Tja, mensen hebben hun leven ingericht naargelang hun inkomen. Hebben ze 5,5 jaar de tijd om te wennen aan minder geld. Zijn je kinderen nu nog klein, dan moet je er nu al rekening mee houden dat ze over 5,5 jaar geen kinderbijslag meer krijgen.quote:
Meteen stopzetten met de mededeling "dan verkoop je toch gewoon je boot".quote:Op woensdag 30 september 2015 14:32 schreef Gia het volgende:
Tja, mensen hebben hun leven ingericht naargelang hun inkomen. Hebben ze 5,5 jaar de tijd om te wennen aan minder geld. Zijn je kinderen nu nog klein, dan moet je er nu al rekening mee houden dat ze over 5,5 jaar geen kinderbijslag meer krijgen.
En niet tegen die tijd gaan miepen dat je dan je huur of het dure onderwijs niet meer kunt betalen.
In welk jaar zal Nederland de uitkeringen aanpassen naar Syrie?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:34 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ach, dit hoort nog bij de kosten van de golf arbeidsmigranten destijds.
2040. Maar goed, tegen die tijd zal de rijksbegroting al wat flinke klappen hebben gehad, dus mogelijk nemen we het dan niet meer zo nauw met de regeltjes.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In welk jaar zal Nederland de uitkeringen aanpassen naar Syrie?
Kan alleen in Nederland, nergens zijn ze zo gekquote:Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef -AMG- het volgende:
Heb een Marokkaanse vriend en die zijn vader en moeder hebben een villa in agadir bekostigt met uitkeringsgeld. Best relax een zwembad in je woonkamer! Nu zijn ze al een paar jaar land aan het kopen rond de stad als investering. En met dank aan nederland.
Als die kinderen hier blijven, leren ze tenminste nog een beetje Nederlands.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:51 schreef Wespensteek het volgende:
Die PvdA lui doen ook alles om te voorkomen dat Marokkanen terugkeren naar Marokko.
Van Nederlands uitkeringsgeld een villa bekostigen in Marokko - en dan hier nog normaal kunnen leven.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef -AMG- het volgende:
Heb een Marokkaanse vriend en die zijn vader en moeder hebben een villa in agadir bekostigt met uitkeringsgeld. Best relax een zwembad in je woonkamer! Nu zijn ze al een paar jaar land aan het kopen rond de stad als investering. En met dank aan nederland.
MIsschien na 40 jaar hard werken in een fabriek en nu met pensioen?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef -AMG- het volgende:
Nou nou, goddomme, verdomme... Volgens mij is Marokko juist de slimme, en is Nederland de domme.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
Belachelijk verhaal. Wie is goddomme Marokko om te bepalen wat Nederland wel en niet mag? Marokko zou verdomme Nederland moeten betalen voor het babysiitten dat Nederland voor Marokko doet.
Inderdaad jaquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou nou, goddomme, verdomme... Volgens mij is Marokko juist de slimme, en is Nederland de domme.
Nederlans is dom, omdat het te veel linkse knuffelpolitiek heeft gevoerd. En dan ga je dit krijgen. Ja, en dat is dom. Tijd voor Nederland om ook eens slim te worden dan he? Kiezen voor Nationaliteit voor de marokkaan. Of je bent Nederlander of Marokkaan. Niet allebeide! NL nationaliteit afpakken als men de marokkaanse niet opgeeft!quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
Nou nou, goddomme, verdomme... Volgens mij is Marokko juist de slimme, en is Nederland de domme.
Chill man, het is zondag. Druk maken kun je het beste voor kantooruren bewaren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nederlans is dom, omdat het te veel linkse knuffelpolitiek heeft gevoerd. En dan ga je dit krijgen. Ja, en dat is dom. Tijd voor Nederland om ook eens slim te worden dan he? Kiezen voor Nationaliteit voor de marokkaan. Of je bent Nederlander of Marokkaan. Niet allebeide! NL nationaliteit afpakken als men de marokkaanse niet opgeeft!
En nu inhoudelijk?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:43 schreef Toefjes het volgende:
Chill man, het is zondag. Druk maken kun je het beste voor kantooruren bewaren.
Inhoudelijk moet ik altijd vreselijk lachen om de oerkreten "het is de schuld van de linkse knuffelpolitiek" , En het algehele gebralquote:
De inhoud gaf je zelf al. nederland is de domme. Dus reden om niet meer dom te zijn en niet met je te laten spelen. Geef je troeven niet uithanden. Die troef is de dubbele nationaliteit voor Marokko. Pak de Nederlandse Nationaliteit af! Dan is het probleem opgelost, er is geen recht meer op uitkering.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:59 schreef Toefjes het volgende:
Inhoudelijk moet ik altijd vreselijk lachen om de oerkreten "het is de schuld van de linkse knuffelpolitiek" , En het algehele gebralWaarom moet een PVDA'er het nu dan oplossen en heeft (centrum) rechts er dan al die jaren niks mee gedaan
Verder is inhoudelijk reageren op een tekst zonder inhoud onmogelijk.
En als ze dat niet doen, is er helemaal niks opgelost.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De inhoud gaf je zelf al. nederland is de domme. Dus reden om niet meer dom te zijn en niet met je te laten spelen. Geef je troeven niet uithanden. Die troef is de dubbele nationaliteit voor Marokko. Pak de Nederlandse Nationaliteit af! Dan is het probleem opgelost, er is geen recht meer op uitkering.
Daar kun je toch inhoudelijk op ingaan? Of ga je het bewust uit de weg, omdat je geen antwoord hebt? En goei je er een paar dooddoeners tegenaan om het er onderuitkomen wat makkelijker te maken?
Als wie, wat niet doet?quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:13 schreef Toefjes het volgende:
En als ze dat niet doen, is er helemaal niks opgelost.
Heel slim inderdaad, als je ten minste het aantal Nederlanders snel wil reduceren tot ze uitsterven.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
NL nationaliteit afpakken als men de marokkaanse niet opgeeft!
Als je een beetje verstand zou hebben van sociale zekerheidsrecht dan zou je weten dat het krijgen van een uitkering niet afhankelijk is van de nationaliteit.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
Pak de Nederlandse Nationaliteit af! Dan is het probleem opgelost, er is geen recht meer op uitkering.
Als je geen Nederlandse nationaliteit hebt kun je volgens jou gewoon aanspraak maken op de bijstand of andere uitkeringen van de Nederlandse staat?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:14 schreef Wespensteek het volgende:
Als je een beetje verstand zou hebben van sociale zekerheidsrecht dan zou je weten dat het krijgen van een uitkering niet afhankelijk is van de nationaliteit.
Gelukkig welquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als je geen Nederlandse nationaliteit hebt kun je volgens jou gewoon aanspraak maken op de bijstand of andere uitkeringen van de Nederlandse staat?
Vreemd altijd dat jij iets beweerd en ik dan moet gaan vertellen dat het onzin is wat je beweerde. Als mensen een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd hebben hebben ze in principe ook recht op bijstand.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als je geen Nederlandse nationaliteit hebt kun je volgens jou gewoon aanspraak maken op de bijstand of andere uitkeringen van de Nederlandse staat?
quote:U woont rechtmatig in Nederland.
Dat las ik elders. Trek het je aan. Doe er iets mee meneer Phoey.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, ik begin het eigenlijk wel een beetje beu te worden dat jij voortdurend denkt iedereen de les te kunnen lezen, terwijl je posts gewoonlijk bol staan van de elementaire fouten. Als je respect wilt krijgen, moet je dat misschien eerst eens verdienen door je in te lezen voordat je laatdunkende en agressieve posts vol absolute beweringen post.
Echt waar, hoe kom je erbij te zeggen dat context niet uitmaakt om vervolgens te stellen dat toon wel belangrijk is. Dat je je met zulke domme uitspraken überhaupt in een discussie durft te mengen, en dan ook nog op zo'n schreeuwerige en arrogante manier.![]()
Maar goed, dit zal ook wel weer aan dovemansoren gericht zijn, want je hebt je nog niet een keer in staat getoond om met kritiek om te kunnen gaan.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd altijd dat jij iets beweerd en ik dan moet gaan vertellen dat het onzin is wat je beweerde. Als mensen een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd hebben hebben ze in principe ook recht op bijstand.
https://www.rijksoverheid(...)ik-recht-op-bijstand
Als je in Marokko woont, en je hebt geen Nederlandse nationaliteit. Dan heb je ook geen vetigingsvergunning meer. je woont namelijk niet in nederland! Die zal je dan opnieuw moeten aanvragen volgens mij.quote:Ik heb een andere nationaliteit
Heeft u geen Nederlandse nationaliteit? En ook niet de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland? Maar had u wel een Nederlandse vestigingsvergunning of verblijfsvergunning? Dan heeft uw vertrek naar het buitenland gevolgen voor deze vergunning. U kunt dan het beste contact opnemen met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De IND kan u verder helpen.
Ik begrijp totaal niet wat je duidelijk wil maken maar als je in Marokko woont dan woon je niet in Nederland en dus heb je geen recht op bijstand. De nationaliteit is dan ook niet van belang. Het gaat bij dit verdrag dan ook niet om de bijstandsuitkeringen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
[..]
Als je in Marokko woont, en je hebt geen Nederlandse nationaliteit. Dan heb je ook geen vetigingsvergunning meer. je woont namelijk niet in nederland! Die zal je dan opnieuw moeten aanvragen volgens mij.
Het ging vaak ook om kinderbijslag en dergelijke. Maar het maandinkomen/leefnorm ligt in marokko veel lager. En dus klopt de verhouding niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
Ik begrijp totaal niet wat je duidelijk wil maken maar als je in Marokko woont dan woon je niet in Nederland en dus heb je geen recht op bijstand. De nationaliteit is dan ook niet van belang. Het gaat bij dit verdrag dan ook niet om de bijstandsuitkeringen.
Dat was mij inderdaad duidelijk maar jij begon over de nationaliteit en de bijstand. Verder vind ik het gewoon erg dom om de uitkeringen te verlagen hoor, gevolg is volgens mij alleen dat Nederland meer geld gaat moeten uitgeven omdat veel mensen hier blijven wonen en dan nog meer geld gaan kosten. Er zal iets bespaard worden op de uitkeringen daar maar verder denk ik dat het in totaal averechts werkt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:32 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het ging vaak ook om kinderbijslag en dergelijke. Maar het maandinkomen/leefnorm ligt in marokko veel lager. En dus klopt de verhouding niet.
Valt wel mee, want daar kunnen de mensen zelf niets aan doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
Normaal mag je geen dubbele nationaliteit hebben, enkel worden er uitzonderingen gemaakt voor landen als Marokko en Turkije (dacht ik). En dat is belachelijk.
Nederland verlaten is einde nationaliteit na bijvoorbeeld 6 maanden. Hoe kun je er nou voor zijn om Marokkanen te gaan sponsoren met geld uit Nederland terwijl ze daar leven?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
Dat was mij inderdaad duidelijk maar jij begon over de nationaliteit en de bijstand. Verder vind ik het gewoon erg dom om de uitkeringen te verlagen hoor, gevolg is volgens mij alleen dat Nederland meer geld gaat moeten uitgeven omdat veel mensen hier blijven wonen en dan nog meer geld gaan kosten. Er zal iets bespaard worden op de uitkeringen daar maar verder denk ik dat het in totaal averechts werkt.
O jawel hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:39 schreef Xa1pt het volgende:
Valt wel mee, want daar kunnen de mensen zelf niets aan doen.
POL / "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"quote:We weten inmiddels dat jongeren er vanaf kunnen, maar hoe zit het met volwassenen als staatssecretaris Ahmed Aboutaleb? We raadplegen hoofdstuk 4, dat verlies en vervallen van de Marokkaanse nationaliteit behandelt.
Artikel 19 behandelt verlies van de Marokkaanse nationaliteit. Dat gaat per decreet. Het eerste lid stelt dat meerderjarige Marokkanen die vrijwillig een buitenlandse nationaliteit hebben verworven, via een decreet toestemming kunnen krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Men kan wel de Marokkaanse nationaliteit opgeven
[..]
POL / "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"
Maar ook al kon het niet. Nederland moet dan sowieso dan geen nederlandse nationaliteit geven. Anders moet iedereen een dubbele nationaliteit mogen hebbenquote:
Afschaven is per definitie een geleidelijk procesquote:
Nee het kan niet, die decreten worden gewoon niet gegeven, met als uitzondering om te trouwen met een andere moslim in een islamitisch land dat als eis stelt dat je de Marokkaanse nationaliteit verliest.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Men kan wel de Marokkaanse nationaliteit opgeven
[..]
POL / "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"
Erg slim inderdaad om de Nederlanders te laten uitsterven. Kinderen van een Nederlandse ouder en Marokkaanse ouder worden bij jouw voorstel immers Marokkaan, er komen dus steeds minder Nederlanders en steeds meer Marokkanen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar ook al kon het niet. Nederland moet dan sowieso dan geen nederlandse nationaliteit geven. Anders moet iedereen een dubbele nationaliteit mogen hebben
Want? Als je in nederland woont, kun je Nederlander blijven. Maar dan moet je de marokkaanse nationaliteit opgeven. Kan dat niet? Prima. maar moet je er ook geen rechten aan kunnen ontlenen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
Erg slim inderdaad om de Nederlanders te laten uitsterven. Kinderen van een Nederlandse ouder en Marokkaanse ouder worden bij jouw voorstel immers Marokkaan, er komen dus steeds minder Nederlanders en steeds meer Marokkanen.
Je praat weer raadsels, welke rechten heb je het over en waaraan worden die ontleend? En geef je nu aan dat men in Nederland wel meerdere nationaliteiten mag hebben?quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Want? Als je in nederland woont, kun je Nederlander blijven. Maar dan moet je de marokkaanse nationaliteit opgeven. Kan dat niet? Prima. maar moet je er ook geen rechten aan kunnen ontlenen.
Wanneer je in marokka gaat wonen moet je de nederlandse nationaliteit innemen. Dat kan overigens prima, want niemand wordt stateloos, men beroept zich dan op de marokkaanse nationaliteit.
at je uitkering op nederlandse leefnorm is gebaseerdquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef Wespensteek het volgende:
Je praat weer raadsels, welke rechten heb je het over en waaraan worden die ontleend?
Aan jouw reacties zijn geen touw vast te knopen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
at je uitkering op nederlandse leefnorm is gebaseerd
Het waren nog altijd de voorlopers van het CDA met de VVD die de basis onder dit verdrag hadden gelegd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nederlans is dom, omdat het te veel linkse knuffelpolitiek heeft gevoerd.
Wat heeft de nationaliteit te maken met de uitkeringen waarover het hier gaat? Het gaat om de kinderbijslag, die krijg je dus alleen als je zelf in Nederland verblijft en kinderen te verzorgen hebt, je eigen nationaliteit is niet van belang. Het gaat om de nabestaanden die voor of na het overlijden van de kostwinnaar in Marokko zijn gaan wonen, en je nationaliteit na de dood kwijt raken, tja .. en het gaat om gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid, oftewel, een verzekering waar je zelf voor betaald hebt en die helemaal niets met nationaliteit te maken heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nederlans is dom, omdat het te veel linkse knuffelpolitiek heeft gevoerd. En dan ga je dit krijgen. Ja, en dat is dom. Tijd voor Nederland om ook eens slim te worden dan he? Kiezen voor Nationaliteit voor de marokkaan. Of je bent Nederlander of Marokkaan. Niet allebeide! NL nationaliteit afpakken als men de marokkaanse niet opgeeft!
Ik vind het sowieso van de zotte dat wanneer je in het buitenland woont je een uitkering krijgt vanuit Nederland. Daarom moet men de dubbele nationaliteit per direct afschaffen. We mogen als Nederland niet accepteren dat een buitenlandse regering automatisch een nationaliteit verschaft omdat de familiaire roots terug te herleiden is naar dat desbetreffende land. Deze constructie is gewoon bedoeld om een land als Nederland financieel pootje te lichten. Ook biedt het criminelen een veilige thuishaven wanneer de grond in Nederland te heet onder de voeten wordt. Waanzin.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef -AMG- het volgende:
Kind wat hier wordt geboren uit twee Nederlands-Marokkaanse ouders, die dus nu al twee nationaliteiten hebben, zijn automatisch Nederlander. Ze krijgen er daarna de Marokkaanse nationaliteit bij. Is, helaas, niet veel tegen te doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar ook al kon het niet. Nederland moet dan sowieso dan geen nederlandse nationaliteit geven. Anders moet iedereen een dubbele nationaliteit mogen hebben
In welke kringen precies?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:17 schreef Homey het volgende:
Wat meer off-topic en in het algemeen: het is bekend in diplomatieke kringen dat Nederlanders pover zijn in onderhandelen. Slap, naïef, en een weg-met-ons mentaliteit. Andere landen zijn veel trotser en doortastender. Nederland is altijd een netto-betaler bij verdragen, dat zegt genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |