Volgens mij valt dat reuze mee. Uiteraard speelt genetica wel een rol, maar omgevingsfactoren worden erg onderschat (en dan bedoel ik omgeving in de breedste zin van het woord/epigenetica).quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is aantoonbaar onjuist. Genetica draagt wel degelijk sterk bij aan gedrag.
De vraag is. Stel nou dat blijkt dat genetica meer dan 50% invloed heeft op (crimineel) gedrag. Ben jij dan ineens wel voor de doodstraf? Oprechte vraag, niet bedoeld om te zieken oid.
[..]
(Levenslang) opsluiten is dan wel een straf die we als mens mogen uitvoeren?
Klink als pure lustgevoelensquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:37 schreef klassiek_1 het volgende:
Ik ben voor de doodstraf bij pedoseksualiteit en lustmoord. Deze mensen moeten van de aardbodem verdwijnen .
Integendeel, puur rationeel.quote:
Waarom dat onderscheid?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:07 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Integendeel, puur rationeel.
Pedoseksuelen, lustmoordenaars hebben niets te zoeken in een samenleving.
Dit zei je:quote:
Dus niet bij andere misdrijven...?quote:Ik ben voor de doodstraf bij pedoseksualiteit en lustmoord.
Kan niet zo goed andere misdrijven bedenken waar ik de doodstraf gerechtvaardigd vind, nee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit zei je:
[..]
Dus niet bij andere misdrijven...?
Maar het zijn óók mensen hoor...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:14 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Kan niet zo goed andere misdrijven bedenken waar ik de doodstraf gerechtvaardigd vind, nee.
Wat wil je nu precies zeggen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar het zijn óók mensen hoor...
O okequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het vreemd dat je sommige misdadigers de doodstraf wilt geven en andere niet. Ik snap dat niet goed.
Stel dat je broer zo'n misdaad begaat. Wat dan...?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:33 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben voor evenredige straffen. Wie moord, sterft.
Hetzelfde, waarom zou dat het beinvloeden?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dat je broer zo'n misdaad begaat. Wat dan...?
Nou ik vind het wel heftig wat je stelt. Vandaar dat ik het wat persoonlijker maak. Wat als het je broer zou zijn? Iemand die je je hele leven al kent en door zijn misdrijf dan zou verliezen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hetzelfde, waarom zou dat het beinvloeden?
Dat zij zo.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik vind het wel heftig wat je stelt. Vandaar dat ik het wat persoonlijker maak. Wat als het je broer zou zijn? Iemand die je je hele leven al kent en door zijn misdrijf dan zou verliezen.
Die is dan een moordenares. In elk geval heeft het slachtoffer ook een familie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En als het je vriendin/verloofde/vrouw zou zijn....? De moeder van je kinderen....?
Nou de grap is dat als het om mensen gaat, het ook om emoties gaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:38 schreef klassiek_1 het volgende:
Boca wil kosten wat het kost op de emo toer. Haal anders ook nog even zijn hond erbij.
Mensen zijn geen objecten. Mensen hebben geschiedenissen, redenen, trauma's, familie, geliefden, verhalen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:41 schreef klassiek_1 het volgende:
Emotie,s zijn hierin volkomen irrelevant. Waar het hier omgaat is de samenleving zuiveren van mensen die een gevaar vormen voor andere mensen.
Pedoseksualiteit en lustmoord is puur sadisme. Voortkomend uit een empathieloze geest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mensen zijn geen objecten. Mensen hebben geschiedenissen, redenen, trauma's, familie, geliefden, verhalen.
Ze zijn deel van onze samenleving, de misdadigers, je kunt ze niet uitgummen door ze om het leven te brengen. Sterker nog: waarom is het zover gekomen met hen, dát is pas een relevante vraag. De maatschappij heeft hen voortgebracht. Kijk dan naar de maatschappij en probeer die te zuiveren.
Wie steelt, poot eraf. Leugenaars, tong eruit. .. goed bezig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:33 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben voor evenredige straffen. Wie moord, sterft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |