quote:
Nog eens 700 vluchtelingen erbij. Dat kan toch niet waar zijn? De boodschap van staatssecretaris Klaas Dijkhoff maakte Hilda van der Heide uit Oranje zo boos, dat ze voor zijn auto ging staan toen hij dinsdagavond wilde vertrekken. Nu ligt ze met een gebroken elleboog in het ziekenhuis. ,,Ik ben als een hond voor die auto weggetrokken.''
Ik dacht gvd. Dat dacht ik. Ik was echt heel boos. Zat meteen vol adrenaline. Het is zo'n ondemocratische beslissing
Hilda van der Heide
In het ziekenhuis in Assen vertelt ze haar verhaal na de tumultueus verlopen avond in Oranje. Hoe ze opgekropte woede voelt als om kwart zes een mailtje in haar postvak ploft dat Dijkhoff 's avonds zou komen vertellen dat er nog eens honderen vluchtelingen bijkomen. ,,Ik dacht gvd. Dat dacht ik. Ik was echt heel boos. Zat meteen vol adrenaline. Het is zo'n ondemocratische beslissing. We hebben er al 700 en met deze 700 gaat het goed en het moet klaar wezen. We hebben een overeenkomst gesloten. Dit kan echt niet.''
In het buurthuis vertelt ze Dijkhoff precies hoe ze erover denkt. Maar het mag niet baten. De staatssecretaris is onvermurwbaar. Verbijsterd blijven bewoners achter. Hilda ziet hoe voor haar de auto van Dijkhoff keert en op haar af komt. Terwijl andere buurtbewoners hun auto's halen om het dorp hermetisch af te sluiten, doet Hilda iets wat ze van haarzelf nooit had verwacht. ,,Ik ben er gewoon voor gaan staan. Het kwam ineens in mij op. We wilden die man tot rede brengen. Het gesprek was weliswaar over, maar het was nog niet klaar. We wilden met hem terug naar het buurthuis en hem afdwingen; nee, het gaat niet door.''
Als hij netjes gevraagd had; mevrouw, dit gaat niet goed, u moet even weg gaan want de auto gaat rijden, dan was ik gewoon opzij gestapt. Ik ben nog niet levensmoe
Hilda van der Heide
Hardhandig
Maar zo gaat het niet. Een agent in burger trekt haar weg voor de auto. ,,Alsof ik een misdadiger was. Hij heeft mijn arm gewoon helemaal omgedraaid. Heel hardhandig. Dat was gewoon niet normaal. Als hij netjes gevraagd had; mevrouw, dit gaat niet goed, u moet even weg gaan want de auto gaat rijden, dan was ik gewoon opzij gestapt. Ik ben nog niet levensmoe.''
Van der Heide heeft meteen door dat het goed mis was. ,,Hij trok er zo hard aan. Het scheurde gewoon uit elkaar. Dat voelde ik gewoon. Het ging in een flits. Heel snel.''
Ik ben als een hond voor die auto weggetrokken
Hilda van der Heide
Gebroken elleboog
De agent heeft nog wel keurig mijn bril terug gegeven, maar de pijn blijft. In het ziekenhuis blijkt dat ze haar elleboog heeft gebroken en dat pezen zijn afgescheurd. Ze moet in Groningen worden geopereerd. ,,Het is heel jammer dat het gebeurd is,'' zegt ze nu. ,,Maar ik vind het ook jammer dat Dijkhoff niet inziet dat het teveel is.''
De staatssecretaris zelf heeft nog geen contact opgenomen. ,,Dat zal misschien nog komen. Maar ik wil mijn bloeddruk zo laag mogelijk houden. Daar ben ik nog niet mee bezig.'' Wat ze al wel zeker weet is dat ze aangifte gaat doen tegen de man die haar naar de grond werkte. ,,Ik ben als een hond voor die auto weggetrokken.''
'Spijtig'
Dijkhoff liet woensdagmiddag weten dat hij het een vervelende kwestie vindt: ,,Ik hoor verschillende berichten. Ik begrijp dat ze medische verzorging nodig heeft. Dat is erg spijtig. Ik hoop dat het goed met haar gaat en dat ze als ze last heeft gauw opknapt.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)o-weggetrokken.dhtml
Ze moet geopereerd worden, omdat er pezen zijn afgescheurd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
Trouwens wie ligt er nou in een ziekenhuisbed met een gebroken arm
Of je stapt uit jezelf opzij maar misschien is dat te logisch voor de koe in kwestie.quote:Maar zo gaat het niet. Een agent in burger trekt haar weg voor de auto. ,,Alsof ik een misdadiger was. Hij heeft mijn arm gewoon helemaal omgedraaid. Heel hardhandig. Dat was gewoon niet normaal. Als hij netjes gevraagd had; mevrouw, dit gaat niet goed, u moet even weg gaan want de auto gaat rijden, dan was ik gewoon opzij gestapt.
Ze zal er niet voor niets inliggen hé?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
Trouwens wie ligt er nou in een ziekenhuisbed met een gebroken arm
Mensen doen uit emotie wel eens wat stoms, maar dat kwalificeert haar als Tokkie en dus hoef je er geen rekening mee te houden of er medelijden mee te hebben dus?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Omdat ze voor een auto gaat staan.
Ik zeg ook niet dat mevrouw niet in overtreding was. Er is gewoon te lomp ingegrepen. De beveiliger had mevrouw eerst moeten sommeren aan de kant te gaan. Als ze daar geen gehoor aan had gegeven dan had hij fysiek kunnen ingrijpen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat was een gevolg van de val. Deze vrouw had ook gewoon zelf opzij kunnen stappen.
[..]
Als ik op straat een willekeurige auto tegenhoud, ben ik ook in overtreding. Zou niet weten waarom dat bij de auto van de staatssecretaris anders zou zijn.
Ze wilde een statement makenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Of je stapt uit jezelf opzij maar misschien is dat te logisch voor de koe in kwestie.
Eerder haar eerste woorden over het merk auto.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mensen doen uit emotie wel eens wat stoms, maar dat kwalificeert haar als Tokkie en dus hoef je er geen rekening mee te houden of er medelijden mee te hebben dus?
Ik vind die beveiliger heel rustig handelen. Hij duwt haar rustig opzij. Vrouw verliest haar evenwicht, valt terwijl de beveiliger haar nog beet heeft. Daar ging het mis.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Of je stapt uit jezelf opzij maar misschien is dat te logisch voor de koe in kwestie.
Ik denk, hoewel je het niet goed kan zien, dat er wel disproportioneel ingegrepen is. Het is niet zo dat je hier te maken hebt met een mannelijke tiener of jongere die dronken is en amok maakt...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mevrouw niet in overtreding was. Er is gewoon te lomp ingegrepen. De beveiliger had mevrouw eerst moeten sommeren aan de kant te gaan. Als ze daar geen gehoor aan had gegeven dan had hij fysiek kunnen ingrijpen.
Dus "dikke BMW" die uitlating maakt haar een Tokkie en daar hoef je dan verder geen woorden meer aan vuil te maken?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eerder haar eerste woorden over het merk auto.
Nou als ze dan een tokkie zou zijn zou ik zeggen daaromquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus "dikke BMW" die uitlating maakt haar een Tokkie en daar hoef je dan verder geen woorden meer aan vuil te maken?
Ze krijgt op gegeven moment terwijl ze weggeduwd wordt een versnelling, wrs is toen toch een geheim greepje oid gebruikt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind die beveiliger heel rustig handelen. Hij duwt haar rustig opzij. Vrouw verliest haar evenwicht, valt terwijl de beveiliger haar nog beet heeft. Daar ging het mis.
Ik heb ook niets op het handelen van de beveiliging aan te merken. Hij zet haar gewoon opzij. Dat zij verder het evenwichtsgevoel een dode giraffe heeft is natuurlijk ook haar probleem. Verder zou het me niets verbazen als in een opwelling van ongecontroleerde emoties ze bij zichzelf dacht "als ik nou extreem ongelukkig val dan lijkt Dijkhoff des te meer een tiran".quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind die beveiliger heel rustig handelen. Hij duwt haar rustig opzij. Vrouw verliest haar evenwicht, valt terwijl de beveiliger haar nog beet heeft. Daar ging het mis.
Waarom kwam ze zwakzinnig over dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als ze dan een tokkie zou zijn zou ik zeggen daaromZe kwam op mij eerder als zwakzinnig over.
Misschien hebben de Amerikanen hun HAARP device ingezet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze krijgt op gegeven moment terwijl ze weggeduwd wordt een versnelling, wrs is toen toch een geheim greepje oid gebruikt.
De vrouw wordt onderuit getrokken, volstrekt onnodigquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bizar dat sommige dat grappig vinden, vooral omdat dat de mensen zijn die zo pretenderen bij andermans leed betrokken te zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze moet geopereerd worden, omdat er pezen zijn afgescheurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |