Dat kost ¤ 4,50 per opnamequote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:27 schreef RingBewoner het volgende:
Is overschakelen naar creditcard niet veel praktischer dan?
Om te betalen zou dat praktischer zijn, niet om mee te pinnenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:27 schreef RingBewoner het volgende:
Is overschakelen naar creditcard niet veel praktischer dan?
Waarom eigenlijk constant geld opnemen in het buitenland? Wissel hier alvast wat om.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Om te betalen zou dat praktischer zijn, niet om mee te pinnen
Ja, dat had de ING dus ook. Vraag me af hoe lang dat bij de Rabobank dan ook gratis blijft. Volgend jaar moet je er daar vast ook voor betalen...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:30 schreef De_Hertog het volgende:
Rabobank heeft een TotaalPakket waarin wereldwijd pinnen gratis is. Kost 3,95 per maand, dus afhankelijk van hoe veel je pint en wat je huidige tarief is kan dat al snel goedkoper zijn.
Is bij mijn weten de enige bank die dit aanbiedt, dit is ook de enige reden dat ik er nog zit.
Edit: zie nu dat er wel 1% koersopslag blijft. Toch nog steeds de goedkoopste optie volgens mij.
In Nederland kan dat bij 99,9% van de winkels. In de rest van de EU ook in bijna 90%, maar er zijn buiten de euro-zone meer dan genoeg landen waar je bij de meeste winkels echt niet met je pinpas (debit-card) terecht kunt hoor. Creditcard accepteren ze wat vaker, maar hoe verder je buiten de westerse wereld komt hoe meer je toch op contant geld aangewezen bent.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:18 schreef FredvZ het volgende:
Waarom neem je in het buitenland geld op? Met je pas kan je ook betalen in winkels
Ook buiten Europa zie je steeds vaker het Cirrus/Meastro logo en dan kan je gewoon met je Nederlandse betaalpas betalen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In Nederland kan dat bij 99,9% van de winkels. In de rest van de EU ook in bijna 90%, maar er zijn buiten de euro-zone meer dan genoeg landen waar je bij de meeste winkels echt niet met je pinpas (debit-card) terecht kunt hoor. Creditcard accepteren ze wat vaker, maar hoe verder je buiten de westerse wereld komt hoe meer je toch op contant geld aangewezen bent.
Hmm.. ik zie dat er een nuance mist in m'n verhaal. Ja, dat zie je wel steeds vaker, maar naar mijn ervaring nog lang niet genoeg om maar zonder contant geld op stap te kunnen gaan...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ook buiten Europa zie je steeds vaker het Cirrus/Meastro logo en dan kan je gewoon met je Nederlandse betaalpas betalen.
In de moderne Westerse Wereld misschien.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:18 schreef FredvZ het volgende:
Waarom neem je in het buitenland geld op? Met je pas kan je ook betalen in winkels
als je in staat bent om naar dat soort oorden af kan reizen dan maken die paar euro om geld op te nemen ook niet meer uitquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:04 schreef fathank het volgende:
[..]
In de moderne Westerse Wereld misschien.
Stap je in de bus van Bongobonga naar Timboektoe is cash wel handig.
Als jij in staat bent om voor 150 euro boodschappen te doen kun je er ook wel 2 euro bijbetalen voor de vakkenvuller en 1% toeslag voor de cassiëre.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
als je in staat bent om naar dat soort oorden af kan reizen dan maken die paar euro om geld op te nemen ook niet meer uit
ik dacht ook zowat, maar laat dit soort mensen die niet beter weten als dat de wereld ophoud achter "Friet van Piet, uit Lloret" gewoon geen aandacht aangeven.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Als jij in staat bent om voor 150 euro boodschappen te doen kun je er ook wel 2 euro bijbetalen voor de vakkenvuller en 1% toeslag voor de cassiëre.
Ik ben net terug vanuit het Caraibisch gebied, voor minder geld dan een gemiddeld weekje Spanje in de bouwvak. Kulargument voer je op.
Ik ben amper Europeanen tegengekomen. Misschien omdat het hoogseizoen nog niet begonnen is, zou kunnen. Maar geen last van zingende Engelsen, kuilen gravende Duitsers of dronken Scandinaviërs.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:35 schreef Strell het volgende:
Het Caraibisch gebied is toch het nieuwe Lloret?
OT: Ik pin buiten Europa gewoon steeds veel en dan cash in kluis hotel of elders...
O maar dit veranderd de zaak, je woont er soort van.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:21 schreef WhatTheFuck het volgende:
Graag ontopic blijven in mijn topic, is dat zo moeilijk? Het zou fijn zijn als een admin een paar posts kan opschonen.
Zoals aangegeven pin ik dus meer dan 60 keer per jaar aangezien ik de helft van het jaar in het buitenland woon (niet voor vakantie), maar dat is eigenlijk ook irrelevant. Je bent gewoon een dief van je eigen portemonnee als je niet de goedkoopste manier uitzoekt, ¤ 60 * 2,25 is toch 135 euro. Ik ben niet van plan om de bonus van de bankdirecteur mede te financieren.
Het Rabo TotaalPakket is een goede tip, bedankt. De vraag is inderdaad voor hoelang dit nog zo zal blijven als het nu de enige is die nog geen vaste kosten heeft.
Iemand ervaring met Knab in het buitenland? Die lijkt het goedkoopst, maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van deze bank.
Dus je pint 60 keer in 26 weken? Dat is 2 à 3 keer per week! Waarom zo enorm vaak?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:21 schreef WhatTheFuck het volgende:
Zoals aangegeven pin ik dus meer dan 60 keer per jaar aangezien ik de helft van het jaar in het buitenland woon (niet voor vakantie),
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |