abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 11:51:10 #1
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156519553
Hallo daar wijze mede-fok!ers,

Hier een vraag van iemand die niks/weinig van het onderwerp af weet: gebak verkopen vanuit huis.

Stel: ik ben een hobbybakkertje en ik maak wel eens een cake voor iemand tegen vergoeding van de kosten, maar ik wil voor iets meer mensen iets gaan bakken tegen een iets hogere vergoeding, wat mag dan?

1. Ik wil het in de hobby-sfeer houden
2. Ik wil er geen kvk-inschrijving aan koppelen, want dan krijg ik te maken met alle regelgevingen rondom eten bereiden en haccp en een professionele keuken etc.

Dan mijn vragen:
1. Mag dit wel, eten verkopen in hobby-sfeer? (Ik zou denken van wel, denk aan thuisafgehaald.nl enzo)
2. Hoeveel mag ik zo verdienen zonder een bedrijf te worden?
3. Mag ik er een website voor maken? Of ben ik dan meteen verplicht een bedrijf te worden?

Ik werk hygiënisch etc, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik geen geld heb voor een professionele keuken (goh :') ) en toch een beetje zo voor de hobby zou willen bakken, een beetje extra verdienen, etc. Ik wil ook best mijn extra inkomsten aangeven bij de belastingdienst, ik heb alleen geen geld voor een officieel bedrijf, aangezien ik dan vast zit aan regelgeving m.b.t. bedrijfskeukens enzo.

Hoeveel mag de hobby-bakker bakken, zonder een bedrijf te worden?

Merci!
Don't come closer, I might hurt you
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:00:04 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156519684
Je moet een beetje uitkijken dat er geen mensen regelmatig aan de deur komen. Dan kunnen je buren last krijgen van autoverkeer. En jij mag vanuit het bestemmingsplan geen bedrijf starten in je woning.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:02:03 #3
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156519717
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:00 schreef Hallmark het volgende:
Je moet een beetje uitkijken dat er geen mensen regelmatig aan de deur komen. Dan kunnen je buren last krijgen van autoverkeer. En jij mag vanuit het bestemmingsplan geen bedrijf starten in je woning.
Ook dat is idd een reden om geen echt bedrijf te starten.

Oh, sowieso hoef ik geen mensen aan de deur... (pakket)post it is! En als iemand uit de buurt iets wil hebben ga ik t wel brengen ^O^
pi_156519960
En als er iemand ziek is van jouw voedsel, hoe pak je dat aan?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:24:02 #5
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156520052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:18 schreef -AMG- het volgende:
En als er iemand ziek is van jouw voedsel, hoe pak je dat aan?
Goede vraag om over na te denken, dankje! Ik schrijf m op :)
pi_156520134
quote:
Alle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland moeten zich inschrijven in het Handelsregister.

Volgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken. In de praktijk is het soms lastig om precies te bepalen wanneer er sprake is van een onderneming.
http://www.kvk.nl/inschri(...)bedrijf-inschrijven/

http://www.kvk.nl/inschri(...)van-een-onderneming/
Tenzij je alles heel kleinschalig houdt zul je voor de wet een onderneming hebben. Vervolgens ga je te maken krijgen met hygienewetgeving en zulks.

Een website maken mag overigens altijd.
Naturheilmittel
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:28:45 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156520153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:00 schreef Hallmark het volgende:
En jij mag vanuit het bestemmingsplan geen bedrijf starten in je woning.
Waar zie jij dat staan?
pi_156520179
https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=35332;start=msg329405 Daar staat best wat info
pi_156629422
Gebak via de post, dat intrigeert me wel.
pi_156629949
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:16 schreef Teubster het volgende:
Gebak via de post, dat intrigeert me wel.
Dit inderdaad....vertel eens wat meer, TS.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_156632655
Had je al meegekregen, dat meer fokkers culinair zijn begonnen vanuit huis? :Y)

CUL / Cateringbedrijf beginnen!

En

CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #17 - Het lijkt wel werk!
pi_156632690
Ook wij zijn vanuit huis begonnen. Mét KvK-inschrijving, mét WA-verzekering.

Nee, het 'mag niet'. Maar het gebeurt heel erg veel. En ik heb nog nooit gehoord dat een kleine thuisproducent gezeik kreeg met de NVWA.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:15:55 #13
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_156634640
Beroep/bedrijf aan huis wordt doorgaans wel toegestaan in een bestemmingsplan. Het gaat dan uiteraard om lichte bedrijvigheid waarbij wat voorwaarden zijn gesteld zoals parkeren, geen overlast veroorzaken etc.

Detailhandel is daarentegen doorgaans wel verboden. Dit betekent dat verkoop van producten waarbij klanten het komen bekijken/ophalen niet is toegestaan (ivm verkeersoverlast). Verkoop van producten waarbij het wordt opgestuurd mag doorgaans wel.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:22:14 #14
85962 ioko
I Appear Missing
pi_156634701
Kijk eens bij Thuisafgehaald, dat is een platform voor het verkopen van voedsel. Zij hebben vast ook antwoord op jou vragen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:43:12 #15
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156647493
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dit inderdaad....vertel eens wat meer, TS.
Zoiets als ballonnen of bloemen per post sturen bij een geboorte, verjaardag, jubileum, noem maar op...
Dus ik maak voor een toekomstige klant a.h.v. een soort 'standaard' een aardigheidje dat ze naar iemand kunnen sturen, in de vorm van iets zoets :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:43:27 #16
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156647506
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:20 schreef AnneX het volgende:
Had je al meegekregen, dat meer fokkers culinair zijn begonnen vanuit huis? :Y)

CUL / Cateringbedrijf beginnen!

En

CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #17 - Het lijkt wel werk!
Oeh, nee, die ga ik eens doornemen, dankjewel!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:45:09 #17
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156647573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:23 schreef Isegrim het volgende:
Ook wij zijn vanuit huis begonnen. Mét KvK-inschrijving, mét WA-verzekering.

Nee, het 'mag niet'. Maar het gebeurt heel erg veel. En ik heb nog nooit gehoord dat een kleine thuisproducent gezeik kreeg met de NVWA.
Heb je je wel aangemeld bij de NVWA?

En een WA-verzekering is idd een must en zal ik t.z.t. (mocht dit wat worden) ook zeker afsluiten.
pi_156647712
Het is een AVB en je moet maar goed de polis doorlezen of er meer verzekerd is dan de vloerbedekking, waar een pan soep op geknoeid wordt.
.
pi_156647861
Waarom denk je dat dat geen bedrijf is?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:57:30 #20
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156647955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:54 schreef DonJames het volgende:
Waarom denk je dat dat geen bedrijf is?
Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen om aan de eisen van de NVWA te voldoen.

Ik snap heus wel dat mocht dit wat worden, ik een bedrijf zal gaan starten. Maar ik vroeg me dus vooral af hoe ver ik kan 'proberen en opstarten', zonder meteen een officieel bedrijf te zijn. Anders gaat het hele idee niet door namelijk. Ik heb geen geld om een aparte keuken te bouwen voor iets dat 'misschien iets kan gaan worden'.
pi_156648195
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:45 schreef Lindytje het volgende:
En een WA-verzekering is idd een must en zal ik t.z.t. (mocht dit wat worden) ook zeker afsluiten.
Een WA verzekering zal erg lastig worden. Immers je hebt geen bedrijf, en kunt dus geen zakelijke WA verzekering afsluiten. En een Particuliere verzekering zal dit niet dekken.

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef Lindytje het volgende:
Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen[q]
Dan zou je je ook moeten afvragen of je wel op de juiste weg bezig bent.
om aan de eisen van de NVWA te voldoen. [/q]
De regels zijn er meestal met een redenen

quote:
Ik snap heus wel dat mocht dit wat worden, ik een bedrijf zal gaan starten. Maar ik vroeg me dus vooral af hoe ver ik kan 'proberen en opstarten', zonder meteen een officieel bedrijf te zijn. Anders gaat het hele idee niet door namelijk. Ik heb geen geld om een aparte keuken te bouwen voor iets dat 'misschien iets kan gaan worden'.
Zolang alles goed gaat, is er geen probleem. Echter als het te commercieel gaat worden, kan je in problemen komen.

Maar als het echt fout gaat, kun je in een hoop problemen komen. En heb je geen poot om op te staan.

Denk bv maar eens aan iemand die ziek wordt van je eten.
Of iemand die een noten allergie heeft en toch via kruis besmetting ziek wordt.

Dit zijn punten waar jij verantwoordelijk voor gehouden kan worden, als het fout gaat. En verzekering technisch gaat dit lastig worden.

Voor een groot gedeelte is het gewoon risico afwegen. En kijken wanneer je te groot gaat worden, en je het professioneler moet aanpakken.

Meestal gaat alles gewoon goed.......
pi_156648381
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen om aan de eisen van de NVWA te voldoen.

"Een bedrijf starten" is niet een officiële handeling o.i.d. Als jij iets produceert, dit verkoopt, hier reclame voor maakt en dit alles op een min-of-meer regelmatige basis, dan heb je gewoon een bedrijf. Het is een feitelijke constatering.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:15:31 #23
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:06 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Zolang alles goed gaat, is er geen probleem. Echter als het te commercieel gaat worden, kan je in problemen komen.

Maar als het echt fout gaat, kun je in een hoop problemen komen. En heb je geen poot om op te staan.

Denk bv maar eens aan iemand die ziek wordt van je eten.
Of iemand die een noten allergie heeft en toch via kruis besmetting ziek wordt.

Dit zijn punten waar jij verantwoordelijk voor gehouden kan worden, als het fout gaat. En verzekering technisch gaat dit lastig worden.

Voor een groot gedeelte is het gewoon risico afwegen. En kijken wanneer je te groot gaat worden, en je het professioneler moet aanpakken.

Meestal gaat alles gewoon goed.......
Bedankt!

Ik heb weer wat zaken om over na te denken :)

En uiteraard zal ik hygienisch werken etc., maar een aparte afgesloten ruimte met afgekitte randjes... dat is mijn keuken gewoon niet.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:18:07 #24
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Een bedrijf starten" is niet een officiële handeling o.i.d. Als jij iets produceert, dit verkoopt, hier reclame voor maakt en dit alles op een min-of-meer regelmatige basis, dan heb je gewoon een bedrijf. Het is een feitelijke constatering.
Klopt.
Echter: de KVK schrijft je niet zomaar in. Dan moet je zicht hebben op het aantal klanten dat je gaat hebben, minimaal 15 uur per week aan je bedrijf besteden, etc.
Plus: ik zal niet meteen reclame gaan maken, maar eerst via via aan de slag gaan.
pi_156648603
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Klopt.
Echter: de KVK schrijft je niet zomaar in. Dan moet je zicht hebben op het aantal klanten dat je gaat hebben, minimaal 15 uur per week aan je bedrijf besteden, etc.
Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dat klopt niet. Zie de site van de KvK..
quote:
Plus: ik zal niet meteen reclame gaan maken, maar eerst via via aan de slag gaan.
Het gaat om "deelname aan het economisch verkeer', maar ik dacht ik hou het simpel.
pi_156648647
quote:

[..]

Klopt.
Je bent in de war met de eisen die de belastingdienst aan je stelt om je als ondernemer te zien. Kvk boeit het allemaal niet zoveel
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:23:23 #27
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dat klopt niet. Zie de site van de KvK..

[..]

Het gaat om "deelname aan het economisch verkeer', maar ik dacht ik hou het simpel.
Ze sturen je gewoon weer naar huis als je (stel dat het taarten zijn) een taart per twee weken verkoopt. Dan wordt het gewoon gezien als hobby.

Wanneer ga je echter de grens over van hobby naar professional?

(en qua belasting etc. zal ik uiteraard gewoon 'inkomsten uit overige werkzaamheden' o.i.d. opgeven).
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:23:57 #28
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je bent in de war met de eisen die de belastingdienst aan je stelt om je als ondernemer te zien. Kvk boeit het allemaal niet zoveel
Ah, dankje! ^O^
pi_156648747
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:23 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Ze sturen je gewoon weer naar huis als je (stel dat het taarten zijn) een taart per twee weken verkoopt. Dan wordt het gewoon gezien als hobby.
Sorry, dat is gewoon onzin.
quote:
Wanneer ga je echter de grens over van hobby naar professional?
Kijk nou eerst even op de site van de KvK..
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:30:44 #30
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Sorry, dat is gewoon onzin.

[..]

Kijk nou eerst even op de site van de KvK..
Ik heb van genoeg mensen gehoord dat ze gewoon weer naar huis werden gestuurd omdat het werd gezien als een hobby.

En:
"Als u start, dan voldoet u vaak nog niet aan alle criteria. U heeft bijvoorbeeld nog geen klanten. U kunt zich dan wel inschrijven als u kunt aantonen dat u wel aan die criteria gaat voldoen. Bijvoorbeeld door het huurcontract van uw bedrijfspand mee te nemen."

Ik kan nog niet aantonen dat ik klanten ga krijgen omdat ik nog geen klanten heb. Plus: geen bedrijfspand.
pi_156648925
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:23 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Ah, dankje! ^O^
En let daar even op! Als je nu als ondernemer wordt gezien of niet het blijft inkomen waar je belasting over moet betalen. En het kan financieel gezien best onaantrekkelijk zijn als de belastingdienst je niet als ondernemer ziet.

Voor de rest bevind je jezelf op heel glad ijs. Ik weet niet exact wat wel en niet mag vanuit huis maar je zal even moeten zoeken op warenwet betreft voedsel en ik denk dat het niet mag maar ik weet het niet zeker.
pi_156648947
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:30 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Ik heb van genoeg mensen gehoord dat ze gewoon weer naar huis werden gestuurd omdat het werd gezien als een hobby.

En:
"Als u start, dan voldoet u vaak nog niet aan alle criteria. U heeft bijvoorbeeld nog geen klanten. U kunt zich dan wel inschrijven als u kunt aantonen dat u wel aan die criteria gaat voldoen. Bijvoorbeeld door het huurcontract van uw bedrijfspand mee te nemen."

Ik kan nog niet aantonen dat ik klanten ga krijgen omdat ik nog geen klanten heb. Plus: geen bedrijfspand.
Tering, wat ben jij eigenwijs. Ik hak vaker met dit bijltje, maar jij gelooft liever ome Piet op de verjaardag van tante Nel nadat hij al een paar jenevertjes heeft gehad. Prima, als je alleen maar hier komt om te horen dat je gelijk hebt, dan zoek je het verder zelf maar uit. :W
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:34:04 #33
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156648965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

En let daar even op! Als je nu als ondernemer wordt gezien of niet het blijft inkomen waar je belasting over moet betalen. En het kan financieel gezien best onaantrekkelijk zijn als de belastingdienst je niet als ondernemer ziet.

Voor de rest bevind je jezelf op heel glad ijs. Ik weet niet exact wat wel en niet mag vanuit huis maar je zal even moeten zoeken op warenwet betreft voedsel en ik denk dat het niet mag maar ik weet het niet zeker.
Ja, de NVWA heeft inderdaad nogal wat eisen, die heb ik al uitvoerig gelezen.
Ik denk ook dat dit een heel lastig verhaal gaat worden, maar ik heb zo'n leuk idee ;)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:36:54 #34
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156649047
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tering, wat ben jij eigenwijs. Ik hak vaker met dit bijltje, maar jij gelooft liever ome Piet op de verjaardag van tante Nel nadat hij al een paar jenevertjes heeft gehad. Prima, als je alleen maar hier komt om te horen dat je gelijk hebt, dan zoek je het verder zelf maar uit. :W
Eigenwijs ben ik zeker.
Ik stel een vraag in hoeverre iets mag en geef aan dat ik niet precies voldoe aan de eisen van de KVK en vraag mensen om mee te denken.
Jij verwijst me naar de site van de KVK en ik geef aan dat ik dus nog niet volledig voldoe aan die eisen.

Ik zoek het zeker verder uit, ik ben nog lang niet uitgelezen op allerlei sites.
^O^
pi_156649441
Waarom Vraag je eens niet rond of je niet bij iemand in de bedrijfskeuken je ding mag doen?

Je hebt het over versturen , je beseft dat je dan de controle voor een stuk kwijt bent.
Wat gebeurd er onderweg met jou product ?
Wordt er iemand ziek staan ze nl bij jou aan de deur.

Weet je wat je zonder rekening te moeten houden met dingen als temp en " vochtigheid van product ed veillig kunt versturen?

Zou eens beginnen bij de basis en dan kijken of de producten die jij wilt maken hieraan voldoen of wat je zou moeten aanpassen om risico's te vermijden / beperken .

Hobbymatig lijkt me inderdaad hardstikke leuk, maar als je ergens geld voor vraagt krijg je ook te maken met risico's.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_156649577
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:36 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Eigenwijs ben ik zeker.
Ik stel een vraag in hoeverre iets mag en geef aan dat ik niet precies voldoe aan de eisen van de KVK en vraag mensen om mee te denken.
Jij verwijst me naar de site van de KVK en ik geef aan dat ik dus nog niet volledig voldoe aan die eisen.

Ik zoek het zeker verder uit, ik ben nog lang niet uitgelezen op allerlei sites.
^O^
Ondanks dat de stoffige bureaucraten daar zonder noemenswaardige zeggenschap menen iets te mogen beslissen is dit niet zo.

Jij voldoet aan alle eisen dus je dient jezelf in te schrijven. Doe je dat niet kom je er zeer waarschijnlijk wel mee weg maar je dient jezelf in te schrijven. En i.p.v. hier koppig te doen had je dit ook kunnen vinden met 1 zoekopdracht.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:55:00 #37
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156649703
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:47 schreef nofuelleft het volgende:
Waarom Vraag je eens niet rond of je niet bij iemand in de bedrijfskeuken je ding mag doen?

Je hebt het over versturen , je beseft dat je dan de controle voor een stuk kwijt bent.
Wat gebeurd er onderweg met jou product ?
Wordt er iemand ziek staan ze nl bij jou aan de deur.

Weet je wat je zonder rekening te moeten houden met dingen als temp en " vochtigheid van product ed veillig kunt versturen?

Zou eens beginnen bij de basis en dan kijken of de producten die jij wilt maken hieraan voldoen of wat je zou moeten aanpassen om risico's te vermijden / beperken .

Hobbymatig lijkt me inderdaad hardstikke leuk, maar als je ergens geld voor vraagt krijg je ook te maken met risico's.
Misschien moet ik inderdaad niet te ver vooruit denken qua bedrijf etc., maar eerst eens zien hoe het product het houdt onderweg etc.
Ik wil soms weleens te ver vooruit denken en plannen.

Dank je voor je reactie!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:58:19 #38
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156649816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ondanks dat de stoffige bureaucraten daar zonder noemenswaardige zeggenschap menen iets te mogen beslissen is dit niet zo.

[ afbeelding ]

Jij voldoet aan alle eisen dus je dient jezelf in te schrijven. Doe je dat niet kom je er zeer waarschijnlijk wel mee weg maar je dient jezelf in te schrijven. En i.p.v. hier koppig te doen had je dit ook kunnen vinden met 1 zoekopdracht.
De quote die ik eerder aanhaalde komt van dezelfde pagina af... Dus ja, deze pagina had ik al gezien. Dit was ongeveer 1 van de eerste dingen die ik heb gelezen.

Ik ga eerst maar eens wat testen en doen, voordat ik me in ga schrijven. En nee, dan ga ik dus nog niet verkopen aan 'niet familie en vrienden' zonder me in te schrijven.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:09:42 #39
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156650140
Maar zeer zeker ook allemaal bedankt voor het meedenken en de kritische vragen! ^O^ ^O^
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:11:19 #40
341667 tante_betje
Luistert goed kinders...
pi_156752273
Ik zou zeker maar eens heel goed nadenken over dat versturen. Etenswaren moeten gekoeld (max. 7C) verstuurd worden. Tenzij de koerier over een koelhuis en koelwagen beschikt ga je daar niet aan voldoen. En bij ziek geworden klanten, jij als producent en verzender bent verantwoordelijk. Enige optie blijft dan zelf bezorgen met een koelwagen of thuis laten afhalen (en daar gekoeld of op temperatuur bewaren).

[ Bericht 100% gewijzigd door tante_betje op 11-10-2015 04:18:04 ]
pi_156753033
Niet alle etenswaren hoeven gekoeld te worden verzonden natuurlijk.

En je hebt geen koelwagen nodig om gekoeld te verzenden. Neem Beef & Steak; die verzenden diepgevroren vlees in speciale pakketjes met ijs erin en styrofoam eromheen.
pi_156753996
Verse taarten versturen naar particulieren lijkt me haast onmogelijk, toch? Ben erg benieuwd hoe TS dat, betaalbaar, wil gaan doen
pi_156754041
Taart lijkt me lastig inderdaad. Maar dingen als cake en koekjes kan natuurlijk prima.
pi_156754078
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:05 schreef Isegrim het volgende:
Taart lijkt me lastig inderdaad. Maar dingen als cake en koekjes kan natuurlijk prima.
Oh ja, dat zou natuurlijk kunnen. Vanwege het woord gebak in de OP dacht ik meer in de taartsfeer.
pi_156755213
quote:

[..]

Klopt.
Als jij nu naar de KVK loopt en je inschrijft, sta je over een uur weer buiten en heb je ook op papier een bedrijf.

KVK inschrijving is overigens geen verplichting om het een bedrijf te laten zijn, je gaat er niet meer of minder belasting door betalen bijvoorbeeld.
pi_156772152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:28 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Waar zie jij dat staan?
Nergens. Hallmark lult wel vaker zomaar iets.
  zondag 11 oktober 2015 @ 23:30:21 #47
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_156772862
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil inderdaad geen hele taarten gaan versturen! Was leuk geweest, maar dat is idd vrij onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')