http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.htmlquote:Boze burgers belagen staatssecretaris Dijkhoff
In het Drentse dorp Oranje hebben boze dorpsbewoners de auto van staatssecretaris Dijkhoff belaagd. Dijkhoff was in Oranje om de bewoners op een besloten bijeenkomst bij te praten over de komst van 700 extra asielzoekers.
Toen hij wilde vertrekken, blokkeerden dorpsbewoners de weg met auto's. De chauffeur van de staatssecretaris draaide daarop om, en wilde via een andere kant het dorp verlaten. Daar werd de weg echter door een vrouw geblokkeerd.
Toen de auto tot stilstand kwam, trokken dorpsbewoners een deur open, rukten er een spiegel af en trapten tegen het voertuig. De vrouw werd aan de kant geduwd en de de auto van Dijkhoff reed weg.
In het vakantiepark in Oranje worden al 700 vluchtelingen opgevangen. Dijkhoff heeft besloten dat er nog eens 700 bij komen. Eerder wilde het COA al 1400 mensen in Oranje opvangen, maar na protesten van omwonenden werd dat teruggebracht tot 700.
Volgens de burgemeester van Midden-Drenthe en commissaris van de koning Tichelaar is de komst van 1400 asielzoekers in strijd met de afspraken.
Naomi Klein.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, dan weten we hoe de vork bij jou in de steel zit iig hè. Waarom dan stoppen bij alleen ingreep in minimumloon btw? Kun je net zo goed nog meer afschaffen of verlagen. Zie het als shock doctrine hè. Je weet wel die theorie van Naomi Wolf. Een goeie crisis dara moet je gebruik van maken, Kofi Annan had het er ook al over.
Goh, zo beschaafd zijn ze blijkbaar toch niet in NL.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.html
Nou, de spanningen lopen op..
Game on..
Ach, beschaafder dan in Syrië gelukkig nog wel, toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Goh, zo beschaafd zijn ze blijkbaar toch niet in NL.
Het meest intelligente zou zijn om het Vluchtelingenverdrag op te zeggen en een Green Card-systeem in te voeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.
Als ik bijv. dit lees dan is het namelijk lang niet zo zwart wit gesteld als dat jij nu beweerd.
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tekort-ict~a4144462/
Men wil onderzoek naar de mogelijkheden en dat lijkt mij eigenlijk gewoon een goede zaak als er nu tekorten zijn.
Nee natuurlijk geloof ik dat niet men kan hooguit wat personeel vinden maar ik ben ook niet zo gek om zo'n ongenuanceerde titel boven een veel genuanceerder verhaal te gaan projecteren op andere mensen. Als je alle krantenkoppen serieus neemt krijg je wel een veel vreemd wereldbeeld.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is stemmingmakerij. Kijk eens naar de titel: Vluchtelingen zijn oplossing personeelstekort ICT'. Geloof je het echt zelf?
Dat artikel is puur en alleen geschreven om de mensen die kanttekeningen te zetten bij de grote aantallen belachelijk te maken. Vluchtelingen gaan ons netto geld kosten. Veel geld. Zo simpel is het.
Zodra we het over een beperking van de immigratie hebben krijgen we dit soort lulverhalen.
Het was maar één vrouw die voor de auto ging staan en één vent die op de auto trapte nadat ze die vrouw bijna hadden overreden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
'Ze'? En waar komt mevrouw snorremans vandaan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:35 schreef Re het volgende:
mensen die belazerd worden door de overheid zeggen er wat van
Ja, dat begrijp ik. Maar mag ik even mee doen met het generaliseren?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het was maar één vrouw die voor de auto ging staan en één vent die op de auto trapte nadat ze die vrouw bijna hadden overreden.
Het is een mediahype.
zeggen, zeggen, auto slopen is niet zeggen hoor.quote:
Beschaving is maar een dun laagje. Op moment dat dingen erger gaan worden (dus meer angst voor iets), voorzie ik nog meer boerengedrag.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, beschaafder dan in Syrië gelukkig nog wel, toch?
We hebben nog geen burgeroorlog iig.
Zo'n nuchtere analyse kun je ook alleen maar geven omdat er niet 1400 in je achtertuin geparkeerd worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:35 schreef Re het volgende:
mensen die angstig gemaakt worden doen vreemde dingen
zie ook het Volkswagen-schandaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:41 schreef Re het volgende:
maar idd er is een trend om de negatieve aspecten zo hard mogelijk op te blazen tot reuzachtige properties om de angst en doomscenarios te rationaliseren
Mijn zusje krijgt er duizend en daar zie ik de mensen die het niet willen niet zo raar doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zo'n nuchtere analyse kun je ook alleen maar geven omdat er niet 1400 in je achtertuin geparkeerd worden.
Nou ja, ik denk wel dat je luidere protesten krijgt op het moment dat Dijkhoff bij gemeenten zonder inspraak vluchtelingenopvang gaat claimen ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Beschaving is maar een dun laagje. Op moment dat dingen erger gaan worden (dus meer angst voor iets), voorzie ik nog meer boerengedrag.
true, er zijn er 1200 geparkeerd bij mijn werk, in een bedrijvenpark waar er eigenlijk nog wel wat meer passenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zo'n nuchtere analyse kun je ook alleen maar geven omdat er niet 1400 in je achtertuin geparkeerd worden.
Kijk maar naar hoe ver Hitler is gekomen.. Het klinkt onwerkelijk, maar in andere tijden kan het wel denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk wel dat je luidere protesten krijgt op het moment dat Dijkhoff bij gemeenten zonder inspraak vluchtelingenopvang gaat claimen ja.
Maar zo'n potje als de Syriërs van hun land gemaakt hebben, denk je dat dat ooit gaat gebeuren?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:39 schreef Re het volgende:
[..]
zeggen, zeggen, auto slopen is niet zeggen hoor.
En waar worden ze precies belazerd, ze zijn niet blij dat de overheid iets doet maar ik lees nergens dat er bijvoorbeeld afspraken niet worden nagekomen.
quote:Eerder dit jaar besloot de gemeenteraad van de Drentse plaats dat er maximaal zevenhonderd asielzoekers zouden opgevangen mogen worden in vakantiepark Speelstad Oranje
Wat snap jij niet aan:quote:
Dit topic gaat over een dorp van 140 inwoners dat volgens afspraak zijn steentje van 700 asielzoekers al bijdroeg, een aantal dat ineens verdubbeld werd, of ze het maar even wilden slikken en het begrijpelijke onbegrip die dit veroorzaakte.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:41 schreef Re het volgende:
maar idd er is een trend om de negatieve aspecten zo hard mogelijk op te blazen tot reuzachtige properties om de angst en doomscenarios te rationaliseren
Hij heeft zijn woord gegeven dat het niet meer dan 700 asielzoekers zouden worden. Dus steek dat artikel maar daar waar de zon niet schijnt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan:
Artikel 15 lid 1 Regeling opvang asielzoekers:
De gemeente is verplicht opvang te bieden aan asielzoekers ten aanzien van wie de minister aan de gemeente een daartoe strekkend verzoek heeft gericht, tot ten hoogste een aantal asielzoekers dat gelijk is aan het aantal in het kader van een overeenkomst als bedoeld in artikel 14 door de gemeente beschikbaar te stellen opvangplaatsen.
Het lijkt me niet uitgesloten dan veel vluchtelingen in hun opvattingen dichter bij oom Adolf staan dan de gemiddelde Vinex-bewoner in dit kleine kikkerlandje.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kijk maar naar hoe ver Hitler is gekomen.. Het klinkt onwerkelijk, maar in andere tijden kan het wel denk ik.
Nogmaals dat heeft de burgemeester veroorzaakt, hij dient volgens de wet de asielzoekers gewoon op te vangen maar niemand dwingt hem om ze te parkeren in oranje, dat is zijn eigen keusquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een dorp van 140 inwoners dat volgens afspraak zijn steentje van 700 asielzoekers al bijdroeg, een aantal dat ineens verdubbeld werd, of ze het maar even wilden slikken en het begrijpelijke onbegrip die dit veroorzaakte.
Nee, hij heeft zijn woord gegeven dat het dorp oranje er maar 700 krijgt, niet de gemeente midden drenthequote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij heeft zijn woord gegeven dat het niet meer dan 700 asielzoekers zouden worden. Dus steek dat artikel maar daar waar de zon niet schijnt.
De enige winnaar van al dat gedoequote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Die Van der Most met z'n bungalowpark...
![]()
[ afbeelding ]
ja dat realiseerde ik me nadat ik het postte, dacht dat het ging om de eerste batch, goed om te lezen dat ze geen problemen hadden met de eerste 700quote:
En die belofte heeft hij nu dus verbroken omdat ze in het dorp Oranje komen en niet de gemeente Midden-Drenthe.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee, hij heeft zijn woord gegeven dat het dorp oranje er maar 700 krijgt, niet de gemeente midden drenthe
Die waren er wel, ze hadden veel last van uitgeprocedeerde Eritreers. Hen was trouwens toegezegd dat alleen statushouders gehuisvest zouden worden. Maar wat verwcht je anders van "onze" regering: liegen en bedriegenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:46 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat realiseerde ik me nadat ik het postte, dacht dat het ging om de eerste batch, goed om te lezen dat ze geen problemen hadden met de eerste 700
ik weet niet wie wat heeft beloofd en wie daar wel of niet zittenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die waren er wel, ze hadden veel last van uitgeprocedeerde Eritreers. Hen was trouwens toegezegd dat alleen statushouders gehuisvest zouden worden. Maar wat verwcht je anders van "onze" regering: liegen en bedriegen
Ik denk niet dat je de NL'er kunt vergelijken met de Duitser in het interbellum hoor. Dat hier protest tegen de overheid ontstaat komt vooral door het feit dat we een vrije en open samenleving zijn, waar iedereen assertief is en niet uit verwrongen angst omhoog kijkt tegen de zogenaamd boven ons geplaatsten. Het is al helemaal een long stretch om van hieruit een verband te leggen met de treinen van de nazi's die naar vernietigingskampen in de overwonnen territoria van nazi-Duitsland in het oosten reden hoor. Dat sommigen mensen zulks suggereren op twitter, okee, maar dat gebeurde ook al voor deze vluchtelingen het land binnenkwamen. Je zou eens hebben moeten turven hoe vaak ik al niet voor nazi ben uitgemaakt op internet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kijk maar naar hoe ver Hitler is gekomen.. Het klinkt onwerkelijk, maar in andere tijden kan het wel denk ik.
Nee de asielzoekers zijn toegewezen aan de gemeente midden drenthe, de minister heeft helemaal geen recht om ze toe te wijzen aan een niet gemeente.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
En die belofte heeft hij nu dus verbroken omdat ze in het dorp Oranje komen en niet de gemeente Midden-Drenthe.
Ja, want in de jaren 40 waren er Arabieren om al die Joden te vergassen. De gemiddelde Jan of Truus deden niet mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het lijkt me niet uitgesloten dan veel vluchtelingen in hun opvattingen dichter bij oom Adolf staan dan de gemiddelde Vinex-bewoner in dit kleine kikkerlandje.
De staatssecretaris heeft voor dat dorp gekozen. Voor die specifieke locatie.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:51 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee de asielzoekers zijn toegewezen aan de gemeente midden drenthe, de minister heeft helemaal geen recht om ze toe te wijzen aan een niet gemeente.
De burgemeester heeft zijn woord verbroken.
Je vraagt of het uit de hand kan lopen eventueel. Daar antwoord ik op.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je de NL'er kunt vergelijken met de Duitser in het interbellum hoor. Dat hier protest tegen de overheid ontstaat komt vooral door het feit dat we een vrije en open samenleving zijn, waar iedereen assertief is en niet uit verwrongen angst omhoog kijkt tegen de zogenaamd boven ons geplaatsten. Het is al helemaal een long stretch om van hieruit een verband te leggen met de treinen van de nazi's die naar vernietigingskampen in de overwonnen territoria van nazi-Duitsland in het oosten reden hoor. Dat sommigen mensen zulks suggereren op twitter, okee, maar dat gebeurde ook al voor deze vluchtelingen het land binnenkwamen. Je zou eens hebben moeten turven hoe vaak ik al niet voor nazi ben uitgemaakt op internet.
Nee de ss kiest voor midden drenthe en gaat akkoord met opvang in oranje.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
De staatssecretaris heeft voor dat dorp gekozen. Voor die specifieke locatie.
Er is geen andere locatie. Zelfs de staatssecretaris geeft aan dat hij zijn belofte heeft verbroken dus ik begrijp niet helemaal waarom je zo moeilijk doet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:55 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee de ss kiest voor midden drenthe en gaat akkoord met opvang in oranje.
Nogmaals de ss kan alleen de gemeente aanwijzen, de burgemeester kan er nu voorkiezen om het dorpshuis in beilen om te bouwen en iedereen daar naar toe te verplaatsen, maar dat is politieke zelfmoord
Nee de burgemeester WIL geen andere locatie, omdat oranje met gaar beperkte inwoners makelijk te temmen is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen andere locatie. Zelfs de staatssecretaris geeft aan dat hij zijn belofte heeft verbroken dus ik begrijp niet helemaal waarom je zo moeilijk doet.
Die chaos gaat ook zijn werking hebben op onze instroom helaasquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:58 schreef Oud_student het volgende:
De vluchtelingen crisis vergelijken met het Jodentransport onder Hitler slaat nergens op.
Al was het alleen maar om het feit dat onder Hitler alles planmatig verliep, alles is geregistreerd en bewaard, terwijl het onder Merkel een geweldige puinhoop is. Bovendien lopen onder Merkel de treinen de verkeerde kant op
Het wordt nooit zo gek als in Syrië iigquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je vraagt of het uit de hand kan lopen eventueel. Daar antwoord ik op.
Assertief zijn en iets wel of niet slikken zijn twee verschillende zaken. NL'ers zijn pragmatisch en hebben het relatief goed, dus zijn geneigd om veel te slikken, neemt niet weg dat ze overal een mening over hebben en deze te pas en on te pas overal ook verkondigen. Bestuurders houden daar in principe ook wel rekening mee, vandaar de inspraakprocedures. Alleen nu begint de boel wat spaak te lopen, ook wat betreft inspraakprocedures, omdat het water tot aan Klaas' lippen staat kennelijk.quote:Dat je Nederland assertief noemt vind ik grappig. Dat zijn ze hier niet. Ze slikken alles tot het echt niet meer te houden is.
Ben benieuwd.
Dat kunnen we dus niet aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die chaos gaat ook zijn werking hebben op onze instroom helaas. Er lopen tienduizenden, zo niet honderdduizenden ongeregistreerde asielzoekers rond en ze zijn een trein verwijderd van Nederland waar de wachttijden minder zijn en de sociale voorzieningen even goed.
Zodra dat verhaal te ronde gaat doen kunnen we weer een verdubbeling van de instroom verwachten.
Hou dit soort onzin lekker buiten dit topic.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, want in de jaren 40 waren er Arabieren om al die Joden te vergassen. De gemiddelde Jan of Truus deden niet mee.
Wederom: beschaving is een dun lijntje op het moment dat jij je aangevallen voelt.
Ik neem aan dat rechts dit mooi vindt? Prachtig voorbeeld van ondernemerschap en toch iets maken van grote problemenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De enige winnaar van al dat gedoe
ja maar Wilders wil weer graag dat afkomst/etniciteit weer wordt geregistreerdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:58 schreef Oud_student het volgende:
De vluchtelingen crisis vergelijken met het Jodentransport onder Hitler slaat nergens op.
Al was het alleen maar om het feit dat onder Hitler alles planmatig verliep, alles is geregistreerd en bewaard, terwijl het onder Merkel een geweldige puinhoop is. Bovendien lopen onder Merkel de treinen de verkeerde kant op
Waarom is dit onzin?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hou dit soort onzin lekker buiten dit topic.
Wat? Van alle NL'ers?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar Wilders wil weer graag dat afkomst/etniciteit weer wordt geregistreerd
maar nee idd vergelijkingen lopen mank en slaan nergens op
Dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het was maar één vrouw die voor de auto ging staan en één vent die op de auto trapte nadat ze die vrouw bijna hadden overreden.
Het is een mediahype.
Jij begint over Hitler, gewoon niet doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom is dit onzin?![]()
De link naar jodenhatende vluchtelingen kan wel?
OK mediahype, maar een paar weken terug werd een VLUCHTELING (die later een terrorist bleek) getrapt door een journalist en dat ging de hele wereld over.quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het lijkt me niet uitgesloten dan veel vluchtelingen in hun opvattingen dichter bij oom Adolf staan dan de gemiddelde Vinex-bewoner in dit kleine kikkerlandje.
Hitler junior, heet het tegenwoordig, geloof ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij begint over Hitler, gewoon niet doen.
Zo rolt de media hier.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK mediahype, maar een paar weken terug werd een VLUCHTELING (die later een terrorist bleek) getrapt door een journalist en dat ging de hele wereld over.
De journalist werd ontslagen.
Maar als het om eigen volk gaat, zegt men gewoon eigen schuld en gaat over tot de (wan)orde van de dag
https://medium.com/matter(...)efugees-331ba8f16c88quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat rechts dit mooi vindt? Prachtig voorbeeld van ondernemerschap en toch iets maken van grote problemen.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
het waren geen onbeschaafde asielzoekers in elk geval. Die zaten rustig in de bus te wachten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.
Als ik bijv. dit lees dan is het namelijk lang niet zo zwart wit gesteld als dat jij nu beweerd.
[..]
[..]
Men wil onderzoek naar de mogelijkheden en dat lijkt mij eigenlijk gewoon een goede zaak als er nu tekorten zijn.
ja, maar dat er nog mensen zijn die serieus geloven dat we met een ongevraagde migratiestroom uit de Derde Wereld en passant ook even de tekorten op de ICT-arbeidsmarkt oplossen hebben ook een tekort aan het niveau realiteit.quote:
Zo heel raar is dit toch niet. In Amerika wordt ook gewoon bij iedere volkstelling om ras gevraagd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb ik nooit iets over gehoord. Heb je daar een bron voor?
Gisteren kreeg ik een zelfde soort reactie toen ik:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
ja, maar dat er nog mensen zijn die serieus geloven dat we met een ongevraagde migratiestroom uit de Derde Wereld en passant ook even de tekorten op de ICT-arbeidsmarkt oplossen hebben ook een tekort aan het niveau realiteit.
Plus diegenen die beweren dat de vluchtelingen in de toekomst als wij oud en bejaard zijn, ons gat zullen gaan afvegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
ja, maar dat er nog mensen zijn die serieus geloven dat we met een ongevraagde migratiestroom uit de Derde Wereld en passant ook even de tekorten op de ICT-arbeidsmarkt oplossen hebben ook een tekort aan het niveau realiteit.
http://www.parlement.com/(...)iezingsprogramma.pdf p.11quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb ik nooit iets over gehoord. Heb je daar een bron voor?
Ik hoop nog altijd dat we in een open, tolerante samenleving wonen waar we kunnen genieten van verschillende culturen en samen onze weg vinden. Helaas lijkt het er steeds meer op dat a-sociale onderbuikgevoelens van degene die het hardst schreeuwen de boventoon voeren. Jammer is dat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat de fuck maakt het uit wat de vluchtelingen wel niet denken? Jij geeft ook geen ene zak om de mening van de mensen die de weg blokkeerden.
Niet om het een of ander hoor, maar die kerel bleek helemaal geen terrorist. Dat verhaal was binnen een uurtje alweer gedebunked.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK mediahype, maar een paar weken terug werd een VLUCHTELING (die later een terrorist bleek) getrapt door een journalist en dat ging de hele wereld over.
De journalist werd ontslagen.
Maar als het om eigen volk gaat, zegt men gewoon eigen schuld en gaat over tot de (wan)orde van de dag
Dat komt omdat het gros van het volk helemaal niet wil kunnen genieten van verschillende culturen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik hoop nog altijd dat we in een open, tolerante samenleving wonen waar we kunnen genieten van verschillende culturen en samen onze weg vinden. Helaas lijkt het er steeds meer op dat a-sociale onderbuikgevoelens van degene die het hardst schreeuwen de boventoon voeren. Jammer is dat.
Dit soort berichten geven me hoop.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik hoop nog altijd dat we in een open, tolerante samenleving wonen waar we kunnen genieten van verschillende culturen en samen onze weg vinden. Helaas lijkt het er steeds meer op dat a-sociale onderbuikgevoelens van degene die het hardst schreeuwen de boventoon voeren. Jammer is dat.
Same!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niet dat de meeste nederlanders de grenzen echt volledig op slot willen, zoals Wilders wil. Wat ze volgens mij wel willen is dat er alleen ECHTE vluchtelingen opgevangen worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Plus diegenen die beweren dat de vluchtelingen in de toekomst als wij oud en bejaard zijn, ons gat zullen gaan afvegen.
Maar een moslima zal nooit en te nimmer het lichaam van een ongelovige hond aanraken.
Het mes snijdt aan twee kanten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Sosa het volgende:
[..]
Staat me nu iets van bij, met die inclusief Antilliaan grappen... "Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan'"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:12 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/(...)iezingsprogramma.pdf p.11
dat gezegd hebbende heeft hij het voor 2017 veranderd in "daders van misdrijven"
Dat is inderdaad de paradox van de tolerantie. Eigenlijk zou je alleen vluchtelingen met een sociaal-liberale, seculiere, kijk op de wereld moeten accepteren. Maar dat lijkt me nogal moeilijk te toetsen, hoewel het dragen van een hoofddoekje bijvoorbeeld wel een hele stevige contra-indicatie vormt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:27 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het mes snijdt aan twee kanten.
Is de gemiddelde migrant (van buiten het westen) tolerant? Volgens mij niet hoor. Maar dat is uiteraard het probleem van ons, niet van hen (wordt er gezegd).
Ik denk dat er nog geen antwoord op die vraag te geven is. Er zijn knokpartijen als er snachts gevoetbald wordt. Dus ze zijn niet zo tolerant dat ze het accepteren als mensen ze uit de slaap halen. Althans, 30 man. In Nederland. Dus misschien vindt de rest het wel oké.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:27 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Is de gemiddelde migrant (van buiten het westen) tolerant? Volgens mij niet hoor. Maar dat is uiteraard het probleem van ons, niet van hen (wordt er gezegd).
Hoezo zou een migrant van buiten het westen niet tolerant kunnen zijn? Omdat buiten het westen alleen extremistische fanatici wonen die een broertje dood hebben aan andere culturen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:27 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
ja maar dat maakt niet uit, men slingert gewoon random wat verzonnen misstanden of getuigenverslagen in de ether en het wordt opgezogen als een vaatdoekquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar die kerel bleek helemaal geen terrorist. Dat verhaal was binnen een uurtje alweer gedebunked.
Omdat wij de klassieke fout maken ook de koran denken te kunnen interpreteren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo zou een migrant van buiten het westen niet tolerant kunnen zijn? Omdat buiten het westen alleen extremistische fanatici wonen die een broertje dood hebben aan andere culturen?
Volgens mij is de gemiddelde migrant gewoon een mens zoals jij en ik, met familie, vrienden, kinderen, zorgen, en hoop op een goede toekomst, die gewoon een gelukkig leven ergens hoopt op te bouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:27 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Bovendien zou je ook ruzie krijgen met de gemiddelde Nederlander als je midden in de nacht (luidruchtig) zou staan voetballen voor of achter hun huis.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog geen antwoord op die vraag te geven is. Er zijn knokpartijen als er snachts gevoetbald wordt. Dus ze zijn niet zo tolerant dat ze het accepteren als mensen ze uit de slaap halen. Althans, 30 man. In Nederland. Dus misschien vindt de rest het wel oké.
In Rijnmond geen wanklank gehoord, maar ik weet niet of ze tolerant zijn. Zo lang het maar rustig is en niemand last van elkaar heeft is die vraag ook niet heel belangrijk meer denk ik.
Krijg je evengoed een massale knokpartij. Dus ja, als het bij de migranten veroordeeld wordt, en op straat normaal is, vraag ik me af waarom "zij" niet tolerant zijn, en "wij" wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien zou je ook ruzie krijgen met de gemiddelde Nederlander als je midden in de nacht (luidruchtig) zou staan voetballen voor of achter hun huis.
Ik zou homoseksualiteit ook nooit met 'tolerantie' willen omschrijven. Dan klinkt het alsof je het er niet mee eens bent, maar je die mensen het, uit de goedheid van je hart, toch toestaat om hun levensstijl hier uit te oefenen. Acceptatie is passender, vind ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij is de gemiddelde migrant gewoon een mens zoals jij en ik, met familie, vrienden, kinderen, zorgen, en hoop op een goede toekomst, die gewoon een gelukkig leven ergens hoopt op te bouwen.
Ik zie niet in waarom die per definitie minder tolerant zou moeten zijn dan de gemiddelde Nederlander. Al kan hun geloof hierin uiteraard wel een belemmering vormen ten aanzien van tolerantie ten opzichte van homoseksualiteit bijvoorbeeld.
Nou nee hoor, meestal wordt de politie gebeld en loopt het met een sisser af. Er wordt niet direct geknokt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Krijg je evengoed een massale knokpartij. Dus ja, als het bij de migranten veroordeeld wordt, en op straat normaal is, vraag ik me af waarom "zij" niet tolerant zijn, en "wij" wel.
Absoluut, mee eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:44 schreef grimselman het volgende:
[..]
Nou nee hoor, meestal wordt de politie gebeld en loopt het met een sisser af. Er wordt niet direct geknokt.
Kunnen die jongeren in een AZC ook doen, de politie bellen.
Dus nu wordt geweld goedgekeurd door de voorstanders van deze extremistenimport?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Absoluut, mee eens.
Maar ik vind het wel triest dat dit voorval met beide handen wordt aangegrepen door tegenstanders om aan te tonen dat het tuig is wat hierheen komt en de angst te verspreiden dat we dit overal kunnen verwachten, terwijl het bovendien een volkomen logische aanleiding is geweest tot ruzie, waar ook de gemiddelde Nederlander ruzie over had gekregen.
Hoe kom je tot die vreemde conclusie?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dus nu wordt geweld goedgekeurd door de voorstanders van deze extremistenimport?
het is schijnbaar volkomen normaal dat er ruzie ontstaat. Dat is geweld goedkeurenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die vreemde conclusie?
Ik keur nergens geweld goed, en anderen heb ik dan evenmin zien doen.
Of gewoon een zwak lichaam.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:53 schreef Frutsel het volgende:
mevrouw heeft een 'arm uit de kom en scheur/breuk in elleboog en wachten op operatie...' aldus de radio
das nog een linke klap geweest dan...
waar komt dat sentiment vandaan dat alles wat hier heenkomt maar extremist is... werkt die random opgeklopte nepberichten dan toch primaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dus nu wordt geweld goedgekeurd door de voorstanders van deze extremistenimport?
Ruzie is iets anders dan geweld hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:53 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
het is schijnbaar volkomen normaal dat er ruzie ontstaat. Dat is geweld goedkeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |