Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat heel vaak de dronkenlap er lichamelijk beter vanaf komt bij een ongeluk dan degene die nuchter is?
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.
Oftewel: ook hierbij doet Max het beter dan Sainz.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
In een normale auto is een ongeluk ook wat anders dan in een F1 wagen... Met een 5 of 6 punts gordel zit je vast. In een normale straatauto wordt de gordel pas bij een klap gespannen en belemmert eigenlijk alleen de voorwaartse beweging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
Eng circuit gewoon, DAB asfalt met veel stof in de lucht (toen ze startte zag je alleen stofquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.
quote:Ecclestone: “Gesloten cockpit zal nooit een optie worden voor F1”
Gepubliceerd op 13 okt 2015 09:11
Bernie Ecclestone heeft te kennen gegeven niets te voelen voor een gesloten cockpit bij Formule 1-auto’s. Wat hem betreft blijft de Formule 1 altijd race met een open cockpit.
De discussie over gesloten cockpits is de laatste tijd veel aan bod. Vooral na de recentelijke dodelijke crashes van Jules Bianchi en Justin Wilson, maar ook al na de crash van Felipe Massa en het dodelijke ongeval van Henry Surtees enkele jaren geleden. Ook afgelopen weekend kwam de discussie weer tot leven, nadat Carlos Sainz Jr. tijdens zijn crash in de derde vrije training volledig onder de bandenstapels terecht kwam.
Op de vraag of Bernie Ecclestone het nu niet tijd vindt voor gesloten cockpits is de Formule 1-baas duidelijk: “Nee de Formule 1 zal nooit met een gesloten cockpit rijden. Deze klasse is groot geworden omdat het een open raceklasse is. En dat moet je in ere houden.”
“De Formule 1 en het autoracen in het algemeen is nu eenmaal een gevaarlijke sport. Dat weet iedere coureur die ervoor kiest dit beroep te gaan doen. Niemand hoopt natuurlijk op een dodelijk ongeval of dat iemand gewond raakt, maar de mensen houden van de hoge risico factoren. Autosport is gevaarlijk! Niemand wil iemand zien verongelukken, maar die dingen gebeuren soms, hoe triest dan ook, nu eenmaal”, aldus Ecclestone.
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Denk ook niet dat zo'n bescherming een takelwagen aan kan die er met 200km/h bovenop valt...
Een van de weinige dingen waar ik het wel mee eens ben, hoe vaak is het nou voorgekomen dat zo'n steun redding had geboden?
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/quote:in 2011 voerde de autosportbond al testen uit, waarbij met hoge snelheid wielen af werden geschoten op een cockpitkap van hetzelfde materiaal dat ook voor de cockpits van straaljagers wordt gebruikt. Het materiaal doorstond de impact met gemak.
Oja, dat bestaat ook nogquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
[..]
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?quote:Hamilton: “Nico Rosberg is een fantastische teamgenoot”
13 oktober 2015 — Lewis Hamilton is bijna zeker van zijn derde wereldtitel in de Formule 1. Hamilton zei na afloop van de GP van Rusland al dat hij het jammer vond dat Rosberg afgelopen weekend moest opgeven. Nu prijst Hamilton hem ook nog eens als een "fantastische teamgenoot".
Hamilton was vorig jaar verwikkeld in een intense strijd met “goede vriend’ Nico Rosberg, al was die vriendschap vorig jaar bij momenten erg ver te zoeken. Vooral nadat Rosberg en Hamilton vorig jaar tijdens de GP van België tegen elkaar reden leek het water zeer diep tussen beide Mercedes-piloten.
Dit jaar was het tot dusver opnieuw Nico Rosberg die de naaste belager was van Hamilton, al kwam daar afgelopen weekend dus verandering in. Rosberg moest opgeven door technische problemen, waardoor de Duitser nog maar als derde staat in de wk-tussenstand, achter Hamilton en Vettel. Hamilton lijkt dan ook onbedreigd op weg te zijn naar zijn derde wereldtitel.
“Terwijl we allemaal terug hard aan het werk gaan hoop ik dat iedereen de kans krijgt om er even bij stil te staan wat we opnieuw verwezenlijkt hebben,” aldus Hamilton. “Ik weet dat iedereen in de fabriek er voluit zal voor blijven gaan zodat we vooraan kunnen blijven meestrijden. Ikzelf en Nico zullen uiteraard hetzelfde doen.”
“Ik wil ook graag nogmaals benadrukken wat voor een fantastische teamgenoot Nico is. Hij beleeft tot dusver een veel moeilijker seizoen dan mij en toch is heel de tijd een goede teamspeler. Ik ben er tevens van overtuigd dat hij de komende jaren serieus zal terugvechten en dat we elkaar zullen bekampen,” besluit Hamilton.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.quote:Meer kan ik er niet van maken. Waarom zou hij dit anders zeggen dan om aan te geven dat hij het liefst nog jaren samen doorgaat met een teamgenoot waarvan hij weet dat hij die kan hebben en niet op de mogelijke komst van een ander zitten te wachten?
Dit idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
quote:Red Bull trekt ook team Verstappen terug bij uitblijven motordeal
Red Bull Racing heeft bij monde van adviseur Helmut Marko bevestigd dat het ook satellietteam Toro Rosso terugtrekt uit de Formule 1 als het zelf de koningsklasse van de autosport verlaat wegens het uitblijven van een deal met een motorenleverancier.
"Waarom zouden we een team financieren dat coureurs opleidt voor Ferrari en Mercedes?", vraagt Marko zich af in de Duitse krant Die Welt.
Voor Toro Rosso komt Max Verstappen uit. De 18-jarige Limburger eindigde in zijn debuutseizoen in de Formule 1 al zeven keer in de punten.
Red Bull Racing is al lange tijd op zoek naar een nieuwe motorenleverancier. Het Oostenrijkse team voerde zonder succes gesprekken met Mercedes en Ferrari.
De renstal zou nog in onderhandeling zijn met de huidige motorenleverancier Renault, maar technisch directeur Adrian Newey meldde maandag dat er geen schot in de zaak zit.
Mateschitz
Sowieso wil Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz alleen in de Formule 1 blijven als Red Bull weer over een competitieve motor beschikt, hetgeen dit seizoen niet het geval is.
De leiding van het Oostenrijkse team deed al verschillende keren z'n beklag over het gebrek aan vermogen van de Renault-krachtbron.
Newey zei maandag ook dat de tijd begint te dringen. "We moeten de Formule 1 misschien noodgedwongen verlaten."
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:38 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie Jos en Max bij verschillende teams op de koffie gaan in Austin.
We weten allemaal hoe veel contracten waard zijn in de F1.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeftquote:Vettel explains decision to guard private life
13 October, 2015
Sebastian Vettel has explained his decision to fiercely shield his private life from the world’s glare.
His approach to fame and fortune is starkly different to fellow multiple world champion Lewis Hamilton, who is constantly on the red carpet and uploading personal photos to Instagram.
“My lifestyle is nothing like Hamilton’s,” the Ferrari driver told El Pais. “But everyone is free to live their life as they like. At the moment I’m very busy with what I’m doing (in F1) because Ferrari is not yet where we want it to be.”
That is not to say that Vettel, 28, does not have a private life. Indeed, and almost completely unknown to the wider world, the quadruple world champion and his partner Hanna recently welcomed their second baby daughter.
Many people only realised the news about Vettel’s second child when television cameras recently overheard a private conversation between him and Ferrari president Sergio Marchionne.
“Matilda!” Marchionne exclaimed. “Your first one?”
“Second,” Vettel replied.
Asked by El Pais why he chooses to keep his private life so private, he explained: “There are people who respect you and people who do not.
“I am a sportsman, nothing more. Obviously, when you’re on the grid and the stands are filled and people encourage you with your flag or Ferrari’s flag, that’s one thing, but my private life is something else.
“It does not necessarily have to be linked to my work. That’s how I see it anyway,” Vettel added.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |