We zijn toch echt heterotroof en niet autotroof. Zien we eruit als planten? Hebben we bladgroenkorrels?quote:
ik ga het 30 dagen gebruiken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:01 schreef Joosie200 het volgende:
Je hebt op tweakers wel een user die zijn ontbijt en avondeten vervangt door Soylent/Joylent. Mij zou het niets lijken, ik mis teveel de geur, smaak en textuur van eten.
er was wel ooit een topic over, geef dat maar een schopjequote:
Dit motiveert mij dus om het te proberen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 01:05 schreef tralalala het volgende:
Heb wel eens 3 dagen op Joylent proberen te leven, op de derde dag had ik echt zo'n zin in iets lekkers, en dan niet een beetje maar echt Obese-style een dikke order gedaan op thuisbezorgd![]()
Dat was sowieso al iets aparts, iedereen heeft wel eens zin in vet eten maar ik voelde mij net een vetverslaafde op dat moment.![]()
Volgens mij 2 pizzapunten op en toen zat ik echt propvol.
Neem nu alleen 's ochtends Joylent, enige grote verschil met voorheen is dat ik geen zin in koffie meer heb op het werk.
Soylent is toch niet te verkrijgen in de eu?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:50 schreef Zith het volgende:
Ik neem 's ochtends en 's middags soylent. Avondeten doe ik wel gewoon - omdat ik samenwoon en lekker gezellig wil eten
Sorry, bedoelde Joylentquote:
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:31 schreef NewBalance het volgende:
En dan is je lichaam na verloop van tijd alleen dat spul gewend en verdraagt het niets meer. Dan wordt je ziek van een burger en kun je niet eens meer normaal van een vakantie genieten tenzij je je koffer volstouwt met astronautenvoedsel? Vind je eten dan zo vies en tijdverspilling?
Waarom is dit zo? Joylent bijvoorbeeld bestaat voor 50% uit lijnzaad en havermout, is dat slechter dan de tarwebloem van je boterham? Er zitten meer vezels in en langzamere koolhydraten. Verder zijn beide producten (vers brood vs joylent) poeders die met water worden gemengd - het brood gaat daarna nog even in de oven.quote:
(ik heb een eigenrisico van 875 euro weet niet of ik gratis naar de huisarts kan)quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:28 schreef Fera het volgende:
Lijkt me interessant om je verslag te lezen. Maar is het niet beter om even met je huisarts te overleggen? Gewoon, of het wel goed idee is om dit te doen en wat de consequenties kunnen zijn?
Dat zit nu nog gewoon in het basispakket, als het goed is. Gaat niet van je eigen risico af dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
(ik heb een eigenrisico van 875 euro weet niet of ik gratis naar de huisarts kan)
basis plus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:33 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat zit nu nog gewoon in het basispakket, als het goed is. Gaat niet van je eigen risico af dus.
ik ga vanavond kijken bij mijn sportschool wat die allemaalextra kunnen meten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:39 schreef Zith het volgende:
Voor 30 dagen zou ik de huisarts raadplegen overdreven vinden, genoeg mensen die dit een maand of meer hebben gedaan.
Als je het langer zou doen dan zou het misschien interessant zijn om op dag 1 een bloedtest te doen en op dag 200 ofzo.. maar ook dat zou interessanter zijn bij oudere (en ongezonde) mensen dan bij 19jarigen die niet met overgewicht zitten.
Ga daar maar vanuit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
basis plus.
Dus neem wel aan dat het erin zit dan.
Better safe than sorry.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:39 schreef Zith het volgende:
Voor 30 dagen zou ik de huisarts raadplegen overdreven vinden, genoeg mensen die dit een maand of meer hebben gedaan.
Als je het langer zou doen dan zou het misschien interessant zijn om op dag 1 een bloedtest te doen en op dag 200 ofzo.. maar ook dat zou interessanter zijn bij oudere (en ongezonde) mensen dan bij 19jarigen die niet met overgewicht zitten.
maar wat zou de huisarts moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Ga daar maar vanuit.
[..]
Better safe than sorry.
Onze lichamen zoeken snel balans en willen efficient in hun omgeving leven. Wanneer je het blootstelt aan alleen vloeibaar voedsel, dan 'vergeet' het hoe vast voedsel af te breken, wat lastiger is dan vloeibaar voedsel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Waarom is dit zo? Joylent bijvoorbeeld bestaat voor 50% uit lijnzaad en havermout, is dat slechter dan de tarwebloem van je boterham? Er zitten meer vezels in en langzamere koolhydraten. Verder zijn beide producten (vers brood vs joylent) poeders die met water worden gemengd - het brood gaat daarna nog even in de oven.
De koolhydraten zijn van hogere kwaliteit (en je gaat nevernooit 33 gram vezels per dag eten bij normaal -gemiddeld nederlands- eten).
De vetten zijn plantaardig (met veel meer omega3 en -6 dan je met normaal eten zou krijgen elke dag)
De eiwitten zijn plantaardig of op melkbasis.
Het product heeft de kleinste 'footprint' (effect op de natuur) die mogelijk is, en (als je pea-protein neemt ipv whey) compleet zonder inmening van dieren, dus helemaal vegan.
En deze perfecte aantallen vitamines en mineralen ga je ook niet elke dag krijgen met een normaal (gemiddeld nederlands) dieet.
[ afbeelding ]
Hij hoeft niet per se iets te onderzoeken, maar hij kan je misschien wel uitleggen wat de eventuele gevolgen hier van zijn. Veranderingen in je lichaam. Misschien de gewenning, je de eerste dagen niet lekker voelen of juist later in het proces. Dan kun je daar rekening mee houden en hoef je niet tijdens je experiment je voor elke klacht af te vragen of je moet stoppen of niet. Het is maar een tip.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:51 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar wat zou de huisarts moeten onderzoeken.
Bloedtest werkt niet alleen een urine test zou verschil in te zien zijn.
smart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:31 schreef Fera het volgende:
[..]
Hij hoeft niet per se iets te onderzoeken, maar hij kan je misschien wel uitleggen wat de eventuele gevolgen hier van zijn. Veranderingen in je lichaam. Misschien de gewenning, je de eerste dagen niet lekker voelen of juist later in het proces. Dan kun je daar rekening mee houden en hoef je niet tijdens je experiment je voor elke klacht af te vragen of je moet stoppen of niet. Het is maar een tip.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |