Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar in mijn beleving is er helemaal geen discussie. Er is een klein groepje klagers dat zich voornamelijk op basis van emotie manifesteert. Voor enge dingen als feiten en argumenten zijn ze doof. Ze moeten en zullen gelijk krijgen, ook al hebben ze dat overduidelijk niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja daar komt de discussie een beetje op neer, die houding is een beetje jammer ... daardoor loopt het zo uit de klauwtjes en daardoor blijft Gario de aandachtshoer een bekende Nederlander
de frontrunners van beide kampen zijn doof voor argumenten, wil niet zeggen dat er geen discussie gaande is natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar in mijn beleving is er helemaal geen discussie. Er is een klein groepje klagers dat zich voornamelijk op basis van emotie manifesteert. Voor enge dingen als feiten en argumenten zijn ze doof. Ze moeten en zullen gelijk krijgen, ook al hebben ze dat overduidelijk niet.
Ik snap dus ook niet dat het hele circus "Zwarte Piet-discussie" is gaan heten. Het is meer een soort vertoning, of - om in de terminologie van Quinsy te blijven - een performance.
Wat is redelijk? Men speelde het gewoon op kleur.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
de frontrunners van beide kampen zijn doof voor argumenten, wil niet zeggen dat er geen discussie gaande is natuurlijk
zwarte Piet is al aangepast, niet dankzij Quinsy maar dankzij anderen die dit wel op een redelijke manier ter sprake konden brengen en wmb istie gewoon prima nu
mjah dat het wat 'ongemakkelijk' is dat Zwarte Piet de knecht is van de blanke sint kan ik bijvoorbeeld nog wel inkomen ... prima dat dat soort zaken er af geschaafd worden lijkt mijquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is redelijk? Men speelde het gewoon op kleur.
Ik begrijp dat dus totaal niet. Wat is daar precies het probleem van? Omdat de zwarte man knecht is voor de witte man? En?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah dat het wat 'ongemakkelijk' is dat Zwarte Piet de knecht is van de blanke sint kan ik bijvoorbeeld nog wel inkomen ...
nou gezien de geschiedenis lijkt me dat toch wat voor de hand liggen hoorquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dus totaal niet. Wat is daar precies het probleem van? Omdat de zwarte man knecht is voor de witte man? En?
En wat is er mis met knecht zijn? We hebben al duizenden jaren knechten
Gezien er niemand bestaat die dat heeft meegemaakt lijkt me dat helemaal niet zo voor de hand liggend. Sowieso heb ik dat nooit begrepen, zielig doen over iets waar je niets mee te maken hebt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou gezien de geschiedenis lijkt me dat toch wat voor de hand liggen hoor
och mijn dingetje is het ook niet echt maar als men over dat soort dingen moeilijk gaat lopen doen en ik vind het ook niet erg om daarin rekening mee te houden met andere mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Gezien er niemand bestaat die dat heeft meegemaakt lijkt me dat helemaal niet zo voor de hand liggend. Sowieso heb ik dat nooit begrepen, zielig doen over iets waar je niets mee te maken hebt.
kampbewaker ook maar als je dat in een bepaalde context tegen iemand zegt krijg je een banquote:En nogmaals: "Knecht" is een heel normaal beroep.
Dat kan, en dat doe ik verder ook. Maar daar moeten ze dan wel een goede reden voor hebben. "Ja maar mijn voorouders waren slaven" is daar imo niet een van. Mijn voorouders waren ook slaven, so what.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
och mijn dingetje is het ook niet echt maar als men over dat soort dingen moeilijk gaat lopen doen en ik vind het ook niet erg om daarin rekening mee te houden met andere mensen
Onterecht, natuurlijk. Verder zijn de regels van FoK natuurlijk niet bepaald relevant voor deze kwestie.quote:kampbewaker ook maar als je dat in een bepaalde context tegen iemand zegt krijg je een ban
agreedquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan, en dat doe ik verder ook. Maar daar moeten ze dan wel een goede reden voor hebben. "Ja maar mijn voorouders waren slaven" is daar imo niet een van. Mijn voorouders waren ook slaven, so what.
het is gewoon een goed voorbeeldquote:[..]
Onterecht, natuurlijk. Verder zijn de regels van FoK natuurlijk niet bepaald relevant voor deze kwestie.
Vind ik eigenlijk niet. Knechten kwamen in allerlei bedrijfstakken voor. Kampbewakers zijn toch redelijk beperkt qua bedrijfstakken.quote:
als je het per se niet wilt snappen dan hoeft dat ook niet natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Knechten kwamen in allerlei bedrijfstakken voor. Kampbewakers zijn toch redelijk beperkt qua bedrijfstakken.
Ja, die logica zit er achter. Als een blanke werkgever een zwarte werknemer heeft, is het automatisch een slaaf. Hetzelfde geldt voor, een neger die een andere neger "nigger" noemt is doodnormaal. Zegt een blanke het, dan breekt de pleuris uit. De enige racisten in het hele verhaal met ZP en dergelijke zijn Quinsy en z'n vriendjesquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:26 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp dat dus totaal niet. Wat is daar precies het probleem van? Omdat de zwarte man knecht is voor de witte man? En?
Bedoel je die geschiedenis waar "negers" andere "negers" aan blanken(maar ook niet blanken) verkochten?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef sp3c het volgende:
nou gezien de geschiedenis lijkt me dat toch wat voor de hand liggen hoor
Goed kijken.....er zijn veel meer discriminerende types in het hele verhaal..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
. De enige racisten in het hele verhaal met ZP en dergelijke zijn Quinsy en z'n vriendjes
Zoals?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
Goed kijken.....er zijn veel meer discriminerende types in het hele verhaal..
Maar wil je dat wel zien ?
Wie is de discussie begonnen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
Zat lieden in deze topicseries. Lees maar eens wat terug .
HItler? Stalin ? Colijn ... ?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:23 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wie is de discussie begonnen?
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
HItler? Stalin ? Colijn ... ?
Een bekend voorbeeld van discriminerende neigingen van zogenaamde ZP-fans.
Echt niet ? Was het dan Stalin? Of misschien Frits Bolkestein? Ik roep maar wat.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]Wat sommigen er al niet bij halen, meen je nou echt dat Hitler de ZP discussie is begonnen?
goed dat je dat filmpje erbij zetquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is je pointe eigenlijk?
http://www.hartvannederla(...)aagde-vrouw-spreekt/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |