abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 18:46:34 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157430180
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze vond ik wel erg interessant :Y Voor het eerst dit seizoen :P

Voor de rest weer erg sterke aflevering, maar nu moeten we dus wachten tot december ;(
Wel ontzettend veel aannames in zo'n klein stukje... op 2 datapunten bepalen dat de netto aanwas in wereldbewoners altijd gelijk blijft... in het wc rol voorbeeld was het aantal kinderen per persoon 1 terwijl in zijn dataset hij eerder op 1,5 zat scheelt zo al een halve wcrol.. etc etc.

Vereenvoudigingen zijn leuk maar lang niet altijd handig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 november 2015 @ 19:09:41 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157430729
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wel ontzettend veel aannames in zo'n klein stukje... op 2 datapunten bepalen dat de netto aanwas in wereldbewoners altijd gelijk blijft... in het wc rol voorbeeld was het aantal kinderen per persoon 1 terwijl in zijn dataset hij eerder op 1,5 zat scheelt zo al een halve wcrol.. etc etc.

Vereenvoudigingen zijn leuk maar lang niet altijd handig.
http://www.gapminder.org/(...)shown-in-dont-panic/

Zijn verhaal is vrij bekend. Althans: hij heeft de datasets al eerder gepopulariseerd (praktisch zijn levenswerk) en al zijn "aannames" zijn ook makkelijk na te rekenen. Als je het niet gelooft vind je alles terug op de bovenstaande link.

Zoals men dat op Joop.nl zegt:

quote:
Rosling is oprichter van de Gapminder Foundation, de stichting die zich inzet om onwetendheid te bestrijden met feiten, door verhoogd gebruik en begrip van gratis toegankelijke openbare statistieken. Voorbeeld daarvan zijn de vele filmpjes op internet waarin Rosling complexe statistiek voor een breed publiek toegankelijk maakt. Of, zoals de professor het zelf zegt: 'We hebben ontdekt dat in bepaalde gevallen de beschikbare feiten niet zijn doorgegeven aan het onderwijs en de media. Dat maken wij goed.'
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157430795
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 19:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.gapminder.org/(...)shown-in-dont-panic/

Zijn verhaal is vrij bekend. Althans: hij heeft de datasets al eerder gepopulariseerd (praktisch zijn levenswerk) en al zijn "aannames" zijn ook makkelijk na te rekenen. Als je het niet gelooft vind je alles terug op de bovenstaande link.

Zoals men dat op Joop.nl zegt:

[..]

Groot fan van de man, zijn TED Talks zijn ook de moeite waard:

http://www.ted.com/search?cat=ss_all&q=hans+rosling
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 19:14:58 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157430823
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Groot fan van de man, zijn TED Talks zijn ook de moeite waard:

http://www.ted.com/search?cat=ss_all&q=hans+rosling
Ik ben er ook wel fan van ken zijn ted talk over de wasmachine... Ik geloof zijn verhaal ook wel maar niet zoals hij het bij lubach presenteerde, het was gewoon te kort...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157430863
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 19:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben er ook wel fan van ken zijn ted talk over de wasmachine... Ik geloof zijn verhaal ook wel maar niet zoals hij het bij lubach presenteerde, het was gewoon te kort...
Moet hem bij Lubach nog terugkijken. Kom er op terug.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 19:18:20 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157430897
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Moet hem bij Lubach nog terugkijken. Kom er op terug.
m.a.w. er is zoveel weg gelaten dat het voor een geinteresseerd publiek eerder lastiger te intrepeteren werd dan makkelijker.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157431186
Het hele idee dat mensen simpelweg de juiste 'feiten' moeten horen is ook wel kinderlijk naïef natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 november 2015 @ 09:31:32 #233
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_157442966
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wel ontzettend veel aannames in zo'n klein stukje... op 2 datapunten bepalen dat de netto aanwas in wereldbewoners altijd gelijk blijft... in het wc rol voorbeeld was het aantal kinderen per persoon 1 terwijl in zijn dataset hij eerder op 1,5 zat scheelt zo al een halve wcrol.. etc etc.

Vereenvoudigingen zijn leuk maar lang niet altijd handig.
Ja das waar, en dat komt vooral door tijdsgebrek volgens mij. En daarin moeten ze wel een keuze maken, als het te lang duurt haken de meeste af. Als het te kort is, komt niet alles goed over. Maar deze was wel goed genoeg (voor mij althans) om interesse te krijgen voor zijn website etc. Ik kende de man namelijk nog niet :)
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 09:59:05 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157443284
Ik vind het soms jammer dat op tv alles eenvoudig moet, gelukkig is lubach een uitzondering die zegt niet zo snel ik snap het niet. Alhoewel hij zegt wel ik snap het niet maar gaat het dan vervolgens uitleggen.

Bij de wereld draait door hoeft een gast maar één zin te zeggen die ietsje meer beta is dan een essay van een dode dichter en hij wordt door meneer nieuwkerk afgekapt met de mededeling dat het te moeilijk is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157443746
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het soms jammer dat op tv alles eenvoudig moet, gelukkig is lubach een uitzondering die zegt niet zo snel ik snap het niet. Alhoewel hij zegt wel ik snap het niet maar gaat het dan vervolgens uitleggen.

Bij de wereld draait door hoeft een gast maar één zin te zeggen die ietsje meer beta is dan een essay van een dode dichter en hij wordt door meneer nieuwkerk afgekapt met de mededeling dat het te moeilijk is.
Mathijs "je bent ons nu kwijt" van Nieuwkerk
pi_157443762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond Deursmash een stuk leuker gedaan. Het concept 'een onzinnig telefoongesprek met mensen voeren' is al zo vaak gedaan. Werd al gedaan door bijvoorbeeld Dolf Brouwers en later Jack Spijkerman op de radio.
Telefoonterreur _O_
pi_157443852
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het soms jammer dat op tv alles eenvoudig moet, gelukkig is lubach een uitzondering die zegt niet zo snel ik snap het niet. Alhoewel hij zegt wel ik snap het niet maar gaat het dan vervolgens uitleggen.

Bij de wereld draait door hoeft een gast maar één zin te zeggen die ietsje meer beta is dan een essay van een dode dichter en hij wordt door meneer nieuwkerk afgekapt met de mededeling dat het te moeilijk is.
DWDD is onder aanvoering van van Nieuwkerk natuurlijk het toonbeeld van de vertwittering van de TV. Alle informatie in snelle, hapklare brokjes voor de verveelde kijker met een aandachtsspanne van hooguit dertig seconden.
Dat is iets minder bij Lubach, maar ook die heeft gewoon te weinig tijd om dit soort onderwerpen serieus te behandelen zonder al te veel voorkennis te veronderstellen bij de kijkers. Dat probleem zag je ook bij zijn Amerikaanse voorbeelden. Stewart en met name Colbert hadden vaak enorm interessante gasten, maar er was gewoon te weinig tijd om er echt inhoudelijk een goed gesprek van te maken en bij Colbert zat de 'conservatieve onderbuikersprekersact' hier juist in de weg.
Ik heb eerlijk gezegd ook gewoon liever geen interviews in dit programma. Het format leent zich er niet voor en een uitzending is al vrij kort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:20:14 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157445647
arjenlubach twitterde op dinsdag 10-11-2015 om 12:06:46 In de verlengde Audi A8 Chrysler Voyager onderweg naar de Tweede Kamer. https://t.co/Y22dAKqxxi reageer retweet
Tssk... niet eens in een gepersonaliseerde Tesla?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157447142
Je kunt meekijken op Periscope :P

arjenlubach twitterde op dinsdag 10-11-2015 om 13:29:49 LIVE op #Periscope: Burgerinitiatief FARAO der Nederlanden! https://t.co/qcdQ77RUj7 reageer retweet
pi_157447209
Dit was echt met afstand de leukste aflevering van het seizoen _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 10 november 2015 @ 13:51:50 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157447639
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:29 schreef Monolith het volgende:
Het hele idee dat mensen simpelweg de juiste 'feiten' moeten horen is ook wel kinderlijk naïef natuurlijk.
Alsnog een bewonderenswaardig streven natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157448049
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsnog een bewonderenswaardig streven natuurlijk.
Ik weet niet of het zo bewonderenswaardig is. Je zou ook kunnen zeggen dat die tijd beter nuttig besteed had kunnen worden. :P

Ik begon een jaar of elf geleden ook op Fok! te posten met het idee dat mensen vatbaar zouden zijn voor een inhoudelijke discussie op basis van onderzoeken, feiten en cijfers. In discussies in WFL met fundamentalistische gelovigen werd al vrij snel duidelijk dat lang niet iedereen daar gevoelig voor is. Nou zou je kunnen stellen dat dat ook wel een beetje een bijzondere groep is en dat het overgrote deel van de mensen wel vatbaar is voor argumenten. In politieke discussies merk je echter al heel snel dat mensen simpelweg uitgangspunten hebben en daar 'wenselijke feiten' bij zoeken. NWS wordt de laatste tijd ook echt overspoeld met voedselhypes en allerhande BNW-geneuzel van mensen die op geen enkele wijze überhaupt geïnteresseerd zijn in feiten en, belangrijker nog, hoe die feiten tot stand komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:37:59 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157448454
Weinig belangstelling van de pers...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:45:41 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157448576
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo bewonderenswaardig is. Je zou ook kunnen zeggen dat die tijd beter nuttig besteed had kunnen worden. :P

Ik begon een jaar of elf geleden ook op Fok! te posten met het idee dat mensen vatbaar zouden zijn voor een inhoudelijke discussie op basis van onderzoeken, feiten en cijfers. In discussies in WFL met fundamentalistische gelovigen werd al vrij snel duidelijk dat lang niet iedereen daar gevoelig voor is. Nou zou je kunnen stellen dat dat ook wel een beetje een bijzondere groep is en dat het overgrote deel van de mensen wel vatbaar is voor argumenten. In politieke discussies merk je echter al heel snel dat mensen simpelweg uitgangspunten hebben en daar 'wenselijke feiten' bij zoeken. NWS wordt de laatste tijd ook echt overspoeld met voedselhypes en allerhande BNW-geneuzel van mensen die op geen enkele wijze überhaupt geïnteresseerd zijn in feiten en, belangrijker nog, hoe die feiten tot stand komen.
Dat klopt. Maar dat is geen reden om van feiten af te stappen toch? Eigenlijk is dat altijd al wel een beetje zo geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157449361
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef golfer het volgende:
Weinig belangstelling van de pers...[ afbeelding ]
Wat is dat? Zo te zien in de Tweede Kamer? Gaat dit om onze Farao?
pi_157449390
Is nu al eens bekend geworden wat dat nou was met dat interview dat een letterlijke kopie was van DWDD?
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:50:38 #247
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157449888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:25 schreef Euforisch het volgende:
Is nu al eens bekend geworden wat dat nou was met dat interview dat een letterlijke kopie was van DWDD?
ik denk dat dat om het item "dingen die we niet meer willen horen: dit kan geen toeval zijn" ging. Maar ik weet het niet zeker. Iemand die bij de opnames was zei nog iets anders geloof ik.
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:53:36 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157449947
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:24 schreef k_man het volgende:

Wat is dat? Zo te zien in de Tweede Kamer? Gaat dit om onze Farao?
:Y
Ja, vandaag mocht ie z'n burgerinitaitief toelichten in de Tweede Kamer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:00:10 #249
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157450071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:53 schreef golfer het volgende:

[..]

:Y
Ja, vandaag mocht ie z'n burgerinitaitief toelichten in de Tweede Kamer.
Hoor het nu zelfs op het nieuws op 538 :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:04:33 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157451362
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')