Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alweer![]()
![]()
![]()
Man, het GVB is nu al 4 jaar op rij bezig met renovaties, elke zomer weer is het ellende en als puntje bij paaltje komt zal het wel weer niet in orde zijn omdat er ruzie met de aannemer was.
http://www.at5.nl/zoek/1/renovatie+metro
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:24 schreef icloud het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.
Klopt maar dat heeft weinig te maken met artikel waar jij op reageerde, dat gaat namelijk niet over spoor noch over de oostlijntunnel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
De eindfase. Gaaf om te volgen dit soort grote projecten. Het bouwen van een (snel)tram is eigenlijk kinderspel in vergelijking met het opzetten van een metronetwerk. Als je kijkt hoe relatief snel ze in Utrecht de Uithoflijn aan het bouwen zijn (tramlijn van Utrecht Centraal naar de Uithof). Dat loopt van 2012 tot 2018. Zo'n 6 jaar. Terecht, men zette extreem lange bussen in en ze gingen om de 2/3 minuten maar nog steeds zaten ze propvol met studenten. Ze hebben nog te lang gewacht met het bouwen van een tramlijn naar de Uithof. In eerste instantie zullen ze in 2018 op die lijn 27 splinternieuwe lagevloertrams van elk 33 meter inzetten. Zal zorgen voor wat ademruimte in die bussen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is?
Zoals je kan zien is het bijna af. Het is zinloze negativiteit en energieverspilling om nu nog te gaan lopen janken over dat men toen-en-toen een verkeerde keuze heeft gemaakt. Dat is de sunk-cost-fallacy. Je kan beter blij zijn over wat nu goed gaat.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.
Dat is een beetje flauw van jou, Igen. Jij weet maar al te goed dat ik een voorstander ben van nuttige projecten m.b.t. infrastructuur (brede betekenis), ik heb er juist hier vaak voor gepleit om daar meer aan te doen. Dit is helaas geen nuttig project.
Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:19 schreef Pek het volgende:
[..]
Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk.
Ik ben juist positief verrast door de snelle oplevering.![]()
/care. Alsof het nooit voor komt dat Amsterdammers moeten meebetalen aan infrastructuur waar ze nooit/bijna nooit gebruik van maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de kleiquote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:12 schreef George_Zina het volgende:
In Parijs steken ze tot 2030 zo'n 26,6 miljard euro in de uitbreiding van het metronetwerk.
sowieso ook nog eens een directe verbinding ipv een overstapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.
Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo![]()
http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.
Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |