https://nl.wikipedia.org/wiki/Balans_%28boekhouden%29quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom is een balans nodig in een belastingaangifte?
Omdat een resultatenrekening niet alles zegt. Een losse balans ook niet, trouwens. Die 2 hebben nogal wat met elkaar te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom is een balans nodig in een belastingaangifte?
Het is allemaal niet moeilijk, je moet er alleen een klein beetje moeite voor doen. Verder, dit hoort nou eenmaal bij ondernemen. Als je daar geen trek in hebt moet je lekker weer voor een baas gaan werken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben van mening dat je het met termen als 'vreemd vermogen', 'liquiditeit' etc. onnodig ingewikkeld maakt. Boekhouders hebben het belastingformulier gemaakt en hebben zichzelf onmisbaar gemaakt.
Ik zou meer voor een systeem zijn als volgt:
Eenvoudig formulier voor iedereen te begrijpen.
Mogelijkheid om naar een boekhouder te gaan om te checken of het goed en verstandig is ingevuld.
Die boekhouder zet je in een wijkcentrum, en je kunt gratis een afspraak maken van een halfuur. Wil je langer, dan bijbetalen.
Het lijkt mij toch redelijk essentieel onderscheid te maken tussen eigen vermogen en vreemd vermogenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben van mening dat je het met termen als 'vreemd vermogen', 'liquiditeit' etc. onnodig ingewikkeld maakt. Boekhouders hebben het belastingformulier gemaakt en hebben zichzelf onmisbaar gemaakt.
Mogelijkheid om naar een boekhouder te gaan om te checken of het goed en verstandig is ingevuld.
Die boekhouder zet je in een wijkcentrum, en je kunt gratis een afspraak maken van een halfuur. Wil je langer, dan bijbetalen.
Wat zouden volgens jou dan betere termen zijn?quote:
Een goed boekhoud product laat dit ook heel mooi zien in een overzicht.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou die boekhouder een half uur gratis in het wijkcentrum moeten gaan zitten om jouw administratie te doen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
Wat Leandra ook al vraagt ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Waarom vind jij dat iemand anders jouw boekhouder moet betalen? Want gratis bestaat niet in deze context.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
Die boekhouder zet je in een wijkcentrum, en je kunt gratis een afspraak maken van een halfuur. Wil je langer, dan bijbetalen
Kleine groentewinkeltjes met slecht ingevulde formulieren zijn een probleem?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 08:34 schreef Loekie1 het volgende:
Omdat dan misschien ook meer kleine groentewinkeltjes hun formulier netjes gaan invullen.
Hij krijgt wel betaald, van de overheid!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kleine groentewinkeltjes met slecht ingevulde formulieren zijn een probleem?
Maar die groentenman geeft ook een half uur per week z'n waar gratis weg?
Nogmaals waarom moet die boekhouder gratis werken, maar de groenteman, de schilder, jij en de stukadoor niet?
Huh, wat? Waar kan ik me inschrijven?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
Hij krijgt wel betaald, van de overheid!
Nog niet, ik zou het goed vinden als er boekhouders waren in dienst van de overheid waar de burger advies kan krijgen. Wij moeten tenslotte van de overheid dat formulier invullen waarvan bij velen de inhoud de pet te boven gaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:51 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Huh, wat? Waar kan ik me inschrijven?
Correct.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 08:34 schreef Loekie1 het volgende:
Omdat dan misschien ook meer kleine groentewinkeltjes hun formulier netjes gaan invullen.
Als je boekhouding te complex vind, of het niet snapt. Dan zijn er 3 oplossingen. En deze zijn heel eenvoudig. Iets waar je waarschijnlijk goed over nagedacht hebt toen je groenteman bent gewordenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
Nog niet, ik zou het goed vinden als er boekhouders waren in dienst van de overheid waar de burger advies kan krijgen. Wij moeten tenslotte van de overheid dat formulier invullen waarvan bij velen de inhoud de pet te boven gaat.
Driemaal raden wat die boekhouders adviseren. Ik gok fiscaal de meest ongunstige route.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nog niet, ik zou het goed vinden als er boekhouders waren in dienst van de overheid waar de burger advies kan krijgen. Wij moeten tenslotte van de overheid dat formulier invullen waarvan bij velen de inhoud de pet te boven gaat.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp zelf ook wel een beetje hoe het werkt.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
O, excuus, in elk geval moet het links en rechts hetzelfde zijn. Ik snapte het toen niet en ik snap nog steeds niet waarom dat moet.
Je weet dat je als burger gewoon hulp van de belastingdienst kunt krijgen bij het invullen van je aangifte?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |