quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Stupid sense of being in control. Of everything.
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt nergens, als je oplet. Er is nergens in Europa een wet aangenomen welke polygamie toestaat, welke geweld tegen homos toestaat, welke minder rechten geeft aan niet-moslims en/of immigranten. Nergens. Nu kan ik wel helemaal Jules Winfield op je gaan met "I DARE YOU MOTHERFUCKER!!", maar je weet zelf al dat je ongelijk hebt. Toch blijf je het volhouden. Beetje jammer van je eigen intellect, vind je niet?
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij zo graag weten waar het over gaat dan?
Dat is omdat we in een democratie leven en er steeds meer moslims zijn in dit land. Rond het jaar 2050 zal 50% van de bevolking moslim zijn en zal men de sharia invoeren (terecht). Het zou onzinnig zijn de democratie te negeren wanneer het je uitkomt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...
Oh dear. Je ziet jezelf echt als een konijntje die in de koplampen van een aanstormende auto kijkt, niet? How endearingquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Ja in het buitenland praat je de lokale taal?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?
Dat is bullshit dude. Geloof me.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar Belgiëquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.
Hunney, where is de pienut butter?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?
God. Heb je weer zo'n smeriger toeristquote:
Ja maar je weet ook dat sommige talen nogal agressief kunnen overkomen inclusief bepaalde handgebaren die daar bij horen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Ja, dat is inderdaad raar. Heel soms ook met Polen, maar voornamelijk Arabische talen. Niet zoveel mis mee an sich maar ze praten vaak zo hard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Ik spreek gewoon Nederlands, maar probeer wel mijn stemvolume wat in te houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zolang hij maar friet zegt ipv patat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |