abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156495896
Ik ga op vakantie naar buiten Europa. Net even met de ING gebeld hoeveel geld ik daar per dag op kan nemen. Ik moet mijn hotels namelijk cash betalen op moment van aankomst.

De dame aan de telefoon vertelt me dat dat maximaal 500 Euro per dag is, en dat ze deze limiet niet kunnen verhogen. Ik verbaas me hier ten zeerste over; het is toch míjn geld op de rekening, dan kan de bank toch niet beslissen hoeveel ik opneem?

Nu kan ik mijn hotel niet vooraf betalen (of moet ik eerst naar GWK om hier geld te gaan wisselen, extreem onhandig). Bovendien moet ik per cashopname een vast bedrag van 2,50 Euro oid betalen. ING dwingt me dus ook om meermaals die fee te betalen.

Kunnen die eikels dit gewoon zo doen? Ik vind het een uitermate rare gang van zaken.
En verder, weet iemand een alternatief (debetcard oid) die ik binnen 1 dag aan kan vragen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_156495936
Kun je niet gewoon je creditcard bij die hotels gebruiken? En dan regelmatig met een bankapp je credit aanvullen.
pi_156495946
quote:
Doet u een geldopname in euro’s binnen de eurozone? Dan betaalt u geen extra kosten. Doet u een geldopname in vreemde valuta? Dan wordt de wisselkoers per transactie verhoogd met 1% (koersopslag) en betaalt u ¤ 2,25 per geldopname buiten de eurozone.
Vieze ratten. Staat niks over die limiet op hun website.
https://www.ing.nl/partic(...)betaalpas/index.html
pi_156495961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:08 schreef Basp1 het volgende:
Kun je niet gewoon je creditcard bij die hotels gebruiken? En dan regelmatig met een bankapp je credit aanvullen.
Dat is wellicht wel een idee. Mits ze creditcard accepteren. Een paar hebben volgens mij niet eens de beschikking over internet.
pi_156495983
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Vieze ratten.
:')

Ben je gister geboren of zo?

Ze geven je een limiet omdat je duidelijk niet helemaal volwassen bent. Sommige mensen moet je nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming nemen.
Naturheilmittel
pi_156495987
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:11 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ze geven je een limiet omdat je duidelijk niet helemaal volwassen bent. Sommige mensen moet je nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming nemen.
Bedankt voor je achterlijke aanvulling.
pi_156495996
Zijn dat hotels waar je een kamer per uur moet afrekenen of zoiets? :D

Anyway, ben wel eens beroofd in het buitenland. Was maar wat blij dat er een limiet op zat..
pi_156496014
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:12 schreef DonJames het volgende:
Zijn dat hotels waar je een kamer per uur moet afrekenen of zoiets? :D

Anyway, ben wel eens beroofd in het buitenland. Was maar wat blij dat er een limiet op zat..
Ik moet toch bijna alles daar in cash betalen. Op internet lees ik dat ze daar bijna niet aan electronisch betaalverkeer doen. Zit weinig anders op lijkt me.
pi_156496023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:11 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dan achten zij dus al hun klanten niet volwassen :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_156496030
Cash geld meenemen geen optie?
pi_156496031
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik moet toch bijna alles daar in cash betalen. Op internet lees ik dat ze daar bijna niet aan electronisch betaalverkeer doen.
Waar is "daar"? Ik ken landen waar je niet eens aan de 500 euro per dag toekomt, omdat de opnamelimiet zo laag is dat je dat niet eens in 3 keer pinnen op kan nemen..
pi_156496051
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wellicht wel een idee. Mits ze creditcard accepteren. Een paar hebben volgens mij niet eens de beschikking over internet.
Maar met zulke hotels zit je toch lang niet op 500 per dag?
pi_156496073
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Vieze ratten. Staat niks over die limiet op hun website.
In vietnam kon ik een paar weken geleden bij veel apparaten vaak niet meer dan omgerekend 80 euro opnemen omdat dat het maximum bedrag in lokale valuta was wat uit die automaten kon komen. :D
pi_156496074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar met zulke hotels zit je toch lang niet op 500 per dag?
Ik moet ook vooruit geld meenemen omdat ik niet overal naast een pinautomaat zit.

Vind het alleen achterlijk dat ing mij een limiet oplegt van hoeveel geld ik mag opnemen. Het is verdomme mijn geld
pi_156496081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In vietnam kon ik een paar weken geleden bij veel apparaten vaak niet meer dan omgerekend 80 euro opnemen omdat dat het maximum bedrag in lokale valuta was wat uit die automaten kon komen. :D
Vietnam is wel even en heel stuk goedkoper dan de grote steden in China
pi_156496092
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik moet ook vooruit geld meenemen omdat ik niet overal naast een pinautomaat zit.

Vind het alleen achterlijk dat ing mij een limiet oplegt van hoeveel geld ik mag opnemen. Het is verdomme mijn geld
Dan stap je over naar een andere bank die waarschijnlijk dezelfde limieten kent. _O-
pi_156496111
quote:

[..]

Dat doen ze om huilies te voorkomen wanneer hun rekening in het buitenland geplunderd wordt omdat hun pas is geskimmed.
pi_156496119
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Vietnam is wel even en heel stuk goedkoper dan de grote steden in China
In elke grote stad van china zijn pinautomaten te vinden en de betere dus duurdere hotels kun je ook met een CC terecht. Alleen de < 10 dollar per nacht hotel daar moet je idd cash afrekenen.
pi_156496174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan stap je over naar een andere bank die waarschijnlijk dezelfde limieten kent. _O-
Ja, dat gaat niet meer lukken voor morgen.
pi_156496182
Neem een zootje traveller cheques mee voor de zekerheid.

500 per dag vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek, hier in Nederland is het 250 (per week) als je bij een andere bank pint
pi_156496188
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat doen ze om huilies te voorkomen wanneer hun rekening in het buitenland geplunderd wordt omdat hun pas is geskimmed.
Daar is de bank verzekerd voor. Ze perken hun eigen risico in ten koste van de klant die over zijn eigen geld wil beschikken.
pi_156496209
Nu kan ik om de drie dagen weer gaan pinnen daar. Met elke keer weer dat basistarief van ze. En koersopslag met waarschijnlijk sowieso een verneukte wisselkoers. Briljant.
pi_156496221
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar is de bank verzekerd voor. Ze perken hun eigen risico in ten koste van de klant die over zijn eigen geld wil beschikken.
Ze perken hun eigen risico in ja omdat het grotendeel van hun klanten te achterlijk is om op zijn spullen te letten.
pi_156496241
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ze perken hun eigen risico in ja omdat het grotendeel van hun klanten te achterlijk is om op zijn spullen te letten.
Ik denk dat er een paar mongolen bij zitten en dat de rest prima op zijn spullen past.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:38:43 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156496408
De vakantiestemming zit er al lekker in, merk ik wel!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:40:36 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156496443
quote:

[..]

quote:

[..]

Je geeft het toch zelf in hun beheer? Wat zit je dan te janken? Wissel dan van bank :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156496493
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:40 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Je geeft het toch zelf in hun beheer? Wat zit je dan te janken? Wissel dan van bank :')
Laat ze dan ook duidelijk zijn over hun voorwaarden. Op de 'betalen buitenland'-pagina en in de Q&A reppen ze er niet over.
En overstappen lukt niet in 1 dag.

https://www.ing.nl/partic(...)uitenland%2FAlgemeen

woensdag 30 september 2015 @ 13:47:57 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156496576
Zijn niet veel banken meer waar je geheel gratis kunt pinnen buiten de Eurozone, zie ook dit topic. Daar staat overigens ook dat ING hier pas sinds 1 juli kosten voor rekent.

Ik vrees dat je vóór morgen inderdaad niets meer kunt doen hieraan :(.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_156496666
Ik kan maximaal dus 500 pinnen, waarover ik 1% koersopslag betaal. Dus 5 Euro (? of is het 1% over iets anders?).
Daarnaast nog een vast bedrag van 2,25 Euro.

Ik pin een keer of 10-12 denk ik, dus dat komt neer op tussen de 70 en 90 Euro wat ik aan de ING aftik. Dat is toch achterlijk?
pi_156496754
Als ik met mijn betaalpas betaal in een winkel oid dan betaal ik ook die 1%.
Met mijn creditcard is het zelfs 1,5%.

https://www.ing.nl/partic(...)n/gebruik/index.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')