abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:14:42 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589253

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 99% gewijzigd door Mylene op 06-10-2015 22:18:33 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_156589417

Dit was mijn configuratie vandaag. Zoals je kan zien inderdaad een behoorlijke bomgordel :P En heb de belt een paar cm ingekort met een tie-wrapje. Niet echt een mooie oplossing, maar het werkt en het schuurde niet, hij bleef nu iig op zijn plek zitten.

Die snoepjes ga ik denk ik niet meenemen, die zakjes die heen en weer bewegen is een irritant geluid. Of ik stop ze toch in mijn broek of zo.
Helaas toch weer 2 gelletjes eruit geflikkerd :( Ik vrees dat ik toch met de spibelt-hype had moeten meedoen, dit ding faalt me elke keer weer. Maar goed.. nu even niets meer aan te doen, ik moet straks gewoon elke paar km checken of ze nog goed erin zitten.

Verder gaf de training me na 2 rustdagen helaas niet helemaal het vertrouwen dat ik hoopte.. Hartslag was alsnog wat hoger dan normaal, en ik moest best werken voor de stukjes marathontempo. Voordeel was wel dat mijn spieren echt nergens last van hadden, die voelen heerlijk hersteld.
Ik hoop toch dat de rest van mijn lichaam ook nog even in superherstelmodus gaat de komende dagen. Maar ik blijf gewoon positief denken/in de ontkenningsfase dat mijn lichaam gewoon fit is. Als ik die marathon al niet met vertrouwen kan aanvallen wordt het sowieso niets. En ik heb wel vaker wedstrijden gelopen toen ik me niet erg lekker voelde en dat ging dan vaak ook boven verwachting goed. En als ik na de marathon een maand lang oververmoeid ben, dan mag dat ;)

Laatste stukje uitlopen werd ik nog vergezeld door een (oudere) man van Hellas, die was onder de indruk van mijn duurlooptempo en wilde weten waar ik voor trainde. Zelf had hij 13 marathons gelopen waaronder Athene. Was best gezellig, dat soort spontane hardloopmeetings zou je eigenlijk vaker moeten hebben!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:32:06 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589610
Balen LT dat het nog niet zo top voelde. Gelukkig nog een weekje om te herstellen.

En Is alsnog een spibelt scoren geen optie?
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 12:34:30 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_156589662
Ik zou echt vandaag nog op zoek gaan naar een passende oplossing LT. Met dit soort randzaken wil je toch niet bezig zijn als je je M gaat lopen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156589714
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou echt vandaag nog op zoek gaan naar een passende oplossing LT. Met dit soort randzaken wil je toch niet bezig zijn als je je M gaat lopen?
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:32 schreef Murmeli het volgende:
Balen LT dat het nog niet zo top voelde. Gelukkig nog een weekje om te herstellen.

En Is alsnog een spibelt scoren geen optie?
Mja wie weet loop ik van de week nog even bij de RW binnen. Aan de ene kant is het inderdaad suf om mee bezig te zijn, aan de andere kant denk ik de laatste tijd vaak aan Kipchoge, die met uit elkaar vallende schoenen 1 minuut boven het wereldrecord loopt ;) Uiteindelijk zijn het precies wat je zegt; randzaken. Ook met wat gelletjes minder, of wat schuurplekken meer, kun je een goede marathon lopen denk ik. Op één of andere manier ga ik een halve altijd heel onbevangen in, gel, geen gel, drinken, geen drinken, maakt me allemaal niet zoveel uit. En bij de hele wil ik ineens het idee hebben dat ik alles kan controleren, terwijl dat eigenlijk toch niet kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:37:54 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156589721
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
+1! Dan train je maanden voor een toptijd en straks loop je te kutten met zoiets :+
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:43:56 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589846
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Mja wie weet loop ik van de week nog even bij de RW binnen. Aan de ene kant is het inderdaad suf om mee bezig te zijn, aan de andere kant denk ik de laatste tijd vaak aan Kipchoge, die met uit elkaar vallende schoenen 1 minuut boven het wereldrecord loopt ;) Uiteindelijk zijn het precies wat je zegt; randzaken. Ook met wat gelletjes minder, of wat schuurplekken meer, kun je een goede marathon lopen denk ik. Op één of andere manier ga ik een halve altijd heel onbevangen in, gel, geen gel, drinken, geen drinken, maakt me allemaal niet zoveel uit. En bij de hele wil ik ineens het idee hebben dat ik alles kan controleren, terwijl dat eigenlijk toch niet kan.
Mja dat vind ik niet raar, een M Is toch dubbel zo ver en heb je minder ervaring mee.
Bij mij Is het hetzelfde met 10km vs HM.
Maar ik zou doen wat gup zegt
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 12:48:52 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_156589991
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Het zijn juist dit soort randzaken die je kunt controleren ;) het is toch op z'n minst zonde als je tijdens je M gelletjes verliest.

En Kipchoge, die manager gaf later ook al aan dat die schoenen testen tijdens een wedstrijd ook niet het beste idee ooit was. Zijn bloedblaren waren de winst waarschijnlijk wel waard, maar toch.

Oh en ik heb m'n shorts aangetrokken :+ vooruitgang
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156590067
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit was mijn configuratie vandaag. Zoals je kan zien inderdaad een behoorlijke bomgordel :P En heb de belt een paar cm ingekort met een tie-wrapje. Niet echt een mooie oplossing, maar het werkt en het schuurde niet, hij bleef nu iig op zijn plek zitten.

Die snoepjes ga ik denk ik niet meenemen, die zakjes die heen en weer bewegen is een irritant geluid. Of ik stop ze toch in mijn broek of zo.
Helaas toch weer 2 gelletjes eruit geflikkerd :( Ik vrees dat ik toch met de spibelt-hype had moeten meedoen, dit ding faalt me elke keer weer. Maar goed.. nu even niets meer aan te doen, ik moet straks gewoon elke paar km checken of ze nog goed erin zitten.

Verder gaf de training me na 2 rustdagen helaas niet helemaal het vertrouwen dat ik hoopte.. Hartslag was alsnog wat hoger dan normaal, en ik moest best werken voor de stukjes marathontempo. Voordeel was wel dat mijn spieren echt nergens last van hadden, die voelen heerlijk hersteld.
Ik hoop toch dat de rest van mijn lichaam ook nog even in superherstelmodus gaat de komende dagen. Maar ik blijf gewoon positief denken/in de ontkenningsfase dat mijn lichaam gewoon fit is. Als ik die marathon al niet met vertrouwen kan aanvallen wordt het sowieso niets. En ik heb wel vaker wedstrijden gelopen toen ik me niet erg lekker voelde en dat ging dan vaak ook boven verwachting goed. En als ik na de marathon een maand lang oververmoeid ben, dan mag dat ;)

Laatste stukje uitlopen werd ik nog vergezeld door een (oudere) man van Hellas, die was onder de indruk van mijn duurlooptempo en wilde weten waar ik voor trainde. Zelf had hij 13 marathons gelopen waaronder Athene. Was best gezellig, dat soort spontane hardloopmeetings zou je eigenlijk vaker moeten hebben!
misschien raar idee, maar wat als je plakband om de gel heen taped en dan door het lusje heen. of je taped de gel op 1 stuk zodat ze een stuk dikker zijn?
pi_156590209
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:51 schreef mytec het volgende:

[..]

misschien raar idee, maar wat als je plakband om de gel heen taped en dan door het lusje heen. of je taped de gel op 1 stuk zodat ze een stuk dikker zijn?
Plakband is glad, dat glijdt er juist uit, of bedoel je met de plakzijde naar buiten?

LT, waarom wil je niet meer met rugzak lopen? Toch het gewicht? Je kunt dan ook de rugzak zonder water meenemen, kun je er toch nog wel je gelletjes in kwijt.
pi_156590309
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Plakband is glad, dat glijdt er juist uit, of bedoel je met de plakzijde naar buiten?

LT, waarom wil je niet meer met rugzak lopen? Toch het gewicht? Je kunt dan ook de rugzak zonder water meenemen, kun je er toch nog wel je gelletjes in kwijt.
Klopt het is glad maar als je ze wat dikker krijgt glijden ze minder makkelijk lijkt me, maar misschien is een spibelt toch een beter oplossing, je moet moeite doen om ze eruit te krijgen. Rugzak kan natuurlijk ook , mits die goed zit ( mijne schuurt bijvoorbeeld te veel loopt niet lekker).
pi_156590418
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Te warm, zweetplekken, schuren, en ik heb gewoon het gevoel dat ik er langzamer van ga/het me uit balans brengt. Bovendien moet ik dan elke keer de rugzak afdoen om een gel te pakken, dat is ook irritant, daar verrek ik af en toe bijna mijn schouders mee als ik al moe ben. Maar het komt wel goed! ;)
Tapen lijkt me niet zo'n goed idee, denk dat je dan heel veel moeite moet doen om ze er uit te trekken en dan gaan ze misschien wel kapot.
Ik ga denk ik gewoon een spibelt halen dan maar.
pi_156590422
Of met schilderstape omwikkelen om ze dikker te krijgen.

Zojuist toch wat besteld bij Scarabee zodat ik volgende week op nieuwe schoenen (zelfde model als nu) kan lopen. Optimale demping = misschien net niet helemaal dood gaan.
pi_156590474
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:07 schreef wyccie het volgende:
Of met schilderstape omwikkelen om ze dikker te krijgen.

Zojuist toch wat besteld bij Scarabee zodat ik volgende week op nieuwe schoenen (zelfde model als nu) kan lopen. Optimale demping = misschien net niet helemaal dood gaan.
Haha ja de demping is zo goed dat je die 42 km gewoon als over wolken heen vliegt! :P Dat soort wishful thinking helpt bij mij ook, heb net een heerlijke bieten-gember-citroen-appelsmoothie gebrouwen, dat gaat me gewoon minuten opleveren, zoveel energie die mijn lichaam instroomt! ;)
pi_156590559
Mijn Salomon racevest heeft allerlei vakjes en dergelijke waar ik makkelijk bij kan, en schuurt echt nergens. Het sluit ook heel fijn aan, daarom voelt het niet alsof je zoveel op je rug hebt, of uit balans. Ben er echt heel blij mee.

Hoeveel gels neem je mee, 6? Gaat dat in de SPIbelt passen? Prop er ook een in je broekzakje.
pi_156591178
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 04-10-2015 13:45:22 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156591360
quote:
99s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:36 schreef mosselmossel het volgende:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Goed verhaal! Echt heel fijn dat je in het laatste deel zoveel goed kon maken, dan finish je echt met het fijnste gevoel lijkt me! Succes met het herstellen van de benen ;)
pi_156591377
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:11 schreef wyccie het volgende:
Mijn Salomon racevest heeft allerlei vakjes en dergelijke waar ik makkelijk bij kan, en schuurt echt nergens. Het sluit ook heel fijn aan, daarom voelt het niet alsof je zoveel op je rug hebt, of uit balans. Ben er echt heel blij mee.

Hoeveel gels neem je mee, 6? Gaat dat in de SPIbelt passen? Prop er ook een in je broekzakje.
Ja, die Salomon dingen zijn mooi, maar dat is me toch een te grote uitgave om nog even last-minute te kopen. Ik wil er 6 meenemen ja.
pi_156591407
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Mooi verslag laat goed zien dat op/bij het strand lopen toch heel wat anders is. Dus voor extra energie een mix van cola bouillon en zoute drop;-) Lekker biertje ook bij aankomst!
pi_156591497
Kuiten zo'n pijn op een gegeven moment, dat ik er een flesje water overheen goot, om ze te koelen. Na 34, 35km ongeveer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:00:12 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156591885
Mossel O+ Kippenvel, vooral over het laatste stuk!

Men, dat evenement in Bergschenhoek was superleuk en gezellig O+ Hele leuke organisatie en heerlijke sfeer.
pi_156592667
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Goed verslag! En fijn dat je op het eind nog aan kon zetten, ondanks de pijn en de kilometers die je in de benen had.
pi_156592760
Vanmorgen heb ik de Huttenkloasloop gelopen in Oldenzaal (10,1 km). Incognito, als vrouw in de categorie 50+ (een oud loopmaatje kon opeens niet meedoen). Ik zou niet te snel lopen, ze was bang dat ze dan een podiumplaats zou halen.
Die opdracht mislukte wel een beetje. 5 km in 23.35 en gefinisht met mijn dochter in 48.15 (zelf geklokt).
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:32:56 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156592912
Ik heb een finishzweef *O*

SPOILER
F means you're fucked
pi_156593357
^O^
Was een leuk loopje, heb mijn eerste trail overleefd :)
En gelijk een paar fok!kers ontmoet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')