abonnement Unibet Coolblue
pi_156856688
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:42 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja dat gamen met mijn vriend, dat deden ze ook als hij kwam logeren. Nu wordt broertje te oud om te logeren, hij wil niet meer :'( paar maanden geleden zijn we nog wel samen wezen varen in het motorbootje van hem/mijn ouders. Hij moest sturen. Hij moest mij voordoen hoe het moest, en dan heel hard zuchten als ik het riet weer eens in ging varen :+
jammer dat kleine broertjes/zusjes groot worden en het logeren een keer ophoud :(
ik hoop dat het hier nog een hele tijd duurt. scheelt misschien dat we een eind uit elkaar wonen waardoor er tot nu toe altijd wel een excuus wordt gevonden om te blijven overnachten.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:59:51 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156856850
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:10 schreef Barreltje het volgende:
Bobby, ik vang mijn urine op in een bakje wat op de toilet ligt.. de testen liggen in de badkamer die neem ik dan mee naar de toilet.. ..

hier is het geen bewuste keuze.
voor de oldies, ik zat hier al eens, bijna 3 jaar geleden. helaas bleek mijn ex niet de juiste.. dus.. nu 3 jaar verder.. :) :D
Oh, dat herinner ik me idd nog wel!
KuikenGuppy
pi_156857073
Haha Fokmerrie. Een moeder van een van de vriendinnetjes van mn nichtje is 29 en heeft er 4.

Over kleine broertjes/zusjes: Ik ben zelf het kleine zusje. Zus is 13 jaar ouder en broer 10. Bij zus inderdaad logeren en met broer voornamelijk leuke uitjes.

Nu logeren de kinderen van zus juist bij mij, haha.
pi_156857200
Wordt idd spannend over 2 weken!! *duim duim duim*

Fokmerrie als buurvrouw :D

Mamiemoe *O* daar heb je lang op moeten wachten!! Hoop dat je geduld nu ook beloont wordt met nog 2 streepjes over 2 weken
pi_156860220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

fijn! Je kan ook gaan temperaturen de volgende cyclus. Aan een temperatuurverhoging kun je zeker zien dat er een eisprong is geweest. Een test geeft in feite alleen aan dat er een piek van je lh is waargenomen. Niet dat ik zelf temperatuur hoor, ik kan dat helemaal niet. Ik vergeet het, of ik lig te woelen, of er ligt een jongetje naast me. Maar misschien is het wel wat voor jou?
Dat wil ik inderdaad wel gaan doen als het niet meteen wil lukken (zeg: als ik medio volgend jaar niet zwanger ben). Ik wil in deze periode tot de bruiloft vooral inzicht in mijn cyclus krijgen en ik vind het op zich ook prima als ik niet zwanger naar het altaar loop :) Ik begin nu, twee maanden na het stoppen met de pil, wel een soort regelmaat te ontdekken, dus ik hoop dat dat de goede kant op gaat.
pi_156860342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:13 schreef ikke_84 het volgende:

Mamiemoe *O* daar heb je lang op moeten wachten!! Hoop dat je geduld nu ook beloont wordt met nog 2 streepjes over 2 weken
Ik ga er maar niet van uit dat het meteen de "eerste ronde" raak is; maar ik vind het al te gek dat er nu in ieder geval duidelijk wat gebeurt :Y
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 23:18:42 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156865557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:11 schreef majoglittertime het volgende:

[..]

Kun je die zon mee terug naar Nederland nemen?
Gewoon daar in Spanje het zonnetje ontvremen (Anders rijmt het niet ;) )
Ik zit hier op de bank te beven.
Ik hoop toch een iets warmere herfst te mogen beleven!
Zelfs in Spanje wordt er aan me gedacht!
Ik had eigenlijk ook niets anders verwacht.
Zoals je zult begrijpen ben ik niet veel online,
Maar dat er aan me gedacht wordt vind ik fijn O+
Ik zal mijn best doen om de zon mee terug te nemen,
Ik moet hem dan wel uit de lucht ontvreemden :+
Met je hint ga ik later aan de slag,
Ik ben blij dat ik weer strepen mag!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156870518
Ik kom denk ik voorzichtig uit de lurk stand :+
Mijn vriend en ik zijn nog niet officieel begonnen, want ik wil nog een menstruatie afwachten. In september was ik een maand op vakantie en werd ik opeens anderhalve week "te laat" ongesteld, dus ik wil eerst even kijken hoe het gaat :P (Ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil)
Vlak na de vakantie had ik ook even een twijfelmoment :@ Zo van... "Was dit nou misschien onze laatste vakantie samen? Kunnen we met ons kind nog wel zo'n verre reis maken?" (We waren naar Vietnam, mijn vriend komt daar vandaan). Mijn vriend heeft mij alweer gerustgesteld, naar Vietnam gaan wordt gewoon anders, maar niet onmogelijk O+ :+. Zijn hele familie is ook erg benieuwd naar ons kind :9

In mijn omgeving ben ik trouwens vrij jong voor kinderen, veel mensen zeggen "wacht nog maar even een paar jaar", dus ik vertel eigenlijk niemand over de kinderwens.
In Vietnam zei iedereen trouwens "volgende keer met baby he?" :+. Verschil in cultuur... :P
pi_156872524
Spannend Miezziej! Ik denk dat we het er al eerder over hadden gehad, maar hoe oud ben je? Ik meen me te herinneren dat je een jaar ouder bent dan ik of zo, maar nu ben ik toch benieuwd :)
pi_156872671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:50 schreef Mamiemoe het volgende:
Spannend Miezziej! Ik denk dat we het er al eerder over hadden gehad, maar hoe oud ben je? Ik meen me te herinneren dat je een jaar ouder bent dan ik of zo, maar nu ben ik toch benieuwd :)
24 :P
Soms vind ik het wel jammer dat mensen tegen mij zeggen dat ik moet wachten, het is toch mijn eigen leven :P Zelfs mijn eigen moeder zei dat ;(. Zodra ik zwanger ben hoop ik dat ze wel achter mij staat :P
pi_156872743
Spannend Miezziej!! En je moet niks, behalve naar je/jullie eigen gevoel en verstand luisteren. ;)
pi_156872780
De streepjes zijn nog steeds licht bij mn ovulatietest :') vanmorgen misselijk en moest bijna overgeven bij het tandenpoetsen :') Maar dat heb ik wel eens vaker,,dus zoek daar niks achter. Wel weer buikpijn en een ontzettend opgeblazen gevoel. Raar lijf _O-
pi_156872991
Allerlei mensen aan de klus lees ik :9 Dat het over 2 weken maar strepen mag regenen!

Hier 31 jaar en ik dacht alles op de rit te hebben, al lang een relatie, samen gereisd, huis, werk/geld. Alleen die gezondheid hè, das een beetje jammer :+ Iedereen verwacht het hier wel volop dacht ik, maar dat bleek na mijn miskraam toch anders te zijn. ik was er ook van overtuigd dat iedereen mijn buik al had gezien en het door had dat ik zwanger was, maar dat was ook niet. Slechts 1 collega had het door gehad, maar keurig haar mond gehouden De mensen die van de miskraam weten, verwachten nu waarschijnlijk wel dat ik weer binnen korte termijn zwanger ben, maar tot nu toe houdt iedereen daar zijn mond over. ;)
In de omgeving al best wat met kinderen, maar veel ook niet. Ook veel vrienden die net wat jonger zijn die de afgelopen jaren bezig waren met relaties en huizen kopen/gaan werken. Maar daar gaat de babyboom er ook nog wel aankomen langzaamaan.

Ik las ook nog over menstruaties die niet waren zoals anders. Hier ook. Donderdagavond roze/rood afgeveegd. Vrijdagmiddag brak het toen pas door en zaterdagmiddag was het al weer zo goed als voorbij. Nog wat oud bloed verloren toen. Nu ben ik nooit mega erg ongesteld, maar toch wel 3 dagen dat ik tampons moet gebruiken. Gister had ik ook ineens roze bij afvegen, ook al zo raar 8)7 Ik doe heel hard mijn best om er niks van te denken :D
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:47:57 #174
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_156873649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:58 schreef Miezziej het volgende:

[..]

24 :P
Soms vind ik het wel jammer dat mensen tegen mij zeggen dat ik moet wachten, het is toch mijn eigen leven :P Zelfs mijn eigen moeder zei dat ;(. Zodra ik zwanger ben hoop ik dat ze wel achter mij staat :P
Troost je, mijn moeder zegt dat ook. Ben daardoor soms ook erg bang dat er maar weinig mensen voor ons klaarstaan als het dan eindelijk eens gaat lukken. 'gelukkig' hebben we al een dik jaar geen succes dus hoef ik me daar nog niet te druk om te maken, maar t lijkt me wel echt doodeng om een coming out te moeten doen in de omgeving. Daar zie ik echt tegenop... Stom he, zo'n dubbel gevoel! Ik wil het heel graag maar ben ook echt heel bang voor wat er gaat komen als het ooit we lukt...
Warempel, een drempel.
pi_156873806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:56 schreef Miezziej het volgende:
In mijn omgeving ben ik trouwens vrij jong voor kinderen, veel mensen zeggen "wacht nog maar even een paar jaar", dus ik vertel eigenlijk niemand over de kinderwens.
Same here. Zelfs terwijl ik nichtjes heb uit hetzelfde geboortejaar als ik die of zwanger is of al een kind heeft. Bij de een was het ongepland dus dan 'moet het maar', wordt het wel geaccepteerd zoals het is uiteindelijk. Maar als je er dan bewust voor zou kiezen moet je wachten :?. Men zou het bij mij niet begrijpen, ook mijn ouders niet, zelfs niet nadat ik al een miskraam gehad heb (weten alleen mijn ouders). Die zouden het pas accepteren als het daadwerkelijk zo is (en blijft). Dus uiteindelijk komt het wel goed, en is iedereen er blij mee... Maar die weg daar naartoe... Ik ben even oud als jij trouwens.
pi_156873966
Is het niet ook gewoon een goedbedoeld advies? Omdat ze weten wat je te wachten staat? Ik weet nog dat ik op mijn 22e een relatie kreeg met mijn vriend en dat was op dat moment in mijn leven helemaal het juiste moment. Maar nu denk ik bij anderen die 22 zijn: 22?? Kind, ga nog wat jaartjes feesten. Terwijl ik het absoluut niet om zou willen draaien, maar het dus meer die buitenstaanderpositie is denk ik.

Hoofd en gevoel kunnen zo haaks op elkaar staan. Mss dat als jullie ouders weten dat ze opa en oma worden ze omdraaien als een blad aan een boom? Hoewel je natuurlijk ook de echte afkeuring kunt hebben.
Dit, dat, alles.
pi_156874032
Ja goedbedoeld advies, maar goede bedoelingen kunnen wel heel vervelend zijn en belemmeren er open over te kunnen praten. Goede bedoelingen kunnen ook zijn; joh ik zou wachten want het is heel wat waar je aan begint, maar als jij daar anders over denkt dan steunen we je daarbij.

Ze slaan heus wel om hoor, dat schreef ik ook, maar tot die tijd zou ze overtuigen van mijn visie alleen strijd opleveren. Dus dan maar even niet het erover hebben.
pi_156874039
Waar denken al die mensen het recht vandaan te hebben om iets te vinden over jullie kinderwens trouwens? :o Lekker jullie eigen leven leiden. Ik vind het wel sneu dat je dan op kan zien tegen het nieuws vertellen, terwijl dat eigenlijk een heel mooi moment moet zijn om te delen met je omgeving...
pi_156874072
Ja dat is ook wel zo... Goedbedoeld advies kan ook kwetsen.
Dit, dat, alles.
pi_156874084
Ja dat dus. Het ligt heel erg aan de omgeving waar je uit komt. In laaggeschoolde omgevingen is het weer heel normaal om jong ouder te worden want iedereen doet het daar en er komt toch geen carrière waar je op moet wachten. In hogere-/middenklasse is de norm eerst carrière (en dat komt met leeftijd), dan pas kinderen.

Goedbedoeld advies is er dus eentje van: heb je wel doordacht je keuze gemaakt?
Het antwoord is ja.

Daarnaast ligt het ook heel erg aan de persoon, of het past of niet. Als je idd 22 bent en nog wil feesten en shit dan is het misschien handiger om dat eerst te doen, of accepteren dat dat pas weer over heel wat jaar kan.
Ik ben totaal niet zo, ik drink al jaren niet, ga nooit uit, heel veel zelfkennis opgedaan met de jaren, ik noem maar wat.

Maar zelfs dan weet je, als je voor je kind kan zorgen, los van dat je nooit weet van tevoren hoe het precies gaat zijn en wat je precies aan zou kunnen, waarom dan niet?

[ Bericht 25% gewijzigd door Unihipili op 16-10-2015 13:14:38 ]
pi_156874111
Volgens mij is dat ook wel iets van deze tijd om dat te zeggen. Geniet eerst maar ... net of je met kind niet meer kan genieten :')

Hallo miezziej :W
Spannende tijd, hopelijk lukt het snel als jullie besluiten om ervoor te gaan.
Wanneer moet je ongesteld worden nu?

Fuchsia ook al zn gekke menstruatie. Hangt t in de lucht ofzo?

Acabella nog steeds geen positieve test -O- wachten duurt lang hè. Hopelijk komen de klachten die je nu hebt door je eisprong die eraan zit te komen. Voor de zekerheid maar alvast beginnen met klussen ;)
pi_156874194
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:08 schreef ikke_84 het volgende:
Volgens mij is dat ook wel iets van deze tijd om dat te zeggen. Geniet eerst maar ... net of je met kind niet meer kan genieten :')
Heheh ja dat. Als ik zou moeten genieten op de manier hoe anderen denken dat ik zou moeten genieten, zou ik dus totaal iets anders moeten doen dan wat bij mij als persoon past. Dan zou mezelf zijn dus niet genieten zijn :D.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:30:10 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156874487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:01 schreef Philomijn het volgende:
Is het niet ook gewoon een goedbedoeld advies? Omdat ze weten wat je te wachten staat? Ik weet nog dat ik op mijn 22e een relatie kreeg met mijn vriend en dat was op dat moment in mijn leven helemaal het juiste moment. Maar nu denk ik bij anderen die 22 zijn: 22?? Kind, ga nog wat jaartjes feesten. Terwijl ik het absoluut niet om zou willen draaien, maar het dus meer die buitenstaanderpositie is denk ik.
Klopt... Mijn schoonzusje moest vers afgestudeerd (zonder studententijd) ook ineens trouwen, koophuis en een baby... Terwijl voor mij de studententijd, vereniging, uitgaan, op kamers etc. juist de meest leerzame tijd van mijn leven is geweest. Ik snap haar keuze dan ook niet. Maar respecteer 'm overigens wel ;).
Nu zit ze met haar man en haar baan en haar kinderen in haar huis, terwijl ik op haar leeftijd avond aan avond ik de kroeg stond te schreeuwen. Mensen en wensen en keuzes verschillen nu eenmaal, en ik snap best dat anderen het moeilijk vinden daar begrip voor op te brengen.
Overigens is 30 gewoon een prima leeftijd voor een gezin, dus dat vind ik wel een beetje een vreemde omgeving dan ;).
KuikenGuppy
pi_156874671
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:08 schreef ikke_84 het volgende:
Volgens mij is dat ook wel iets van deze tijd om dat te zeggen. Geniet eerst maar ... net of je met kind niet meer kan genieten :')

Hallo miezziej :W
Spannende tijd, hopelijk lukt het snel als jullie besluiten om ervoor te gaan.
Wanneer moet je ongesteld worden nu?

Fuchsia ook al zn gekke menstruatie. Hangt t in de lucht ofzo?

Acabella nog steeds geen positieve test -O- wachten duurt lang hè. Hopelijk komen de klachten die je nu hebt door je eisprong die eraan zit te komen. Voor de zekerheid maar alvast beginnen met klussen ;)
Als ik weer een cyclus zou hebben van 4 weken (zoals voor de vakantie) dan zou het volgende week donderdag moeten zijn :P Maar als het anderhalve week te laat komt pas over 2 weken weer :+
Ik heb wel het gevoel dat ik deze week een eisprong heb gehad, maar ik gebruik (nog) geen ovulatietesten dus weet dit niet zeker.

Ik ben blij dat er meer mensen zijn die bang zijn voor wanneer het straks zover is! Kunnen wij in ieder geval met zijn allen blij zijn hier op het forum :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:44:08 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156874717
Overigens is dit gewoon een levensfase waar iedereen meent iets over te moeten vinden en zeggen.

Wat begin je vroeg aan kinderen! Wat wachten jullie lang met kinderen! Leuk, zwanger! Gefeliciteerd! Willen jullie niet weten wat het wordt, waarom niet? Je draagt wel heel erg naar voren he. Je buik is wel erg klein, is alles wel goed? Je buik is echt erom voor jouw termijn, is alles wel goed? Je kan gewoon een ruggenprik nemen voor, pijn is nergens voor nodig. Pijnstilling tijdens de bevalling? Nee joh, nergens voor nodig. Je gaat wel borstvoeding geven he? Waarom zou je niet de fles geven, kunstvoeding is net zo goed. Je moet je kind niet zo verwennen, even huilen kan echt geen kwaad. Pak je kind lekker bij je als hij huilt, ze zijn maar zo kort zo klein. Zou je geen tweede willen, de eerste is al zo groot! Ik zou nog even wachten met een tweede, de eerste is nog maar pas geboren. Waarom heb je die school gekozen, is er niet eentje dichter bij? Goh, hij praat nog niet zo veel he, misschien eens naar laten kijken? Waarom krijgt hij alleen hagelslag op brood en nooit kaas? Wow, nu alweer een middelbare school kiezen? Deze is de beste, daar hebben ze tweetalig onderwijs. Ahh, is 'ie blijven zitten? Moet ik eens bijles geven, ik was vroeger heel goed in Frans. Krijgt hij een scooter voor zijn verjaardag??? Vroeger moest ik daar zelf voor werken! Daar leer je tenminste van! Mag hij al in zijn eentje gaan stappen? De mijne worden gewoon gebracht en gehaald en om elf uur weer terug. Geslaagd? Leuk, de vlag uit! En nu? Maatschappelijk werk? Waarom moet dat zo ver weg, dat zit toch ook in de stad verderop? Kan hij thuis blijven wonen? Nee, ik snap ook niet dat hij niet op kamers gaat, dat is zo leerzaam! Hee nu al een vriendinnetje? Niet al te serieus hoop ik, zo jong gaan relaties meestal nog stuk. Wat begint hij vroeg aan kinderen! Etc.

;).
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:49:44 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_156874817
Nooit goed inderdaad. Ik heb een keer gehoord: '1 kind is geen kind'. Diegene wil ik nu nog in z'n gezicht stompen. Zo kwetsend in allerlei opzichten.
pi_156874835
:D Burdie. _O-
Mensen hebben altijd een mening en uiten die ook, ja. Belemmert wel open communicatie, dat vind ik er zo jammer aan.
Nou ja ik heb ook een sterke mening, maar luister wel naar die van anderen, en sta open voor andere ideeën (of eigenlijk variaties op huidige ideeën als ik daar al lang genoeg over nagedacht heb :7).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:51:17 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156874851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:49 schreef Aventura het volgende:
Nooit goed inderdaad. Ik heb een keer gehoord: '1 kind is geen kind'. Diegene wil ik nu nog in z'n gezicht stompen. Zo kwetsend in allerlei opzichten.
Echt he :(.
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:54:51 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_156874930
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Echt he :(.
toch? Niet in de minste plaats vanwege dat 'ene' kind. Dat dus wel gewoon het meest fantastische jochie is ooit!
pi_156874942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:49 schreef Aventura het volgende:
Nooit goed inderdaad. Ik heb een keer gehoord: '1 kind is geen kind'. Diegene wil ik nu nog in z'n gezicht stompen. Zo kwetsend in allerlei opzichten.
Oef, herkenbaar :( Volgens m'n schoonmoeder heb je pas als je 2 kinderen hebt, een gezin.
Oke..wat zijn we nu dan :?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:56:38 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156874967
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Oef, herkenbaar :( Volgens m'n schoonmoeder heb je pas als je 2 kinderen hebt, een gezin.
Oke..wat zijn we nu dan :?
"Stel met kind".
KuikenGuppy
pi_156874974
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Oef, herkenbaar :( Volgens m'n schoonmoeder heb je pas als je 2 kinderen hebt, een gezin.
Oke..wat zijn we nu dan :?
Een stel met een kind... :') echt ik snap zulke opmerkingen ook niet... :{w
S. 2014
J. 2016
pi_156875018
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Stel met kind".
Precies :'). En als toetje de '1 is geen' opmerking gekregen. :z
pi_156875036
Maar wat is hij/zij dan wel?...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:00:53 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156875068
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:58 schreef GotC het volgende:

[..]

Precies :'). En als toetje de '1 is geen' opmerking gekregen. :z
Dan hoef je dus ook met die 'geen kleinzoon' niet meer op visite te komen :Y.
KuikenGuppy
pi_156875077
Het is jammer dat ze niet doorhebben wat ze eigenlijk zeggen met de woorden die eruit rollen.
pi_156875128
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar wat is hij/zij dan wel?...
Niet hun geliefde favo kleindochter iig :{

Ach, ze kunnen de boom in want hij is toevallig de allertofste O+.
pi_156875218
Burdie _O-

Aventura dat zijn gewoon kut opmerkingen }:|
Maar ik moest wel lachen om je "diegene wil ik nu nog in z'n gezicht stompen" :D
Ik zie jou altijd als een heel lief iemand dus vond t wel grappig.
Diegene die dat zei verdient t wel!
pi_156875315
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Niet hun geliefde favo kleindochter iig :{

Ach, ze kunnen de boom in want hij is toevallig de allertofste O+.
:o dat meen je!!
Snap niet dat er zulke mensen bestaan
Hoe kan t ene (klein) kind nou meer als t andere zijn?? o|O
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:16:03 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156875412
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:12 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

:o dat meen je!!
Snap niet dat er zulke mensen bestaan
Hoe kan t ene (klein) kind nou meer als t andere zijn?? o|O
Misschien verschil tussen 'kind van mijn zoon' en 'kind van mijn dochter'? Heb wel eens begrepen dat sommige ouders daar verschil in maken/voelen...
KuikenGuppy
pi_156875485
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:44 schreef Burdie het volgende:
Overigens is dit gewoon een levensfase waar iedereen meent iets over te moeten vinden en zeggen.

Wat begin je vroeg aan kinderen! Wat wachten jullie lang met kinderen! Leuk, zwanger! Gefeliciteerd! Willen jullie niet weten wat het wordt, waarom niet? Je draagt wel heel erg naar voren he. Je buik is wel erg klein, is alles wel goed? Je buik is echt erom voor jouw termijn, is alles wel goed? Je kan gewoon een ruggenprik nemen voor, pijn is nergens voor nodig. Pijnstilling tijdens de bevalling? Nee joh, nergens voor nodig. Je gaat wel borstvoeding geven he? Waarom zou je niet de fles geven, kunstvoeding is net zo goed. Je moet je kind niet zo verwennen, even huilen kan echt geen kwaad. Pak je kind lekker bij je als hij huilt, ze zijn maar zo kort zo klein. Zou je geen tweede willen, de eerste is al zo groot! Ik zou nog even wachten met een tweede, de eerste is nog maar pas geboren. Waarom heb je die school gekozen, is er niet eentje dichter bij? Goh, hij praat nog niet zo veel he, misschien eens naar laten kijken? Waarom krijgt hij alleen hagelslag op brood en nooit kaas? Wow, nu alweer een middelbare school kiezen? Deze is de beste, daar hebben ze tweetalig onderwijs. Ahh, is 'ie blijven zitten? Moet ik eens bijles geven, ik was vroeger heel goed in Frans. Krijgt hij een scooter voor zijn verjaardag??? Vroeger moest ik daar zelf voor werken! Daar leer je tenminste van! Mag hij al in zijn eentje gaan stappen? De mijne worden gewoon gebracht en gehaald en om elf uur weer terug. Geslaagd? Leuk, de vlag uit! En nu? Maatschappelijk werk? Waarom moet dat zo ver weg, dat zit toch ook in de stad verderop? Kan hij thuis blijven wonen? Nee, ik snap ook niet dat hij niet op kamers gaat, dat is zo leerzaam! Hee nu al een vriendinnetje? Niet al te serieus hoop ik, zo jong gaan relaties meestal nog stuk. Wat begint hij vroeg aan kinderen! Etc.

;).
Haha jup!
Dit, dat, alles.
pi_156875901
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:12 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

:o dat meen je!!
Snap niet dat er zulke mensen bestaan
Hoe kan t ene (klein) kind nou meer als t andere zijn?? o|O
Mijn zus en ik staan ook niet erg hoog op de liefdeslijst van mn opa en oma hoor... te eigenzinnig,tattoeages.. en in mijn geval; "lijkt teveel op dr moeder"
S. 2014
J. 2016
pi_156876126
Ik kan dat niet begrijpen dat t ene kind meer is als t andere. Ongeacht van wie die is. Kinderen begrijpen meer als we denken hoe klein ze ook zijn.

Miezziej nog even geduld dus :) leuk dat je hier mee komt posten
pi_156876242
Ik heb nu al nesteldrang :+
Echt t hele huishouden is gewoon al klaar!! *O*
Hopelijk een zwangerschaps symptoom die 9 maanden gaat duren :P :D
pi_156877263
Ook een leuke: 'je eerste (klein) kind is zo speciaal.'

Bij de rest is de spanning eraf ofzo :')

Ik kan me zelfs inleven wat ze ermee bedoelen, maar toch :')
pi_156877620
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef AcaBella het volgende:
Ook een leuke: 'je eerste (klein) kind is zo speciaal.'

Bij de rest is de spanning eraf ofzo :')

Ik kan me zelfs inleven wat ze ermee bedoelen, maar toch :')
Zoiets zei mijn schoonmoeder dus ook toen mijn schoonbroertje (broertje van mijn vriend) een kind kreeg. :') Iets van "mijn eerste kleinkind, zo speciaal blabla". Okee, dus mijn kind boeit niet? :')
pi_156878444
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ik heb nu al nesteldrang :+
Echt t hele huishouden is gewoon al klaar!! *O*
Hopelijk een zwangerschaps symptoom die 9 maanden gaat duren :P :D
Ik ben nog niet eens zwanger en heb al iets wat je (milde) nesteldrang zou kunnen noemen :').
pi_156878625
Ohja familiegezeur :'). Mijn moeder liep echt al jaren te zeuren dat ze zo graag oma wilde worden. En nu is ze oma en nu kan ze alleen maar zeuren dat het zo zwaar is om 1 dag in de week op mijn allerliefste nichtje te passen. Dat wordt bij ons toekomstige fictieve fantoomkind (daarstraks toch echt ongesteld geworden ;() geen issue gelukkig, want we wonen 900 km verderop.

Of mijn schoonloeder die altijd met een vuige grijns op haar gezicht beweert dat mijn O+ geen kinderen wil (dat heeft hij ooit gezegd toen hij 12 was :')) en dat ik daar maar mee moet leren leven. Ene oor in, andere oor uit.

En gisteren zo'n gesprek tijdens de lunch op het werk. Wie zal de eerstvolgende in ons team zijn die zwanger wordt? Iedereen keek naar mij :'). Ze moesten eens weten.
pi_156878666
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien verschil tussen 'kind van mijn zoon' en 'kind van mijn dochter'? Heb wel eens begrepen dat sommige ouders daar verschil in maken/voelen...
Nope, gewoon het eerste kleinkind en een meisje. Schoonouders wilden altijd een meisje dusja :+
pi_156879342
Gotc nog gefeliciteerd met T!! 2 jaar alweer wat gaat dat snel he O+

Unihipilli ik ben ook nog niet zwanger hoor :D teminste niet dat ik weet

Gala toch ongesteld geworden -O-
Je schoonloeder _O-
Idd ene oor in andere oor uit

Op t werk ging er ook een weddenschap rond wie t eerst zwanger zou zijn. Ik stond op 1. Inmiddels is een andere collega nu 9 weken zwanger hopelijk volg ik snel.
Zal onze teamleider leuk vinden, 2 mensen in de zomer met verlof :D :P
pi_156880520
Gala jammer -O-

Bij mij zet het nog steeds niet door. Gisteren lag ik heel zielig op de bank maar vandaag was ik de vrolijkheid zelve. We wachten wel weer af }:|
pi_156882353
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels weer 13dagen overtijd maar strepen pissen ho maar :(
pi_156883428
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:40 schreef ikke_84 het volgende:
Unihipilli ik ben ook nog niet zwanger hoor :D teminste niet dat ik weet
* Unihipili high five'd ikke :D
pi_156884196
Aaaah Deadly -O-
Het is je zo gegund meis :*
pi_156897598
Hoi! Geen nieuws hier, zit weer in de wachtdagen intussen. Eisprong wel wat vroeger dan normaal, maar je weet nooit wat het oplevert he.

Die mensen die opmerkingen maken, die hebben toch geen idee. De meesten bedoelen het niet rot en de anderen.. die zijn je aandacht niet waard denk ik ;)
Ik geloof alleen dat me wel eens is gevraagd of we een tweede willen, maar geen rare opmerkingen erbij. Op zo'n normale vraag geef ik normaal antwoord.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen die bewust één kind willen net zoveel rare opmerkingen en vragen krijgen als mensen die geen kinderen willen. Dat lijkt me naar.. je hoeft jezelf niet te verdedigen maar ik snap wel dat je die neiging dan hebt.

Ik hoop dat deadly verrassingsstrepen gaat krijgen en dan mogen er ook wel weer wat meer volgen he, het is weer tijd voor een klein buitje dacht ik zo! :Y
pi_156897893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zoiets zei mijn schoonmoeder dus ook toen mijn schoonbroertje (broertje van mijn vriend) een kind kreeg. :') Iets van "mijn eerste kleinkind, zo speciaal blabla". Okee, dus mijn kind boeit niet? :')
Precies! Ik snap ergens wel wat ze bedoelt, maar toch.

Spannende dagen hebben we over 2 weken hier lijkt het op he?

Hier dag 19 en nog niks qua positieve ovulatietest :')
pi_156898305
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:06 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Precies! Ik snap ergens wel wat ze bedoelt, maar toch.

Spannende dagen hebben we over 2 weken hier lijkt het op he?

Hier dag 19 en nog niks qua positieve ovulatietest :')
Wel doortesten hoor!
Dit is de eerste maand in een jaar dat ik vóór dag 19 een positieve ovulatietest had :)
pi_156899221
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:24 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wel doortesten hoor!
Dit is de eerste maand in een jaar dat ik vóór dag 19 een positieve ovulatietest had :)
Doe ik! We gaan alleen vandaag logeren en ik ben ze vergeten mee te nemen :@
pi_156900577
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:13 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Doe ik! We gaan alleen vandaag logeren en ik ben ze vergeten mee te nemen :@
Hopelijk heb je meer dan een dag iets positiefsigs!
  Moderator zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:20:15 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156900619
Ik heb waarschijnlijk mijn ei gemist omdat schoonmoeder van alles gepland heeft hier en we dus alleen gisterochtend even alleen waren :D tenzij mijn ei laat is gesprongen, dan zou het nog kunnen. Afwachten dus maar :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156900865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 17:18 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hopelijk heb je meer dan een dag iets positiefsigs!
Haha ja zul je net zien dat ie die ene dag positief is :D Ik test morgenavond wel als we weer thuis zijn.
pi_156928658
Misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie met eten? Als je zwanger bent mag je natuurlijk geen rauwe (of zachtgekookte) eitjes meer, of biefstuk, of ongewassen rauwe groenten, alcohol mag niet meer, enzovoort. Eten en drinken jullie dat nu ook allemaal al niet meer? Of stop je daarmee zodra je twee streepjes hebt geplast?

Ik heb een goed gevoel bij deze ronde, mijn NOD is 28/10. En mede daarom ben ik benieuwd wat jullie met eten en drinken doen :)
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:39:36 #223
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_156929026
Ik let echt helemaal nergens op, eigenlijk. Doe ook gewoon de kattenbakken. Ga ik wel over nadenken als er ooit twee strepen komen...
Warempel, een drempel.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:43:49 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156929187
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:39 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik let echt helemaal nergens op, eigenlijk. Doe ook gewoon de kattenbakken. Ga ik wel over nadenken als er ooit twee strepen komen...
Idem :).
KuikenGuppy
pi_156929408
Ik ben daar wel vrij bewust mee, ik geloof namelijk dat de tijd vóór conceptie ook invloed heeft op het ongeboren kind. In ieder geval 3 maanden voor de zwangerschap. Dan wordt ook geadviseerd om met foliumzuur te beginnen. Maar in mijn situatie moet ik toch al veel op voeding letten en leef al tijden zwangerschapveilig :P.
In feite hoeft het dus niet, er is in de eerste (4? 6?) weken nog geen bloedband. Vooral als het meer stress/gedoe met zich meebrengt dan nodig dat gedoe laten tot er daadwerkelijk streepjes zijn :). Iedereen is er anders mee, met de strictheid.
pi_156931387
Ik had dit weekend 2 verjaardagen en had me van te voren bedacht geen alcohol te drinken, "want je weet maar nooit". Tot ik me besefte dat dat m.i. gekkenwerk is en je leven ook gewoon door moet kunnen gaan. Dus ik heb wel gedronken.

Dat van die kattenbak he? Mag je als je zwanger bent ook een kattenbak meer verschonen als je dat met wegwerphandschoenen zou doen?
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:49:15 #227
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_156931522
Met handschoenen mag het wel gewoon, en daarna handen wassen. Maar denk niet dat ik me daaraan ga houden, veel te veel gedoe. Gewoon scheppen die boel!
Warempel, een drempel.
pi_156931883
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:49 schreef Ronderotonde het volgende:
Met handschoenen mag het wel gewoon, en daarna handen wassen. Maar denk niet dat ik me daaraan ga houden, veel te veel gedoe. Gewoon scheppen die boel!
Als je dat echt teveel moeite vindt dan is het wellicht de moeite waard om je toxoplasmose antistoffen te laten bepalen. Dan weet je iig zeker waar je wel of geen moeite voor doet. :)
:)
pi_156931930
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:49 schreef Ronderotonde het volgende:
Met handschoenen mag het wel gewoon, en daarna handen wassen. Maar denk niet dat ik me daaraan ga houden, veel te veel gedoe. Gewoon scheppen die boel!
Is het dan niet zo gevaarlijk als ze doen beweren overal? Vorige zwangerschap had ik nog geen kat, dus ik heb er geen idee van.
pi_156932347
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:58 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Is het dan niet zo gevaarlijk als ze doen beweren overal? Vorige zwangerschap had ik nog geen kat, dus ik heb er geen idee van.
Toxoplasmose is pas na 24 uur besmettelijk. Dus als jij netjes elke dag je kattenbak schept is er niets aan de hand. Daarnaast zou je de drol van je kat zo'n beetje moeten eten wil je besmet raken...
Dit, dat, alles.
pi_156932470
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:08 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Toxoplasmose is pas na 24 uur besmettelijk. Dus als jij netjes elke dag je kattenbak schept is er niets aan de hand. Daarnaast zou je de drol van je kat zo'n beetje moeten eten wil je besmet raken...
Ik ben echt niet panisch aangelegd wat dit soort zaken betreft, maar als ik dit rijtje lees dan vind ik het ineens best weinig moeite om even handschoenen aan te doen :)

quote:
Symptomen hiervan kunnen zijn prematuriteit, dysmaturiteit, hepatosplenomegalie en icterus, afwijkingen van het centraal zenuwstelsel, zoals microcefalie, hydrocefalie, verkalkingen en meningo-encefalitis, oogafwijkingen (chorioretinitis en cataract), thrombopenie en anaemie.

pi_156932558
Voorzorgsmaatregelen zijn nooit verkeerd nee.
Dit, dat, alles.
pi_156932563
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:58 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Is het dan niet zo gevaarlijk als ze doen beweren overal? Vorige zwangerschap had ik nog geen kat, dus ik heb er geen idee van.
Toxoplasmose is er wel een om serieus te nemen ja. Gaat om kattenbakken verschonen, ongewassen rauwe groente of fruit of vlees wat niet goed doorbakken is. De kans dat er iets gebeurt is niet per se heel erg groot, maar wel aanwezig en eenvoudig vermijdbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)mose_en_zwangerschap

Ongeveer de helft van de vrouwen heeft al ooit een infectie doorgemaakt en is dan beschermd. Je zou dus ook kunnen vragen om je antistoffen te laten bepalen en zodoende te kijken of het wel of niet iets is om rekening mee te houden.
:)
pi_156932626
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:11 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik ben echt niet panisch aangelegd wat dit soort zaken betreft, maar als ik dit rijtje lees dan vind ik het ineens best weinig moeite om even handschoenen aan te doen :)

[..]

Het zure van met name die oogafwijkingen is dat je het vaak pas na jaren merkt. In de puberteit bijvoorbeeld dat dan ineens aan het licht komt dat je kind oogafwijkingen heeft veroorzaakt door toxoplasmose.
:)
pi_156932857
hoe scheppen jullie de bak dan?

ik pak een zakje. pak de drol/drollen op en gooi het zakje weg. er zit dus al een laagje plastic tussen mijn handen en de mogelijke besmettingsbron.

tuinieren in de voortuin is hier gevaarlijker :X
pi_156932905
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:21 schreef Elleska het volgende:
hoe scheppen jullie de bak dan?
Daar heb ik zo mijn mensen voor ;) :D
pi_156932988
Dank jullie wel voor de informatie Philomijn, Suikertante en Mignonne! Ik dacht dat verschonen helemaal niet mocht, maar met handschoenen verschonen en daarna meteen handen wassen moet het kunnen lijkt me? En antistoffen laten prikken kan ik dat ook al voor de zwangerschap laten doen of is dat wat overdreven? :@

Ik ben ook niet heel erg panisch, maar door mijn diabetes zitten er al genoeg risico's aan de zwangerschap, dus ik probeer wel alle andere risico's te vermijden waar mogelijk.
pi_156933000
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:21 schreef Elleska het volgende:
hoe scheppen jullie de bak dan?

ik pak een zakje. pak de drol/drollen op en gooi het zakje weg. er zit dus al een laagje plastic tussen mijn handen en de mogelijke besmettingsbron.

tuinieren in de voortuin is hier gevaarlijker :X
Oke eerlijk is eerlijk, als ik zwanger ben doet mijn vriend het 8-)
In de moestuin doe ik handschoenen aan en was ik mijn handen grondig en met een nagelborstel (of dat zin heeft weet ik niet). De kans is in het eerste trimester geloof ik het kleinst, maar de gevolgen het grootst. ik houd er pas rekening mee als ik zwanger ben. Onder andere omdat ik anders continu bezig ben met het nog steeds niet zwanger zijn.
pi_156933064
Haha!

Ik met een kattenbakschep.

...sluipt weer weg, ik hoor hier niet.
Dit, dat, alles.
pi_156933226
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:24 schreef AcaBella het volgende:
Dank jullie wel voor de informatie Philomijn, Suikertante en Mignonne! Ik dacht dat verschonen helemaal niet mocht, maar met handschoenen verschonen en daarna meteen handen wassen moet het kunnen lijkt me? En antistoffen laten prikken kan ik dat ook al voor de zwangerschap laten doen of is dat wat overdreven? :@

Ik ben ook niet heel erg panisch, maar door mijn diabetes zitten er al genoeg risico's aan de zwangerschap, dus ik probeer wel alle andere risico's te vermijden waar mogelijk.
Kan hoor. Via de huisarts kun je dat gewoon laten bepalen. Beetje meedenkende huisarts zal daar vast geen probleem van maken.
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')