Ook dat is idd een reden om geen echt bedrijf te starten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:00 schreef Hallmark het volgende:
Je moet een beetje uitkijken dat er geen mensen regelmatig aan de deur komen. Dan kunnen je buren last krijgen van autoverkeer. En jij mag vanuit het bestemmingsplan geen bedrijf starten in je woning.
Goede vraag om over na te denken, dankje! Ik schrijf m opquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:18 schreef -AMG- het volgende:
En als er iemand ziek is van jouw voedsel, hoe pak je dat aan?
Tenzij je alles heel kleinschalig houdt zul je voor de wet een onderneming hebben. Vervolgens ga je te maken krijgen met hygienewetgeving en zulks.quote:Alle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland moeten zich inschrijven in het Handelsregister.
Volgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken. In de praktijk is het soms lastig om precies te bepalen wanneer er sprake is van een onderneming.
http://www.kvk.nl/inschri(...)bedrijf-inschrijven/
http://www.kvk.nl/inschri(...)van-een-onderneming/
Waar zie jij dat staan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:00 schreef Hallmark het volgende:
En jij mag vanuit het bestemmingsplan geen bedrijf starten in je woning.
Dit inderdaad....vertel eens wat meer, TS.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:16 schreef Teubster het volgende:
Gebak via de post, dat intrigeert me wel.
Zoiets als ballonnen of bloemen per post sturen bij een geboorte, verjaardag, jubileum, noem maar op...quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dit inderdaad....vertel eens wat meer, TS.
Oeh, nee, die ga ik eens doornemen, dankjewel!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:20 schreef AnneX het volgende:
Had je al meegekregen, dat meer fokkers culinair zijn begonnen vanuit huis?![]()
CUL / Cateringbedrijf beginnen!
En
CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #17 - Het lijkt wel werk!
Heb je je wel aangemeld bij de NVWA?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:23 schreef Isegrim het volgende:
Ook wij zijn vanuit huis begonnen. Mét KvK-inschrijving, mét WA-verzekering.
Nee, het 'mag niet'. Maar het gebeurt heel erg veel. En ik heb nog nooit gehoord dat een kleine thuisproducent gezeik kreeg met de NVWA.
Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen om aan de eisen van de NVWA te voldoen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:54 schreef DonJames het volgende:
Waarom denk je dat dat geen bedrijf is?
Een WA verzekering zal erg lastig worden. Immers je hebt geen bedrijf, en kunt dus geen zakelijke WA verzekering afsluiten. En een Particuliere verzekering zal dit niet dekken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:45 schreef Lindytje het volgende:
En een WA-verzekering is idd een must en zal ik t.z.t. (mocht dit wat worden) ook zeker afsluiten.
om aan de eisen van de NVWA te voldoen. [/q]quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef Lindytje het volgende:
Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen[q]
Dan zou je je ook moeten afvragen of je wel op de juiste weg bezig bent.
Zolang alles goed gaat, is er geen probleem. Echter als het te commercieel gaat worden, kan je in problemen komen.quote:Ik snap heus wel dat mocht dit wat worden, ik een bedrijf zal gaan starten. Maar ik vroeg me dus vooral af hoe ver ik kan 'proberen en opstarten', zonder meteen een officieel bedrijf te zijn. Anders gaat het hele idee niet door namelijk. Ik heb geen geld om een aparte keuken te bouwen voor iets dat 'misschien iets kan gaan worden'.
"Een bedrijf starten" is niet een officiële handeling o.i.d. Als jij iets produceert, dit verkoopt, hier reclame voor maakt en dit alles op een min-of-meer regelmatige basis, dan heb je gewoon een bedrijf. Het is een feitelijke constatering.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Op den duur is het misschien wel een bedrijf ja. Maar ik moet ergens starten en ik heb niet meteen een startkapitaal om een eigen extra keuken te bouwen om aan de eisen van de NVWA te voldoen.
Ik snap heus wel dat mocht dit wat worden, ik een bedrijf zal gaan starten. Maar ik vroeg me dus vooral af hoe ver ik kan 'proberen en opstarten', zonder meteen een officieel bedrijf te zijn. Anders gaat het hele idee niet door namelijk. Ik heb geen geld om een aparte keuken te bouwen voor iets dat 'misschien iets kan gaan worden'.
Bedankt!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:06 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Zolang alles goed gaat, is er geen probleem. Echter als het te commercieel gaat worden, kan je in problemen komen.
Maar als het echt fout gaat, kun je in een hoop problemen komen. En heb je geen poot om op te staan.
Denk bv maar eens aan iemand die ziek wordt van je eten.
Of iemand die een noten allergie heeft en toch via kruis besmetting ziek wordt.
Dit zijn punten waar jij verantwoordelijk voor gehouden kan worden, als het fout gaat. En verzekering technisch gaat dit lastig worden.
Voor een groot gedeelte is het gewoon risico afwegen. En kijken wanneer je te groot gaat worden, en je het professioneler moet aanpakken.
Meestal gaat alles gewoon goed.......
Klopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Een bedrijf starten" is niet een officiële handeling o.i.d. Als jij iets produceert, dit verkoopt, hier reclame voor maakt en dit alles op een min-of-meer regelmatige basis, dan heb je gewoon een bedrijf. Het is een feitelijke constatering.
Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dat klopt niet. Zie de site van de KvK..quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Klopt.
Echter: de KVK schrijft je niet zomaar in. Dan moet je zicht hebben op het aantal klanten dat je gaat hebben, minimaal 15 uur per week aan je bedrijf besteden, etc.
Het gaat om "deelname aan het economisch verkeer', maar ik dacht ik hou het simpel.quote:Plus: ik zal niet meteen reclame gaan maken, maar eerst via via aan de slag gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |