quote:De gevangenis van Alphen aan den Rijn wordt gesloten en omgebouwd tot vluchtelingenopvang. Dat maakt het COA eind van de middag bekend op een persconferentie.
Het voornemen veroorzaakt grote onrust bij personeel en gevangenen.
In de penitentiaire inrichting in Alphen worden momenteel dertienhonderd gedetineerden vastgehouden. Zij worden over andere Nederlandse gevangenissen verspreid. Wanneer de transitie plaatsvindt is nog niet bekend en wat er met de bewaarders gebeurt is nog niet bekend. Later deze middag volgt meer nieuws.
Dit is natuurlijk niet geschreven door die hersenchirugen enz. Maar door een paar slecht engels sprekende coa vrijwilligers die een punt willen maken. "Biting cold" dat is van dat slecht vertaalde engels want van gaal spreekt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan mogen de hersenchirurgen en theoretisch natuurkundigen wel eens werken aan hun interpunctie.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:48 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet geschreven door die hersenchirugen enz. Maar door een paar slecht engels sprekende coa vrijwilligers die een punt willen maken. "Biting cold" dat is van dat slecht vertaalde engels want van gaal spreekt.
quote:biting
1 adj Biting wind or cold is extremely cold.
usu ADJ n (=piercing)
...a raw, biting northerly wind..., Antarctic air brought biting cold to southern Chile on Thursday.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik had het over temperaturen overdag
[..]
Dat weet je toch ook als je helemaal de reis naar Europa maakt?
[..]
http://www.weatheronline.co.uk/
Wat een heerlijk domme metafoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:42 schreef Joezi het volgende:
Wil wel eens 3000 van jullie Nederlandse tokkies volgepropt in een tentenkamp zonder privacy zien, binnen 3 dagen compleet slagveld en is elk meisje en jongetje meerdere malen verkracht. Zo zijn jullie kutvolk
Maar wij zijn niet op de vlucht. Maar wat is jouw afkomst?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:42 schreef Joezi het volgende:
Wil wel eens 3000 van jullie Nederlandse tokkies volgepropt in een tentenkamp zonder privacy zien, binnen 3 dagen compleet slagveld en is elk meisje en jongetje meerdere malen verkracht. Zo zijn jullie kutvolk
Ach, ik heb primitiever gekampeerd dan dat.quote:
Dat gaat prima.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:43 schreef Joezi het volgende:
En dan het liefst Amsterdammers en Rotterdammers bij elkaar zetten
Been there, done that...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:42 schreef Joezi het volgende:
Zo is dat. Al is kou wel een probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, ik heb primitiever gekampeerd dan dat.
Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt als je in zo'n korte tijd zoveel extra mensen in je land krijgt.
Ja ik ook, maar ik wist dat het tijdelijk was. Het gebrek aan duidelijkheid speelt een grote rol bij de onvrede van deze mensen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, ik heb primitiever gekampeerd dan dat.
Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt als je in zo'n korte tijd zoveel extra mensen in je land krijgt.
Dat kan ik me voorstellen, je moet er inderdaad voor zorgen dat ze zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar ik wist dat het tijdelijk was. Het gebrek aan duidelijkheid speelt een grote rol bij de onvrede van deze mensen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, je moet er inderdaad voor zorgen dat ze zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn.
Hooguit 4 maanden dus...quote:Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."
Ik heb met 5 graden in de Ardennen gekampeerd in een tent met een geïmproviseerd grondzeil, was ook geen al te groot probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo is dat. Al is kou wel een probleem.
Het is een groots probleem voor mensen die dat niet gewend zijn en uit een redelijk warm land komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb met 5 graden in de Ardennen gekampeerd in een tent met een geïmproviseerd grondzeil, was ook geen al te groot probleem.
Wekenlang?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb met 5 graden in de Ardennen gekampeerd in een tent met een geïmproviseerd grondzeil, was ook geen al te groot probleem.
Ik werd met nog 200 collega's in een grote tent in een woestijn neergeflikkerd voor dik vier maanden... Die temperaturen was ik ook niet gewend...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een groots probleem voor mensen die dat niet gewend zijn en uit een redelijk warm land komen.
Was in de zomer, en ik ben sowieso al geen fan van kou. Gewoon goed aankleden en het is hooguit wat ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een groots probleem voor mensen die dat niet gewend zijn en uit een redelijk warm land komen.
Slapen zij in een kleine tent van 2x3x1,5m zonder grondzeil, elektriciteit en verwarming?quote:
Warmte is iets anders dan kou. Dan sla je echt dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik werd met nog 200 collega's in een grote tent in een woestijn neergeflikkerd voor dik vier maanden... Die temperaturen was ik ook niet gewend...
Oh, de keer dat we binnen de poolcirkel (Noord Noorwegen) ongeveer dezelfde truc deden telt die wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Warmte is iets anders dan kou. Dan sla je echt dicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |