ik dat gewend ben.
Eet meestal ijs uit mijn drinken op.
was trouwens het eerste wat ik gekauwd heb sinds begin.quote:
maar het bloeden is ontstaan omdat het ijs je tandvlees opengemaakt heeft of ga jij ergens tekorten van krijgen waardoor je tandvlees van gaat bloeden ?quote:Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef tailfox het volgende:
[..]
was trouwens het eerste wat ik gekauwd heb sinds begin.
Vind het altijd lekker en deed het zonder er bij na te denken.
omdat ik niet kan eten en er een stukje ijs in mijn tandvlees stak.quote:Op zondag 8 november 2015 16:22 schreef just me het volgende:
[..]
maar het bloeden is ontstaan omdat het ijs je tandvlees opengemaakt heeft of ga jij ergens tekorten van krijgen waardoor je tandvlees van gaat bloeden ?
goed in de gaten blijven houden!quote:Op zondag 8 november 2015 16:25 schreef tailfox het volgende:
[..]
omdat ik niet kan eten en er een stukje ijs in mijn tandvlees stak.
Verder ziet mijn gebit er gezond uit
ik moet nog 5 dagen inch vandaag.quote:Op maandag 16 november 2015 11:01 schreef slacker_nl het volgende:
En, hoe beviel de proef? Ik heb gister m'n laatste twee maaltijden joylent definitief naar de vuilstort gebracht. De smaak is erbarmelijk, maar hoe zit het met jou, ga je volledig over of ga je een mix van eten en Joylent doen?
nu toevallig wel waarom schrijf ik vanavond met laptop.quote:Op maandag 16 november 2015 12:16 schreef Fera het volgende:
Zelf zit ik nu op dag drie. Ik heb de afgelopen twee nachten over eten gedroomd.
Ik heb trouwens de vegan versie, want ik ben lactose intolerant. Tot nu toe vind ik de smaken ook niet echt wat. En omdat ik alleen dat en water drink blijft er zo'n rare smaak in mijn mond hangen. Had jij dit ook TS?
Ik wacht nog steeds in spanning af.quote:Op maandag 16 november 2015 12:21 schreef tailfox het volgende:
[..]
nu toevallig wel waarom schrijf ik vanavond met laptop.
het kan dat je lichaam er aan moet wennen ik heb dingen gelezen dat mensen 5 shakes per dag moesten eten om te stoppen met afvallen.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:21 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds in spanning af.
Dag 5 voor mij. Gaat al beter. Ging op de weegschaal staan en was 1,8 kilo lichter. Hoe kan dit zo snel? Ik neem dan wel uitgerekend 1530 kcal ipv de volledige 2119, maar ik was al langere tijd bezig met afvallen. Misschien werkt het vochtafdrijvend?
O ja, ik heb nu ook alle smaken gehad. Vanille en chocolade zijn het lekkerst. Van de vegan versie dan. Combineert lekkerder met soja denk ik. Aardbei is vies chemisch qua nasmaak.
Gaat je metabolisme omhoog dan of zo? Want ik neem aan dat als je gewoon op onderhoud leeft dat je niet af zou moeten vallen.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:32 schreef tailfox het volgende:
[..]
het kan dat je lichaam er aan moet wennen ik heb dingen gelezen dat mensen 5 shakes per dag moesten eten om te stoppen met afvallen.
Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:37 schreef Fera het volgende:
[..]
Gaat je metabolisme omhoog dan of zo? Want ik neem aan dat als je gewoon op onderhoud leeft dat je niet af zou moeten vallen.
Niet dat ik het heel erg vind om af te vallen. Zolang ik maar niet aan het crashen ben zonder het door te hebben.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:42 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Zelf geen last van gehad denk ik.
Denk niet veel kwijt te zijn.
Ookal zegt iedereen van wel
anders gewoon voor 2100 gaanquote:Op woensdag 18 november 2015 12:45 schreef Fera het volgende:
[..]
Niet dat ik het heel erg vind om af te vallen. Zolang ik maar niet aan het crashen ben zonder het door te hebben.
Nah, dat zit boven mijn onderhoud. Ik kijk wel even hoe dit gaat. Dit is tenslotte pas dag 5, misschien stabiliseert zich dat weer.quote:
en ??quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |